Dessa gråhåriga varelser på krogen
Jag var på krogen igår. Det är inte direkt något ovanligt, det är inte heller konstigt att jag inhalerar rök, stoppar giftiga påsar på mitt tandkött, dricker etanol så jag hamnar i ett drogrus. Men igår träffade jag massor av gråa personer, både abstrakt och bokstavligt talat. Igår var det sjukt många gamla, hängiga 60-talister på krogen, även kallade alkoliserade och icke-ansvarstagande as. Jag känner igen många av dessa personer, mest för att dom har barn i min ålder, så jag har kanske har knullat med deras döttrar eller slagit ner deras söner. Egentligen spelar det inte så stor roll. Men jag blev aningen irriterad, när jag såg dessa 60-talister strula omkring som de vore 14 år gamla, fast dom inte är det. I alla fall, så dansade jag som vanligt omkring på mina påhittade danser som underhåller både mig och alla omkring, som måste vara tuffa och seriösa när dom dansar. En av dessa gamla, hängiga 60-talister kommer fram till mig och börjar dansa febrilt framför min kuk, med sin hängiga röv och ännu hängigare ansikte. Jag är inte den som säger nej i vanliga fall, men jag kunde inte sluta tänka på hennes dotter (som jag har strulat med) och det gick inte liksom. Så jag sa kallt men med det leende på läpparna "hur mår Annika nuförtiden? Vi dejtade ett tag". Jag tänkte självklart "nu kommer hon bli chockad och känna sig patetisk och tragisk" men hon drog till med den här "jorå, hon mår bara fint, om du hänger med hem till mig så kan vi se om hon är hemma -ler väldigt mycket-" och jag blir TOTALT chockerad. Vad fan ska jag göra nu, tänkte jag. Egentligen borde jag tackat ja till erbjudandet för att se om hon verkligen vågade det, men konsekvenserna skulle vara alldeles för svåra och traumatiska för att jag skulle våga tacka Ja. Så jag bara skakade på huvet och gick därifrån. När jag gick därifrån, ser jag hur allt flyter ihop (inte bara för att jag var full) utan att alla ser likadana ut, det spelar ingen roll om de gör allt i världen för att se annorlunda ut, det såg ut som en massa, en stor jävla massa där alla söker efter ungefär samma sak. Denna jävla bekräftelse, de "snygga" brudarna som visar halva brösten och har någon tajt kjol. De vill att killarna skall kladda, men de vill dissa, de vill känna sig snygga....och alla dessa alternativa jävlar, de vill träffa någon som är annorlunda, de vill vara "alternativt snygga inte traditionellt"...visst jag är en sådan person i ERA ögon. Men hey, jag är inte er, jag är jag, därför så blir ni massan, bitches. Ibland ser man någon som man tycker är snygg, värd att spendera tid på, så man tänker gå fram och säga något, kanske "du har bajs i ansiktet" kanske "får jag lov?" Kanske "du är förbannat snygg" men det känns så....ja, hur ska man förklara det. Det står 5 andra killar där som slösar tid på: 20 timmar på gymmet varje vecka 5 timmar i veckan på att sola 1 timme på att fixa frisyren varje dag Dessutom så slösar dom pengar på: klipper sig varje månad Köper kläder för några tusen varje månad, Slösar pengar på tatueringar och percingar. Alla dessa killar har lagt ner massor av tid på sin arma fasad som de gömmer sig bakom.
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?
