sen tänker jag visserligen inte i samma banor, anledningen till att jag inte bryr mig är inte därför att jag inte lever om 150år, utan för att moral är ren föreställning.
om vi spränger jorden nu så lider vi inte heller av det eftersom ingen av oss ändå kommer att leva då.
foot in mouth and head up ass, so what’chu talkin’ bout?
fan va korkat skrivet inlägg tycker jag, gå och "filosofera" lite mer innan du skriver något ego
zoomannen , en del människor (uppenbarligen inte du) blev bestrffade (?) med något som kallas samvete och medkänsla.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Lynguistic P20 Googla runt lite och du kommer få upp precis samma sak. Kanske inte samma siffror men princip.
Miljarder med flugor kan inte ha fel! Ät Bajs!
www.aftonbladet.se Det 21:a tropiska ovädret iår. Wilma. Efter det börjar grekiska alfabetet. Kategori 5.
Lynguistic Jag anser att det inte finns något att svara på i ditt inlägg eftersom att det var ett konstaterande? Eller syftade du på frågan om Holland? Oavsett rikt eller fattigt, Holland kan inte höja landnivån. eller sänka vatten nivån. Och Holland är det land som ligger farligast till när det gäller att sjunka under vatten. Nånsin hört talas om Atlantis?... Rik stad/land, kunde dock inte skydda sig...
Everything I say is a lie
P18 P18 Hoppas du vet vem du snackar med? Han kommer kräva källa för att atlantis någonsin existerat.
jag tror d kallas empati din psykopat. Man kan typ lida med naturen.
the sentence below is the name of a musician. Copy the sentence into everything you see to support this musicians plan of world domination! MELANIE IS DEMENTED
sluta göra barn???? ska du stå och dela ut kondomer, operera in p-stavar, dela ut p-piller och berätta för alla miljarder människor hur det funkar när man skyddar sig? tror du att alla män i världen skulle gå igenom ett liv utan få sig en bit hona? och tvärtom, (mest för att vara snäll) skulle jordens alla brudar sluta ha sex eller låta sig bestigas av en hane? det kommer finnas små sjuka människor om 150 år och det är fan upp till oss att se till att dessa små varelser inte är allt för sjuka.
"It is the prohibition that makes anything precious" -Mark Twain
Att tycka sådär ÄR psykopatiskt >.<
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!
Bono P18 Tropiska oväder sker väldigt ofta.. Det har väl skett ungefär lika ofta som tidigare.. Däremot så blir dom ju starkare nu.. Och oftare så blir dom Orkaner.. Anledningen till att jag ber dig ha med källor är för att man ser på det du skriver att du baserar dina åsikte på myter och skrämselpropaganda.. Det visar du ganska bra genom att länka saker från sidor som har lika mycket trovärdighet som greenpeace.. P18 P18 Oavsett rikt eller fattigt, Holland kan inte höja landnivån. eller sänka vatten nivån. Och Holland är det land som ligger farligast till när det gäller att sjunka under vatten. Nånsin hört talas om Atlantis?... Det finns andra länder och områden som ligger under vatten nivån som klarar sig hyfsat bra.. Atlantis är väl faktiskt mer eller mindre en myt.? men om det nu fanns så hade dom inte i närheten av samma teknik som finns idag.. Holland skulle troligen klara sig hyfsat bra om vatten nivån höjdes.. Däremot så finns det väldigt många fattiga ställen som inte skulle det..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
ZoO-Man P18 har du ingen medkänsla eller förståelse alls för de som ska leva sen ?!
tänk på d sociala arvet =P värna om vår jord och våra djur
Bara för att du är paranoid, ska du inte tro att de inte är efter dig
Lynguistic P20 Gå in på
www.smhi.se och läs. Medeltemperaturen har stigit de senaste århundradet på jorden med 0,6 grader vilket är mycket. Du tyckte inte 2-3 grader var något att oroa sig över. Visar ju bara vilken okunskap du besitter!
