I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Titta på porr i ett förhållande?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-10-06 20:41
Junk: Exakt. Allting är ju subjektivt, var och en är unik och fungerar och tänker annorlunda. Men tur vet jag inte om jag skulle kalla det.

Min åsikt är att kärlek och sex går hand i hand. Jag skulle aldrig kunna utveckla såpass starka känslor för någon om jag skulle leva i ett förhållande utan sex. Självklart finns det one-night-stands och sex utan kärlek, men när man talar om en relation tror jag det skulle vara väldigt svårt att utveckla starka känslor för någon man inte har varit intim med. Självklart går det, som med allt annat, men jag skulle inte klara av det.

Ja det finns sådana förhållanden, men för mig skulle det vara oerhört svårt att gå vidare i ett sådant förhållande. När man bedrar någon måste nånting i förhållandet vara fel. Om man kommer överens med sin partner när man inleder förhållandet vad man tycker om saken och kommer överens är det dock inget problem. I annat fall är det jävligt fittigt.

Ja, det tycker jag med.
Yeah!

2005-10-06 20:43
komplex P0

som sagt: tur att inte alla fungerar likadant.

och nu lämnar vi ämnet. denna tråd handlar inte om mig och mitt förhållande eller dig och din syn på förhållanden.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-10-06 20:58
Nej, du har rätt.

Vi lämnar det som det är.
Yeah!

2005-10-06 22:35
Fuzz P17 : Synd att inte fler kunde tänka som du :S :$

Amar F18 : Såå sant, så sant.

2005-10-06 22:54
Been there, done that...
Porr i ett förhållande är inte accepterat, såvida inte båda diggar det! Jag bangar inte på det, men ex har ju lackat lite...
Förstår dom, men att kalla det otrogenhet är nog att ta i.

Och erkänn, nyfikenhet och inspiration är väl inte direkt huvudsyftet? Du går igång på det? ;)
Kolja Gillis trapphus luktar arsle!

2005-10-06 23:11
fan va många som hamnade på skumma sidotankar om varför hon reagerade på det där viset.. "hon kanske tror att du inte är tillfredsställd" , "hon kanske tänker -tänder han på sånt här?"

det kanske bara kommer ner till den simpla grejen att hon inte gillar att du kollar in andra brudar som ligger och stönar utan kläder på.
U-G-L-Y u aint got no alibi, u ugly, u ugly. M-A-M-A how u think u got that way, yo mama, yo mama

2005-10-06 23:17
tjejen jag träffar gillar att kolla på porr och droppar dom roligaste komentarerna. Major plus!
i roll like a bat out of hell

2005-10-07 00:46
asså, jag kan tycka porr oxå e lika nedvärderande av män som kvinnor i den vinkling de sätts i, ännu mer sorgligt är det att någon i tråden skriver att porr har med manlighet att göra.

Däremot, fantasier har alla rätt till, oavsett hur de ter sig, oavsett om du e tjej lr kille.

De va nån annan som sa just porr e kontroversiellt och mina tankar om detta rör sig kring att porr genom sin stereotypa upplägg snarare begränsar sexualiteten mellan o bland könen än tillåter sex på lika villkor. de e just de som jag tycker e skillnaden mellan porr o sex/erotik, nämligen...

I sex sker en ömsesidig kommunikation där båda parter lyssnar till varandra o de e bådas önskan o nyfikenhet på den andre som styr vad som händer, där ingen av parterna blir objektifierad utan sexet handlar om två olika personer som möts.

Porr är i mångt o mycket motsatsen till vad riktigt bra sex e & ändå e de bara en tunn hinna (läs: förhållningssätt) som skiljer dem åt....!

sen... asså, att tjejer lackar för att ni runkar killar måste bero på att de e tabu för oss tjejjer - de e lixom svårt erkänna o snacka om de öppet, o knepigt e de juh så, men jag tror de e en riktigt bra väg till ett bra sexliv, har jag inget bra sexliv med mig själv, hur ska jag kunna ha de med nån annan då? så blir era tjejer sura på de hjälp dem våga runka (med sig) själva då... kanske ?!? ;oP

sist... snacka går juh men göra de då!!?? ;oP
nattinatt folks
och..???

2005-10-07 00:51
my good, jag skulle aldrig kunna älska nån, oavsett kön eller relation i övrigt om jag inte kände tillit, förtroende för personen!

peace out!
och..???

