lånar vi våran kropp? eller hur e det?
t.ex om du nu ska vi din han så säger du ju "Min Hand" du säger ju inte "Jag Hand" lånar vi bara kroppen tills den ruttnar och sen skaffar en ny med våran själ? hmm!! haha kul grej bara...
Ja vi intar ju kroppen när vi föds. Lämnar kroppen när vi dör. Men ögonen är själens spegel...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
så i stort sett kan man säga att sin kropp har en årsmodell? då har ja 82:a som årsmodell haha.. shiit dagsa tt byta upp sig snart... shiit detta vart flummmigt..
intressant tanke. i like it. frågan är väl av vem vi lånar och varför. kroppar är ju visserligen en förbrukningsvara uppenbarligen så det kan väl finnas någon slags rimlighet i det. om man nu tror på själaväsende och så vidare. för egen del har jag börjat tro allt mindre på ting jag inte ur ett hyfsat vedertaget perspektiv kan faktiskt bevisa. det innebär dock inte att jag inte hoppas på saker och ting. tex kan man ju hoppas på en gud, men inte tro på att en sådan existerar. men ja, varför inte? jag hoppas jag får en kropp och ett utseende som gary dourdan i nästa liv. :)
du undrar alltså vad "jag" är? i språklig mening är väl "jag" typ själen eller nåt sånt ickekonkret?
vadå? jag dyster?
La_Latina : haha nej verkligen itne.. men har lite flummiga tankar... Priyan: yeah :D greggan : Ne det ja säger e det du säger ite jag hand om din hand.. alltså så e det din ägodel och inte du själv.. men jag om du blir kär säger du ju jag e kär och det e en känsla som du får när du e det och det e ju inte din kropp som blir kär.. iofs några dela på kroppen kanske visar det HAHA...
För att handen är "min" som i en del av mig, jag är inte just handen.
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!
intressant tanke.. minst sagt!
Mind Your Head...
För mig hör iaf kroppen och själen tillsammans..men ibland tänker jag så "nu tar jag min kropp och går" Det låter helsjukt men det är kul att tänka så. Your bodie's just a vehicle transporting your soul
la_latina "Ja vi intar ju kroppen när vi föds. " tror du?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Mera mera.. alltid kul och se hur människor tänker...
t.ex om du nu ska vi din han så säger du ju "Min Hand" du säger ju inte "Jag Hand" WHAT? svenska?
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
undra ifall en kropp från 90-talet e bättre en en kropp fr¨ån 1800-talet ??
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>
hmm vem gjorde min kropp då? barnarbete kanske? =/
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta? - Det släcks.
hahaha neh vet inte fick nån flummig tanke om barn som gjorde kroppar hahahaha =S :D det där me själen är väl vad jag tror me, eller nånting lever kvar :)
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta? - Det släcks.
Kroppen, själen och anden. Dessa tre är "jag'ets" beståndsdelar enligt många religioner och filosofier. Men jag anser att jag är en, inte fler, utan EN, 1, Uno, one, etc etc. Shortah - Kaffe at maj plejz someday soon?
Living is easy, with eyes closed.
Jag tror att man lånar kroppen av Gud och hyran är att äta mat så man blir större så Gud får tillbaka en stor kropp. Som tänta typ.
fuckingflygirl haaaa vad ska vi heta då?? fuckingflybex bodies ab haha
ja det var ett bra namn hahahaha! ska vi hitta folk som syr åt oss istället?
dagisfilosofi for free at whoa.nu "Varför heter bord just bord, och inte lampskärm?" Allting är vad det är för att vi är överens om det. Alla som hävdar annat blir prompt dumförklarade av den mer än dumma massan av korkade människor. Jimmi, shorta, whatever. Du är du, oavsett om du ser din kropp som ett lånat badkar, din kropp, eller dig själv. Du är du, bara du kan svara på den frågan för dig själv. Ingen kan säga vad din kropp är för dig. Kjam! :)
pluffeliplask: ja va faan kan komma idag kanske? eller? haha ne kul att se whoa folkets reaktioner när man skriver upp sådan sak.. hahaha... take care man :
det är kroppen som lånar oss, vi är inlånade tills kroppen "tar slut"
norman bates behemot bubba fett alfred bello arthur's detour azazello
fuckingflygirl neeeeh vi får ta nån gammal mormor eller nåt dom kan alltid sy! så får dom pension så dom behöver inga mer pengar :D
spex - jaha? och med det menar du att "vi" är vad?
Misery : tror du? Eftersom jag skrev: Ja vi intar ju kroppen när vi föds. Lämnar kroppen när vi dör. Men ögonen är själens spegel... Lär jag ju mena det... så jag tror ju det... huh? seriöst....
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
fuckingflygirl äsch tanten vi tar ska ju redan ha sin pension så hon inte gnäller nåt! så bjuder hon på kaffe och kakor
Pappa brukar säga att han skaffade en "senaste modell" när han gifte mamma för 25 ár sen...assá, hennes kropp...senaste modell...get it? ööhhh!!!
Pippi for President!!!
fackingflajgurl jag kan gå och leta efter glada tanter på stan :) eller fråga mormor kanske
Tanken är ganska intressant må jag säga. Själv så tror jag att våra sk. själar kan inta vilken vilken typ av skepnad i nästa liv. T.ex så kanske jag blir en katt eller något när jag dött. Påminner lite om reinkarnation? .. Folk.. Nä, när vi dör, så dör vi. It's actually that simple.