I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

"Lejonen & hundarna"

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-07-11 15:21

"Lejonen & hundarna"

Min Hagman sitter och predikar sin filosofi (se rubrik). Han menar med sin teori att det finns två sorts människor. Lejonen är de som är ståtliga och bara håller utsikt och sköter tankeverkstaden (vilka han menar att vi symboliserar), medan hundarna är de skalliga som ger sig runt på jakt (benzo/booze-heads o andra dampisar som härjar o huserar ute i samhället*).

Vad tror ni - rent generellt?

Min första fråga är om lejonet verkligen är djungelns konung (intelligensmässigt) eller om det bara är Hagman som yrar!? ;)

Orkar inte dra ut o Googla eller nåt sånt så. Äh, ni får säga vad ni vet/tycker/tror om såväl lejons IQ:s vara / inte vara som teorin i sin helhet.

Nu ska jag gå.
Hejdå! :-)

G.

2005-07-11 15:24
Jag har alltid sagt att kvinnor är katter och män är hundar, men det är inte exakt som Hagmans smått flippade teori.
Unionen är namnet, mannen! http://myspace.com/unionen

2005-07-11 19:10
även smarta människor sliter o härjar... så det är nog feeeel :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Manager

2005-07-12 08:47
Det känns som att Hagman har rökt hasch.
Redline!

2005-07-12 12:20
Lejonen är inte smartast på savannen.
Det som Hagman nog reflekterat över är att lejonhanen mest latar sig medan honorna jagar och sliter, men han får ändå äta först / mest.

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2005-07-12 13:00
whut?

2005-07-12 17:41
Det finns en kategori till tror jag. Albatrossarna - Dom som i sin tystnad lugnt glider på sian vingar och tittarn er och iaktar hela skiten.

2005-07-12 17:42
Albatrossarna genomskådar allt.

2005-07-28 00:42
Hörde just Flipsydes "Someday". Raderna "Someday we gonna rest with 'em lions" (eller dyl. iaf*) slog hårt i det här sammanhanget. Antingen peppade raderna Hagmans hela teori (jag vet nämligen att han har hört den), alternativt snubben som droppade om att "Det Hagman försöker säga/förklara.."

G.

2005-07-29 22:26
Hundar är dummare än Katter, men är det inte bara därför de är våra allra bästa vänner?

2005-08-04 00:42
Eggyo

rastas brukar väl kalla haile selassie för lejonet av juda, och de där med lejon kommer nog mer av att lejon allmänt symboliserar styrka/makt/i viss mån godhet, inom den judisk-kristna historian.

de som för oväsen i media har jag bara hört betecknas som WIKKED MANN! men ja kan ha fel:-)

2005-08-06 02:05
Folk som säger att "det fins två sorters människor..." kan ni nog sluta lyssna på direkt.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2005-08-06 02:47
Visste ni att Rhodesian-Ridgeback (Hundras) Andvändes för att jaga lejon?
*snaark*

2005-08-06 03:40
dela in folk i två grupper är ju fan ingen bra filosofi.

2005-08-29 09:15
MrHagman P19
Din filosofi är såhär.

Antigen så är man eller så är man inte.

Några är våldsamma
och dom andra är inte.

Sen sätter du in dom i två gruppar och kallar det en filosofi.

OKEJ min filosofi! det finns några som kallas "de stående kissarna" alla de står på toaletten och pissar. De är hetsiga och vill inte sitta ner...för dom har brådis. Sen finns det dom som sitter ner, dom softa och chillar, har inte brådis.

höhöhö...
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?