Nu kan man ju undra "vem har valt rätt”? Är det dom eller är det jag. Visst, de flesta av dessa killar har inga problem att skaffa en tjej på krogen. Medan dom går på gymmet, så läser jag, medan du fixar frisyren innan man ska till krogen så runkar jag, så att jag ska slippa drabbas av "desperat" syndromet som de flesta killar lider av. Och alla mina pengar går på etanol, och etanol får mig att skriva sånt här. Så vad är bäst? Inte vet jag. Jag kommer aldrig slösa tid på min kropp, om jag inte MÅSTE! Man blir så jävla tråkig som person, man kan bara prata om vad man ska äta, hur många brudar man fixar och hur bögig man är...bablablabla. Vad vill jag egentligen säga? Egentligen vill jag inte säga något med detta. Alla tycker att dom sticker ut från massan, alla tycker att dom är smarta och bäst på sitt sätt. Man faktum är, du är inte speciell, inte din flickvän heller. Inte din mamma eller pappa heller...ingen du känner är speciell. Det finns alltid någon som är likadan. Så sluta tro att du är snygg, sluta tro att du är något för du är exakt INGENTING DIN JÄVLA HORA! Eller förresten, jag ville säga en sak, håll hårt i in mamma, för är hon singel och går på krogen, raggar hon antagligen på mig eller någon som är i min ålder. Hon kommer till slut knulla någon av oss, och då blir din låtsasfarsa lika gammal som du. Det vill varken du eller jag....så håll hårt i din mamma, baby.
Runkar du innan du går ut för att inte bli desperat-kåt? På riktigt?
Jeux d'Hiver! untzuntzuntz "Kan graffarna SNALLA halla sig till limm och sina egna forum." -QanA
jumpcut ja, det gör jag, det fungerar riktigt bra.
Haha bra skrivet xD
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!
"Men jag blev aningen irriterad, när jag såg dessa 60-talister strula omkring som de vore 14 år gamla, fast dom inte är det." -> vem är du att döma dem egentligen? som 60-talist är man mellan 36 - l 45 år gammal. det finns rimligen gott om singlar i den åldern (som inte har barn heller). klart de måste få gå ut och kunna släppa loss lite de med? de vill väl ha kul, få känna sig lite attraktiva (skulle kunna klämma in "ungdomliga" här också, men att agera så tycker jag inte enbart bör förknippas med ungdomlighet) och ev. kunna finna sig en partner precis som vi yngre... inget fel i det.
Priyan Okej, jag dömer vem jag vill, när jag vill. Jag är broed, om du nu undrade. var du eller jag där? Var det min upplevelse eller var det din? De strulade omkring som de vore 14, inte ens när jag var 18 år och dygnpackad så strulade jag omkring på det där sättet. Jag säger såhär, de flesta där hade säkert barn (jag vet att minst 5 av de hade barn och de var ungefär 30 stycken, jag kände bara igen 5 av de, så alla som jag kände igen hade barn) Visst kan de få känna sig attraktiva, snygga och allt annat, men när man är runt 40 år så borde man inte strula omkring med 5-6 20 åringar samtidigt, det är min personliga åsikt, om de som inte håller med har fel.
broed__ P19 Okej, jag dömer vem jag vill, när jag vill. Jag är broed Hahah xD jag läste det som en mening, så det blev lite kul i ett "jag-har-storhetsvansinne"sätt :D
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!
broed_p19: okej.. o min personliga åsikt är att du har så jävla fel. om du inte håller med mig så har du fel.
4 months down the down the road the idiot gear kicks in
"Okej, jag dömer vem jag vill, när jag vill. Jag är broed, om du nu undrade." + "det är min personliga åsikt, om de som inte håller med har fel." -> känns inte så vitsigt att försöka föra en diskussion med sådana kommentarer fällda. så jag avstår.
Man faktum är, du är inte speciell, inte din flickvän heller. Inte din mamma eller pappa heller...ingen du känner är speciell. detta är väl högst subjektivt, jag tycker antagligen att min flickvän är speciell för mig. och det är fine, hon behöver inte vara snyggast och bäst i hela världen, inte jag heller, så länge jag har folk runt omkring mig som tycker om mig och som bryr sig om mig. detta hänger väl visserligen på ömsesidiga känslor men ändå.
vadå? jag dyster?
Priyan Så du menar att du tycker att det är "okej" beteende?
greggan Vad fint.
Tycker det är lite komiskt med "Jag är skitduktig för att jag är och vågar vara onormal" attityden. Bra där.
