I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Aggressionsproblem?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-07-25 13:08

Aggressionsproblem?

som det står Aggressionsproblem, hur får man bukt med dom? måste man gå till en hjärnskrynklare och få hjälp eller kan man fixa det på egen hand?

"I Have No Name So Death Can't Find Me"

2005-07-25 13:19
mm..Jag gymmade som fan förut en viss period för ett år sen, typ 4-5 dar i veckan och jag kände att jag lixom blev lugnare, men sen slutade jag för jag hadde inte tid, och sen dess har blivit mer agressiv, asså inte ute på stan eller så utan mest när jag blir lack, då tappar jag typ kontrollen, det är inte så att jag börjar slå på dom i min närhet utan mer på saker, dörrar, väggar t.ex, vad finns det annars att göra förutom att träna?

2005-07-25 13:22
gör som han över sa. träna thai boxning eller liknade, 2 ggr i veckan räcker. du tränar sönder dig, får lite spö, får slå tillbaks, du kommer hamna i harmoni efter nåra veckor!
Unionen är namnet, mannen! http://myspace.com/unionen

2005-07-25 13:27
hehe, jag vet jag ska börja efter sommaren, men det är ju ett tag tillsdess...

2005-07-25 13:28

Skaffa ett jobb... heheh..

Jag brukar vara fruktansvärt irreterad, men nu när jag jobbar så orkar jag fan inte... Gött det.. =)=)
They wont belive me/ MAAAAAN / Im high (Smokie in Friday)

2005-07-25 13:34
Mhm. skulle inte banga på ett jobb , men det är tyvärr ganska svårt att skaffa sig ett jobb i dessa dagar:S

2005-07-25 13:45
vill du ha bort dom helt?
kan iofs tycka att det e rätt bra att släppa ut dom som du gör, fast istället för att slå i sönder ytterdörren, slå på mamma eller kasta en tallrik i väggen kanske du ska gå ut och sparka på en sten, skrika eller gå ut och jogga?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-07-25 13:54
Emci_emm:

Visst är det bra att släppa ut skiten, jag vet att jag borde gå ut och te.x jogga men jag blir helt skadad just när jag blir förbannad, tappar lixom en del av mej och jag hatar att gå ifrån en konfrontation, för det löser inget men att stå och skrika eller slå i dörrar löser heller inget, vilket just hände i morse när jag började bråka med min respektive, och självklart skrämde jag slag på henne, vilket jag förstår till fullo. Och jag måste sluta få sånna utbrott för det pajar så mycket, inte bara dörrar utan också relationer..

2005-07-25 13:59
Frakkha:
Precis, man ska inte heller vara konflikträdd, men är det så att du vet att du får utbrott så är det bättre att dra därifrån och anses vara konflikträdd, än att skrämma skiten ur henne, så får ni ta det sen, när du har lugnat ner dig.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-07-25 14:04
EmCi_Emm: Mm..exakt..men hur ska jag lösa problemen, jag vet att det kanske skulle funka med att springa/jogga och jag tycker det är fett skönt, men jag kan typ inte göra det, för jag har problem med mina knän, pluss att jag kommer att gå ner in vikt vilket är motsatsen vad jag försöker med..och jag ska ju börja på thai boxning efter sommaren, men vad ska jag göra tills dess?
Poet

2005-07-25 14:11
istället för att slå i sönder ytterdörren, slå på mamma

say what now??
What I said, yo!

2005-07-25 14:16
Känner du att agressionerna du vill släppa loss är av verbal eller eller fysisk karaktär?

Lösning för verbal frustration:

Detta problem är enklare att lösa än vad man till en början kan ana. Tro det eller ej, men det finns tusentals människor i Svea Rike som bara sitter och väntar på dina utbrott. Kontakta närmaste comviq/microsoft/sj-kundtjänst och låt dem smaka på din vrede.

Lösning för fysisk frustration:

Ont i knäna? Inga problem. Köp en boxboll, och freaka loss. Finns även något som kallas stresskulor, men inget jag skulle rekomendera..
Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.

2005-07-25 14:34
phlegm: Okej, fina tips, håller med dig streskulor är inget som skulle hålla, dom skulle nog flyga ut genom fönstret relativt fort..

och agressionerna är av båda karaktär fast mest fysik..

2005-07-25 14:35
Jag har haft grova agressionsproblem men fixat till dom.
Det var ganska lätta medel som jag fick använda mig av- målning, skrivande etc.
Jag började träna ganska mycket eftersom jag hade överskottsenergi, och ville få ut min agression fysiskt, elltså utåtriktade agressioner inte invända och självdestruktiva.
Att bli av med all denna överskottsenergi (hyperaktiv) fick mig att lugna ner mig, och sedan få andra utlopp för agressionen som var i psykisk form- där kommer skrivandet och målningen in i bilden.
Hjälpte bra på mig, och jag har relativt bra kontroll över mina agressionsproblem idag.

