ogillar alla man träffar
hej mina kära whoabarn. tänkte dela med mej av en tanke jag har haft på senaste tiden. jag skriver dagbok ganska dagligen och fick för mej härom veckan att gå igenom den. insåg ganska snabbt vilken hater jag har blivit/är gentemot nytt folk som jag träffar. det spelar ingen roll hur gamla dem är, var dem är i från, kön, utseende eller vilken musiksmak dem har, jag ogillar/hatar dem ändå. jag blir så irriterad på nya människor så att jag knappt orkar lära känna någon längre. jag tycker det är okej så det hålls det det ytliga planet, ja ni vet, där man bara hälsar när man är ute och så eller typ bara snackar lite, men inte när folk vill börja hänga med en eller träffa en. det är inte så att jag har ett överflöd av vänner (dem skär jag också ner på, när jag en efter en inser vilka idioter dem är) så att jag inte behöver lära känna nytt folk, utan tvärtom. jag om någon borde vilja träffa människor, efter att ha varit singel huuur länge som helst. men jag varken vill eller orkar. jag kommer ändå alltid till samma slutsats: personen var en idiot. hur har det blivit såhär? jag menar, ingen annan verkar ju ha samma problem som mej. finns ju alltid NÅN ny människa man gör en match med, men varför gör inte jag det då? varför ogillar jag ganska exakt ALLA jag träffar och lär känna? ingen är intressant längre, alla tråkar ut mej. historierna om hur de fajtades med lejon i afrika är lika trista som hur dem sydde fin kant på sina gardiner förra veckan... nån som förstår vad jag menar och kanske vet varför det är såhär? kan verkligen inte sätta fingret på varför det är såhär...
baeng
haha, sådär är jag också, jag utgår från att alla är dumma i huvudet från början, och är därmed jävligt svår att lära känna, jag har helt enkelt inget intresse av att lära knna folk, eftersom jag är övertygas om att de är puckon.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
skön världsbild
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
ja hade det inte varit för att jag redan har pojkvän och tillräckligt med vänner så hade det nog varit rätt jobbigt.
Vill ni veta en hemlighet? (De flesta är puckon...)
Lider du av det?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
misery, vad gör du om de försvinnner?
Clajlo F19 hon verkar ju se det som ett problem iaf.
Super-Nerd P18 jag skulle nog bli rätt isolerad, kan jag tänka.
förlåt mig men framför mig ser jag typ en enstöring, pensionerad i förtid. finns så mkt mer att se i världen än att isolera sig. det är så jag känner. :)
Jag är tvärtom, jag är väldigt öppen för nytt folk och ger åtminstone alla en chans och bjuder dessutom på mig själv. Skönast så. Palla gå runt och dissa alla innan man ens gett folk en chans, skulle känna mig väldigt bitter och tråkig då.
Mina allra bästa vänner har jag fått genom att just vara väldigt öppen mot nytt folk och genom att bjuda på mig själv extra mycket. Man måste våga för att vinna.
Super-Nerd P18 jo, fast det är ju inget jag gör medvetet. för mig så handlar det nog i grund och botten om ren skräck snarare än förakt.
Super-Nerd - nej, det skulle jag inte vilja påstå. Clajlo - som fan, hur kul är det att gå runt och hata folk hela tiden? jag vill träffa nån som jag känner "WOW, vad skön och härlig person... han/hon tråkar inte ut mej! jag vill lära känna personen bättre" men det händer inte, och jag sitter inte hemma hela dagarna. jag festar minst 2 dagar i veckan, och under vardagarna är jag med mina vänner då jag träffar deras vänner och i sin tur deras vänner. så jag är inte ovan med att komma i kontakt med folk. men alldeles för van att börja ogilla/hata dem. Misery_chick - jomen du har ju egentligen inget behov av att lära känna fler människor? alltså, förutom att det kan vara kul och så. men du har ju liksom din pojkvän och dina vänner? jag har ingen pojkvän och knappt några vänner (iaf som jag gillar)
baeng
Clajlo - jag ger alla en chans, det är det som är grejen. men så fort det blir lite mer ingående så ogillar jag personen.
baeng
made_in_japan F12 jo, jag klagar ju inte, däremot så hade jag nog varit singel for life om inte jag träffat min pojkvän i en rätt extrem situation.
made_in_japan: Men kan det inte vara så att du hänger med "fel" folk då? Du kanske behöver lite mer spänning, nytt slags folk med andra intressen än de som du och dina vänner har? Om du hajjar? För om du träffar folk som känner dina vänner och deras vänner och blabla så lär ju ändå de flesta vara samma slags folk. Det blir ju nästan incest, haha :) Typ hooka upp med någon konstig kuf på nätet och dra tvärsöver stan på någon skum fest med folk du aldrig träffat förut så kanske du hittar skönt folk :P
misery_chick - du hade väl tur då..
baeng
misery skräck för vad? japan, jag syftade inte på dig..
made_in_japan F12 ja det hade jag verkligen. Clajlo F19 haha, hooka med någon konstig kuf från nätet? det skulle jag aldrig våga, du får det att låta rätt skoj dock.