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---
sverige = åldersfixerat
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Man faktum är, du är inte speciell, inte din flickvän heller. Inte din mamma eller pappa heller...ingen du känner är speciell. soft
undertiden
broed utmålar sig som speciell eftersom han är "unik" som verkar alternativ, men ratar alternativa för att "han bara är sig själv". Och sen säger han att ingen är speciell. Ingen alls. Kul att säga emot sig själv ^^ Jag är också mig själv, och har det jag trivs i. Att det innebär en skinnrock, och uteslutande svarta kläder som en "alternativ" gör mig inte till en. Alltså är VI ungefär likadana då. Och då är inte din stil riktigt din längre.
jaga inte särskilt givande inlägg....som detta ungefär.
Graffiti is so last year dude!
Jag tyckte det var assoft skrivet, skicka in den till nån tidning vafan =)
Twang System fi de werl
Var det inte du som drev med din psykolog? Now i see why you need one...Mindervärdeskomplex mmhhmm, Jo du är verkligen en bättre person för att du är lat och sitter hemma och läser, sedan blir en ännu tråkigare person med böcker o ytlighet som favorit topic. Du låter som en självutlösande 2 bagger som är lika alternativ o egentänkande som nästa person på helgon.. We are the all dancing, all singing crap of the universe.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ehm, visserligen vill jag inte att min morsa ska ut och ragga på små fjuniga tonåringar och skulle förmodligen gå i taket om jag såg något sånt, men de har väl rätt att göra så om de vill? Åldersnoja. Varför du går till en psykolog verkar ganska klart.
Producent
2005-10-30 22:48
hahaha...roligt att läsa....flummigt skrivet måste jag säga...eller så e det mitt flumm som börjar verka =D
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate" "And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
Välkommen till världen. bra skrivet. fred
jag känenr samma sak när jag går ut på krogen. iallafall när jag inte hunnit bli tillräckligt full för att sluta tänka. är jag någorlunda nykter så får jag dåligt samvete för att jag tillhöra det patetiska släktet homo sapiens. man kan verkligen se hur människan är ett djur, speciellt när folk är fulla. äcklig jävla köttmarknad ute på krogen lixom. man vill bara spy på alla. det ända sättet att råda bot på det hela är att beställa mer öl, så man blir antingen kufen i hörnet som bara stirrar på alla. Eller puckot på dansgolvet som dansar som en fladdermus med celebral pares.
http://www.kalvinhiphop.com
Gymma 7 timmar i veckan. Raka sig på ett speciellt sätt. Stå framför spegeln och prata med sig själv och "träna" på hur man ser ut när man ska prata med nån annan. Gå runt och skåda sig själv i 5 timmar innan man ska gå ut. 20 timmar av dygnet tänker man "Hur tänker den och den" "Hur ska jag göra för att den och den ska tycka om mig" "Vad gjorde jag för fel den gången?Varför tittade inte alla brudar på mig då?" Och om man inte blir bekräftat minst 5-6 gånger om dagen tar man sig inte upp ur sängen, för då har man plötsligt fått en deprision. För ingen tycket om en och man är såå värdelös. Helst ska man spänna på sig så att musklerna är synliga och kläderna sitter tajta när man ska träffa någon. Och när man kramar om denne ska det vara på ett visst sätt. Bröstmusklerna ska trygga mot denns kropp och armarna ska kännas breda som stockar. När man pratar ska man alltid imponera. Man vill alltid ha reaktionen " Faaaan vad du är grym!!" och "jag vill bli som dig när jag blir stor" Och när man inte får höra det analyserar man sönder sig själv och sin livssituation och funderar över nya knep så att man i folks ögon ska ses som spännande. Jävla mig, jävla människor, jävla beteende. Varför kan man inte bara slappna av, låta musklerna vara som dom är, gå på ett sätt man tycker är bekvämt, krama folk på ett sätt man tycker är skönt och prata utan att prestera nåt skitbra. Prata utan att tro att folk har förväntningar. Världen skiter i mig, världen kretsar inte kring mig eller DIG. Vi är ett gäng skit hela högen, och det handlar om vem som är skiten med störst värdighet. Idag hatar jag allt, alla, saker, människor, attityder, beteenden, defekter, känslor, kärlek. Jävla uppmålade värld. Kan vi inte bara gå tillbaka till tiden då SKAM inte fanns? Då vi vandrade omkring nakna och visade hela oss som vi är? (imorgon mår jag bättre)
"Mackan_Breaker_ P18 Igår 18:30 Haha bra skrivet xD" efter några inlägg. "Mackan_Breaker_ P18 Igår 21:29 broed utmålar sig som speciell eftersom han är "unik" som verkar alternativ, men ratar alternativa för att "han bara är sig själv". Och sen säger han att ingen är speciell. Ingen alls. Kul att säga emot sig själv ^^ Jag är också mig själv, och har det jag trivs i. Att det innebär en skinnrock, och uteslutande svarta kläder som en "alternativ" gör mig inte till en. Alltså är VI ungefär likadana då. Och då är inte din stil riktigt din längre." När sa jag att jag var speciell? Jag sa att alla var likadana, läs istället.
