I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2005-08-10 13:28

Självterapi

Inledning:
Jag och min familj minus pappa flyttade från Spanien när jag var snart fyra år fyllda. Vi besökte honom i snitt en gång per år så min kontakt med pappa har inte alltid varit den bästa.
Vet inte riktigt hur det har påverkat mig då det var min verklighet, att jag inte kände min far väl då. Har dock kvar små minnen från den tiden. Iallafall för sju år sen blev min far sjuk och flyttade till oss i Sverige, dels för att han hade separerat med sin dåvarande sambo och för behandlingen skull. Jag lärde känna min far som min far och umgicks med honom varje dag. För sex år sen gick han bort. Det året gav mig en del minnen men inte alla dessa minnen som vad jag har förstått man får av sin pappa.
Kändes på sätt och viss att det var andra gången jag förlorade min far dessutom vilket smärtade en hel del då jag "andra" gången ville uppleva mycket mer än vad jag fick med min far.

Terapin:
Må låta knäppt eller komiskt men de minnen som jag saknar, t.ex. första ölen med pappa, få första rakhyvel av pappa (som jag iofs fick tidigare av min storasyster) och andra minnen har jag börjat hitta på själv. Tänker tillräckligt mycket på hur pappa ställer fram en öl till mig så att det blir en sanning, en verklighet jag kan känna av.
Tror inte detta kan vara skadligt då jag samtidigt ju är medveten om att dessa minnen är fiction, inte sanna men dom har iallafall hjälpt mig bearbeta en hel del och fastän det kommer perioder då jag saknar min far oerhört mycket känns det mycket bra att inte bara tänka på dom riktiga minnen jag har utan också dom påhittade.

Ett tips till dom som förlorat en familjemedlem eller kär vän.

Thats so 97
Le Life Quiet
---Input Moustache Here---

2005-08-10 13:57
Vi-i-villa
Jag vet tyvärr hur din relation är med din farsa men det låter inte som den är bra.
Beklagar det.
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---

2005-08-10 13:57
jag vet tyvärr INTE
såklart...
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---

2005-08-10 14:03
baboso: jag har aldrig växt upp med en farsa, lärde mig raka mig själv (äldsta barnet) och tog min första öl med min familj (minus pappa). allt som har med fadergestalt saknar jag och jag har byggt en egen uppfattning om världen.

Om det har påverkat mig kan jag inte svara på, men jag är iaf inte direkt framgångsrik i nått...
Unionen är namnet, mannen! http://myspace.com/unionen

2005-08-10 15:30
jag har många bra minnen me min farsa, typ att vi alltid brukade dela på en japp när vi gick till ica, att han alltid snackar sportresultat me mig, för brorsan är totalt ointresserad osv. läkaarna ger honom 2 år om han fortsätter röka, men 15 om han slutar. allt han gjort hittills är att supa jämt o ständigt, inte ha någtra pengar o umgås me fel folk.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-08-10 16:08
egentligen så har jag inget direkt att tillföra den här tråden, förutom att jag vill beklaga det hela alan. det vet du?

wermin:
"Om det har påverkat mig kan jag inte svara på, men jag är iaf inte direkt framgångsrik i nått..."
->
ey, mannen, du är ung än. din tid kommer. bara du ser till att vara lite företagsam och tror på dig själv.

2005-08-10 16:17
priyan: företagsam o tro p åsig själv. låter jävligt bra. frågan är bara hur man får tro på sig själv? vart hittar man det?...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.