Rainmaker P18 hm... en galen idé... de kanske kan jobba tillsammans på problemet? bryr han sig så borde han visa det också. de är ett par och bör utgå från vad som är bäst för dem båda.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skulle du vilja att din partner blev besviken på dig och sen for iväg ett par dagar för att besluta ifall han vill ha kvar dig eller inte? När man kommer till den punkten så tror jag det är kört. --- Det är ifall tjejen är beredd att lappa ihop det som det kan fungera i hans fall för det är hon som skadat förhållandet. Det är inte han som ska välja ifall han ska tillåta det att ske.
facebook.com/idiomatisk - fan page
Rainmaker P18 Skulle du vilja att din partner blev besviken på dig och sen for iväg ett par dagar för att besluta ifall han vill ha kvar dig eller inte? det där är verkligen inte min bild av hur man löser ett problem tillsammans. Det är ifall tjejen är beredd att lappa ihop det som det kan fungera i hans fall för det är hon som skadat förhållandet. eller så pratar de om det och kommer fram till vad de kan göra åt problemet? allt är inte alltid "syndarens" fel. (kanske i det här fallet, men det vet vi inte eftersom vi bara hört hans sida av saken) kalla mig tokig, men jag anser att man ska kunna lösa sånt om man verkligen älskar varandra. kan han t.ex. inte komma över det skedda så bör de inte vara ihop, men förhoppningsvis förstår han att hennes kärlek till honom är djupare än att den kan förstöras av ett snedsteg och vice versa.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
kalla mig tokig, men jag anser att man ska kunna lösa sånt om man verkligen älskar varandra. Kalla mig tokigare men jag tror att sånna situationer kan undvikas om man verkligen älskar varandra. Visst, båda måste vara med på noterna annars blir de ingen symfoni men det går inte att lösa det som killen som gjort tråden tänkt: "Kan jag förlåta henne" han har dömdsdömt förhållandet i stort sett, om nu ingen värdighet finns med hon ska invänta hans beslut vill säga..
Rainmaker P18 Kalla mig tokigare men jag tror att sånna situationer kan undvikas om man verkligen älskar varandra. tja-a... bevisligen kan de inte det. läs en bok eller kolla på en pjäs så ska du få se. han har dömdsdömt förhållandet i stort sett, nej, han har bett om råd. rätt markant skillnad där.
Superhjälte P14 ja? kyssas betyder kyssas? eller har betydelsen för ordet ändrats sen igår?
här kommer lite ur min synvinkel: Otrohet behöver inte bero på att man inte älskar den man är tillsammans med, det kan bero på att man söker bekräftelse på annat håll för att man inte känner sig uppskattad, eller för att man har ett stort behov av att känna sig uppskattad, och därmed räcker inte just en enda person till, trots att man älskar den personen (utgår lite från mig själv). Otrohet kan bero på att man känner sig lite fast i ett förhållande och därmed tar ett avstånd från hela situationen som ett monogamiskt förhållande innebär. Det kan till och med bli bättre i ett förhållande av otrohet (hur svinigt det än låter för vissa). Jag tycker inte att monogami är det enda alternativet till ett bra förhållande. Mycket handlar kanske om tillit, men det handlar ju också om att komma överrens. Kärnfamiljsidealet stiger mig över huvudet, monogami är bara en norm, inget krav, och visst är det så att man inte vill såra den man älskar, och jag skulle lätt strunta i att vara med andra om det leder till att min partner inte blir ledsen, men det är inte enda alternativet. Bara för att man är tillsammans med varandra så äger man inte varandras kroppar eller lust, och det kan man inte göra. Plus att man inte heller kan ge bort sin kropp till någon. Vissa vill vara monogamiska, andra inte helt enkelt. Det handlar väl om att prata med varandra och komma överrens om vad som sårar den ena eller den andra. Inte att följa en norm som omöjligt kan passa alla eftersom vi alla inte är lika.
?ABO- Anti-Brat Organisation!? -gå med idag, rädda världen från överklassen redan imorgon!