Battlerappare
2005-10-31 04:01
hur fan blir man bäng på etanol? boffa?
:c
kxn P18 ....
Titopower "han broed eller va han heter " ;D
◙...◙
alla lika men ändå så olika....., faktum är att alla är unika, alla har ett unikt dna.
Skåne!
tycker Asdöd skrev nåt coolare ^^ har lagt märke till att tiden då SKAM inte fanns aldrig kommer att finnas för de som är små nu. När jag var liten kunde jag och grannbarnen springa omkring nakna om sommaren i vattenspridare. Idag får barnen inte det. Inte häromkring iaf. Jag tycker synd om de. Dessutom gapar barn efter mer. Jag var glad om jag hade min turtles, min traktor och mitt plåster (som var modernt att ha för 3-5åringar då jag var barn häromkring) så vi sysselsatte oss med den inte så smarta sysselsättningen att verkligen försöka skrapa upp våra knän för att få vårat plåster ^^
broed: Alla tycker att dom sticker ut från massan, alla tycker att dom är smarta och bäst på sitt sätt. Man faktum är, du är inte speciell, inte din flickvän heller. Inte din mamma eller pappa heller...ingen du känner är speciell. Det finns alltid någon som är likadan. Så sluta tro att du är snygg, sluta tro att du är något för du är exakt INGENTING DIN JÄVLA HORA! Det här lät lite som en självdiss i sammanhanget. Du har precis pratat om alla bimbos som är likadana, alla gymkillar som är likadana och hur du aldrig skulle kunna bli sån. Sen gör du en helomvändning och förklarar varför du är precis som dom iaf? För övrigt är det väl ett lite hårt krav att man ska vara helt unik bland 6 mdr människor för att vara speciell (eller snygg för den delen).
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
Det finns förstås inget så puckat som unika människor, däremot tillhör det den normala jag-utvecklingen att betrakta sig som en unik individ och att särskilja sig från mängden. Vilket givetvis bara är ett nyliberalt påhitt, ungefär som Lars Leijonborg.
broed för fan du måste skriva med att du också räknas med bland den trögflytande massa till människosläkte vi är. Annars blir du fullständigt omöjlig att ta på allvar.
Keep it simple Fondle'em Lobudget steez. Let me know if you want to catch ''Planet of the Apes'', the girl in it looks ill! Gimme a call bro
GaGG3 What? Inget. Men när jag var yngre inbillade jag mig att jag var unik, eller åtminstone annorlunda. Men det tillhör ju. Vilket var min poäng. Fast det finns bara tre personer i Sverige som har samma för- och efternamn som jag, och det är bara vi som dyker upp när man googlar. Så där är jag _nästan_ unik :)
Alla är unika, och det är nästan främs att alla är det som gör oss lika :P
Jag är en i massan, i era ögon, vadå, när säger jag att jag är unik?