Om man inte kan jogga/springa så kan man ju t.ex göra andra lite uttröttande saker, hantlar, andra gymövningar, eller så börjar man med yoga (låter hippie men det finns t.ex ashtangayoga där man inte sitter still utan tränar både fysiken och den mentala kontrollen, och den yogan är fysiskt påfrestande).
?ABO- Anti-Brat Organisation!?
-gå med idag, rädda världen från överklassen redan imorgon!

2005-07-25 14:49
PhilAhz0phee:
istället för att slå i sönder ytterdörren, slå på mamma eller kasta en tallrik i väggen kanske du ska gå ut och sparka på en sten, skrika eller gå ut och jogga?

vad är det du inte förstår?

Frakkha:
Jag vet faktiskt inte. Jag har också varit där, fast den enda som fick skit var mamma. Jag bor inte hos henne längre, därför har det försvunnit. du får försöka hejda dig, fråga dig själv om det verkligen är rättvist att du slår i sönder dörren för att du e förbannad.

2005-07-25 16:23
Kröka!
Minns du när vi åkte tåg? Du tittade ut genom rutan och jag moonade. Folk trodde vi var tvillingar!
Poet

2005-07-25 18:51
Jag spelar våldsamma spel för att ventilera mig, GTA, Tekken, True Crime mm. Jag blir alldeles för lätt aggresiv, det jag hatar mest är snorungar som skriver massa skit över internet som de aldrig skulle våga säga i riktiga livet. Jag slår sönder min egen skärm av ilska när massa jävla osnytna ungar kaxar via internet. Och jag skriver larviga saker som "hej, möt mig där och där, så får vi se hur kaxig du är då!".

Och jag hatar också varje gång man är i Stockholm och massa stekarjävlar med sina rosa piké tröjor spelar gangster, jag får bita mig i lämpen för att inte börja bråka...
At the gates of Eternity...
Poet

2005-07-25 18:52
Aa just det glömde att säga, fotbolls matcher är också soft ventil, fast förlorar laget så blir jag aggresiv igen...

2005-07-25 19:29
hej BC99, möt mig nere vid kiosken om fem, så får vi se hur kaxig du är då! Spela allan på nätet, huh? Agressiv, bah...
Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.
Poet

2005-07-25 19:32
Phlegm : Jag antar att du skämtar hehe

Förresten... vilken kiosk?

2005-07-25 19:34
BC99 P22

Hihi. du började koka lite, eller hur?

korvkiosken? nä, jag vet inte.
Poet

2005-07-25 19:35
Phlegm : Nej faktiskt inte hehe, jag antog att du drev :)

Men seriöst, det här med skitsnack över internet, det kan inte bara vara jag som börjar koka över sånt? Någon måste väl känna igen sig i det?

2005-07-25 21:18
anzari : Jag har redan en tjej, och det är där hela problem ligger, idag började vi bråka och jag flippade ur totalt, som jag skrev så slog jag sönder en dörr så att mina knogar/hand började blöda och självklart blir hon skit skraj, eftersom det har hänt förr och sist det hände så lovade jag dyrt och heligt att det aldrig under några omständigheter skulle upprepas, men så i dag så gjorde det och det ångrar jag mycket djup, så nu står vi mellan sammhörighet och avslut vilket är det värsta som finns iochmed att jag absolut inte vill det senare alternativet..Vill bara göra en paus och tillägga och jag inte(har aldrig, kommer aldrig) slog henne, hon blev bara djävligt rädd...Och jag inser att jag måste fixa till detta problemet, annars kommer mycket mer än det här föhållandet att gå i kras...
Poet

2005-07-26 01:10
Folke Fresh: Det kanske är vad dem vill, men jag pallar faan inte skitsnack, och som sagt, det är inte något jag är stolt över, jag skrev ju här i tråden för att visa att det är ett av mina aggresionsproblem.

Sen vet jag inte riktigt, det kanske ligger i min natur bara, men säger någon något på nätet, så förväntar jag mig att de står för det in real life, vilket 100% av alla de jag mött som kaxat, inte gjort. Men däremot slutar skitsnackat från deras sida. Handlar oftast om små snorungar som inte känner en, men ändå ska yttra sig om vad för person man är.

Och det är bara på Whoa jag mött sånt, hänger inte på några chattsidor.

2005-07-26 04:02
jag löste mina genom 4 månader av terapi. tror inte att jag hade lyckats utan det.

2005-07-26 04:03
junkgirl : Shit 4 månader av terapi, det var hårt...

