Himlen, Jorden, Helvetet
En liten teori om vad som händer efter döden... säg att himlen och helvetet existerar... Då har vi (i nuläget) delat in det så att jorden är ett mellanting, en neutral plats där det goda kämpar mot det onda... så om vi skulle tänka lite längre, låt säga att jorden är helvetet och när man väl är död så inser man att man har varit så jävla dum som inte tog livet av sig på derektetn och flugit upp till himlen... slutligen så har vi det faktum att lycka existerar på jorden, så om vi nu redan är i himlen men när vi väl dör så kommer vi till helvetet där vi blir fast för all framtid, plågade av skärselden... därför så bör vi ta vara på varie dag och vara glada för att vi lever på denna jord som faktiskt har sina goda stunder... //(en odiagnostiserad dyslektiker med förmånga tankar)
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...
Läs koranen.. där får du alla svaren du söker.
läs hellblazer, där får du alla svaren du söker.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
lyssna på andra och få fördommar
läs innehållsförteckningen på Felix-ketchupflaskorna, och du får alla svaren du söker.
Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden.
word ehm - bra att du lever för dagen
Så länge min chef låtsas att jag har mycket i lön så kommer jag låtsas att jag har mycket arbete...
En gång i tiden så kunde man läsa De bibliska skrifterna som Villson syftar på, och få alla svar. Sen blev dessa böcker korrumperade och ändrade, vilket är välkänt inom kristna grupper. Därav kom Koranen som är ett sista budskap, där allt som man behöver veta står. :-)
tur att allt man behöver veta finns samlat i en bok sådär - himla smidigt!
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world
daUndergrounder jag väntade på det :D:D IKEA-katalogen for lajf asså!! Snorty håller med, tycker det ephett smidigt:DD
Så länge min chef låtsas att jag har mycket i lön så kommer jag låtsas att jag har mycket arbete...
Got folk lyssna nu på vad cypher_complete har att säga..
härlig respons...
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...
villson P19 du borde verkligen lugna ner dig och sluta racka ner på vad andra tror, att säga att alla muslimer följer en "satans religion" är rätt lågt.
Villson Finns inget i Koranen som förkastar frälsaren. Det som förkastas är de påståenden som kom till efter Jesus död, som höjde upp honom till något han ej var. Ingen människa som tror på Gud den Perfekta, kan ärligt säga att Han skulle behöva ha en son.
Stans religon... hahahahahahahahahaahaahahahahahah.. förkasstar frälsaren ? hahaha jag vet inte om du vet vad du pratar om? Islam tror på alla profeter från dom 3 abrahmisktiska religonenerna till skilnad från er. JAG BER DIG PÅ MINA BARA KNÄN!!! LÄS PÅ INAN DU UTALAR DIG SNÄLLA!
villson P19 om man inte är kristen så är det inte så "uppenbart" överhuvudtaget.
Villson jag vet ingen på whoa som är mer hatisk än vad du är, kan du inte bara lägg aner?
Jag tror på Jesus. Men skillnaden är att jag tror på Jesus på det sättet som Jesus beskrev sig själv. Först o främst. För det andra, Villson, du kan väl inte ärligt påstå att du har kommit med några fakta? och verkligen inte någon fakta som har tystat någon ? lol
IraQ sa: "förkasstar frälsaren ? hahaha jag vet inte om du vet vad du pratar om?" -Ok, då ska jag förklara för dig. Inom Islam tror man inte på idén att Jesus kan göra oss rättfärdiga inför Gud. Därför förkastar ni frälsaren (som betyder "räddaren" typ.). Och vad betyder FÖRKASTA DÅ? VI FÖR KASSATR inte frälsaren
Vi för kasstar frälsaren som ni har "tolkat" honom.. som gud son osv men Jesus är också våran frälsare...
villson P19 jag tycker du avskräcker mer än något annat. ...och seriöst, slutta lägga fram det du tror som om det vore fakta, för det är det inte.
villson P19 du verkar inte riktigt verkar fatta skillnaden på tro och vetande....