2005-10-07 01:18
moln

hm... vad jag tror att många (inkl dig, om jag inte missförstått nu) har fel i är att de ser porr som något dokumentärt. det är fiktion. påhitt. lika seriöst som man tar t.ex. en fantasyfilm ska man ta porr.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-10-07 02:33
brukade kolla på det förut..
flickvännen gick och la sig och ja satt i vardagsrummet och kollade lite på nån film då och då som gick på tv:n lixom... men hon blev aldrig sur eller något över det vad ja minns..

kollar dock inte på porr längre.. länge sedan nu..
det ger mej inget.
20 - Tillför du något meningsfullt till diskussionen?
-jo, tycker mitt nick säger det ganska bra.

2005-10-07 03:20
(flickvännen)
har läst vad ni alla skrivit.. tänkte bara säga vad jag känner
älskar min pojkvän otroligt mycket och vet att han älskar mig lika mycket. tror och vill inte att nåt sånt här ska förstöra för oss men vill uttrycka hur jag känner.

2005-10-07 03:27
(flickvännen)vi har ju haft ett seriöst förhållande nu ett bra tag och bor ihop..vet att han bara har ögon för mig. blir helt enkelt bara sårad av att se att han tittat bakom min rygg..tycker ju det är helt okej att leta nya ställningar och sånt, men det finns väl andra sätt?

2005-10-07 05:01
flickvännen...

hmm, en tjej kompis till mig hittade i nån tjej tidnning..
det kan vara värt..

eller sök sexställningar på goggle och försök ta de länkarna som ser mest seriösa ut!
20 - Tillför du något meningsfullt till diskussionen?
-jo, tycker mitt nick säger det ganska bra.

2005-10-07 06:04
flickvännen

jag förstår att du blir ledsen, men jag tycker att du ska försöka fundera på varför du blir ledsen. på riktigt varför. och sen bearbeta det. att må dåligt är ju inte bra.

är det själva "lögnen" (du skrev "han har tittat bakom min rygg"), eller är det osäkerhet över att han tittar på andra honor utan kläder, eller varför blir du ledsen? tycker att du bör fundera på det. prata med honom om det sen när du vet anledningen, så kanske han kan hjälpa dig att komma över vad problemet nu är.

2005-10-07 07:28
och jag förklarade för henne att jag bara kollade ibland av nyfikenhet

haha va du ljuger!

2005-10-07 11:07
Varför ska tjejer se det som ett svek mot dom att man ser porr?

Är ni så osäkra att ni tror vi vill knulla med tjejerna på filmen istället för den man är i förhållande med?
Tills jag hittar en tjej som orkar 6-8 gånger per dag så har jag mitt porrbehov, helt enkelt för att mina begär är på den nivån.

Poet

2005-10-07 11:42
LittleJohnny

Finns brudar som vill ha sex 6-8 ggr per dag.
Inte ofta finns det killar som är så, om inte dom är i puberteten
d.v.s, som du :)
What I said, yo!

2005-10-07 11:53
junkgirl
hahaha självklart porr e fiction precis som annan film (som inte e dokumentär) men de jag syftar till e att i alla filmer (som e fiction) finns ett underliggande budskap om hur personen/erna i (eller bakom) filmen förhåller sig till sina medmänniskor.

Det är de förhållningssättet som jag reagerar på. Just porrfilmer genomsyras av ett förhållningssätt gentemot människor som jag blir illa berörd av att titta på eller vara delaktig till under längre tid (observera att människor e både män o kvinnor som e aktörer på porrfilmens spelplan).

Det finns massa annan film som jag oxå reagerar likadant på eftersom jag tycker mig uppleva att detta förhållningssätt kommer fram i undertexter o filmens handling, men ingen genre e så övertydlig o genomsyrad av detta som porrgenren.

Likaså har jag till min egen förvåning oxå ändrat mig vad gäller vissa typer av, som jag själv tycker, löjliga pojk-komedi-filmer som typ American Pie varianterna. Detta, eftersom det faktiskt pågår en inre konflikt i dessa filmer med just detta förhållningssätt som en av handlingsdramat i dessa filmer... där de oftast ändå slutar med att huvudpersonen oftast får en (kanske inte så mycket men ändå) mer medmänsklig syn på sig själv o världen.

jaaah du hängde du med nu va de va jag inte digga me porr? =)

för övrigt tycker jag fantasier o inspiration till nya ideer e a&o i sexlivet ska va spännande & skönt, där just nyfikenhet e tändgnistan till våga släppa de trygga & inrutade..! sååå...

päronpung
... varför skulle man inte kolla på porr av nyfikenhet?

oooh my lord its friday !

och..???
Skribent

2005-10-07 12:50

När jag kollar på porr går min kille och lägger sig och tycker jag är knäpp.
"I've heard it all before; gangstas, pimps and whores<br> Quality is poor<br> A girl like me needs more" - Ms Dynamite

2005-10-07 15:15
6-8 ggr per dag? tror inte att en kille skulle orka så många ggr..seriöst, gör du det på dig själv 6-8 ggr per dag o ser på p-film? jesus....herregud...äter du uppkåtande medel lr? skulle anta att du är en aning beroende av p-filmer om du ser på det så ofta....

