Ok jag orkar inte svara pa allt det dar..blev for langt. For jobbigt att argumentara over internet, det borde vara live det har :) Men tydligen tycker du det ar ok och jag tycker det inte. Jag har den asikten for jag personligen kanner sa som jag gor. Tycker det ar fornedrande osv. Du har dina argument som jag forstar ditt syfte bakom men jag kan anda inte halla med dig. Jag skulle inte vilja/kunna ha en kille som tander pa nagot som jag acklas av. That's it. Och som jag sa tidigare, det ar skillnad pa porrfilm och porrfim. Sedan sa tycker jag inte det ar nagot man ska vagra folk att titta pa, visst om de vill se sant sa gor det, men jag tycker att det ar onodigt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Nadja F20 "Jag skulle inte vilja/kunna ha en kille som tander pa nagot som jag acklas av. That's it. " Och då ska du självklart inte behöva ha det, inget fel där, däremot så tycker jag det blir fel när man blir tillsammans med någon för att sen börja försöka förändra personen. "Sedan sa tycker jag inte det ar nagot man ska vagra folk att titta pa, visst om de vill se sant sa gor det, men jag tycker att det ar onodigt. " haha, jovisst, det kan ju tyckas, men samma sak kan ju sägas som sjukt mycket annat.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
det är aldrig nån idé att battla misery, hon har typ alltid rätt. nadja - om du mår dåligt av att var ihop med nån som kollar på porr, så kanske du snarare inte bör vara ihop med honom än att försöka förändra honom och förbjuda saker (det leder bara till värre saker, och som misery säger sitter saker och ting mycket djupare än bara porr)
12.
j-adD P19 "det är aldrig nån idé att battla misery, hon har typ alltid rätt. " haha, jo, it's a curse I live with everyday ^_^
"fatta hon blev t.om sur över att jag onanerade en gång när hon var bortrest hehe är det inte konstigt?? " Hahahahahhaa!!
352 Du kan ta en smålänning ur småland, men aldrig småland ur en smålänning.
jag får nog säga att jag håller med nadja i detta, även om jag till viss del köper miserys motargument. beror lite på hur man ser på saken. svår fråga. men att folk inte mår bra av porr i alla lägen och att det påverkar såväl samhälle som direkt förhållanden konkret är väl ett faktum de flesta kan skriva under...
Priyan - ja och det är turtles som gjort en hel generation människor till våldsbenägna missfosser. Curse you evil turtles, curse yooooouuuu!!! skämt åsido, allt är my little ponny's fel
12.
insperation låter inte alls konstigt! det borde hon egentligen vara överlycklig för
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag skulle också bli sur ifall min kille kollade på porr utan mig. I grund och botten handlar det om att jag inte vill att han ska tända utan mig.
jag o mitt ex brukade kolla på porrfilm tillsammans..hon tyckte det var fett upphetsande
Idag är jag farlig
nadja o misery har juh haft en het diskussion här o jag börja spåna igen... jag tycker fiktion e fiktion, oavsett om de e porr eller action eller dramafilm. Människor verkar vilja se på förnedrande underhållning, och gärna i realitet! Vi har historiska beskrivningar av de från bland annat romarrikets storhetstid, gladiatorspel o kristna martyrer som matades till lejon etc. Idag har vi som det nämnts i tråden våra poluära realityserier som big brother bland annat. Tänk nu på en ''vanlig film''... att nån blir skjuten i Dödligt Vapen 8, eller ta en dramafilm som Lilja 4Ever eller Boys don't Cry. Rollfiguren som blir skjuten dör bara i filmen, skådelspelaren lever vidare. Misshandel med blåmärken e smink som hon/han tar av sig efter tagningen. Dessa verkligehetsbaserade filmer jag tagit som exempel innehåller scener som jag vill tro sällan lämnar tittaren oberörd men e true fiktion, för händelserna levs inte ut i realitet o ffa inte till fullo på filmduken. Men i porr gör aktörerna alla dessa grejjer vi kan i efterhand titta på, på riktigt. Precis som i Big Brother, så filmas agerande som inte fejkas, eller sminkas på. Porrfilmer gränsar alltså mellan fiktion o realityfilm. Alla har vi våra inre ribbor för vad vi klarar av innan det säger stopp inom oss. Idag är det generellt accepterat att medmänniskor förnedras o förnedrar i TV-rutan. Det leder till kändisskap o nya möjligheter till karriär inom olika yrkeskategorier. Det finns en tendens till att gränserna tänjs, med t e x cash drive på en idé gör den genomförbar oavsett andra värderingar, med konsekvenser att desto svårare får andra värderingar utrymme o tyngd i de val vi gör. Nu e jag tillbaka till de jag skrev tidigare i tråden, våra val speglar hur vi ser på vad som e the real stuff i livet, de syns genom hur vi e mot varandra, genom fiktion o i realitydramor o de speglar sig i de politiska beslut som tas. Och de växlar, i samhället o inom oss själva. de va iaf vad jag fundera på när jag läste era argument ^^ ;oP piiiis & sooool
och..???
