I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Min psykolog är ett dumhuvud.

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-10-25 22:47

Min psykolog är ett dumhuvud.

Ja, för några veckor sen var jag hos min psykolog. Du kanske undrar varför jag måste vara där? Jo, det beror på att idioter i skolan tror att jag är störd/är en deprimerad fjant som inte klarar av livet...men faktum är att jag vill bara göra så lite som möjligt och aldrig bli vuxen. Jo, för när man är vuxen så måste man jobba och jobba suger, alla jobb suger, i alla fall alla jobb som jag kan få genom utbildning, så varför bry sig om jag får ett drönarjobb på en industri eller ett kontorsarbete på Volvo? Nej, det spelar ingen som helst roll, idioter.

I alla fall så var jag hos min pyskolog, så började hon prata om vad jag hade gjort under de senaste dagarna och jag försöker vara så ärlig som möjligt så jag svarade

"jo, igår så gick jag och la mig vid klockan 03.00, innan det sm runkade jag i några timmar och det fick mitt hjärta att slå snabbare och du undrade jag hur snabbt jag kunde få mitt hjärta att slå! Men det var inte intressant nog, så jag började skriva till massor av deprimerade fjantar (eftersom du bad mig att göra det) och sa att jag föraktade alla och gav de länkar till sidor som "1000 sätt att ta livet av sig" och "du borde inte leva, ta det sista steget" efter det så garvade jag ett par minuter, i alla fall runt 03.00 slocknade jag med tevekontrollen i ena handen och mina cumaktiga kalsonger i den andra och som du nu ser, så sitter jag här 08.15 och är förbannat trött och undrar vad jag egentligen gör här"

Hon blev generad och hon såg lite obekväm ut och sa sedan "hur kändes det då?"
och jag svarde snabbt "bra" och sedan var hon tyst i 30 sekunder och jag tittade på henne och hon tittade på mig, då frågade jag "du skall väl säga nått, det här kostar staten pengar, vill du verkligen utnyttja staten på det här sättet?" och hon svarar "nee, alltså..nej, det gör jag inte, måste ju få ner faktan som du yttrade för ett ögonblick sen och sedan få ut det i någon sorts behandling". Jag tänkte ta vara på chansen som hon gav mig "säg att jag inte behöver gå här mer, säg att jag är frisk och sedan skall jag döda massor av människor (jag ler och skrattar). Men hon förstår inte och säger "varför vill du döda massor av människor?" och jag blir så irriterad och säger "min mamma slår mig och min lillebror våldtar mig" och hon säger att jag borde kanske flytta därifrån om jag vill, men hon fattar fortfarnade inte. Fan så jävla trög kossan är.

I alla fall så börjar jag uppträda som hon vill efter ett tag och säger att jag bara skämtade. Hon säger att jag kanske inte behöver gå här mer och att jag verkar vara relativit frisk, så jag slipper behandling.

OKEJ? Alltså, hon tog mig på jättestort allvar när jag sa att jag skulle döda folk men sen när jag sa att jag skämtade så var det "okej" och då är jag frisk? Tänk, jag är ju sjuk i huvet på riktigt och kommer verkligen döda folk, mitt skämt var att jag sa att jag inte skulle döda människor.

Slutsats : psykologer tjänar pengar på att ställa dumma frågor, de kan dö och det skall jag se till. Ljug så mycket du kan, så slipper du skiten, nej du är inte deprimerad du är bara en jälva tönt. TÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖNT

Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?

2005-10-25 22:52
intressant, jag har alltid undrat hur det känns att gå till en psykolog, den enda jag nånsin varit i kontakt med var vid mönstringen. han var lite av en besvikelse, rätt jävla trist människa att vara ärlig mot, om jag nånsin träffar en pyskolog igen ska jag nog inte vara ärlig.
vadå? jag dyster?

2005-10-25 22:57
hahaha men fan va jobbig du var mot henne. för tänk om du på allvar var så knäpp och hon skulle garva o då skulle hon kunna få sparken för att hon skrattar åt en patient?

Femme fatale

2005-10-25 22:58
de träffar ju på alla möjliga wierdos, no offence, och folk säger allt möjligt till sina psykologer så varför inte? många använder ironi för att avdramatisera sina tankar..vad vet du vad hon är van vid?

God dammit du går till en psykolog... rätt person och driva emd *tummen upp*
Femme fatale

2005-10-25 23:02
greggan : det är egentligen rätt soft för man kan säga vad man vill utan att den andra personen kan ta illa upp, dessutom är allt hemligt, det äger.

Amar F18
jag var ironisk emot henne, jag är intresserad av psykologi, men hon tog mig på allt för stort allvar, jag sa först att jag skulle döda massor, sen att jag skämtade, hon trodde på mig vad jag än sa, kändes det som. Det var problemet, dessutom ingen är deprimerad det är bara inbillning.