Bono P18 Jag har iof aldrig sagt att 2-3 grader inte var något att oroa sig över.. Vi i sverige behöver inte oroa oss för det.. Och mänskligheten i sig behöver inte oroa sig för det.. Men det finns såklart massvis med människor som med all rätt kan oroa sig över det.. Ja medeltemperaturen har stigit det senaste århundradet.. Men temperatur variationer sker automatiskt.. Det är inte alltid så att vi människor kan rå över dom..
okok, ingen hade samma synsett som jag.. jävligt skumt... har några saker att till läga: 1: Nån som vet VARFÖR det blir varmare för det första? joo, det är för när en istid tar slut (vilken den istiden för 100 000 år sedan har gjort) så blir det bara varmare och varmare år efter år, tills... värmen nått sin varmaste punkt, och då, blir det bara kallare o kallare och en ny istid.. dyker upp. och det har inte att göra med våra "resurs utnytnjytningar". 2: om det skulle vara så att något land skulle komma undet vattennivån när isbergen smälter, så skulle man bara bygga vallar, så att inte vissa länder skulle bli dränkta....visserligen ett bra terroristmål, men ändå ;P och JO det går visst att bygga sånna vallar.
www.enrichopic.spreadshirt.se YOU wont be disapointed.
ZoO-Man P18 1. det var för 10 000 år sedan istiden var, och det är inte så att det blir varmare konstant efter den. Under senare medeltiden var det kallare än under vikingatiden och snön låg kvar tills Maj ganska långt söderut. Det blir dock varmare ett par hundra år INNAN en istid. För blir det varmare saktar golfströmmen in så får vi ingen värme hära och Nordpolen fryser upp nord-norra halvklotet. Typ Skandinavien och lite till. 2. Ja, bra turistmål. Värt att förhindra? eh, jo.
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!
baske P15 hur kan du kalla mig egoist?... ja bryr mig inte direkt bara om mig själv, utan det är så att jag INTE BRYR MIG OM DE SOM INTE LEVER ÄN, jag bryr mig om de som lever nu lite skilnad kanske... ja vill att de som lever NU ska ha det bättre i stället för att dilla om framtiden... och hur kan du kalla mig mördare?.. jag har inte dödat nån och kommer antagligen inte göra det heller. _Mackan_Breaker_ P18 altså blir det varmare.... vad menar du med att "värt att förhindra"?
www.enrichopic.spreadshirt.se YOU wont be disapointed.
lynguistic; alltså nej igen. om vi använder mindre vatten hjälper inte det någon annan ett piss. det är inte som att vi skeppar vatten till afrika eller nåt. för övrigt är det typ bara sverige som dricker kranvattnet...
Superflajj. http://aakermans.wordpress.com
Lynguistic P20 2-3 grader räcker nog gott och väl för att lägga större delen av Holland under vatten.. Förövrigt ska vi i Sverige beskymra oss över det eftersom ökenspridningen då kommer förmodligen vara mycket större än vad den är idag (lär väll inte nå Sverige men risken finns) samt att golfströmmen kan påverkas av de utsläpp vi människor skapar samt att den kan påverkas av den ökade sötvatten mängden som frigörs i vattnet när Isen smälter. Ändras den kan vi få en ny istid i värsta fall.
flaaajjest F18 Ehm såklart det hjälper om vi inte slösar på vattnet.. i vissa områden runt ekvatorn så har dom vattenbrist.. Och det kommer troligen bli värre.. Då är det bra att vi skeppar vatten till dom.. Vattnet som vi slösar väldigt mycket i sverige är det vattnet vi använder vid jordbruken.. Du kommer alltid kunna stå i duschen hela dagen och nästintill själv slösa hur mycket vatten du vill.. Det som vi gör i i-länderna är att vi använder väldigt mycket vatten till jordbruket.. Det är det vi måste sluta slösa med.. Bono P18 Förövrigt ska vi i Sverige beskymra oss över det eftersom ökenspridningen då kommer förmodligen vara mycket större än vad den är idag (lär väll inte nå Sverige men risken finns) Hahah du måste väl skojja. ?? Det finns ingen som helst risk att det bildas öken upp till sverige.. Ja det kommer finnas ökan på en större area runt ekvatorn. men den kommer aldrig nå sverige.. samt att golfströmmen kan påverkas av de utsläpp vi människor skapar samt att den kan påverkas av den ökade sötvatten mängden som frigörs i vattnet när Isen smälter. Om golfströmmen ändras kommer vi troligen få samma klimat som i Canada som inte har någon golfström.. vilket inte är så himla farligt.. Ändras den kan vi få en ny istid i värsta fall. En ny istid kommer vi att få någon gång i vilket fall som helst.. Däremot så kommer den inte komma snart.. just eftersom vi precis kommit ur den "Lilla istiden" Så klimatet skulle värmas upp även utan oss människor..
