I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Besviken på vän&ex

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-10-15 21:09

Besviken på vän&ex

Behöver skriva av mig lite.
Läs om ni orkar..

För 3 veckor sedan blev jag tillsammans med en underbar kille.
Han sa att han älskade mig efter att vi vart tillsammans i två dagar.
Och ordet älskar betyder riktigt mkt för mig så jag bad honom att inte säga det om han verkligen inte menade det.
Men han tyckte att det var helt ok att säga det! Och att han nästan skulle kunna göra allt för mig.

Så jag levde vidare och fick höra hur han sa att han älskade mig varjde dag.
En dag satt vi och pratade om våra ex, då sa han att han tyckte det var jätte jobbigt när han ex-flickvän satt och sa att hon mådde så dåligt.
Så jag tänkte att "visst okej jag ska inte säga något till honom något om mina problem, så slipper han uppleva detta igen".

Tiden gick och jag var under en djupt deprission, jag sa ingenting till honom hur jag mådde. Men jag sa tillexempel något i stil med "åhh jag ska till bup (barn och ungdoms psyket för er som inte vet)" och "jag har hoppat av skolan, klarar inte va det". Så höll det på ett tag och varje gång jag sa något som var mindre bra satt han och sa att jag var så trälig.
Alltså då menar jag verkligen varje gång till och med om jag sa att en maträtt var äcklig så sa han att jag var så trälig..

Till slut nu i veckan gjorde jag slut med honom för att jag känner att jag behöver en pojkvän jag kan prata med om mina problem som möjligtvis kan ge mig råd etc.
Jag är en sån person som lätt blir sur när jag håller saker inom mig.

Samma dag som jag gjorde slut så såg jag att han lagt in en bild på en av mina vänner på hans kollage på lunar, jag kollade in hennes lunar och såg att hon lagt in en bild på honom också..

Jag började snacka med henne och sa att jag precis hade gjort slut med honom. Och sa lite sarkastiskt "ser att ni har bild på varandra på kollage, är du lite småhet på han eller?"
Hon svarade "Om jag ska vara ärlig så tycker jag att han är skit snygg, söt och as rolig!".
Då vart jag så sur för att hon ens sa vad hon tyckte om honom precis efter att jag gjort slut med honom och mådde skit.
Så jag sa "ta honom du......"
Hon svarade "Nej jag skulle aldrig kunna göra något sånt mot dig!"

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-10-15 21:09
Nästa dag när kvällen började närma mot sitt slut så satt jag och snokade i deras gästböcker på lunar och såg hur de bestämt träff etc.
Jag vart så förbannad så jag skickade ett sms till henne och skrev "om du träffar honom imorgon kör du upp våran vänskap i arslet på samma gång /besviken".

Hon loggade in på msn och skrev "Du har redan kört upp våran vänskap i röven, du hotade mig. Innan du skrev det där sms:et tänkte jag skita i honom men nu vet jag inte"..
Jag vart så arg så jag bad henne dra åt helvete sedan blockade jag henne.. (Jag har svårt för att behärksa min ilska och tänker dock då inte på vad jag säger).
Efter ett tag gick jag för att sova och då skickade jag ett sms till henne igen "Förlåt för att du tog det som ett hot, men det är så det ligger till och om du träffar honom imorgon kan du glömma våran vänskap".

Dagen efter snokar jag i deras gästböcker igen, läser att hon skrivit till honom "tack för igår, ska bli kul att festa tillsammans ikväll".
Jag vart lika förbannad/ledsen.. Och insåg att de hade träffats under dagen utan att jag vetat om något.. De hade alltså träffats innan jag gjorde mig osams med henne.

Hon skickade ett mejl till mig på lunar och skrev att jag inte skulle tro att jag ägde någon osv osv osv...
Men jag tror inte att jag äger någon, men det är fan det värsta man kan göra att ta någons ex helt plötsligt sådär utan att fråga vännen om det är okej.