2005-10-25 23:03
broed- smartass det är hennes jobb att hålla god min och ta dig på alvar även om du säger att du fantiserar om att vålta älvor och slicka en giraffitta. så e de bara
Femme fatale

2005-10-25 23:05
Amar F18
Vadå som jag vill döda människor till henne så du tror inte att hon blir rädd om jag ser galen ut? En sådan människa blir inlåst.

Det jag vill ha sagt : prata med en vägg, prata ut om alla dina problem, det är som att prata med en pyskolog.

2005-10-25 23:08
broed. det är en anna sak om du inte tycker hon är stimulernade.

skyll inte på henne..berätta om dina riktiga problem så kanske hon kommer till nytta.

dumma uttalanden dumma svar? kanske?
Femme fatale

2005-10-25 23:09
Amar F18
Alla har lika många problem, varför skall då en utvald skara gå till en psykolog? Vet ej, jag har inget där att göra.

2005-10-25 23:13
broed. det två skilda saker. istället för att säga saker du inte hålelr emd om o klanka ner på henne för att hon inte ger de svar du önskar..

passa på och lös problem. alla har probölem i olka stor utxträckning men alla har inte den tillgången till psykolog..

du måste ju faktiskt inte gå
Femme fatale

2005-10-25 23:14
Amar F18
Oj, vad vi var politiskt korrekta, antigen har du aldrig varit hos en psykolog eller så tror verkligen på att andra kan hitta lösningar på dina problem.

Jo, jag måste faktiskt gå.

2005-10-25 23:17
broed. aah så jag blir stämplad som pk för att jag tycker du gjort fel?

varför måste du gå för? att bl itvingad? vad har du gjrot för att bl itvingad?
Femme fatale

2005-10-25 23:26
Hahahaha fan vad klockren
Brutal fucking murder!

2005-10-26 00:30
Jag älskar min psykolog.
Älska din, då blir det lättare.

2005-10-26 03:06
e hon nå snygg då
Gonna gettja sucka gonna get medivel on your ass!

2005-10-26 03:31
broed__
dessutom ingen är deprimerad det är bara inbillning.

hur förklarar du självmord?
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2005-10-26 09:28
jag har aldrig gått till en psykolog men vitsen med dem är väl att de ska hälpa dig lösa dina egna poblem, inte att de ska lösa problemen åt dig? eller?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-10-26 11:45
nu har jag bara läst halva tråden men måste man vara deprimerad för att snacka med en psykolog?

2005-10-26 12:30
broed__ P19

1: tycker det var du som betesse dig illa, inte psykologen.

"dessutom ingen är deprimerad det är bara inbillning.
"
tror du på allvar på det? om du gör det, vad baserar du det på?

" Det jag vill ha sagt : prata med en vägg, prata ut om alla dina problem, det är som att prata med en pyskolog."

...och det är ditt tips efter att ha gått hos en psykolog?
hur många gånger har du varit där?

vincenzos_brygga P17

"nu har jag bara läst halva tråden men måste man vara deprimerad för att snacka med en psykolog? "

absolut inte.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2005-10-26 13:10
Att vara ärlig handlar ju inte om att vara elak. Om jag vore psykolog skulle jag nog påstå att du är rädd för att bli behandlad som ett psyko om du är ärlig. Därför förstärker du det som du vet att andra människor anser vara negativt hos dig själv för att chockera istället för att informera. Det gör både din och din psykologs vardag allmänt svårare.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-10-26 14:37
jag vill bara göra så lite som möjligt och aldrig bli vuxen. Jo, för när man är vuxen så måste man jobba och jobba suger, alla jobb suger

jag tycker du låter som en fjant som inte klarar av livet -_-
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2005-10-26 15:43
Ibland blir jag så jävla lack på medelklasssvennar som har ALLT dom
vill. När dom sen mår dåligt så ska dom klaga på allt. Skolan, hemmet, vännerna, psykologer och hela skiten.

Var nöjd att du får göra något åt dig själv.
Du får det gratis och behöver inte ett göra ett skit.
Allt du behöver göra är att vara lika dum som du är nu.
Dumma fan det finns där ute.

2005-10-26 18:53
ThomasQuick P55
"Om livskvalitet för dig är att göra så lite som möjligt och aldrig bli vuxen kanske du skulle överväga de där självmordsguiderna du också."
- Mjo, vad är ditt då? göra så mycket som möjligt och le genom hela livet? Gå och dö istället.

Misery_chick
1: tycker det var du som betesse dig illa, inte psykologen.

"dessutom ingen är deprimerad det är bara inbillning."

tror du på allvar på det? om du gör det, vad baserar du det på?

" Det jag vill ha sagt : prata med en vägg, prata ut om alla dina problem, det är som att prata med en pyskolog."

