I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Besviken på vän&ex

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-10-16 01:30
junkgirl. nja ja skriker nog nästan 100% av gångerna. sen har det hänt att jag smällt till honom men det är evrkligen inte vanligt att jag gör. och att jag ens gör det är ju självklart fel men jag vet inte var all agression ska ta vägen..
Femme fatale

2005-10-16 01:32
de jag mest blir ledsen över mig själv är att jag säger saker om honom, jag förvisso menar för stunden men som sårar honom.

det är nog det som stör honom mest. att jag är ful i mun. jag svär som en borstbindare när jag är pissed off =/
grejen är att jag tycker det känns att jag rensat luften när jag fått ur mig allt i ett gräl men han tycker bara det är jättehemskt och jätteutmattad. men ibland junkgirl så är de så att han inte fattar hur ledsen man är tills man verkligen uttryckt sig som ett fucking cp.

ja sa det faktiskt senast idag. att jag är trött på astt reagera som på teater för att han ska fatta hur illa jag tagit vid mig. är trött att behöva tvingas till tårar och hårda ord innan han gör något åt saken..
Femme fatale

2005-10-16 01:33
Amar F18

testa att ha sönder något fint istället för att slå honom. jag brukade köra på tangentbord, glasögon och andra dyra saker när det var som värst. jag skulle rekomendera att smälla i dörren flera gånger samtidigt som du vrålar rakt ut. hjälper som fan för mig nu.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-10-16 01:35
vet du vad. komunikationsbrister i ert förhållande låter det som. jag har kämpat som ett djur i ett halvår för att få grabben att lyssna på vad jag säger nu istället för att bli arg och sårad och börja skrika och slåss.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-10-16 01:41
junkgirl. det går att kommunicera emd honom. de va de ja skulle säga vi för bra dialog. i 90% av alla fall så pratar vi verkligen sansat med varandra och försöker se saker ur den andres synvinkel och peppar varandra eller invänder på de någon av oss har sagt, han är även en mycket lojal person och en god lyssnare.

men när jag pratar när jag är arg babblar jag mycket och fort och uppreoar saker och klänger ner en svordom här och där och säger övertydlgit att när du götr si eller så så känenr JAG såhär och det gör mig ledsen och jag önskar att du kunde bemöta mig på ett annat sätt än bara si eller så när de kommer till den elelr den situationen..

det som stör mig är att han bara kan sitta knäpptyst, han har världens sämsta reaktionsförmåga och kvicktänkt är då fantamig inte . vet inte riktigt vad som är fel.. jo att han upprepar alltid samma beteende som får mig pissed off. varför??

sen vill jag tillägga att han är en helt fantastisk människa och det är inte meningen att ställa honom i dåligt dager elelr så. alla har j usina problem sinsemellan,.
Femme fatale

2005-10-16 14:02
krossad_anka F60

Hur länge kände du killen innan du blev tillsammans med han? Går ni i samma skola, ser du han ofta?

Förövrigt så tycker jag också att det var extremt dålig stil av din vän, hade nog också slängt våran vänskap tror jag. Vänner bestär och kärleken kommer och går, så är det fan assså.
http://www.homage.nu/

2005-10-16 14:27
Maniack P18: Ja vi hade känt varandra i någon månad innan.. Nej vi går inte i samma skola och jag ser honom inte ofta sån tur vad så det gör det lättare att komma över honom..
Jo det är riktigt dålig stil av henne..

2005-10-16 15:19
du är en söt tjej du kommer hitta någon bättre lovar!

2005-10-16 16:55
luder är ett fint ord, missbruka det inte.

2005-10-16 17:17
crazy_breaker: Vad ska man kalla sånna som henne då?

2005-10-16 17:24
äh. tänk på att hon har grävt fram den här killen ur dina sopor.
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world

2005-10-16 21:28
varför du bry dig om en kille som du inte ens kan prata med? dessutom dumpade du han.. hon trodde nog du inte brydde dig, då hade du väl inte dumpat han, då kanske andra killar*/tjejjer* hookar upp han osv.. tråkigt att du känner så här iallafall.
soundcloud.com/brormusk/sets

2005-10-16 22:26
Schri P1: Tro mig, den där bruden visste att jag fortfarande tyckte om honom.