Kvällen gick och det enda jag gjorde var att ligga hemma och gråta och tänka på vad de gjorde på den där festen..

Nu idag pratade jag med en vän som hade vart på samma fest som de och frågade honom om de hade hållt på mkt under kvällen igår..
Han svarade att de hållt på hela kvällen med varandra..
Och nu är de helt plötsligt störtförälskade i varandra...

Nu vet jag alltså inte vad jag ska ta mig till, är helt knäckt..
Båda två har blockat mig på lunar så nu kan jag inte snoka längre så länge jag inte gör en ny, men det tänker jag inte göra på grund av de..
Jag är sjukt ledsen... Vet inte vad jag ska ta mig till..
För övrigt förstår jag inte hur ni orkat läsa det här till er som läst..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-10-15 21:13
hade du kännt killen länge eller träffades ni för tre veckor sen och blev tillsammans direkt?

...f.ö. så tycker jag inte du har någon rätt att bli arg då det var du som dumpade honom.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2005-10-15 21:13
...tala om vad de heter på lunar så snokar jag åt dig ^_^

2005-10-15 21:15
Misery_chick: De raderar alla sina gb:n så det spelar ingen roll om jag säger.. Vilket jag inte tänker göra..
Och ja vi kände varandra sedan tidigare, dock inte så jätte mkt men vi snackade lite då och då..

2005-10-15 21:16
Låter sjukt jobbigt!
Var du nära vän med den här "kompisen".
Jag tycker att du ska ringa henne och tala om för henne,lugnt och sansat att du är arg på henne,och att hon kunde visat mer respekt,att du vet att dom träffades innan det osv.
Sen tycker jag att du ska skita fullständigt i henne,kan on inte visa respekt mot dig i detta fall,gör hon det inte annars heller!
Det är jobbigt nu,men detblir bättre,träffa andra kompisar och skit i henne.
I varje fall kan du gotta dig i att det kommer ta slut mellan dom också en vacker dag.och då kommer hon ångra sig.

2005-10-15 21:17
Azziz F18

" I varje fall kan du gotta dig i att det kommer ta slut mellan dom också en vacker dag.och då kommer hon ångra sig."

det kan du iof inte veta

2005-10-15 21:17
Misery_chick : även om man dumpar någon är det respektlöst av kompisen att dagen efter typ ta kontakt med hennes ex.
visst,hon äger ju inte honom,men ex är en känslig fråga.
speciellt om man har varit bra vänner.om man itne har varit det så kan man inte göra mer åt det,men ja..

2005-10-15 21:18
misery_chick: jo.det kan jag.

2005-10-15 21:19
Azziz: Jo det är jobbigt. Speciellt eftersom jag är en sådan person som tar åt mig av det minsta lilla.
En vän till mig försökte prata med henne, men hon sa känslor är känslor.. Och hon väljer tydligen kärleken före vänskapen..
Hon och jag stog varandra rätt så nära, men ändå inte. Lite lagom typ. Vi umgick mer förr fast nu har vi inte umgåtts så mkt på någon månad.. Men det spelar ingen roll för mig om vi inte träffades eller ej, tyckte om henne lika mkt som person för det.

2005-10-15 21:21
Azziz F18

"även om man dumpar någon är det respektlöst av kompisen att dagen efter typ ta kontakt med hennes ex.
visst,hon äger ju inte honom,men ex är en känslig fråga.
speciellt om man har varit bra vänner.om man itne har varit det så kan man inte göra mer åt det,men ja..
"

jag vet inte ja...
okej om vi snackar ett seriöst långvarit förhållande, då kan jag håll amed, men jag tycker inte riktigt det är rätt att bli skitsur för att ens polare raggar på snubben man dumpat efter tre veckor.

"jo.det kan jag. "

nej det kan du faktiskt inte, däremot kan du ju tro att det kommer bli så, men det är en annan sak.