...och varför kallar du mig "lilla flicka" ? kan du inte diskutera utan att försöka förminska folk?
villson P19 ja, du med, men du borde försöka inse att det är just tro du gör.
suttit och läst genom hela tråden och jag kan ba säga att villson måste va den mest fördomfulla ,nonchalante idioten på whoas historia. shit de e som å argumentera med en legokloss. killen vet inte ens va han snacka om. totalt bakom flötet inget han säger stämmer lr låter logisk.
B.Boy 4 life
Håhå, dessa religiösa fanatiker, lika kul att läsa varje gång, :) Är det inte Allah är det Jahve.
Ska man lita på Jesus eller katolksa kyrkan? Olikheterna är så stora så man skulle kunna tro att kyrkan har har baserat religionen på en helt annan profets lära. Tänk på att Jesus aldrig sa något om ett helvete.
Battlerappare
2005-08-23 11:35
jag tror det var nån förvirrad pojke som ba stod o mummlade om massa skit och så gick alla på det och skrev en bok.
:c
villson okunskap e det ens ett ord
B.Boy 4 life
stick-a-bush P20 Det enda Jesus har sagt som kan liknas vid ett helvete är: "Det vore bättre att kasta sig i det brinnande Jihenna." Men Jihenna var en soptipp utanför Jerusalem och soptippar kan lätt självantändas.
anzari Haha! Litar blint på Muhammed eller? Jag håller dock med om att långt ifrån allt i bibeln är Guds ord. Jag kallar mig kristen men jag sätter mig emot så mycket i skriften så jag vet inte om jag uppfyller kriterierna för att bli kallad kristen. Eller igentligen - jag utgår enbart från Jesus så jag är nog en av de få som värkligen är kristna.
Eller så kan jag inte heller säga.. Skit samma =)
anzari P20 När jag sa "Litar blit på Muhammed" menar jag att att - hur kan du vara säker på att kan fick en uppenbarelse och skrev Guds ord?
villson ; Du vet att gammla testamentet gäller judar, ellerhur..! Du vet att judar såg sig stå över resten av mänskligheten, eller hur..! Du förstår att det nya testamentet är ett skämt, eftersom det baseras på en skrift som tyckte att alla som inte föddes som judar inte kunde blir frälsta. Som redan var dömda till brinnande helvete och kaos, eftersom de inte tillhörde guds folk. Sen så låter det faktiskt väldigt långsökt.. Jesus offrar sig själv för att människorna på jorden ska få syndernas förlåtelse från gud. Jesus offrar sig för att skydda människor från gud... Vad är gud för tyrann egentligen? villson, seriöst. Hur kan du följa en tro som går ut på att skrämma människor till lydnad?
Villson P19 Synden föder död.. Hur kan då människan pinas i evighet för sina synder skull? Döden i sig är straffet för synd! Adam o Eva syndade och blev döende.. Det är helt ofattbart att Gud skulle låta människan pinas i en evighet...
palla med att läsa allt skitsnack folk skriver, så jag droppar in bara; Villson JAG är också Guds son i den bemärkelsen att Gud gav oss livet. Jesus var knappast Guds biologiska son, han var en ande från Honom. Att avfärda Koranen hur som helst, utan att läsa den, är idiotiskt. Du låter väldigt fanatisk i ditt sätt att framföra din tro. Du kritiserar och förnekar Koranens budskap; på så förnekar du Gud, för allt som står i Koranen har med Gud att göra.
Villson P.S.: Det är mycket från Gamla & Nya Testamentet som inte står med i Koranen, just för att det avhandlats innan; det som står i Koranen, är det folk behöver veta om Jesus; att han var frälsaren, med kraften från Gud att t.o.m kunna väcka de döda till liv igen. Idiot. Läs på.
