I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Himlen, Jorden, Helvetet

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-08-24 22:01
läs bamse så får du reda på det
Rappare

2005-08-24 22:05
villson ; 1. Missade du mig med flit?

2. Det står inte i någon profetia om att du föddes heller, men ändå blev du född.. Hmm.. du måste alltså inte finnas..!

2005-08-26 09:24
Omen22
Det är inte dumt av mig att svara på dina frågor?
Eftersom du säkert vill ha svar som är tillfredställande och ger något :)

"Och sen, vilket träd var det hon åt av? Kunskapens träd. När hon ätit av kunskapens träd fick hon kunskap. När hon hade kunskap straffade gud henne och nekade henne evigt liv för att hon förstod.
Eller utelämnar du information ifrån mig med förutsättningarna att jag inte kan?"

Nu har jag ingen bibel på mig. Men vem var det som kallade det för kunskapens träd? Jo Satan. När han ljög för Eva att hennes ögon skulle öppnas och hon skulle få kunskapen om gott och ont. Fick hon det? Nej. Ormen bedrog Eva och ifrågasatta Guds rätt att styra. Eva hade avsikligt trotsat Gud som hade sagt att alla träd får ni äta av men inte det här. Pga det har alla människor ärvt synden.
Rappare

2005-08-26 21:57
Det är dumt att svara på mina frågor eftersom jag inte ifrågasätter din trosinriktning. Om jag vill ha svar på frågor om din trosinriktning ifrågasätter jag den, om jag vill ha svar på frågor om villsons trosinriktning ifrågasätter jag hans trosinriktning.

1 Mos 3:6

"Kvinnan såg att trädet var gott att äta av: det var en fröjd för ögat och ett härligt träd, eftersom det skänkte vishet. Och hon tog av frukten och åt. Hon gav också till sin man, som var med henne, och han åt.

1 Mos 3:7

"Då öppnades deras ögon, och de såg att de var nakna. Och de fäste ihop fikonlöv och band dem kring höfterna. "

1 Mos 3:22

"Herren Gud sade: ”Människan har blivit som en av oss, med kunskap om gott och ont. Nu får hon inte plocka och äta också av livets träd, så att hon lever för alltid.” "

... lurade?
Rappare

2005-08-28 21:21
Mulle-Meck ; Haha, sant. Om det nu skulle vara en kamp mellan himmel och helvete skulle constantine ha en jävligt bra tolkning på det hela.

2005-08-28 21:28
MULLE-MECK P2

kolla inte på Constantine.
läs Hellblazer.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?