2005-10-16 23:28
GoldenSuN P17: Jag skrev "men om det ska vara såhär så kanske vi inte ska vara tillsammans?" observera att det var en fråga.
Han skrev "ne om du ska vara så trälig så kanske vi inte ska det".

Jag blockade honom för att jag vart så knäckt, sedan började han ragga på min vän.

Så var det igentligen jag som dumpa honom?

2005-10-16 23:37
vem bryr sig om vem som dumpade vem i det här läget? han brydde sig ju inte om hur du mådde, han använde ordet "träligt" på allvar, han sköter sin dating-business över lunarstorm och visar genom att ha en bild i sitt galleri där vilken tjej det är som gäller.
jag tycker att du borde le, och konstatera att där gjorde din kompis en riktig tabbe.
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world

2005-10-17 23:32
krossad_anka , jag skojade bara:P haha. tycker det var helt rätt av dig att göra som du gjorde. trevligt att nafsa någonstans där man vet att en vän har varit.. uh

Skribent

2005-10-18 21:51

Sjukt vad folk tar lätt på vänskap och kärlek... Var är hedern i folk? VA!?
"I've heard it all before; gangstas, pimps and whores<br> Quality is poor<br> A girl like me needs more" - Ms Dynamite

2005-10-19 18:05
Du kan väl endå inte sitta och deppa, var du som dumpade honom. ju! annars tycker jag du ska prata med din vän och sen
om hon e fuckd be henne dra åt helvete och hjälpa henne packa.
soundcloud.com/brormusk/sets

2005-10-19 18:58
"Trälig"? Vad menas med det? Att du är en träl?

Alltså först skriver du "och tiden gick", menar ni var ihop i 3 veckor?
Känns som du bör fixa dina egna problem innan du kan involvera dig i någon annan. Går man på BUP och hoppar av skolan mår man uppenbarligen inte bra och då bör du försöka laga dig själv, innan du försöker laga en vänskap eller ett förhållande som inte ens verkar vara värt att försöka fixa.
My Louis slippers, polo top
linen shorts so my balls dont get hot

2005-10-19 19:09
BossHogg P0: Jag håller ju på med det. Men jag kunde inte säga något till honom utan att han tyckte att jag var "trälig" (jobbig/sur/tråkig) för att jag drog upp mina problem för honom.

2005-10-19 19:25
Säger väl mer om honom än om dig, glöm honom.
Får även passa på att säga att du var väldigt vacker, så se till att ordna dina problem på bästa sätt, så ska det inte ta lång tid innan du har en ny och bättre pojkvän!
My Louis slippers, polo top
linen shorts so my balls dont get hot

2005-10-19 20:38
_dita_: Anledningen till att vi skötte allt på lunarstorm, haha ja jag vet inte. Det bara vart så de börja tjaffsa där så jag tjaffsa tillbaka där =/..
Föressten så har det vart sent varje gång jag snackade med de och jag skulle inte kunna ta mig ut då för att sista bussen slutat gå och om jag satte mig och prata i telefon då skulle min morsa slakta mig..

Killen är 18år och tjejen är 17 alltså ett år äldre än mig.
Ja, men nu vet jag att de inte är något att ha.. :)
Har faktiskt kommit en bit påvägen för att komma över båda två :)

2005-10-19 23:42
Skit i dem båda och var glad, du missar uppenbarligen inget.

2005-10-21 13:21
Ni skulle kanske ta o reda ut allt öga för öga, du och din "vän", istället för att använda er av msn och lunar osv.

I am not a one-trick pony. I rock these feet like no one else can!

2005-10-21 13:30
pass på att läsa hela tråden.......men lilla KVACK, du kan ju för fan inte dumpa nån och sen snoka på honom och lägga dig i. låter rätt jobbigt för snubben. jag skulle fan funderat på att anmäla dig eller nått. HÅLL DIG I PÄLSEN, FLIKKA!
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain

2005-10-21 14:52
Blweria P1: Ursäkta, bara för att det tog slut betydde inte det att jag inte hade känslor för honom.