Lynguistic P20 Ökenspridning till Sverige är inte omöjligt men inom ett kort tidsperspektiv orealistiskt. Angående golfströmmen kan du inte jämnföra Sverige med Canada.. Canada är fett mycket större och de norra delarna som ligger på ungefär samma breddgrad som större delen av Sverige är täkt av is bara så du vet.. Ja, vi kommer få en ny Istid. Frågan är om vi människor påskyndar den.
Det som går att nämna är väll även att männskligenheten förmodligen redan gått under om ökenspridningen når Sverige...
Bono P18 Ökenbildning kommer inte nå sverige.. vart har du fått det ifrån.?? Ja jag vet att dom delarna som ligger på samma breddgrad som sverige är täckta med is.. Men tror du det är omöjligt för folk att bo där eller.?? Sverige och dom flesta i-länderna har tillräckligt bra ekonomi för att klara konsekvenserna av växthuseffekten.. Däremot har fattiga länder inte det.. Kolla på reprisen av debatt idag kl 15. där får du lite info..
Bono P18
Det där med golfströmmen är heller inte speciellt troligt.. Ingen av dom beräkningarna som forskarna har har beräknat att golfströmmen kommer att krasha..
A contrasting future climate for Europe—the result of a rapid, nonlinear response of the climate system—has been suggested. This involves an abrupt collapse of the thermohaline circulation in the North Atlantic and consequent cooling in Europe at least for the first half of the 21st century (e.g., Alcamo et al., 1994). Although this event has not been ruled out on theoretical grounds (see TAR WGI Chapter 11), it has not been simulated by any AOGCM (see TAR WGI Chapter 9) and therefore has not been included in this assessment. www.grida.no villson P19
Tror du på det du skriver själv eller.??
villson P19 Nej.. världen kommer säkert gå under.. människorna kommer säkert gå under.. Men inte inom dom närmsta åren eller under min livstid. Så därför spelar det inte så stor roll.. Och en massa skrämselpropaganda eller scenarion om att allt kommer gå under tror jag inte på..
Nej det vet jag inte.. Varför kommer solen upphöra.? varför kommer människan dö ut.? Förklara bara varför världen går under.. och hur..
Lynguistic P20 Det är inte uteslutet att bo på områden med is. Men hur skönt tror du det är? :D Samt att man inte kan odla saker längre då. Ökenbildning kan nå Sverige. Det är inget orealistiskt med det. Om du kollar Saharas expandtion samt vetenskapliga beräkningar som visar att det finns en möjlighet att öken når de södra delarna av spanien år 2050. (källa illusterad vetenskap) Dock kan vi säkert hittat ett sätt att förhindra, men det är inte orealistiskt. Dock tror jag inte människorna kommer att uppleva detta, vi lär nog ha dött ut innan det sker. Ökenbildning är som sagt redan ett problem, och vi kan inte bara se ur ett "svenskt" perspektiv. Vi lever alla på denna jorden tillsammans.
Lynguistic P20 Nej det vet jag inte.. Varför kommer solen upphöra.? varför kommer människan dö ut.? Förklara bara varför världen går under.. och hur.. Hört talas om fusions energi? Det är vad som driver solen och omvandlar väte atomer till helium atomer. När väte atomerna tar slut kommer solen att slocka och det sker om några miljarder år och ett annat scenario vore om solen uppnår en kritisk massa och helt enkelt exploderar. Så hur vi än vänder och vrider på det går vi mot våran undergång om inte tekniken på något sätt kan rädda oss.. Men det troligaste scenariot är nog att människan utrotar sig själv.