Pinoccia F20: så det är lugnt ifall din pojkvän knullar andra? Jag förstår vad du menar med undrar ändå :X
4 months down the down the road the idiot gear kicks in
Junkgirl Att säga jag älskar dig till en familjemdlem och säga jag älskar dig till en prtner har inte samma innebörd. Och I det här fallet var ju inte kyssen till en familjemedlem heller.
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
Pinoccia F20 Vad var det där utspelet bra för? Killen i tråden strävar efter engifte och inget annat så...?
xplizit P0 Bra att du förstår vad jag menar. Jag har inte propagerat för otrohet, men jag tycker inte heller att det är svart eller vitt. Jag kan också bli svartsjuk, men det beror faktiskt på vilken person det handlar om. Och sedan så är det enligt min åsikt en annan sak med t.ex trekanter än att ha sex i smyg med någoon annan. dock uppskattar jag ärlighet och att min pojkvän gör som han själv vill istället för att låsa sig i något han inte trivs helt med.
?ABO- Anti-Brat Organisation!? -gå med idag, rädda världen från överklassen redan imorgon!
Pinoccia F20 - Självklart är det en helt annan sak med trekant, då e ju båda med på det. dock uppskattar jag ärlighet och att min pojkvän gör som han själv vill istället för att låsa sig i något han inte trivs helt med. Säg att han älskar dig och trivs asbra ihop med dig men ändå vill knulla andra tjejer - (för sex är ju bara sex right?) allt e lungt fortfarande? ^^ E själv lite splittrad i den här frågan, ena stunden kan jag ibland känna jag vafan, sex är bara sex. Snesteg händer även den bäste.. Det e bara lust o kåtheten som det handlar om, för att i nästa stund känna att jag aldrig skulle vara otrogen eller förlåta min brud ifall hon skulle vara det.
4 months down the down the road the idiot gear kicks in
xplizit P0 Jo jag är splittrad jag med eftersom jag också kan vara svartsjuk. Ofta tänker jag faktiskt mer på mig själv "jag får om jag vill" men inte bara. Om han fortfarande älskar mig men ändå vill köra andra, så skulle det mycket väl kunna vara ok med mig, och det enda problemet där är att jag inte vill bli jämförd. Om man skulle skippa den biten (iaf att det inte uttalades) så ksulle jag faktiskt vara lugn med det, beroende på vilken tjej det är. Min dude skulle kunna säga vissa saker till vissa tjejer, men inte till andra, om du fattar vad jag menar? Mycket tror jag handlar om bekräftelse, alltså att man vill ha bekräftelse och ibland hämtar den utanför förhållandet, eller att man vill ha bekräftelse på ett annat plan och därför vill ha sin partner för sig själv. Det är knivigt det där, haha men jag tycker absolut inte att otrohet är det värsta som kan hända i ett förhållande.
Jag har varit med min "tjej" nästa varje dag i 6 månader. Det har varit underbart men också ganska bråkigt. Vi har varit på väg att göra slut några gånger, men det har samtidigt känts som vi älskar varandra. I helgen åkte hon på kräftskiva med sina kursare. På morgonen erkänner hon att hon kyssts med en kille. En kille hon träffade lite innan vi träffades. Hon säger att det bara blev så, samtidigt som det måste betyda att något inte stämmer. Älskar man någon så kysser man inte någon annan? Eller? Fråga henne varför hon kysste honom och nöj dig inte med "det bara blev så". Kan man förlåta en sådan sak? Det är helt upp till dig. Någon som har erfarenhet, detta är helt nytt för mig. Jag kan nästan skita i att hon kysst en annan kille, det är inte det som är jobbigast utan frågan är hur jag någonsin skulle kunna lita på henne igen? Det kommer ju ligga i bakhuvudet varje gång jag tittar på henne. Det kan ju inte vara någon bra grund att bygga på? Ska man ta ett break och sedan försöka starta på nytt? Jag pendlar mellan "jag älskar ju henne, vill inte att det ska ta slut" och "Hur fan kunde hon göra så mot mig! Vill aldrig mer höra hennes namn". Väldigt förvirrad... och ledsen i hela kroppen. Har man inte tillit i ett förhållande så e det dömt att misslyckas. Enligt min mening så e A och O med ett förhållande att man måste kunna lita på varandra. Annars kan det bli jävligt jobbigt (läs. magsår AB). Sätt dig ner och prata med henne, inte oss, huruvida ni ska gå tillväga och hur ni ska kunna fortsätta som par. Sätt er ner och prata igenom precis allting om erat förhållande så kanske det klarnar lite. Hoppas det löser sig för dig. Lycka till!
