I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tjejer en svagare individ?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-11-25 18:26
vilka hade vunnit i krig? männen eller kvinnorna?

2005-11-25 18:58
kvinnorna hade säkert outsmartat oss
Det finns ingen genväg till det perfekta ljudet<br>The Power Of Christ Compells You!!<br>http://www.myspace.com/miomusik

2005-11-25 19:26
kallemio P21 : det där med psykiskt starkare skulle jag tycka va underbart om man stötte på nångång.
:)

2005-11-25 19:44
Kvinnor har ju inte fått samma chans att utveckla sina talanger genom historien. Sådant tar hundratals år att förändra. Sedan är ju killar såklart generellt sätt fysiskt starkare.

2005-11-25 21:58
Å andra sidan så består ju mycket av killars strävan just i att imponera på tjejer, så dom kanske är vinnarna egentligen!

speak for yourself...

2005-11-27 00:26
tjejer är svagare psykiskt, så fort dem ser nån spyr eller nått så fan lipar dem, om man gör slut eller är otrogen är det självmords hot å skit
hej..
Rappare

2005-11-27 18:22
Jag har ingen åsikt i det här och könsgenelaliserar aldrig typ men det är lite skumt om tjej tycker en kille beter sig töntigt att säga: "Du beter dig som en tjej"

Typ självdissning på högnivå. Sen var jag bara tvungen att säga en grej till:

LinneaHYLK F19
I mansvärlden strävar alla för att bli proffs i något, matlagning är kvinnorgöra, men kommer det till elitnivå så vill karlarna ta över igen. Det är grejen med det hela, snubbarna vill vara bäst på allt, tjejer bryr sig inte lika mycket, de kan nöja sig med att vara bra på allt, inte på en grej inom ett litet litet område.

Och varför man delar upp i schack verkar bara sjukt konstigt....

Det här kan säkert tolkas fel, som sagt jag har ingen åsikt men det där låter som ett misslyckat försök att bortförklara att man kom tvåa.
facebook.com/idiomatisk - fan page

2005-11-27 21:44
slowdown

ställ dej framför spisen och lek...
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha

2005-11-28 13:03
I sport är det väl ganska ok att man tävlar separat, efter som män och kvinnor olika starka fysiskt...
Finns säkert många kvinnliga idrottare som är starkare än mig, men om man tar alla manliga idrottare och alla kvinnliga så tror jag man hittar en skillnad...

2005-11-28 21:56
ska man bli bäst i nått ska man göra karriär..

det banas väg när män gör det inbte kvinnor..

man blir inte vm-mästare i matlagning genom att va hemmafru

ärligt, tänk lite

Rappare

2005-11-28 22:54
Tycker folk spottar rätt okonkreta inlägg nu utan substans.
facebook.com/idiomatisk - fan page

2005-11-29 13:54
hum, jag tycker dock att min pappa är bättre på att uppfostra än min mor, han är hårdare och han vet när jag ljuger osv, mamma är inte så smart kan lura i henne vad som helst.
hej..

2005-11-30 14:32
man kan inte säga att alla mammor är bättre på att uppfostra än pappor
hej..

2005-12-29 00:27
Utgångspunkten för din tråd är ju att en framgång inom karriären skulle betyda att männen är starkare individer än kvinnorna.

Men tänkande då?
Personlig utveckling, djupa tankar, jag menar inte filosofer nu. Jag menar vardags killen och vardags tjejen...
Vem utvecklas först? Tjejen, vem ligger oftast steget före? Tjejen.
Vem tänker mest och vem tänker längst?

Då kan man säga att killen är den svagare individen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-12-29 01:36
Kebaben F17
Ärs.. jag skulle nog säga att det är omöjligt att ha koll på.. därför så ligger killar och tjejer jämsides med varandra..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-01-06 15:20
Mazerfaka P17
I grund och botten beror just detta "män är bäst på allt" bara för att män har hållt på i tusentals år med olika sporter/krig medan kvinnorna bara tagit hand om barnen och slavat...och det är under det senaste århundrandet som tjejerna har tagit ifatt, och det har gått väldigt snabbt. om 500 år så är säkert tjejerna lika fysiskt starka som männen. Lika bra självförtoende som män, och när den dagen kommer så kommer vi vara jämnlika.

tjick.
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?