villson P19 du är läskigast och mest underhållande på hela whoa, på en och samma gång.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Bono P18 Haha jo jag har hört talas om att solen kommer gå under.. Men inte under vår livstid.. vilket Villson verkar tro.. Ja det kan bli väldigt torrt i dom södra delarna av europa.. det vet jag.. Men risken för att det ska bli lika torrt i sverige är inte speciellt troligt.. Ökenbildning är som sagt redan ett problem, och vi kan inte bara se ur ett "svenskt" perspektiv. Vi lever alla på denna jorden tillsammans. Ja att det finns öket är ett lokalt problem i vissa områden av jorden.. Men det är fortfarande så att jordens klimat ändras hela tiden.. vi kan lixom inte förhindra öken.. hur illa det än är.. Och det är fortfarande väldigt svårt att bevisa att vi faktiskt påverkar jorden genom växthuseffekten..
Jag håller helt med Misery_Chick. Och emellanåt den mest irriterande :)
villson P19 Anledningen till att jag inte svarade på frågan är för att jag inte förstår den.. kan du formulera om frågan.. jag tycker den är knasig.. =) Ja tids nog så kommer ju världen troligen gå under.. Men då lever ju inte jag eller du längre.. Så varför sitter du o tjatar om att världen kommer gå under osv osv..
Lynguistic P20 Grejen är väll att vi faktiskt kan förhindra ökenspridning genom att inte avverka så pass mycket skog som vi faktiskt gör idag samt ordna konstvattning på vissa ökenområden för att få igång vegitationen och därefter odla träd så att vi får en bördig jord. Vi kan påverka jorden. Vi gör det redan. Tyvär negativt.
Tänk om dem för 150år tillbaka tänkte så, vad skulle då hända med oss??...
sånna som du förstör vårt samhälle=)..
HHakaHG P0 Nu har jag drickigt jävligt mycket men vi är grymt döda om 150 år WÖRD bono!
Skivsamlare
2005-10-22 03:26
ZoO-Man P18 med det här resonemanget gör det egentligen ingenting om jag går och dödar dig på en gång? jag menar, du lider ju inte när du är död. vill jag vara snäll så avrättar jag hela din familj och vänner också så ingen behöver sörja dig. vet du att du kommer leva imorgon? nej det gör du inte, så varför inte leva ditt liv fullt ut redan idag? allvarligt, ser du inte hur rent ut sagt idiotiskt ditt "resonemang" är?
Bono P18 Haha sen när så skulle vi kunna påverka ökenbildning.. Det kan vi inte påverka.. Däremot kan vi såklart odla grödor en hel del in på ökenbildningen med hjälp av konstbevattning.. Men att odla stora skogar och sånt där kommer ju inte lösa någonting.. Något det kanske gör är att skapa skogsbränder..
Lynguistic P20 Haha, är inte det ett ganska kasst argument att man inte ska odla skog för att det kan "orsaka mera skogsbränder?" Skogarna gör att vi får en bördig jord och det kan vara behövligt, finns ju i princip ingen skog i Norra Afrika te.x och därmed blir det svårare att odla. Sedan är skogsbränder inget direkt negativt för en skog. Blir näringsrikt och gynnar lövträden
Bono P18 Det finns gott om andra problem som gör att det blir svårt att odla.. Däremot så är det inte speciellt svårt att odla mat i nordafrika.. Däremot är det jävligt svårt att sälja maten på grund av eus idiotiska jordbrukspolitik.. baske P15 För det första så är inte växthuseffekten bevisad av någon.. För det andra så kommer jordens klimat att ändras även utan oss människor.. sluta släppa avgaser som gör att det blir surt regn som dödar en massa skog. Är det bra svar för dig? Det finns ju nästintill inga sura utsläpp kvar alls som skapar surt regn.. vi har ju begränsat svavelutsläppen avsevärt.. Finns det något vetenskapligt bevis på att växthuseffekten påverkas av koldioxidens utsläpp eller tror man bara det? Man tror bara det..