Ännu ett inlägg. Sorry, måste bara. Jesus i den Heliga Koranen Koranen berättar många underbara saker om Jesus. Som ett resultat av detta älskar alla muslimer Jesus , ärar honom och tror på honom . Faktum är att ingen muslim kan vara en muslim om inte hon eller han tror på Jesus. Koranen säger att Jesus var född av en jungfru , att han talade när han fortfarande bara var ett spädbarn, att han helade de blinda och leprasjuka med Guds tillåtelse och att han väckte de döda till liv med Guds tillåtelse. Vad är då meningen med dessa mirakler? Först jungfrufödseln. Gud bevisar här sin kraft att skapa. Gud skapade alla som vi vet från en man och en kvinna. Men hur är det med Adam? Gud skapade honom varken av en man eller av en kvinna. Och Eva från endast en man, men inte av en kvinna. Och slutligen för att fullborda bilden, skapade Gud Jesus från en kvinna, men inte av en man. Hur är det med de andra miraklerna? De var till för att visa att Jesus inte agerade med egen vilja , men att han hade Gud med sig. Koranen specificerar att dessa mirakler var utförda med Guds tillåtelse . Detta kan jämföras med Apostlagärningarna i Bibeln, kapitel 2, vers 22, där det står skrivet att miraklerna Gud lät Jesus utföra var för att bekräfta Guds existens. Också värt att notera är att Jesus själv är upptecknad i Johannes evangeliet och att han där sa, "Av mig själv kan jag inte göra något" (5:30). Miraklen var därför inte utförda av Jesus egen auktoritet utan med Guds auktoritet. Vad lärde Jesus? Koranen lär oss att Jesus kom för att lära samma grundläggande budskap som var utlärt av föregående profeter från Gud - att vi måste undvika alla falska gudar och tillbedja den enda sanna Guden. Jesus lärde ut att han var den enda sanna Gudens tjänare och budbärare, Abrahams Gud. Dessa läror från Koranen kan jämföras med Bibeln (Mark 10:18; Matt 26:39; Joh 14:28; 17:3 och 20:17) där Jesus lär ut att den ende han tillbad var den sanne Guden. Se även Matt 12:18; Apg 3:13 och 4:27, där vi hittar att hans lärjungar kände honom som Guds tjänare. Det står skrivet i Koranen att några av israeliterna förkastade Jesus och sammansvärjde att döda honom, men Allah (Gud) räddade Jesus och lyfte upp honom till sig själv. Allah (Gud på arabiska, för er som fortfarande inte fattar) kommer att skicka ner honom igen, då Jesus kommer att bekräfta sin sanna lära och alla människor kommer att tro på honom som han är och som Koranen lär om honom. Jesus är Messias. Han är ett ord från Allah, och en ande från Honom. Han är ärad i denna världen och i den kommande och han är en av dem närmaste till Allah. Jesus var en man som talade sanningen som han fick höra från Gud. Detta kan jämföras med Johannesevangeliet där Jesus säger till israeliterna: "Men nu vill ni döda mig - den som har sagt er sanningen, som jag har hört av Gud." (Johannes 8:40) Läs. Gör dig själv en tjänst och läs bara.
skoob Vad säger koranen om Jesus tidigare liv i himmlen? Och har Allah inget namn? eller heter han bara "gud" ?
Allah BETYDER Gud på arabiska. Är inte säker om det står om Jesu tidigare liv, men vet att det står om honom när han levde och det han predikade.
Skoob.. jo jag har förstått det. Men Gud är väl inget namn? Allah har han ett namn?
Du förstår inte va? Gud på svenska - Allah på arabiska; Gud (Allah) behöver inget namn, Han är allt.
