I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur mår ni efter Tsunamin 26/12..

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-08-15 17:05
ercane: Vem har gått fram till en person som är drabbad och skämtat om det?
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin

2005-08-15 17:19
Kan inte ni antiskämtare förklara varför jag, Johnny K Ståhl, inte borde skämta om t.ex tsunamin? Är det skadligt? Kommer jag hamna i helvetet? Kan det skada någon annan? Blir händelsen värre för att jag skämtar om den? Blir en överlevares minnen förstörda av mina skämt?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-08-15 18:44
memphisto, har du läst inlägget?

"men ändå så stoppar folk mig ibland och frågar: fan varför sufra du inte på vågerna?"
Just Like That.

2005-08-15 19:31
Jontish P16

Det är möjligt att jag är "Ond"

Varför ge bort pengar nu!? när jag är ung och är i behov av pengar.
Jag kan istället ge bort mycke mer om månaden sen när jag har jobb som Civil Ingenjör om ca 5år.. Då tror jag faktist att jag kan spendera mer på lilla röda korset. Men hur jag tänker då det är en annan sak.
Just nu så har jag inte skänkt bort en ända krona på ngåot sådant, trots möjligtheten finns..Tyvärr.
Girighet is the skit!!

Det hjälper ju knappast att gå runt och sörja. Jag menar hur fan kan man göra det? Jag förstår mig inte på sånna känsla människor. Eller personer som blir vilt galna när deras fotbollslag vinner! Jag stör mig på sådana personer.
tyvärr. thats me.

Jag ska vara glad att jag bor i Sverige, och att jag inte hade oturen att bo där nere.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-08-15 19:34
mephisto P1

Dom har skämtat här i denna tråden, och det finns drabbade i denna tråden...
<3

2005-08-15 20:53
Ah, ercane: Sorry.

Jontish: Har "dom" skämtat i denna tråden?
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin

2005-08-15 21:02
jag mår som en prins

2005-08-16 14:33
fattar inte varför folk hänger upp sig på
saker som har hänt- jag menar de går inte
att göra nåt åt det. grååt inte över spild mjölk.
lev vidare. finns mycket ajnnat att tänka på
en de somharhänt bakom en
skit ner dig...

2005-08-16 14:54
Herregud...

Folk som inte hade nått att göra med tsunamin bryr sig inte direkt. Visst är det synd att folk dog. Men där går gränsen över hur mycket en utomstående bryr sig.

Tror du mig inte?

Hur mycket bryr sig en som var med i tsunamin om alla de som dödas och blir våldtagna i Darfur as we speak?

Jag ser inte kungen ställa sig å prata inför nationen om alla som dör i Darfur.

Varför?

Precis.

Lårkaka har en mycket bra poäng. Folk SKÄMTAR bort katastrofer och elände. Så är det bara. Men visst, det är respektlöst att göra det framför näsan på en människa som faktiskt har varit med om just den katastrof det skämtas om.

Orkar inte söka igenom lyrics och kommer inte ihåg vilken låt det var... men Eminem sa nått i stil med: "I'm the guy laughing at plane crashes as long as it doesn't happen to him." .

2005-08-16 19:40
Jag var inte där så jag mår rätt så bra.

2005-08-17 15:45
äh det är ju glömt nu
Signatur får rum här

2005-08-17 16:34
Det är en sak att skämta om det, om man själv varit med om det. Då kan man se det som ett sätt att handskas med det.. men har man själv inte varit med om det är det bara respektlöst att gå fram till en person, som nästan dog eller kanske förlorade sin familj, och skämta om det.

atck ! äntligen! WORD.

Femme fatale

2005-08-17 22:55
Olustig P17
beklagar djupt, hoppas dem har det bra där dem är, och ta det lungt, ta väl hand om dig gör dem stola.

2005-08-18 15:12
jag har mist min mamma, min lille syster 12 år, min mormor, min morfar och min kompis mor. Jag överlevde vågen, Vilket var ett under, Bodde på Ban Khao Lak, Inte många som klarade sig därifrån. Jag överlevde genom att klättra upp på en balkong, Eller få tag i en balkongbräda snarare sen drog jag mig upp.
Jag mår dåligt för det mesta, Men iblanbd tänker man inte på det och då mår man okej. Det värsta är när jag går förbi vårat gamla hus som jag sålt, folk ska flytta in där när som helst.
Sen att tänka att de upplevde samma sak som mig, Att de inte hittade till ytan i sista stund som jag är hemskt. Minnen från dagarna efteråt kommer tillbaks och det är riktigt jobbigt, jag sov inte på 5 dagar och åt inte på 5 dagar.
Orkar inte skriva mer nu, Skriver mer sen.
hej!

2005-08-18 15:57
Olustig och Tsun:

Gah, fyfan vad hemskt :(