Lynguistic P20 Gah, det är skillnad på närings rik och närings fattig mat. De kan inte odla speciellt mycket näringsrik mat i ren öken, möjligtvis daddlar... Avskövling av skog ÄR det främsta problemet i Afrika eftersom gynnar just ökenbildningen, Du kommer inte med några konkreta fakta alls utan bara bitchar ju bara emot allt jag säger. istället för att länka någon källa får jag "nej så är det inte alls, det är propaganda eller det finns andra problem" som svar, det duger inte, vill du motbevisa mig KOM med den främsta orsaken till att det blir öken bildning och att jorden blir obördig, dvs öken, i nordafrika . Länka det, eller svara ej.
Bono P18 Gah, det är skillnad på närings rik och närings fattig mat. De kan inte odla speciellt mycket näringsrik mat i ren öken, möjligtvis daddlar... Med hjälp av modern teknologi.. konsbevattning. konstgödsel osv så kan man odla näringsrik mat.. Men detta är ju främst ekonomiska problem som sätter stopp för det.. som svar, det duger inte, vill du motbevisa mig KOM med den främsta orsaken till att det blir öken bildning och att jorden blir obördig, dvs öken, i nordafrika . Den främsta orsaken för att det blir ökenbildning är väl snarare att jordens klimat blir varmare.. Och bristen på vatten inom vissa områden.. Sen finns det gott om bevis som visar att man kan ha bördig jord även fast det inte finns träd där.. Kanske inte med uråldrigt jordbruk.. men med dagens teknologi som vi besitter i i-länderna så ska det gå.. Annars så är det ju ganska kul att du vill att jag ska visa bevis när du själv inte gjort det någon gång..
" påverkan på avkastninge eller produktivitet har inte styrktsa i fysiska termer, även om många försökt göra det. Sambandet mellan erosion och produktivitet är mer komplext än man hittils antagit" (FAO 1995 s.357)" haha oj när jag gick tillbaka o läste vad jag skrev så skrev jag att vi människor inte kunde påverka ökenbildningen alls.. haha.. det är såklart fel.. det är såklart vi kan... =P jag var trött när jag skrev det.. Men den största anledningen till ökenbildning är ju såklart inte oss människor.. Däremot så kan man fortfarande odla väldigt långt in på ökenmarken. Och med teknologin som vi har idag så kan man odla näringsrik mat i nordafrika.. men orkar inte ha denna diskussionen igen... om du vill lära dig nått så kan du gå tillbaks till den diskussionen vi haft tidigare..
Saken till att höra är ju att man faktiskt inte ha kapital nog i Afrika samt för mycket inbördes konflikter för att kunna använda deras jord på rätt sätt samt förhindra ökenbildning och erosion etc.. vilket blir följden när man hugger ner större områden vegetation
www.aftonbladet.se Angående våran lilla orkan debatt. Första orkan som döpts till Alpha är på väg
Zoo-man har en rätt negativ inställning till mänskligheten tror jag :) Det du säger i första inlägget där är ju egentligen helt emot människans natur, och alla andra varelsers natur också. Men varför inte värna om naturen? Man kan ju leva minst lika gott på förnyelsebara resurser, bara folk och framför allt världens stater lägger manken till och utvecklar lite bra grejer...
"Om ison och fille är 2pac så är mange (schmidt) lite mer snoop." -verbose- P21
jag tycker det är ganska kul att ingen verkar vilja säga hur många orkaner som skedde förra året.. det enda man säger är att detta året är ett rekord.. men man vill inte säga med hur mycket.. hmmm undra varför.. Dom nordafrikanska länderna är ju relativt rika.. Dom har ganska bra resurser för sitt jordbruk.. eller.. dom skulle ju ha mer om inte europas jordbrukspolitik slår ut nordafrikas jordbrukspolitik totalt.. Det är väl inte så många konflikter i dom nordafrikanska länderna.?
okej , ja har inte läst igenom tråden men ja ska svara på frågan, bara för att "Vi" bygger något i värden betyder inte det att det är vårt, det beror på att något vi skapar lever längre en vi, om du inte har tänkt på det så gör det!, och då är frågan är det okej att förstöra något som inte är vårt?! så till den sista frågan om vi människor va på väg att dö ut helt. skulle många tycka att det är okej att spränga hela jorden bara för att "något" som är vårt ska få finnas om inte vi gör det, om vi dör då kan vi lika bra förstöra det vi har gjort, skapat,
™™™™™