2005-10-07 15:20
hey, porr är ju det roligaste att titta på tillsammans i ett förhållande
12.

2005-10-07 20:16
moln

jag förstår. (tror jag)

2005-10-07 21:42
junkgirl

=)
och..???

2005-10-07 22:57
_Normal_ P21
du är inte ensam , ja e i samma sits. eller liknande iallfall..
http://marcedwardkhalil.blogspot.com/

2005-10-07 23:07
" hon blev t.om sur över att jag onanerade en gång när hon var bortrest "

det där tycker jag är jätteunderligt, hörrudu flickvännen, varför blev du sur över att han onanerade?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2005-10-07 23:08
...och varför snoka igenom vad för sidor han surfat på och liknande?

2005-10-08 00:10
Killar är kåta jämt, de är bara att respektera att dom måsta få sin njutingt varje dag om det så är genom flickvännen eller fröken höger ;) och om man gnäller som tjejj så knullar dom nån annan istället ... haha tänk att vi älskar er i alla fall! ;) det är ju för sjuuukt !!! :D

2005-10-08 00:27
Sanniish - eh, vad snackar du om?
"och om man gnäller som tjejj så knullar dom nån annan istället" ? okej, du träffar fel killar bruden. och vanligtvis så älskar man inte killen som knullat en annan tjej bara för att man klagade över hans porrfilmer. skaffa lite självrespekt och sluta tro att alla tjejer är lika naiva och självdestruktiva som du. jag skulle aldrig älska nån som knullat nån annan bara för att jag ogillade hans porrfilmer.
baeng

2005-10-08 00:30
Sanniish F16

skämtar du?

för gör du inte det, så träffar du helt fel killar, och har sjukt skev syn på killar som grupp.

2005-10-08 00:30
made_in_japan F12

haha, blev ditt eko, sorry ^^

2005-10-08 00:38
haha, det är lugnt :)
baeng

2005-10-08 00:46
har ni kommit fram till något substansiellt i den här tråden eller tänker ni försöka tvinga mig läsa hela skiten?
snälla sammanfatta... :)

2005-10-08 01:26
Hej gott folk det är så att min flickvän kom hem idag när jag satt och onanerade på soffan och hon blev skitsur...så jag bad henne att dra åt helvete hehe sen ringde jag en tjejkompis som jag känt sen länge och hon har alltid velat ha mig..så vi gick hem till henne där jag lät henne går ner på mig och komma i ``````````hiihihihi jag mår jättebra! ahhahahahah YOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO AG E FULL MIN `````STÅR UPP HAHAHAHAH GFUUUUUUUUUUUUAJSHSDGBH

2005-10-08 01:27
Priyan

med tanke på inlägget ovanför mitt så tycker jag du ska bespara dig besväret.

2005-10-08 13:50
Säg att du gör det för inspiration, för att kunna få henne att njuta mer eller what the fuck som helst.
We came from a distant land, our lives allready planned. We came in ships from across the sea, never again home we would see. And now we become american fruit, with african roots.

2005-10-08 14:50
_normal_ är inte normal....

2005-10-08 15:50
Wtf... slog det slint i huvudet på honom eller ? ^o) :S

2005-10-08 15:58
tjejen känner att hon inte "räcker till", att du måste kolla på andra tjejer och så, om du kollar på porr. men, vad jag har förstått, så kollar "alla" killar på porr, vare sig de är i förhållande elle rinte, så man får väl bara acceptera det!

2005-10-08 20:41
porr is the shit

2005-10-09 04:27
helt sjukt att man kan va en sån männsika som dig.
i want crack 4 free!!!!!
Rappare

2005-10-10 15:33
hihi =D se porr o må livet
Hör av dig om du vill få sin singel/skiva på Spotify!

2005-10-10 15:36
Men vafan sjalvklart ar det inte alla tjejer som uppskattar att ens kille kollar pa porr.