Chris Ja självklart ska man klargöra det på en gång. Det är lite åt det hållet jag vill komma- att just sex med andra personer inte behöver vara dåligt/otrohet, utan att det som räknas är att man kan lita på varandra och att man är ärliga. Så länge man inte ljuger så är ju ala korten liksom på bordet. Det är viktigast ändå.
frost P18 Att säga jag älskar dig till en familjemdlem och säga jag älskar dig till en prtner har inte samma innebörd. va? att älska någon är att älska någon. det är ingen skillnad på syskon eller partner. du förklarade inte alls, eller väldigt väldigt dåligt. Och I det här fallet var ju inte kyssen till en familjemedlem heller. nej, men jag ville höra varför du anser att det är skillnad på att älska olika människor. då är något fel i mitt tycke.
junkgirl va? att älska någon är att älska någon. det är ingen skillnad på syskon eller partner. du förklarade inte alls, eller väldigt väldigt dåligt. Umm... Att man älskar någon kan betyda mycket. Jag älskar min bror, men inte på samma sätt som jag älskar min flickvän.
Obducent: Det är ju du som bestämmer om hon bör förlåtas eller inte. Kommer du kunna lita på henne igen? Ser hon på det som något som hon ångrar, att hon gjorde fel, eller har hon, som många andra i tråden, uppfattningen att det inte var det? Folk har olika uppfattingar om vad man bör & inte bör göra i ett förhållande. Har ni samma syn på det, och kommer du kunna lite på henne igen är frågan du ska ställa dig.
Junkgirl Så du kan alltså säga "jag vill älska med dig" till både partner och syskon?
frost P18 varför skulle man vilja ha sex med ett syskon?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
junkgirl Menar du att det inte finns någon skillnad på älska & älska? Det var ju underligt.. I stort sätt alla känslor jag har delat med mitt ex har vart en markant skillnad från de jag har för familjemedlemmar. Ang. otrohet, så är det jävligt individuellt . Jag har upplevt det i flera olika situationer och det har vart ett helvete alla gånger. Andra kanske är mer öppna och förlåtande på olika sätt men generellt tror jag att otrohet kommer från osäkerhet, vanebildning och avsaknad av kärlek.
pop full a beer
Misery_chick för att det är innebörden av ordet älska!!!
frost P18 du tycker sex innebär älska? ojojoj, vad jag inte håller med dig där. sex och kärlek är helt olika saker.
sex och kärlek är helt olika saker. "älska" och "älska" är två helt olika saker, men någon har nån gång i tiden bakat ihop dessa två ord till ett och man kan använda det till allt... blää. Det jag vill ha sagt är: Sluta missbruka ordet älska...
Hypericum P21 kan du förklara skillnaden för mig? frost P18 självklart inte. att knulla har inget med att älska någon att göra. kan du svara på min fråga? att ordet älska enbart skulle betyda knulla är ju bara löjligt. Kalibr P19 Menar du att det inte finns någon skillnad på älska & älska? japp. I stort sätt alla känslor jag har delat med mitt ex har vart en markant skillnad från de jag har för familjemedlemmar. älskar du fortfarande ditt ex? är viljan att knulla en människa samma som viljan att ha en människa nära i sitt liv samma sak enligt dig? är det det så har du nog itne riktigt "rätt" uppfattning om vad det innebär att älska någon. enligt mig.
Taliban nä, så har jag aldrig hört det ordet användas förut, så nej, det kunde jag faktiskt inte klura ut.