Alla är en i massan utom Michael Jackson, Muhammed Ali, Adolf Hitler, Djinghis Khan och Alexander den Store. Jag kan med viss säkerhet säga att ingen på Whoa är Alexander den Store. Möjligen är nån en av systrarna Kallur, vilket inte alls är samma sak.
Okej. Det där med mamman som ville hem och se om dottern var hemma. Det håller jag med om, det var läskigt. Däremot tycker jag du har fel ang. att vara speciell. Alla är nog speciella på sitt sätt. Jag känner ingen människa som är den andra lik. Visst, många har relativt lika klädstil och samma åsikter. Men ändå har dom någonting som gör just dem unika och speciella. Jag tycker att du tänker fel och det är ju det jag säger som är rätt, och du har fel. (För vem är du att säga att det du tycker är rätt?)
What we do in life echos in eternity.
Jag känner doften av mindervärdeskomplex, narcisism och skitstövelism. broed kan du ta och öppna fönstret är du snäll? När du endå håller på kan du väll hoppa ut också?
broed__ P19 du skriver det aldrig men du skriver inte heller att du bidrar till massan och då kan iaf inte jag ta dig på allvar
Keep it simple Fondle'em Lobudget steez. Let me know if you want to catch ''Planet of the Apes'', the girl in it looks ill! Gimme a call bro
Jag tränar iofs men inte för att imponera på någon, jag vill helt enkelt må bra -när kroppen mår bra mår skallen bra, klart bättre alternativ än att steka ner sig 24/7 som jag gjorde innan, angående etanolen så gör den mig bara till en ännu värre människa än trådskaparen (ja, dubbelt så arrogant och narcicisstisk) så inte ens ett förebyggande runk skulle funka, men om jag nu var en sådna som sökte bekräftelse skulle jag säkert också klä mig dyrt och flott och cutta dreadsen, men nu är det ju så att min vice är någon annan. The_Genius P18 han bidrar inte till massan för han är ju uppenbarligen fullt upptagen med att inte vara en del utav den, vilket kan vara nog så dåligt på sitt sätt, men jag sällar mig nog hellre till massan som står utanför massan än att vara en del av massan jag med.
"Du är en död sill"
Broed_ Du talar om Jantelagen.
- Det är ett ganska hett ställe att demonstrera på. Det är ju "vänsterland", en stark provokation av högerextremister att demonstrera på Medborgarplatsen, säger Johan Kjellmor, yttre befäl vid Norrmalmspolisen, till DN:s reporter på plats.
Vi fattar poltisktkorrekta klubben, ni skulle inte må dåligt när 40 åringar strulade omkring som 14åringar, vi förstår, ni är alla unika, alla ni är jätteunika...osvosv.
Mofajja P21 Men för en utomstående som bara ser dig i 2 sekunder på en bar eller ute på gatan så är du en del av massan. Spelar ingen roll hur mycket du försöker du är alltid en i sörjan för utomstående. Även om man gör som broed gör i denna tråden och försöker och försöker spy så mycket galla han bara kan över den tråkiga gråa massan så bidrar det bara till att han verkar mer som en av dem. Ex:Kille tatuerar random grej för att känna sig speciell. För en utomstående är han ett av många miljoner exempel på att försöka vara speciell och blir därför en av massan. Det är samma sak som att klaga på andra för att själv verka utanför den gråa massan, det finns miljoner av folk som gör det med för att verka utanför och speciella. Precis som tatuerings exemplet.