2005-10-15 21:23
Misery_chick: Det är respektlöst av henne att börja ragga på honom samma dag som han och jag gjort slut.
Och utan att prata med mig om det är ok. Så gör man inte om man är en riktig vän.
Jag gjore aldrig slut med honom för att jag inte hade några känslor, jag har fett med känslor för honom.

2005-10-15 21:27
Låter inte som en speciellt bra kompis det dära..
Däremot så vet ju jag inte situationen helt.

2005-10-15 21:27
misery_chick : jo det kan jag.inget förhållande varar frivilligt förevigt
och mormor/morfar räknas inte eftersom dom mer eller mindre var tvungna att vara tillsammans p.g.a dåtidens samhälle.
Vet inte hur gammal krossad_anka är men jag gissar på tonåring nånstans och i dagens samhälle kommer inte relationer att hålla så himla länge.
jag tycker iaf att det är skit och ta sin kompis ex,okej visst man kan inte styra känslor men då kan man prata med sin kompis och berätta att man förstår att det är fel osv.
förresten hade hon ju inte behövt ljuga om att hon och exet hade träffats om det nu inte är något fel.

2005-10-15 21:30
Azziz F18

(i".inget förhållande varar frivilligt förevigt "

tror du verkligen på det där?

" förresten hade hon ju inte behövt ljuga om att hon och exet hade träffats om det nu inte är något fel. "

där har du en poäng.

2005-10-15 21:31
tror du verkligen på det där?
Yes.till 100%

2005-10-15 21:32
Azziz F18

då kan jag bara beklaga, och hoppas att du ser till att hålla dig singel.

2005-10-15 21:34
och du tror helt seriöst att ett förhållande kan vara livet ut när man blir tillsammans i tonåren.
Vadå hoppas att jag håller mig singel?För att jag inte vill att det ska hålla för evigt?
Så bara för man blir tillsammans med ngn ger man sig in på att vara tillsammans för evigt?
Nej du,det är när man gifter sig.Och det gör amn oftast inte i tonåren.

2005-10-15 21:36
Misery_chick: Om jag känner den där tjejen rätt så vet jag att det inte kommer vara för evigt.

2005-10-15 21:38
Azziz F18

"och du tror helt seriöst att ett förhållande kan vara livet ut när man blir tillsammans i tonåren. "

ja.

"Vadå hoppas att jag håller mig singel?För att jag inte vill att det ska hålla för evigt? "

varför vara tillsammans med någon om man ändå från början är inställd på att det kommer gå åt skogen?
käns om inte annat rätt orättvist mot den man blir tillsammans med, är han/hon bara ett tillfälig nöje då eller?

"Så bara för man blir tillsammans med ngn ger man sig in på att vara tillsammans för evigt? "

som sagt, jag ser ingen anledning att bli tillsammans med någon om man ändå inte ser någon framtid med personen i fråga.

"Nej du,det är när man gifter sig.Och det gör amn oftast inte i tonåren. "

giftemål?
vad har det med ågot att göra?

2005-10-15 21:39
men usch, var offtopic det blev, insåg jag just.
ber om ursäkt.

2005-10-15 21:41
men då får jag hoppas att du slutar vara så naiv.
man behöver inte vara inställd på att det kommer gå åt helvete,men man behöver inte direkt tro att man kommer vara tillsammans för evigt heller.
och om du läser så förstår du vad giftemål har med saken att göra.

2005-10-15 23:31
Och en sak jag verkligen inte förstår mig på.
Den där killen han kan inte ha älskat mig så fruktansvärt mkt som han beskrev!
Inte om han sätter sig och tar en av mina vänner direkt efter vi gjort slut. =/

2005-10-15 23:34
krossad_anka F60

ptja, man kan ju tycka att den första varningssignalen borde varit när han sa att han älskade dig efter två dagar.

redan där är det (åtminstone enligt mig) rätt tydligt att grabben inte har någon aning om vad det är att älska någon.

