Nej, men vi känner varandra så pass väl och alla har mer eller mindre gemandsamt förflutet. Så det är ingen ide att sitta och försöke se fin ut. Jag älskar medlemmarna i NA. Utan dom skulle det gått illa.
Toastare
2005-10-21 12:22
Asdöd Han har varit nykter i 13 år... men han är väl för alltid kvar på 12 steg, nu hjälper han ju många andra som är alkoholister på deras väg till ett tillnyktrande.
Jag skyller allt på Emma!
urs. börjar bli rädd inför tisdagens session, jag haaaaaaatar att berätta mitt livs historia för okända, nu är de dessutom två stycken jag ska redovisa för. kan inte jävla terapeuter börja prata om sina problem ist för o sitta o glo på än som ett fån tills man säger sina jävla problem all jävla terapi är såååå problemfokuserad. kan vi inte lösa saker istället?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Peppis: Ditt inre och dina hemligheter är något värdefullt. Ge inte bort det människor som inte förtjänar det förtroendet. Spring inte in i något. Jag tycker att det ska gå ett par träffar innan du ens nämner något problem du har. När du kan känna dig trygg i gruppen och ni litar på varandra kan du la öppna dig. Men det låter kosntigt att man ska komma dit och berätta sin livshistoria inför folk man inte litar på. Jag personligen bryr mig inte längre. Jag öppnar mig när det behövs. Ingen kan skada mig med mitt förflutna längre så att det spelar ingen roll om folk vet. Bounty: Jag beundrar din far. Han gör som han ska. Hoppas hans tillfrisknande fortsätter.
nej alltså, på tisdag ska jag ha session me de som håller i greuppterapin. inte träffa gruppen. och de kommer def be mig o berätta min livshistoria. så är alla jävla terapeuter jag träffat hitills. de sitter tysta o glor på än o tror att allt ska rinna ut ur en.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
var där på första besök idag, hos terapeuterna dvs , inte gruppen. de kräver att man är med i ett år, och jag kommer inte vara kvar i malmö i ett år, så tror inte jag kommer kunna vara med i gruppen.
Ähh, skit samma. gå dit. dela med dig, lär dig, försök hitta hjälp och stick när du ska göra det liksom. Det är ju DIG det handlar om. Ibland måste man vara självisk. Jag tror inte dom kommer jaga dig om du bara är med ett halvår.
fast tror inte de funkar så. man binder sig för ett år minst av terapin. men ska maila dem o höra.
Får jag fråga vad du har för problem? Mat/spel/drog/alkohol-missbruk? Eller liknande. Jag kanske kan ge dig ett bättre alternativ till. Den där gruppen låter fett krånglig.
svår depression.
Ok, ledsen, men det har jag inga grupper i huvet att rekomendera för. Lycka till och hoppas det går över. Det kan ju vara en medecinsk fråga också. Men det väl väl du bättre än nån annan.
jo...har redan prövat en del medicin. och massa annat. detta var bara en ny approach..
fick mail nu av en av terpeuterna, och jag får inte vara med. och dom remissar inte mig vidare. finfint
jamen,. har redan sagt att jag inte kan stanna i ett år. och då kickade dem ut mig.....sååå sjukt egentligen.. ingen remiss, inget tips om annat, inget....så sjukt..
Ja, det är sjukt. Jag har varit skeptisk till den där gruppen sen du nämnde den. du kan få hjälp på andra håll. Försök skaffa en psykolog. Har du inte råd be om bidrag. Fyfan att folk nekas vård. Så dååligt.
har som sagt redan haft terapeuter...detta var ett försök till ngt nytt. terapeut-sittningar har inte funka för mig hitills..
Jag fick efter att ha blivit diagnostiserad med en svår depression hänga på vuxenpsyk. Det var så kallade daggrupper med olika personer som inte mådde så bra. Man fick en kontaktperson och sen fick man hänga där och prata och göra grejer. Det var helt ok, man fick också träffa doktorer så de kunde se att medicinen fungerade korrekt. Det var faktiskt ett ganska bra system, sen fick jag också prata med en kurator för att jag studerar och inte hade råd med en psykolog.
They´re not big in the game/ They´re finished/ Like a man trying to fit a flathead into a phillips
ok. help me out. har du ngt nummer till de du gjorde, daggruppsgrejen, vad för slags remiss behövs etc. såg att du bor i malmö så.
Peppis F22 Tyvärr var inte detta i Malmö, däremot ska det finnas något liknande där. Mina kontaktpersoner hade varit på studiebesök i malmö. Remiss, det är nog bara att gå till Akut-Psyk på MAS så fixar det. Jag skulle egentligen blivit inlagd men det kan vara lite läskigt för de som inte har varit inlagda tidigare så de ville hellre att jag skulle vara på denna daggrupp. Sen kostade det 40 kr tills man kom upp i högkostnadsskyddet, det gör man snabbt och sen har man ett klipp-kort på psyket. Tjohoo!
They´re not big in the game/ They´re finished/ Like a man trying to fit a flathead into a phillips
jo. jag har osså fått högkostnadsskydd efter ha gått i terapi för 100 kronor gången. tänker inte bege mig till psykakuten kan jag bara säga. har en terapeut o en läkare som ska skriva remiss, men måste veta vart först.
Ok, lycka till. Jag har ingen aning om var man kan hitta information om det hela.
häpp..aja.