2006-01-06 16:31
Jag tror att kanske världen ha blivit bättre om det fanns kvinnliga presidenter i USA/Ryssland.

2006-01-06 16:59
Föreställ dig en värld där kvinnorna inte brydde sig, inte lyssnade på känslor, inte tog hand om folk som de gör, inte var sådär härliga att ha o göra med. Vem skulle vara svag då?

2006-01-06 22:26
Det där med strävan efter att vara bäst bland män är ganska intressant. Det där nördintresset för något (bilar, sport, matlagning, vad som helst) är mer utbrett bland killar.

En lärare visade ett diagram över tentaresultat (ganska långsiktigt tror jag) uppdelat efter kön. Tjejerna dominerade bland de som fått högsta betyg, men de enstaka som fått alla rätt var killar. Kanske säger nåt..

2006-01-08 01:52
De är bäst på att städa?
Cause I'm cooler than a polar bear's toenails...

2006-01-08 18:17
att säga att män tar saker mer på alvar och nördar in sig mer är som att dunka huvet i väggen med en smällare i örat...
www.enrichopic.spreadshirt.se

YOU wont be disapointed.

2006-01-08 19:55
Funktionshinder

det beror på läget, och vad man vill få ut av det, men utan några undantag så är det rätt idiotiskt ja

YOU wont be disapointed.

2006-01-09 01:26
Det har inte med kön att göra, mer med tävlingsinstinkt och behov av att hävda sig. Tror inte att alla världsmästare är bäst i världen, inte ens nära. Finns nog en hel del folk, oavsett kön, som är bättre än dessa, utan att känna behovet av att visa det för resten av världen.
Living is easy, with eyes closed.

2006-01-09 15:17
och igentligen.... hur kan man vara bäst på att laga mat? är det när man vet flest recept eller? det är som pluffeliplask säger

YOU wont be disapointed.

2006-01-09 16:36
Jag tror att det är mer typiskt killigt att snöa in på ett specifikt område, på gott och ont.

2006-01-09 18:13
Tjejer är tillräckligt intelligenta för att inte lägga ner sin dyrbara tid på att försöka bevisa sig bättre. Typ som den övre mig skrev..
här får du lite kärlek

2006-01-10 10:16
klart ni är.. speciellt mot mig! jag är vrålstark O.o
Skyll inte på mig, jag rösta rött.

2006-01-10 16:19
amazon_blondinen jaha är det därför du jämt vrålar som en karl när jag sätter mig på dig? O.o
Skyll inte på mig, jag rösta rött.

2006-01-11 17:32
Tjejer en svagare individ? Fo Sho, bitches aint shit but hoes and tricks!
Don't make me Chris Brown you, bitch!

2006-08-14 22:28
tjejer har några hobbys i mellanstadiet, sen slutar de "slösa" sin tid på "meningslösa" saker, medan killarna fortsätter. och killarna nördar i högre grad än tjejer.

ja sen äre stringtrosor o lösnummer av frida som ligger högst på intresse-listan... haha

2006-08-14 23:31
Kvinnor och män har olika kvaliteer, det är väl knappast nåt nytt eller?

ok. Män har mer muskler och är således fysiskt starkare, det ger dem ett försprång inom exempelvis sport (som killarna däruppe tycks tycka är så hiiiimla viktigt..)

Kvinnor har psykologiskta fördelar, kan läsa av ansiktsuttryck, stämningar och känslor bättre än män, har bättre mörkerseende än män

vidare så är killar också förbannat bra på att förtrycka, våldta, misshandla, bråka, råna, våldta våldta våldta, gruppvåldta, trakassera, tjaa. listan kan göras lång.

killar är himla bra.. eller nåt.
"sminka över kanylmärkena och kom in i matchen för fan.."

2006-08-14 23:35
och va ere med alla nördar som måste skriva nåt på engelska? för ni är garanterat svenskar elle rhur? "fo sho bitches blablablabla.." hahah så jävla löjligt.

Ärligt talat jag tycker de flesta män är sorgliga. Man ska inte generalisera och jag försöker ge alla en chans men alla visar sig ju förr eller senare vara just den jubelidiot som hans medbroder också är.