2005-10-21 14:54
krossad_anka F60

men alltså...du dumpede honom , det spelar inte direkt någon roll vad du har för känslor för honom efter det, vad han gör har du inte med att göra längre.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2005-10-21 15:14
kross: varför ursäkta dig för mig? jag har inga kännslor för dig eller ditt x. men du måste låta honom vara ditt x, ok?
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain

2005-10-21 16:43
Blweria P1: Jag gör precis som jag vill. Jag gjorde inte slut med honom för att jag inte hade känslor för honom som sagt och jag är en snokare, so what? Jag snokar i allas gb:n etc :).. Och jag kollade in hans sida hela tiden för att se vad han höll på med.
Men det är inget jag gör längre just nu skiter jag i de båda och lever mitt egna liv.
Men när jag är desperat så kan jag ta till med allt möjligt..

2005-10-21 17:27
krossad_anka; att din "kompis" gav sig på honom samma dag , när du också mår dåligt, är jävligt dålig stil. särskilt om hon visste att du mådde dåligt. hon sa iofs att hon inte tänkte göra något för att hon var din vän men att sen ändå vara med honom bara för att göra dig lack är nästan värre..

för övrigt är snoka det roligaste som finns ;)
Superflajj.
http://aakermans.wordpress.com

2005-10-22 08:19
De mest väsentliga och självfallet obligatoriska klyschorna har redan delats ut. Klapparna på axeln kom per automatik. Lunarstorm / Fjortis skämten har spritt ut sig och ignorerats. Off-topic snacket fanns där.

Inte mycket kvar för stackars mig att språka om i tråden alltså...

En sak vill jag dock gärna ha svar på. Det är inte så mycket en fråga egentligen, utan mer ett surt och illaluktande påstående.

De flesta som, glada i hågen och nyhånglade, stiger in i kärleksproblem-trådar på whoa för att hjälpa till och assistera en stackars krossad själ spelar ett riktigt ruttet rävspel. De utger sig för att vara små froma och välmenande lamm, när till och med blinda och lytta herdar ser lång väg att det är skrytsamma och malliga vargar som kommer skuttande över horisonten.. Istället för lussebullar, förståelse och käcka råd, är det turkisk peppar, frågande blickar och historier om deras perfekta förhållande som ligger nerbäddade i picnic-korgen. Läser man lite mellan raderna och håller sig nykter i övrigt, står det ganska klart för var och envar att anledningen till att de befinner sig i dessa trådar är lika enkel som smutsig: Spegla sig i andra människors lidande, presentera så många diametrala beteendemönster mellan problemförhållandet och ditt eget, som det bara går..

Har jag fel? Eller kanske bara dum i huvudet? Förvirrad är jag i alla fall. Och skulle uppskatta ett rakt svar på min fundering.

Frågan är fraför allt pikad till junkgirl, Amar F18 och Misery_chick
Sök: ◦ webben ◦ sidor på svenska ◦ sidor från Sverige

Kompletterande resultat - Cachad - Liknande sidor

2005-10-22 21:51
txiiki

visa gärna var i denna tråd jag droppat några historier om mitt "perfekta förhållande", eller ens nämnt det överhuvudtaget ?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2005-10-23 10:33
Keep you enimies close and your friends far away

Kärlek varar inte för evigt, vänskap varar inte för evigt..

Men visst är det dålig stil av din kompis, det håller jag med om..
8 diagrams!

2005-10-23 10:53
txiiki

jag ser inte var jag sitter och pekar finger för att någon annan inte lyckats lösa sina problem ännu eller inte ens vet hur den ska hantera problemet. försökar snarare hjälpa folk som har orealistiska idéer om hur förhållanden bör fungera och vad de ska göra åt sina problem.

hur det gör mig till en varg som gottar mig i andras olycka förstår jag inte. du får gärna förklara mer ingående så jag vet hur jag blivit missförstådd.