2005-10-15 23:40
Igentligen så var det båda som gjorde slut. Om man tänker efter, bara det att det var jag som drog upp det.

Jag skrev "Jaha men då kanske vi inte ska vara tillsammans om det ska vara såhär?"

Han skrev: "Ne kanske inte om du ska vara så trälig hela tiden, det kommer ju aldrig funka"....

Misery_chick: Ja jo, jag tänkte redan på det då när han sa det första gången. Jag fick sitta hur länge som helst och förklara för honom att han kanske tyckte om mig starkt men älska gjorde han inte..
Men han skulle bara käfta emot och säga att han älskade mig så mkt.. =/ men men.. Redan då som sagt märkte jag att snubben har problem med kärleken..

2005-10-15 23:41
...jag bara måste fråga, vad tusan betyder "trälig" ?
jag har aldrig hört det ordet förut.

2005-10-15 23:42
Misery_chick: Jobbig/sur/tråkig etc etc...

2005-10-15 23:45
redan där är det (åtminstone enligt mig) rätt tydligt att grabben inte har någon aning om vad det är att älska någon.

True that!
Sen när man e kär e man ibland lite blind o blundar lätt för dom negativa grejerna i början.

2005-10-15 23:46
Ja, så är det i fjortisvärlden. Dags att gå vidare. Lämna vännen och mongot.
Yeah!

2005-10-15 23:47
Azziz F18

mjo, att knalla runt med rosa glasögon på kan vara farligt.

2005-10-16 00:26
är det bara jag som inte skyller på kompisen i detta? vilket as den där killen verkar vara. först säger han att han älskar dig efter bara två dagar. (redan där går det av en dingdingding-signalkloka i mitt huvud), sen klagar han på att du är knepig för att du ger uttryck för vad du känner. nästa steg är att racka ner på ditt utseende, dina vänner etc etc... var glad att du slipper honom.

och stackars din kompis som är så naiv.

2005-10-16 00:31
krossad-anka. ja de var ju en jävla schysst kompis de där. fyfan...

men säg inte att du på allvar tror han äslakr dig efter två dagar?? förlåt men en sådan snubbe ska man inte ta på för allt stort allvar... sen är de bara en 3 veckors period men d ekan självklart svida om man är ritkigt föräldkad...de förstår jag,.

sen verkar han va en skitjobbig typ som påpekar att hans tjej är fett jobbig så fort hon drar upp minsta grej?? och de ska föreställa den rosaskimrande början iett förhållande? nejdu var glad att det är över så tidigt.
Femme fatale

2005-10-16 00:33
din kompis får ta smällen sen. ha tålamod. visst man vet inte med säkerhet de kaske funkar bra ihop och de kanske håller vem vet men båda verkar ju inte dirket vara så värst udnerbara eller pålitiliga så rensa lite bland din krets om det är sådana som du håller dig till...

i övrigt har jag full förståelse för din ilska och frustration.
Femme fatale

2005-10-16 00:38
Amar: Nej jag trodde aldrig på honom när han sa att han älskade mig, jag satt hela tiden och förklarade för honom att han kanske tyckte om mig starkt men inte älska.
Men tack iaf för ditt stöd.

2005-10-16 00:40
sen en sak. det här är dock bara en gissning från mi nsida men din kompis tar inte alls ditt snack som hot.

hon låtsas säkert bara för att kunna sparka på dig på något sätt..hon vill vara med ditt ex men vill samtidigt ha rent samvete för det, skyller på dig, eller så vet hon själv at du inte hotat men vill på något sätt kunna ta avstånd från dig...annars skulle de va för awkwerd..

kan de stämma?
Femme fatale

2005-10-16 00:41
Amar: har inte tänkt på det förr, men nu när du sa det! Där har du poängen med det hela!