Villson ; Ja, men nya testamentet är grundat på det gammla testamentet, det säger du ju själv.. Det är väl gud som gjort allt..? Hur kan ha gjort allt men inte gjort synden? Och sen, om han gjort synden har han också bestämt hur synden ska straffas. Så, ja. Genom att jesus gav människorna syndernas förlåtelse så skyddar honom från gud. Det är en till sak.. Han DOG för syndernas förlåtelse... men sen åteuppstod han..? Jag menar, hur funkar det? Ångrade han sig? Sen, så är gud en tyrann snarare än en herre. Jag menar, om man gör fel så straffas man med evig plåga efter ens död. Inte ens människor är SÅ grymma, och vi är vi rätt illa som det är! "vi lever i ovishetens tid, för någon Gudsfruktan finns det inte hos folket. ja därför synder dom, därför mördar dom och krigar dom. och låter de fattiga lida." Vänta nu.. Man måste ha gudsfruktan för att inte "synda"..? Skulle det vara vår allsmäktiga och förlåtande gud? Men MED sin egen synd STRAFFAS de av GUD, ellerhur! Så i det långa loppet så offrade han ju sig visst för at skydda människorna från gud. Enligt det du säger, och enligt den kristna religionen. Sen så finns ju en oräknad tredje part. Hur är det med de människor som inte tror på den kristna guden eller att jesus var guds son, eller att nya testamentet är sanningen, men ändå lever "rätt", som inte skadar någon, kämpar för att stoppa svält eller "syndar". Hur är det med dem då, menar du?
Hade inte vi syndat, hade vi varit Gud. Synden är mänsklig; Gud är inte ond, han förlåter allt, så länge du visar ånger för det du gjort. Gud är ingen tyrann; vi människor har missförstått hela budskapet i stort sett, när vi t.o.m kan tänka oss att kriga och döda varann, och sen rättfärdiga det med att "Gud ville det." VI är tyranner, inte Gud.
Omen22 Människan skapade synden eftersom dom syndade. Och synden straffas med döden. Gud och Jesus som inte vill att människan ska dö, gav männsikan ett hopp för framtiden, genom att låta Jesus offra sitt liv för människosläktets skull. En fullkomlig bar in synden, Adam. En fullkomlig man behövs för att få bort den, Jesus. Genom att tro på Gud och genom exakt kunskap om hans son Jesus, kan du få ett evigt liv i paradiset. Att Jesus "skydda" människorna från Gud går inte riktigt ihop. Eftesom Gud själv var upphovet till denna kärlesförklaring. Skulle han skydda sig mot sig själv? Nej, Gud ville att människorna skulle få en chans att ta till tro och kunna leva för evigt som var meningen från första början. Därför sände han Jesus till Jorden för att predika om Guds kungarike. Nej i bibeln förklaras Gud som kärlek. Och sann rättvisa, m.m Att Gud skulle pina människorna i ett helvette är absurt. Det är ett påhitt, säkert för att skrämma människor som inte trodde på Gud osv... Det står i bibeln att, de ska predikas i alla nationer, sedan skall slutet komma. Alla människor som har fått chansen och tagit ställning till huruvida dom vill tro eller ej kan kanske inte komma till paradiset. Men det är bara Gud som kan läsa hjärtan och det är endast han som är sann rättvisa. Alla människor som inte fått chansen att "välja sida" kommer att uppstå i paradiset.Så egentligen vet vi inte vilka som kommer att få uppstå. Men självklart är chansen större om vi lyder hans ord.
wham ; Det jag spelade på med att gud är en tyrann var på upffattningen om helvetet och syndens bestraffning, så om du inte tror på helvetet är det klart argumentet inte stämmer. Förresten, vad är synd egentligen? Från början var synden att människan fick intelligens, och förstod saker. Är det en synd att lära sig saker? Enligt gud verkar det som det. braggabro ; Jag tar religionen på allvar, det är inte det. Jag håller med om att det mesta av de föreslagna livstilarna och synsätten är väldigt vettiga, men jag tycker att det är rent utsagt idiotiskt att människan ska vara född ofullkomlig och dömd till "synd", och dessutom ska se upp på något som perfekt, ofelbart och ouppnåeligt. Så illa att det faktiskt är en synd att påstå sig vara jämlik gud.