2005-07-26 04:05
Frakkha P17

nä? ett möte i veckan. det var precis lagom för mig.

2005-07-26 05:23
ras_ivan: du måste vilja det själv. din hjärna blev du begåvad med för att kunna tänka själv.
Yeah!

2005-07-26 06:43
Ras_Ivan P17

komplex har rätt. det ligger hos dig att kunna ta emot den hjälp du får.

2005-07-26 12:32
jo det är klart, men sådan kostar pengar och tid, och det är 2 saker jag inte är rik på...men jag ska börja ta uppfriskande jogging turer och börja träna...
Poet

2005-07-26 13:11

emci_emm
det där om att slå på sin egna mamma, det var det
jag reagerade på.
What I said, yo!

2005-07-26 15:52
nu är det fett illa, imorse så gjorde min respektive slut pga det som hände, och jag vet fan inte vad jag ska göra, det finns INGEN chans att vi kommer att bli tillsammans igen...jag älskade henne verkligen så jävla mycket så det finns inte, och nu är hon borta...vad ska jag göra??

2005-07-26 18:31
eller...inte...

2005-07-26 21:54
Du får träna dig på att inte blossa upp, utan slappna av när aggressionerna kommer.

2005-07-27 00:12
mantis: jag vet, men det är fett svårt..jag har försökt men jag har alltid haft dessa problem även när jag var liten, jag kunde bli så arg och hysterisk att pappa fick slänga in mej i dushen och dusha mej med kallt vatten, jag ska jobba på det, men jag kommer behöva hjälp på vägen..

2005-07-27 00:25
Frakkha P17
När jag var lite kunde pappa slänga in mig i dushen för att han hade aggreesionsproblem. Så: Skaffa i alla fall inte barn innan du har fått bukt med problemn ;)

2005-07-27 00:29
mantis: hehe, skulle aldrig göra så mot mina barn, älskar barn det ärdet bästa som finns, kommer att uppfostra min lilla knodd till en hardcore hiphopper, desutom kan man inte vara elak mot barn.

Men det låter hårt att din egen far gjorde så för att han hadde agressionsproblem..:S

2005-07-27 21:58
johan (frakkha) du vet att det inte bara var pga dina aggresionsproblem som det tog slut. det var bara droppen. men det är bra att du vet att du har problem och att du försöker reda ut dom. det var jobbigt att hämta mina grejer idag, jag vill inte träffa dig, inte ens prata med dig. men jag tänker på dig hela tiden. allt gör så ont och jag vill helst bara glömma allt. men det var mer än ett år så det blir nog svårt. ta hand om dig /Frida

2005-07-28 01:37
hmm...jag kanske borde gå till en skrynklare heheeh ;)

2005-07-28 03:21
Shit killen..I feel ya! ..du kan fixa det själv..du måste helt enkelt komma överens med dig själv om att du inte behöva flippa..

I´m still working on dat...

piz

2005-07-28 17:50
phriday
Nu råkade du nog posta ett provat medelande i tråden =)

2005-07-28 20:18
mantis kanske d. men det händer grejer även utanför den här tråden. det kanske är synd om johan., men tur att whoa finns. han har redan hittat många fina flickor att prata med och även att ringa och stämma träff med. så SÅ himla ledsen är han nog inte. han vet bara att jag läser och ska tycka synd om honom. men jag accepterar inte att han ringer och gråter och är helt tokig. för att sedan gå hit och försöka få tjejeers nummer genom att verka ynklig. det är bara pattetiskt... men nu står inte något av det här i denna tråd men det är en öppen sajt och allt finns att läsa i Frakkhas gästbok. håll till godo. det gjorde jag.

2005-07-29 03:06
läs lite dalai lama
http://sagie.se

2005-07-29 16:54
Frakkha P17
du är typ som mig då, jag har slagit min dörr i 5 delar så nu har jag ett täcke som dörr istället!
jag åker ju skateboard också sånär jag är riktigt arg så brukar jag hoppa av dom!
min morsa har sagt att hon vill ha ut mig från huset när jag blir arg så jag försöker att lungna mig men när jag blir irriterad/arg så måste jag skrika och sparka slå på något.
ibland så blir jag ju arg när jag är ute så då brukar jag försöka slå sönder lykstolpar och träd men de gör bara ont så då slutar ja efter typ 20 sek och så är jag inte lika arg längre!
men köp något att slå på så blir de nog bra, det är mitt enda tips!
"Maybe i could get mjältbrand"
"jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"

2005-08-11 04:19
Håller med GangztaQueens där ... Man har sina gränser.

Och flippar man så ser man svart...det konstiga är nog hur man kan bli så förändrad just för den stunden...snarare psykbryt än aggression...
Cutta DoM