Porr e soft men knappast nått att dra i gemförelse med otrohet.
Porr är enbart fantasier och det är ju knappast tillräkligt för att de ska klassas som otrohet. Din brud har bara sämst självförtroende.
facebook.com/idiomatisk - fan page
junkgirl, du verkar helt flippad, eru det? jag skulle inte känna mig bekväm i ett förhållande om jag visste att min pojkvän kolla på porr..
stinis varför inte?
säger bara, skit i det du om han ska kolla, ska båda vi kolla tillsammans.. sen så skadar det ju inte heller när jag inte vet vad han gör..
stinis "säger bara, skit i det du " huh? "om han ska kolla, ska båda vi kolla tillsammans.. " men vad är skillnaden? vad är det som gör dig så obekväm av tanken på att han tittar på porr själv, om du inte har några problem med att ni tittar tillsammans?
stinis Frågan är egentligen: Är du så pass orolig att du ska bli lämnad när som helst? Jag ser det som att tjejer som inte vill låta sin partner se på porr är jävligt osäkra på sig själva och helt enkelt bara understryker det faktum att de inte tror att de räcker till. Om han vill se på porr och inte tycker det skadar förhållandet, vars ligger problemet hos dig då?
facebook.com/idiomatisk - fan page
Slut ha sånt jävla dåligt självförtroende att du blir orolig över porr. Du kanske inte är redo för ett förhållande?
rainmaker nej, det gör jag inte. anledningen till var att jag kände mig lite äcklad, ja, äcklad iaf.. jag har tänkt om ;))
Varför ska alla fråga när man är respekitve inte är trogen i sitt förhållande. antingen så vet man det eller så får man lov att klöpa Long hard road out of hell och läsa Mansons regler och följa dem. men gör man det så är man nästintill aldrig otrogen,
"i worship a god with an elephant head" /King Mob
man vill kanske inte att ens pojkvän ska hämta "inspiration" från porr filmer.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög. (itsclive.blogspot.com)
hämta inspiration? är man ihopsmelt till en organisk i ett förhållande eller, så man inte kan säga nej? Vill du inte få kuk i analen/ha gruppsex/svälja sperma/köra ass-to-mouth/slicka rumpa/munknulla/fistfuckas osv osv så är det väl fan bara att säga nej. Får han idéer kan han få dem var som helst ifrån, det handlar bara om att faktiskt vara säker på sig själv, stå på sig själv och säga nej om man itne vill. Om man känner sig rädd för att han ska lämna en om man inte suger hans nerbajsade kuk så har man bara dålgit självförtroende eller är tjejen osäker på förhållandet själv. Lämnar killen tjejen för något sådant var han fan ändå inget att ha från början.
12.
förhållanden ska vara mera av symbioser, ingen jävla parasitism
12.