(jag har f.ö. mina egna problem, men jag har ett hum om hur jag ska hantera dem och hjälper gärna där jag kan)

2005-10-23 13:34
im here for you girl! (L)
Always on the Grind

2005-10-23 17:03
Ha ha ha... jag dör... DÖÖÖR i tell ya !

2005-10-24 01:18
Misery_chick

Din lilla batalj med Azziz räcker som "bevismaterial". Du ställer dig helt förundrad och oförstående inför hennes åsikter angående pubertala förhållanden, ett litet oförskämt råd om att hon bör uppdatera sin civila status till singel, lyckas du också klämma in. Hela din attityd i början av tråden ger mig kväljningar. Vill inte vara ohyffsad eller arrogant. Är bara ärlig.

junkgirl

Dina inlägg var, nu när jag läser dem i efterhand, säkert välmenande, skrivna med fina intensioner. Men återigen, det blir för puttigullit och din agenda känns falskt på något sätt. Du tillrättavisar dessutom Amar på ett manér som får Billy Butt att framstå som en hyvens prick.

ThomasQuick P55

Att använda ett ord som kvasiakademiska är höjden av kvasiakademi. Låt mig gissa, din drift ligger nånstans mellan att uppvisa total brist på självinsikt och presentera dina åsikter genom korta, slagkraftiga slogans?
Sök: ◦ webben ◦ sidor på svenska ◦ sidor från Sverige

Kompletterande resultat - Cachad - Liknande sidor

2005-10-24 03:34
txiiki

va? jag tillrättavisar inte Amar, jag ger henne förslag på vad hon kan göra för att komma ur ett destruktivt beteende. du läste inte vår fortsatta gästbokskonversation som var uppskattad av oss båda. det finns enorma likheter mellan hennes och mitt förhållande och att jag ger henne råd om hur hon kan förändra något som för mig ledde till katastrof är väl bara bra?

och verkar det för puttinuttigt så är det för att jag försöker nå fram till människan, och man fångar fler flugor med socker, även om det kanske inte alltid är exakt så som man skulle formulera sig när man sitter med människan framför sig. hellre försiktig än dräpande och elakt rak.

2005-10-24 03:38
txiiki

det kan vara så att du uppfattar mina ord som puttinuttiga eftersom jag använder ordet "knepigt". har jag rätt?

2005-10-28 02:59
För det första så är allt det med att "om man är kära så ska man inte hindra det" bullshit.. för kompisen skulle aldrig fått chansen att bli "kär" i honom om det inte vore för att de tydligen flörtade på lunar o.s.v. innan ni bråkade.

Det hon sa till dig efter sms (att du hotat henne och att hon "bara för de" inte visste vad hon skulle göra) är OXÅ skitsnack. Hon ville träffa honom redan innan det, men skulle då haft dåligt samvete.. nu gjorde hon det utan samvete för att hon på ett "bra" sätt kunde lägga skulden på dej.
DÅLIG KOMPIS. Dumpa henne....

Honom ska du inte ens lägga ner energi på att prata om eller med :P.

2005-10-31 15:56
krossad_anka F60

Vad fan, DU gjorde ju faktiskt slut med killen ifråga, ni passade inte ihop för du skrev ju själv att du ville ha en annan sorts kille, tänk om han senare (rent hypotetiskt) visar sig vara _den_rätta_ för din kompis, skulle du då inte hellre velat att de skulle vara ihop då?

Jag menar, att klaga på att din kompis tar ditt "ex" (jag har svårt att kalla något som pågåt några veckor för något förhållande) är som att klaga på att din kompis skulle sno dina sopor ungefär, du har ju redan gjort klart för alla att du inte vill ha honom, vad är det då som är problemet?
"Du är en död sill"

2005-11-02 07:58
Alltså det känns som killen är det största svinet. Fast samtidigt borde ju din "kompis" kunnat visa lite större respekt.

2005-11-03 00:15
"nackskott nackskott nackskott"

skärpning!