Clajlo F19 - jo men jag har funderat lite över det där. jag bor i göteborg a.k.a inavel-staden nummer 1. alla vet vem du är, och du vet vem alla är. känns som om allt går i cirklar, hur man än gör så hamnar man med samma människor. fast jag är väldigt nöjd med mina vänner som jag faktiskt har, det är dem nya jag stör mej på. och jag har träffat verkligen ALLA sorters människor. det är som om det sitter en lär-känna-nya-människor-spärr inom mej, jag VILL hata dem känns det som. fast allt jag egentligen vill är ju att lära känna folk, sånt är ju kul när man upptäcker och lär känna en fin människa men blah, alla är så trista. jag tror fan jag har träffat fel människor ändå... fast leta vänner på nätet har aldrig varit min grej.. jag vill mest bara låta det gå som det går...
baeng
Misery_chick: Nä, skulle jag heller aldrig våga men något åt det hållet i alla fall :) Konstigt nog har nätet varit platsen där jag hittat de bästa människorna. Mitt X, min nuvarande pojkvän och mina närmaste vänner jag hänger med sen ett bra tag tillbaka.
Super-Nerd P18 typ allt som har med social kontakt med folk jag inte känner att göra. fram till för inte så längesen klarade jag knappt att handla eftersom kassörskor har en tendens att säga "hej" när man ska betala, jag kan inte prata i telefon med folk jag inte känner, ringer någon och jag inte känner igen numret så svarar jag inte... jag är mycket bättre nu, efter att ha jobbat lite och fått "träna", men jag är fortfarande patetiskt rädd.
super-nerd - tänkte väl.. misery_chick - men jag vill liksom samma grej, att jag bara råkar träffa min pojkvän. jag orkar inte hurta mej och leta efter folk. det får komma allt eftersom, liksom.. ödet får bestämma. jag lutar mej tillbaka så länge...
baeng
made_in_japan: Näe, jag menar väl inte riktigt att man ska leta efter nya vänner på nätet. Det vore ju lite patetiskt, det ska ju fortfarande komma naturligt :) Men det låter som en jobbig sits faktiskt, vet inte vad du ska göra. Du kanske borde åka utanför GBG och träffa annat än göteborgare? Det kanske dom det är fel på? Fniss :)
made_in_japan F12 den taktiken körde jag också på, och för mig funkade det. förhoppningsvis så gör det det för dig med tids nog...
misery, jag hoppas att det bir bättre för dig.. för det där låter inte alls kul, och du hade väl drömt mardrömmar om du stötte på nån glad prick som jag. vet inte hur denna rädsla går ihop med att folk är puckon, men ja... hoppas det blir bättre
Clajlo F19 - haha du ser, det känns inte som om det finns nån lösning.. jo jag har vänner i sthlm och köln men där är det samma sak .så fort jag träffar nån så blir jag uttråkad och börjar ogilla personen.... misery - mm, jag får väl göra som du..
baeng
made_in_japan: Du kanske har för höga krav på folk?
Super-Nerd P18 det blir bättre, numera så kan jag fungera relativt normalt brand främmande människor utan att de märker att jag är obekväm i situationen, och det är ju bra ^_^ "vet inte hur denna rädsla går ihop med att folk är puckon " min teori är att det är en försvarsmekanism... "lika bra att hålla sig borta för alla ör ju idioter ändå", simpel rationalisering... men vad vet jag. däremot är jag snuskigt social när jag är full, vilket är sjukt jobigt då jag får snudd på ångest dagen efter av tanken på hur många jag pratat med kvällen innan...
...och jag inser själv hur löjligt det låter.
Clajlo - så kan det också vara... men hur sänker man kraven då? jag vet ju vad jag gillar och inte gillar.. att helt plötsligt ändra kraven känns ju skitjobbigt?
baeng
misery självinsikt är ett steg på vägen och det är inte ett dugg löjligt...
made_in_japan: Jag vet faktiskt inte. Egentligen ska du väl inte behöva sänka några krav alls, man tycker ju som man tycker liksom.
Super-Nerd P18 jag har pluggat psykologi och psykiatri på heltid senaste ett och ett halt året, dels för att öva på att klara att befinna mig i ett rum med folk jag inte känner, dels för att jag är sjukt intresserad av ämnena... ...den insikt jag inte hade innan fick jag på köpet ^_^
grattis! :)
Clajlo - ja precis. jag är typ fast i nåt hata-folk-skede. gud vad jobbigt det är.
baeng
made_in_japan: Du kanske behöver äta några pepparkakor så blir du snäller igen ;)
made_in_japan F12 är det här ett problem du fått på "gamla dar", eller har du alltid varit sån?
Clajlo - haha, det får jag väl göra ;) Misery - "på gamla dar", och jag har inte fattat det själv förrän jag gick igenom dagboken. innan tänkte jag "jamen jag har väl bara inte träffat nån jag gillar..." men så märkte jag att jag ogillade VARENDA person och alla var heeeelt olika.
baeng
made_in_japan F12 ok, gillar du dig själv då? om det inte är för personligt och så...
Misery - jodå, jag gillar mej själv. lite för mycket ibland kanske?
baeng
made_in_japan F12 haha, ok, ja då är det kanske inte socialt självplågande du pysslar med då...bara en tanke jag fick
Misery - vad skulle socialt självplågande innebära då?
baeng
made_in_japan F12 bara vad jag kallar det brist på bättre ord... att sabotera för sig själv för att man inte tycker man förtjänar bättre, typ.
misery - aha, aja nänä, det är inte direkt mitt problem..
baeng
made_in_japan F12 bra det iallafall ^_^
Jag hade en kompis som hette Rasmus som kände så, han flyttade till NewYork och har många vänner där nu. Skönt som fan, ingen saknar han här ändå.
made_in_japan röker du brajj?
folk ÄR idioter! men det är säkert du också liksom.
made_in_Japan Om det är till någon tröst så tror jag att jag skulle hatat dig ifall jag skulle träffa dig så ;)
facebook.com/idiomatisk - fan page