Omen22 Ja precis, jag argumenterade emot det. Synden uppstod när människan trotsade Gud. Eva åt av den förbjudna frukten och syndade. "Från början var synden att människan fick intelligens, och förstod saker. Är det en synd att lära sig saker? Enligt gud verkar det som det." Vart har du fått det ifrån? Satan ljög för Eva och hon åt av frukten. Då hon var olydig Gud uppstod synden. Fick människan intelligens pga hon var olydig mot Gud? Nej, det var satan som lurade Eva, för att hon skulle ta av frukten och vara olydig Gud. Varför ville Satan lura människan? Till att börja med var han en fullkomlig ängel i himlen hos Gud, men längre fram fick han för höga tankar om sig själv och ville få den tillbedjan som rätteligen tillkommer Gud. — Matteus 4:8—10. Satan angrep därigenom vad som kallas Guds ”suveränitet”, dvs. Guds ställning som den Högste när han ljög för Eva så hon blev olydig. Satan ifrågasatte att Gud har rätt att styra och att han styr till sina undersåtars bästa. Satan ifrågasatte också att någon enda människa skulle förbli lojal mot Gud. Genom att göra detta gjorde sig Satan till Guds fiende. Därför kom han att kallas Satan, Djävulen. — 1 Moseboken 3:1—5; Job 1:8—11; Uppenbarelseboken 12:9 Satan försöker lura människor att tillbe honom. (2 Korinthierna 11:3, 14) Ett medel som han använder för att vilseleda människor är falsk religion. Om ett trossamfund lär ut lögner om Gud, tjänar det samfundet verkligen Satans syften. (Johannes 8:44) Människor som tillhör trossamfund som har sina rötter i falsk religion kan uppriktigt tro att de tillber den sanne Guden, men i själva verket tjänar de Satan. Han är den här världens gud. — 2 Korinthierna 4:4.
wham ; Men det inte din trosuppfattning jag ifrågasätter, utan villsons. Jag tog ett exempel baserat på Villsons trosuppfattning, och sålänge ni inte delar åsikter är det ju bara dumt av dig att argumentera emot mig, för då debatterar vi om olika saker. Och sen, vilket träd var det hon åt av? Kunskapens träd. När hon ätit av kunskapens träd fick hon kunskap. När hon hade kunskap straffade gud henne och nekade henne evigt liv för att hon förstod. Eller utelämnar du information ifrån mig med förutsättningarna att jag inte kan?
Ska jag vara ärlig, så skiter jag i vad du har att säga till mig just nu; min tro är min & min egen, DU kan inte övertyga mig om annat; allt jag vet är att Gud är viktig för mig; sen att du missat poängen helt i det jag sa, är ju fruktansvärt, när du tror att vi förnekar att Jesus var Frälsaren, Messias. Då är du bara trångsynt.
P.S.: Vem har sagt att Muhammed är Guds närmaste? Han vara bara en vanlig människa, som Gud valde att använda som ett verktyg, så att säga. Muhammed var en vis man, men absolut inte felfri. Han var ändå bara en människa. Ingen härinne, iallafall ingen som tror, förnekar Jesus som Messias.
P.P.S: Sen att du har så svårt att acceptera andra människors tro, är ju galet; du kan ju inte vara en troende människa; folk är så snabba med att smutskasta islam, när kristendomen i grund och botten skiter i om du är den godaste människan som vandrar på jorden; tar du inte till dig att Jesus är Guds son, så åker du till helvetet; så låter det på dig, och många kristna jag talat med; sitter där på sina höga hästar, när de inte ens vet att "kristendomen" i sig, kom till när romare & greker insåg att Jesu lära, som var jude, var så utspridd i området, så då tog de det, la till namnet "kristendom" och använde det som ett maktmedel. Medans islam säger att Gud är förlåtande, bara du visar uppriktig ånger för dina synder. Läs på, sluta googla fram texter från Bibeln. Du vanärar det Guds budskap står för; kärlek, fred, förståelse & förlåtelse.