2005-10-16 00:42
du gjorde dig besvär att snacka med killen om de där emd tycka om...

jag smällde till en kille en gång som sa jag älskar dig lika fort som din snubbe. de var inte rätt av mig men jag blev förolämpad av att han trodde jag var så dum.. haha så bemöter jag folk..inte
Femme fatale

2005-10-16 00:44
Amar: har inte tänkt på det förr, men nu när du sa det! Där har du poängen med det hela!

det är vad jag TROR. men de är nog itne så svårt uträknat egentligen.. sätt dig i hennes kläder..hur resonerar hon när hon säger så? att de du skrev var ett hot..det är ju så jävla uppenbart att det itne är du sätter ju bara alternativ för hur vänskapen kommer sluta annars, vilket är ju inte emr än rätt vafan. nej jag garanetrar dig nästan om att hon gör så av ren deffence-reaktion eller vad ja nu ska kalla det.
Femme fatale

2005-10-16 00:47
Amar: Men det måste vara den enda lösningen, hon skulle aldrig sagt något sånt annars.. =/

2005-10-16 00:52
juppjupp.. men du lilla vän jag tycker faktiskt du ska ignorera dem och lä'gga kraft på människor som är snälla och lojala istället..
Femme fatale

2005-10-16 00:53
mens en herrejävlar vad galet fucking irriterande det kan vara med såna äckliga sepekompisar som utger dig vara för någotjävla vidrigt snälla vänner de egentligen itne ärbajsskitkissshoppas demramlaraallihópa
Femme fatale

2005-10-16 01:03
Amar: Haha ja usch för dom :P

2005-10-16 01:06
jaaa...alltså ibland får man ju be en liten bön till beskyddaren där uppe att jag slipper sådant..

mitt temperament tar kål på mig och jag hade gått bärsärkagång.. allvar
Femme fatale

2005-10-16 01:10
Amar: Jag ska också få hjälp med mitt temprament.. Men när jag blir arg säger jag oftast saker som i slutet knäcker mig själv. Och då spårar allt ut...

2005-10-16 01:12
jo jag vet precis. men det går i perioder.. haha nu låter jag som ett psyko nej utåt är jag gamla vanliga Amar.. typ aldrig på dåligt humör rent allmänt och om ja någon gång är riktigt ledsen så är folk nästan chockade..typ hjälp... men som sagt när man öppnar hela sig som person för någon så får de ju se andra sifor av en själv..

inte så att jag skäms men jag inser att jag borde fan lugna ner mig lite. har haft raseriutbrott nu i två dagar på pojkvän vilket slutat i ett smärre slagsmål. jag måste lära mig att chilla, och när jag t.ex inte tar ut agressioenr fysiskt så gråter jag...av ilska. haha
Femme fatale

2005-10-16 01:14
Amar: Då har vi något gemensamt :)

2005-10-16 01:20
ja tyvärr ..skulle gärna sluppit vara sådan men de är väl jag antar jag... hahaha jag efter tjaffset:

- men jag är lite söt när jag är arg?
pojkvän: nej nej NEJ!

HAHAHAHA
Femme fatale

2005-10-16 01:22
Amar F18

det där är inte roligt, du vet det va?

2005-10-16 01:22
junkgirl. vad nu?
Femme fatale

2005-10-16 01:24
junkgirl. vi har det jättebra tillsammans och vi har inte för vana att bli flyförbannade på varandra men det händer.. ibland extremt sällan, vissa perioder oftare. men vi för bra dialog trots att jag av rent bubblande känslor kan flippa över
Femme fatale

2005-10-16 01:28
Amar F18

nej, alltså.. inte så, men ja... våld är inte roligt. alls. blir bara lite orolig när du skriver om slagsmål med din kille och sen lägger till HAHAHAHAHAHAHA efteråt.

och jag vet. det du beskriver är exakt hur jag var med min sambo innan jag gick och pratade med en psykvårdare eller vad hon nu var, och fick hjälp med iaf våldsbiten. jag är fortfarande eldig och kan skrika rätt ut i flera minuter av ilska, men det händer aldrig att jag slåss med honom nu.