...och det är ditt tips efter att ha gått hos en psykolog?
hur många gånger har du varit där?

---
1.Jag har pratat om allt ur mitt liv ett ex antal gånger, jag vill inte ens gå dit och hon säger att det kanske beror på något som är i det förflutna, men ack jag bryr mig så lite. Jag var omogen, men jag skulle bara se hur de fungerade.

2. Nej, ingen är deprimerad, det är inbilling. Allt är samhällets fel, om du gråter för att du har förlorat kärleken, så beror det på att samhället har byggt upp förväntningar på att du skall hitta den enda. Om du mår dåligt för att det går dåligt i skolan är det för att samhället har sagt åt dig att gå till skolan och vara duktig och jobba 9-5 resten av ditt liv. ja, du förstår mitt ståndpunkt, annars kanske jag måste förklara ännu mer?

3. 3 olika psykologer och under en period på 1,5 år, allt var tvång, jag menar en psykolog hjälper DIG att hitta saker som du inte hittar själv, alla kan hitta de sidorna själv om man ställer sig rätt frågor. Varje år slösar saten pengar på mig fast jag inte ens vill eller behöver gå dit.

Mackan_Breaker_ P18
"jag vill bara göra så lite som möjligt och aldrig bli vuxen. Jo, för när man är vuxen så måste man jobba och jobba suger, alla jobb suger "

jag tycker du låter som en fjant som inte klarar av livet -_-"

--
Vad intressant, eftersom du vet exakt hur varje människa skall leva och vad som är korrekt, så skall jag rätta mig efter din åsikt, idiot.

Asdöd
Vad fint, eftersom du vet exakt hur mitt liv ÄR och eftersom du inte är en MEDELKLASS svenne, så borde jag verkligen ta åt mig och bli ledsen.

*gråter*

Du är så elak, hur kan du vara så elak?

*gråter mer*

jag vill inte leva mer

*gråter blod*

-begår självmord-

2005-10-26 18:54
broed__
dessutom ingen är deprimerad det är bara inbillning.

hur förklarar du självmord?
Rhetoric

2005-10-26 18:57
Rhetoric P20
Oj, jag ber verkligen om ursäkt för att jag missade den viktiga frågan.

INBILLNING, jag ger dig svar i mitt påstående, man tror att man är deprimerad och sedan tar man livet av sig bara för att man "skall må dåligt eftersom samhället har sagt åt mig att må dåligt om det går såhär" så alla som är deprimerade är bara det pga samhället och de som är deprimerade tar livet av sig.

so whut?

Sen finns det ju en annan förklaring, de kallar jag "den nyfikna skaran" liksom, de är nyfikna som små barn och kan inte vänta, det är helt förståligt.

2005-10-26 18:57
nu har jag inte läst hela tråden men det är väl inte konstigt att psykologen trodde på allt du sa? det finns riktiga freaks därute och det är ju hennes jobb att verkligen stötta och hjälpa alla dem. hur skulle hon veta att du inte var en av dem? ajg tycker det låter som att du har en bra psykolog. vänta tills den dagen du har riktiga problem och behöver en psykolog. då kommer du nog uppskatta hennes metoder.
baeng

2005-10-26 18:58
made_in_japan F12
Nej, det kommer jag inte. Nej, jag kommer aldrig gå till en pyskolog om jag inte blir tvingad.

2005-10-26 19:02
broed__ P19 - hur vet du det? tänk om nån riktigt nära helt plötsligt dör en tragisk död och du har ingen som förstår dej eller som du verkligen kan prata med. vem vänder du dej till då? jo, en psykolog.

och det är ändå bara ett simpelt exempel.
baeng

2005-10-26 19:04
made_in_japan F12
Eller whoa?

2005-10-26 19:12
broed__ P19 - haha, ok jag lägger ner.
baeng

2005-10-26 19:21
made_in_japan F12
Gör det, du tjänar tid på det.

2005-10-26 19:22
du behöver ju inte vara kaxig bara för att du får lite uppmärksamhet på ett internetforum. förövrigt tycker jag som resten av dina klasskamrater. klipp dig.
Rhetoric

2005-10-26 20:08
Broed__

"Go out on a spree, i dare you."

2005-10-26 20:21
Rhetoric P20
Du behöver inte ställa frågor som du redan har fått svar, angående det där med mina klasskamrater kommer jag inte kommentera.

soderstrom P16
Visst har jag bilder på mig själv. Mejla mig på whoa om du verkligen är intresserad.

2005-10-26 20:30
Vad fint, eftersom du vet exakt hur mitt liv ÄR och eftersom du inte är en MEDELKLASS svenne, så borde jag verkligen ta åt mig och bli ledsen

Nu kanske jag inte var så klar och förstår att du
uppfattade det som du gjorde det. Men jag sa inte
att DU sa är en sådan.