Junkgirl Nej, jag skulle inte säga älska.. Jag tycker fortfarande om henne väldigt väldigt mycket men omständigheterna har ändrats nåt enormt. Viljan att knulla, som du så fint uttrycker det, är inte samma sak som att vilja ha en person nära, nej. Jag skulle vilja att säga sexet i förhållande binder parterna närmre, skapar en "vi" känsla och är en helt annan del av förhållandet. Man skapar ett känslomässigt band, blir bästa vänner, finner varandra d.v.s man börjar älska. På den grunden växer en allt starkare åtrå som slår över i jävligt bra sex. Så jag tycker att de hör ihop men är jävligt skilda samtidigt. Tänk yin & yang.
pop full a beer
Kalibr P19 okej. då har vi nog nailat problematiken i vår kommunikation: jag tror att när man väl börjat älska någon så slutar man aldrig älska den. (och ja, folk förändras, men man älskar fortfarande den den var) ok. men då förknippar du ju sex med kärlek. vilket, enligt mig, inte har någonting med varandra att göra. vi har helt enkelt inte samma syn på vad ordet älska betyder. personligen anser jag att sex bara är en krydda. det har inget att göra med om man kommer närmare varandra som människor eller inte, eftersom man kan älska människor man inte knullar med lika mycket som man kan älska människor man gör det med. och jag kan inte påstå att jag tycker att sexet blir bättre av att man älskar någon eller ej. inte för mig iaf. sex är kött, älska är hjärta och hjärna. yin o yang? jag förstår inte din liknelse.
junkgirl Aldrig hört uttrycket: "Jag älskar dig, fast mer som en vän?".
Hypericum P21 jodå, och jag tycker att det är bullshit. antingen älskar man eller så gör man det inte. Probb P19 för osäkra tjejer som inte vågar säga nej när en kille lutar sig fram och kysser dem existerar inte?
Hallåå..... Jag fattar att det känns jobbigt, men jag tror att det kanske tillochmed är värre för henne. Jag har själv vart otrogen. (och det vart jäkligt mkt mer än bara en kyss) och massa lögn också. ( jag har nog gjort de svinigaste man kan göra) och av det har och mår jag SKIT!!! de e HON som förlorar på att vara otrogen (i ochmed att hon förlorar ditt förtroende) Om hon ångrar sig tycker jag du absolut ska förlåta henne. Var glad att hon var ärlig. Ärligheten kan tillochmed vara viktigare än troheten. Att hon var ärlig gör relationen värd att sattsa på!!!! (tänk inte på kyssen varje gång ni ses... hon har ju kysst en massa INNAN ni blevb tillsammans o de e ju inga problem) HOPPAS D LÖSER SIG!!!!
vueltaciiita
junkgirl Ok. Du ser det som svart och vitt, medans jag ser det som att det finns olika sorters former att älska en människa.
Jag tror inte att tjejen i det här fallet som var otrogen behöver vara polygam... (det behöver inte vara svart lr vitt) Hon kanske bara e väldigt flirtig av sig och älskar uppmerksamhet eller har svårt att vara trogen. Det behöver inte betyda att erat förhållande e dålgt. men det finns så många olika personligheter... Vet många människor som kommit över otrohet o haft överseende. (Sen kan du ju säga att de e hennes sista chans o att om hon gör det igen kommer du inte kunna förlåta henne...) För det handlar ju framför allt om kännslorna om det känns jobbigt att personen vart otrogen så ska man inte vara det. gör INTE slut av principsak... känns det fel så e de väll det, men en chans till tycker jag iaf att man kan ge nån. o en kyss e ju inte så farligt. ( tänk på allt du inet vet, den andras fantasier med mera e DET oxå otrohet, om man går runt o VILL ha sex med nån) håller med Polygama förhållanden e säkert grymmt om båda parter mår bra av det.
vueltaciiita
Hypericum P21 ja, just när det kommer till att älska ser jag det i svart eller vitt. sen finns det flera sätt att tycka om människor på, det säger jag inte emot. men att älska är att älska.
