I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

En del lagar är konstiga, men bra med.

Övrigt - Vardagsfilosofi

Hangaround

2005-06-14 14:59

En del lagar är konstiga, men bra med.

Innan jag somnade igår så låg jag och tänkte på 2 lagar som störde mej lite.

1* Varför får man böter av polisen föär att man inte har bälte till exempel? Asså visst det är en bra lag. Men om polisen stoppar en tänker väll inte den att, jahopp du kunde ha dött dus ka få betala för det. Jag bryr mej om dej så du ska betala 600 kr.
Mobbade Elin skar sej i armen och plisen gav henne böter för att hon var nära att dö. En tanke bara. Dum kanske men ändån.

2* Den andra är att man inte får lägga i pengar i parkeringsgrejjor på stan och så vidare. Är det olaglit att vara snäll och hjälpa folk fårn att få böter? Men sen så kan det vara nån snål jävel som kan förtjäna den. Men det är en god tanke.'

Aja, bara lite "försök att somna filosofi".

2005-06-14 15:37
Du får böter när du inte har bälte för att du har brytit mot lagen som säger att du måste ha bälte på dig när du kör. Och det är för att bältet drar ner på siffrar för dödsoffer ganska mycket.

den andra har jag inte hört nått om, men vem fan går omkring o sätter pengar i parkeringsautomater bara sådär??
Unionen är namnet, mannen! http://myspace.com/unionen

2005-06-14 16:33
Bman
Vadå att man flyger ut genom rutan och landar på någon?
För det kan väl inte direkt förbättre köregenskaperna?
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---

2005-06-14 17:13
Har man itne bälte på sig är det ju lättare att rubbas ur position i stolen liksom, då är det ju större risk att man även förlorar greppet omr atten och på så sätt kör åt helvete.
Intressepenisen hårdnar!

2005-06-14 17:27
BMAN ööh?hur kan de va så?de är ju någon som betalar ,spelar jue ingen roll om de inte e den som har parkerat eller någon annan

Hangaround

2005-06-14 17:45
Ja jag säger inte at dom är fel eller dåliga.
Men jag sa att dom va konstiga, men det finns ju olika sätt att se på dom med, men med mitt sätt ärom konstiga.
Annars så är dom logiska.
Bara låg o grubbla lite över det.
NO HARD FEELINGS.

wasteapa01
Haha. Det va en rolig teori. Alldrig varit med om, men kanske är så.

2005-06-14 18:28
wasteapa01 P17

tappar man kontrollen över ratten o bilen så börjar man fan sakta in, knappast så att man gasar vidare om man "tappar" ratten
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986

2005-06-14 18:38
Om man kastar tårta på kungen döms man till högmålsbrott. Men om kungen kastar tårta så döms han inte till typ "lågmålsbrott".

2005-06-15 01:00
tekniskt sätt så kan du flyga ut ur bilen o träffa nån i den andra bilen... :o)
Unionen är namnet, mannen! http://myspace.com/unionen

2005-06-15 09:04
att ha cykelhjälm är väl också lag nu tror jag... man får alltså böta för att man inte bryr sig

BMAN jag fattar inte vad du menar. vill du förklara?
don't you know there ain't no devil, there's just god when he's drunk

2005-06-15 10:28
Ingen böter på cykelhjälmslagen, och gäller upp till 15 år.

Mest för att polisen ska kunna skrämmas lite med barnen, och för att föräldrar ska kunna säga åt ungar att sätta på sig hjälm, "...för det är det lag på".
"jag har fin hår. som en waterfall."

2005-06-15 11:08
öke... ja men med bilbälte då. samma grej..
don't you know there ain't no devil, there's just god when he's drunk

2005-06-15 11:41
Bara för att man saktar in så betyder det ju inte att man kan vara lugn, körde du 120 när du tappade kontrollen så står du ju knappast still på två sekunder och kan pusta ut att allt jgick bra.
Intressepenisen hårdnar!

2005-06-15 14:00
jumpcut P22
Mm, helt sjukt! Att det är Sverige!

2005-06-15 14:38
Thunder
Det är knappast troligt att jag skulle göra det heller, men jag skulle straffas hårt.

Alla människor är uppenbarligen inte lika mycket värda. Jag tycker i alla fall det är sjukt.

Hangaround

2005-06-15 14:46
Sen att man inte får skjussa på cyckel. Hehe, det har man blivit tillsagd om som minderårig. "DU VET ATT DET DÄÄÄÄR ÄR OLAGLIGT VA?" sen serom lite skräckinjagande ut somtidigt som dom drar till med basrösten.

Jag vart lite rädd här om dagen när det va flygande besiktning mitt inne i stan, jag vart stoppad och hade 2 i bilen. Ena där bak hade inget bälte så han fick 600:- i böter.
Sen så rökte jag då i bilen. Polisen sa, släck ciggen och kom ut till mej. Jag släckte och kaste den ut genom fönstret.
FAN VA ARG HAN VART DÅ! "DU VET ATT DET DÄR ÄR NERSKRÄPNING I HÖGSTA GRAD VA?"... trodde jags kulle få böta för det som 2 miljoner människor gör i sverige varje dag 11 gånger om dagen=/

Fråga: Kan man få böter för att typ kasta en glasspinne på marken?

2005-06-15 14:49
SpT P18
En glasspinne är organiskt material, långt ifrån miljöfara så böter lär man nog inte få.

Hangaround

2005-06-15 14:56
Men glasspapper då, sånt där folie plast fiber papper.

2005-06-15 17:25
SpT P18
Ja det är lite grövre men fan va löjligt om man skulle få böter. Polisen sabbar ju miljön mer när dom brummar runt med bilar på spaning efter glasspapperskastare =)