Men att du får terapi som med dina ord "kostar staten pengar"
gratis. Varför komma dit med den ilställningen?

Jag kan mycket väl förstå att din psykolog blir lite förvirrad
efter ditt uttal. Hon kanske har lärt sig att man tänker efter
innan man talar, och det är tamefan inget fel i det.

Jag kan tänka mig att ditt kroppspråk, ansiktspel osv inte
direkt gjorde att din psykolog tänkte: Jaaaah! vad kul, ännu
en trevlig unge som vill göra något åt sig själv.

Ta inget som negativ kritik. HAr du funderat över att du kanske
inte sände ut direkt schyssta signaler?Och att det kan ha orsakat
förvirring hos din psykolog?`

Det är en psykolog, en människa, ingen felfri robot.

2005-10-26 20:55
Asdöd
Inställningen? Jag vill inte gå dit, det är bättre att de skickar RAKBLADSPOET324234 eller något.

Jag bryr mig inte om min psykolog eller vad hon tror om mig.

om jag inte skall ta det som negativ kritik får jag ta det som positiv kritik? Tack i så fall.

2005-10-26 21:06
Jaja, varför gick du dit då?
Du är väl knappast tvungen?
Inte fan måste man gå till psykolog
bara för att man inte vill jobba på Volvo?

2005-10-26 21:28
broed__ P19

Istället för att säga till alla att de gör fel eller är idioter när de vill jobba 9-5 som myror. Så ge ett gärna exempel på vad du vill göra. Inge som kostar pengar för då måste du jobba komihåg det när du svarar.

och ja jag är en jävla idiot/slav av staten och borde gå och hänga mig men nu när det är avklarat så svara.
Keep it simple Fondle'em Lobudget steez. Let me know if you want to catch ''Planet of the Apes'', the girl in it looks ill! Gimme a call bro

2005-10-26 21:39
Nej, ingen är deprimerad, det är inbilling. Allt är samhällets fel, om du gråter för att du har förlorat kärleken, så beror det på att samhället har byggt upp förväntningar på att du skall hitta den enda. Om du mår dåligt för att det går dåligt i skolan är det för att samhället har sagt åt dig att gå till skolan och vara duktig och jobba 9-5 resten av ditt liv. ja, du förstår mitt ståndpunkt, annars kanske jag måste förklara ännu mer?

är det bara depressioner som du tror funkar så, eller är du en av dem som tror på den gamla "psykisk sjukdom är bara en frisk reaktion på ett sjukt samhälle, psykisk sjukdom finns inte" ?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2005-10-26 22:02
The_Genius P18
jag vill ha ett fritt arbete...alltså livnära mig på saker som jag gillar.

Och jag tycker inte att du är en idiot bara för att du jobbar 9-5.

Misery_chick
Ja.

2005-10-26 22:05
Stor chans att nån bortskämd snorunge kollrat bort sin psykolog. Hon blev på sin höjd överraskad över vilket praktarsel du är.

2005-10-26 22:15
Eksem P22
Nja, inte speciellt bortskämd, jag har jobbat sen jag var 15 år och gått i skolan samtidigt.

Jag hoppas dock att jag är ett praktarsel, det var ett vackert ord.

2005-10-26 22:23
Du, bor du i Afrika och lider av svält, AIDS och våldtäkter? Va? Va? Nej just det, du är bortskämd.

2005-10-26 22:33
Eksem P22
Det var den sämsta jämförelsen idag.

så om man tycker något är dåligt eller lever sämre än standrad i Sverige, så kan man inte klaga? Nej, för de i afrika har det sämre. Bra argument.

Tänk på det nästa gång du tycker något är dåligt "det är sämre i afrika och jag är en iq-befriad idiot"

2005-10-26 22:34
och om jag är bortskämd, så är du också det.

2005-10-26 22:34
Well duh.

2005-10-26 22:40
låter som om du kanske behövergå till en psykolog egentligen om du beter dig sådär mot folk
Superflajj.
http://aakermans.wordpress.com

2005-10-26 22:44
Eksem P22
mm, om jag skall ta åt mig, så borde du göra det bättre (finns massor av lägen att dissa mig och du väljer ett av de sämsta)

2005-10-26 23:00
broed

Jag tänkte mest kolla om du var kvicktänkt och genomskådande, men nej, du körde hela "jag har minsann jobbat som slav åt en diktator från mellanöstern sen jag var 12" och "gnäll är relativt"-grejjen. Bläh. Hoppades på bättre.

2005-10-26 23:05
Eksem P22
Mm, svårt att bemöta ointressant och tråkig kritik med något bra.

2005-10-26 23:11
broed

Snyggare att inte bemöta den alls då. Bättre att hålla käften och låta folk tro att man suger än att uttrycka sig och bekräfta det.