junkgirl ah, då förstår jag dig bättre.. Olika syn helt enkelt. I ditt fall är sex inget annat än kött, lust & åtrå medans det i mitt fall innebär starkare band, ökad själsmedvetenhet och starkare åtrå till personen i helhet. Jag skulle i regel inte ha sex med någon jag inte älskar eller var riktigt kär i, men lustarna kommer som släggor och ibland händer det ändå. Brukar nästan alltid skämmas över min svaga vilja efteråt, men jag arbetar på det :) är ju inte helt vuxen mentalt än. Ang. yin & yang. Tänkte på att ying & yang är varandras motpol men samtidigt samhöriga och väldigt lika fast på ett motsatt sätt, om du förstår min luddiga förklaring.
pop full a beer
Kalibr P19 ok. då förstår vi varandra iaf, även om vi inte håller med varandra. och det är fint att du ser på sex på det sätt du gör, men synd att det får dig att må dåligt när du gör det med någon du inte älskar. ^_^ själv börjar jag oftast inte älska någon förrän efter ca 6 månaders intensivt umgående, och jag pallar inte att hålla mig så länge från lustarna. ok. jag håller dock inte med eftersom jag anser att de (sex & kärlek) är skilda saker som inte ens är besläktade.
junkgirl Jaa det är väl lite synd.. Men det är ju skitsamma egentligen. Sexet blir i mitt fall sjukt konstlat och stelt om man inte har haft sex innan. Man vet inte vad motparten gillar / ogillar & som kille är man otränad ;D Nej, det är väl klart att man inte pallar ibland, men jag tycker det är synd att slösa sex om du förstår (inte synd som i kristendomen) eftersom det i mitt fall ändå inte motsvarar förväntningarna. Kan ju kanske bero på att jag bara har haft 2 relationer á 1.5 år i mitt mognare kärleksliv. Har inget emot hur du bemöter sex i ditt liv alls, utan är faktiskt mer avundsjuk på det med tanke på mitt dilemma (se ovan:))
pop full a beer
Junkgirl Vilken fråga ska jag svara på?
Kalibr P19 hm. men man kan ju känna varandra och ha bra sex utan kärlek också. frost P18 de jag ställde i början av vår diskussion, innan du började yla om incest eller vad du sa.
Mizz_lovely F22 personligen tycker jag att det är värre med t.ex. folkmord, incest, våldtäkt och misshandel. men alla priorierar ju olika...
Mizz_lovely F22 okej. plocka bort folkmord så är mitt svar fortfarande applicerbart.
otrohet e ju värre beroende på bersonen som blir "bedragen" e man svartsjuk kan en kyss krossa hela skiten men vissa tar tillbaka nån som går å knullar nån annan varannan vecka.
vueltaciiita
Mizz_lovely F22 jamendåså. kalla inte otrohet för "D värsta" då. eftersom det verkligen inte är det.
Mizz_lovely F22 otrohet är det värsta av/i vad? det värsta i en relation? nej. det värsta...? kommer inte på någon annanstans otrohet skulle kunna ses som det värsta av något. upplys mig.
men de e förjävligt om man e svartsjuk......:(
vueltaciiita
Vuelta F20 visst. men att kalla det för det värsta är för mig obegripligt.
aaa... men hon tänkte väll inte...... orka.... vad tycker du e värst?
vueltaciiita
Mizz_lovely F22 nej, jag förstår inte vad du menar. då hade jag inte frågat. du kan tro att det handlar om dryghet, men jag vill bara förstå varför du skriver som du gör om en sak som för mig inte kommer i närheten av att vara så hemsk som du verkar tycka. och då undrar jag varför. ok. då tycker jag att du har en skev bild av vad som kan vara känslomässigt jobbigt i förhållanden.
"kärlek och sex är långt ifrån varandra.nästan motsatser." hehehe
-I'M WAVING AUTOMATIC GUNS AT NUNS
Mizz_lovely F22 det har jag inte sagt. jag sa att din bild var skev eftersom det absolut inte är det värsta av de emotionella jobbigheter man kan stöta på i ett förhållande. lägg ner med att försöka feltolka mig nu. börjar tro att du är dum på riktigt.