Jag ar en av dem, jag tycker att porrfilmer ar allmant ackliga och forvrider tjejer. Och arligt talat, vad ska man tro? Vill killen ha lilla vanliga Nadja eller en storbystad, oversminkad och supersmal tjej?

2005-10-10 17:35
Nadja F20

men...att man tittar på porr betyder ju inte att man vill ha personerna i den.

och ptja, det är ju en sak att ogilla att ens partner tittar på porr, det är en helt annan att bli arg eller förbjuda honom/henne att göra det.

2005-10-10 17:44
_normal_ driver nog kära whoaiter. ananrs äre jävligt synd om honom. poor thing. hans flickvän lär nog ej gråta många tårar över honom. tjoo

2005-10-10 17:51
Misery
Sure, men varfor kolla da?
Det ar val bara att anvanda sin fantasi...tycker jag iaf!

2005-10-10 17:54
Nadja F20

"Sure, men varfor kolla da?
Det ar val bara att anvanda sin fantasi...tycker jag iaf!
"

ptja, varför inte?
samma sak kan ju isåfall sägas om all sorts film...varför titta, när man kan använda sin fantasi?

det finns väl massa anledningar till varför folk kollar på porr, underhållning, upphetsning, "ha-ha, kolla hur de ser ut" osv.

2005-10-10 18:27
Misery

Ok, varfor kolla pa sadant som ar helt absurt? Tjejer beter ju sig inte ens sadar i verkligheten sa varfor titta pa fornedrande underhallning?
Men da maste du veta att jag vet att det ar skillnad pa porrfilm och porrfilm, tex erotiska filmer.
Sa jag vill inte dra alla over en kam.

Men jag tycker det ar sjukt att du jamfor porrfilm och vanliga filmer. (beror forstas vad du syftar pa for p-filmer)
Det ar ju inte alls samma sak. Sex ar nagot intimt och fint (haha okey det kan ju vara helt vilt ocksa) men du fattar.

Jag tycker att det ar respektlost av den andra partner att titta pa det om personen vet att det sarar flick/pojkvannen. Som det ser ut idag i dagens samhalle ska man val for en gang skull fa kanna sig tillracklig.

Fast alla har ju sin point of view.

2005-10-10 18:37
Nadja F20

"Ok, varfor kolla pa sadant som ar helt absurt? "

vad är absurt?

"Tjejer beter ju sig inte ens sadar i verkligheten "

tjejer beter sig inte hur i verkligheten?
visste inte att det fanns en färdig mall.

"varfor titta pa fornedrande underhallning? "

folk älskar förnedrande underhålling, big brother, paradise hotel och liknande är utmärkta exempel på det.

"Men jag tycker det ar sjukt att du jamfor porrfilm och vanliga filmer. (beror forstas vad du syftar pa for p-filmer)
Det ar ju inte alls samma sak. Sex ar nagot intimt och fint (haha okey det kan ju vara helt vilt ocksa) men du fattar.
"

ptja, antar att jag tycker fiktion är fiktion är fiktion är fiktion.
sålänge man är medveten om att det är skådespel så är det ingen större skillnad i mina ögon.
och ptja, att sex är något "intimt och fint" vet jag inte om jag tycker är någonting som nödvändigtvis alltid stämmer, sex kan vara intimt och fint, men knappast alltid.

"Jag tycker att det ar respektlost av den andra partner att titta pa det om personen vet att det sarar flick/pojkvannen. "

...ungefär lika respektlöst som man kan tycka det är att kräva att ens partner ska sluta med någonting han/hon tycker om.
om något borde man väl försöka komma fram till någon lösning som fungerar för båda, eller hjälpa personen som blir sårad att jobb aupp sin självkänsla lite.

"Som det ser ut idag i dagens samhalle ska man val for en gang skull fa kanna sig tillracklig."

men att en tjej inte känner sig tillräcklig lär ju inte "botas" för att hennes snubbe kollar på porr, att man må dåligt över att ens partner kollar på porr är väl ett symtom på något som sitter djupare än så, en av sakerna som påminner en om sin intalade otillräcklighet försvinner, men probleet lär ju finnas kvar, och dyka upp igen när killen råkar göra något annat "fel", och vad ska hon göra då? fortsätta förbjuda honom att göra saker?

2005-10-10 18:39

"men att en tjej inte känner sig tillräcklig lär ju inte "botas" för att hennes snubbe slutar kolla på porr"

ska det stå, och ursäkta att de blev så många slarvfel, är lite ur form idag tror jag ^_^