Jag förstår inte hur ni inte kan förstår, jag tycker inte att jag är speciell era
jag är 19 år, jag skall vara kåt dagligen, men när jag är 40 år, om jag inte har barn och är singel, så kommer jag leva resten av livet ensam, kommer i alla fall inte gå på krogen supa mig full och strula med 20 åringar.
broed__ P19 jag tror inte du känner dig speciell heller, om det nu var riktat till mig, jag svarade Mofajja
The_Genius P18 Ja, men om en tatuering är ett attribut som gör att du "blir mer speciell" så är det ju bara trams ändå, i mitt exempel ovan så valde jag mest mellan pest eller kolera, alltså, jag skulle nog känna mig "vettigare" igenom att demonstrativt inte göra som alla andra, inom rimliga gränser, för då skulle jag nära ett naturligt ifrågasättande, hellre det än att vara bekväm och bara låta andra tänka åt dig, MEN, jag, alltså jag som sitter här och knappar på tangenterna, har bestämt mig för att inte göra ett skit för att ge sken utav någon image i någon annans ögon, det är fruktansvärt ytligt att tro att du undkommer massan för att du skaffar en udda tatuering eller vad som helst, det som skiljer dig från "massan" är om du tänker själv eller låter "Elle" och "Bon" och vad fan alla trendiga tidningar heter bestämma vad som är hett och viktigt i ditt liv. Istället försöker jag göra vad som är bra för mig, vara trevlig mot andra osv, helt enkelt vara mig själv, jag klär mig i vad jag tycker är snyggt och bekvämt, inte efter vad som är eller inte är mainstream bara för att ge sken utav något.
"Du är en död sill"
stic Att finna sig själv genom ensamhet är idioti. Eftersom varje människa definieras utifrån sin kulturella kontext och kunskap och insikt är något som skapas i möte och samtal är det genom samtal med andra som man finner sig själv. Möjligen kan man använda ensamheten för att kontemplera sina möten, men det är via andra man blir definierad, och därmed skapas.
Jag har aldrig stött på dom där kärringarna skulle mysa på att knulla en milf. Runka innan krogen är ett måsste. Jag är lite av det du föraktar men på ett sätt som du nog inte skulle förakta om du träffade mig, Jag tränar hårt Thai boxning och styrketräning och klipper mig en gång i månaden (kort moderiktig snedbena) och köper ofta kläder för mycke pengar men jag är ingen jävla broiler eller hockey kille med tribal tattueringar och jag solar aldrig solarium och tränar gör jag inte för att gå på disco utan för att sparka och slå stenhårt, kläderna kommer inte ifrån carlings (ni vet utsvängda lee jeans V ringad T-shirt och mygg jagar skor) utan från dom främsta svenska märkena som Filippa K, acne ochWhyerd vilket brudarna (dom subborna som vill att man ska taffsa men dissar) i min stad inte fatta att det är det som är mode på riktigt! men dom gillar carlings modet och faller för dom högljudda, dyngraka snusande hockey killarna med två färgad hockey frilla. Fan va skönt skrivet! hehe så sant mannen fan va ja spyr på dom alternativa subborna! en del är juh rå fräscha och dom vill man knulla ja nästan vara kär i hehe. men då ska man vara nån jävla fulsnygg mediterande sympatisk pinne ja en jävla halv bög. Man ska skära av sitt svarta hår med smörkniv vara depprimerad och politisk och försökt tagit livet av sig ett par gånger. ja det är så jävla frustrerande brudarna är snygga och jag skulle villja va i hop med en estet brud för dom är snälla snygga och smarta men dom har sån jävla dålig smak på killar så ja spyr! Jag har försökt ta kontackt med båda sorterna och båda avfärdar mig som om ja vore helt ointressant! men jag fattar inte varför dom ska bara inrickta sig på en viss sorts killar och helt fel sort (i mitt fall). Jag har snyggt utmejslat ansikte som är tvättat och insmort och i perfeckt skick,snygga stilrena kläder. naken ser jag ut som en staty (stenhård kropp) så jag hajar inget! Ja jag vet att jag stavar kasst och jag vet att jag är en jävla psykopat men tro inte att jag är lika dan som här när jag vill träffa brudar, och ja jag stavar kasst jag har inte käkat på 4 timmar och börjar bli yr. och ja jag vet att det är lite från det ena till det andra men jag är ganska bored jag med. Fred ut/H
Jag är en tviiiiivelaktig figur