Och om kvinnor hade varit likadana, om vi hade fått den chansen, det vet inte jag. men nu ere som de e, och de e tragiskt som fan.

2006-08-14 23:36
word hiccory!

så om man vänder på steken.. tjejer nöjer sig med medelmåtta där killar vill gå hela vägen?
www.justdet.se - svensk hiphop
Moderator

2006-08-14 23:46
Den här tråden skapades på min födelsedag! O_O
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2006-08-15 01:56

kort sagt.

Med metoder kan vi idag få barn med endast några få män som spermadonatorer. Alla män/killar/kreatur av hankön bör därför hålla käften och inte vara så kaxiga

Jag säger som Michael Moore sa: Eftersom det nu finns avancerad befruktningsteknik finns det bara en sak kvar som vi män behövdes till; att nå tallrikarna i höga skåp. Men efter att någon svekfull man uppfan aluminiumstegen så har tre trappsteg sett till att vår existens för kvinnan är totalt onödig.

nåt i den stilen, sug p åden, suckers
Femme fatale

2006-08-15 02:03

en tankeställare för att vara lite mer allvarliga: kvinnor som varit ett av de mest förtryckande grupperna oavsett religion, etnicitet eller politisk tillhörighet genom historien; är också den enda grupp som inte röstat ner sina förtryckare när de väl fick makt, läs. rösträtt. Vi är ändå majoritet i befolkningen och ändå sitter vi och underordnar oss olika lön, dåligt skydd för utsatta kvinnor, rättväsenden som 2006 frågar vad man hade på sig vid en eventuell våldtäkt etc... Lite kan man tycka, att kvinnan om ho nvill kan stå upp för sig själv bättre än vad hon gör..

och den som kallar mig feministjävel är lika vidrig som de typer so skriker neger efter mörkhyade. det är helt sjukt att det fortfarande är okej att hacka på kvinnor som vill stå upp för andra kvinnor. var inte rädda, detta betyder inte att vi vill skära av mäns könsorgan eller ogillar er.. nya tider nu, tycker folk ska visa lite mer respekt, precis som de gör vad gällande alla andra frågor gällande utsatta grupper.
Femme fatale

2006-08-15 06:09
varför är världen så ful? varför har vi fula järnvägar? varför förstör vi jorden med gobal uppvärmning? vilka styr jorden och har bestämt allt detta? ehehehhe..

dessutom är det så äckligt med folk som rackar ner på feminismen när ngn brud är närvarande, det är samma sak som att håna antirasismen framför ngn invandrare ungefär. så jävla vidrigt.

2006-08-15 06:44
varför har vi fula järnvägar?
Hahahahahaha! =) Var det det bästa du kunde komma på.

2006-08-15 07:49
Det är väll så att dom dummaste är män och även dom smartaste, medans kvinnor har ett bättre medelvärde...

2006-08-15 10:59
dessutom är det så äckligt med folk som rackar ner på feminismen när ngn brud är närvarande, det är samma sak som att håna antirasismen framför ngn invandrare ungefär. så jävla vidrigt

word på den!

2006-08-15 12:53
Amar F18

Å andra sidan har jag märkt noll av "favoriseringen" av killar i dagens svenska samhälle

2006-08-15 18:25
Demirel, jag var iof lite skämtsam min vän
Femme fatale

2006-08-16 04:00
Jag har tänkt lite på en sak.. tjejer är ju generellt(vad jag tror) relativt smarta i skolan osv.. Sätter bra betyg och sånt! men hur kommer det sig att dom kan vara helt bakom flötet.. har ett exempel.. och JA det är en sann historia!

Känner en tjej som toppa betyg i högstadiet... typ MVG rakt genom sedan nått VG kanske.. sedan får man höra att hon sagt nått i denna stil "Är man död när man obduceras?" och det är inte så att hon är 8 år och fått MVG i gunghäst utan hon sa detta i 9an om jag minns rätt.

Ok, nu ska man inte dra alla över kanten här men detta vara bara ett ex av vad jag har hört från tjejer med fina betyg och troligtvis kommer det att komma många fler "smarta".

Hur stor skillnad kan det vara på det man lär sig under 9 år i skolan och lite enkel allmän kunskap?
/ Då Narkolepsin inte kunde ta mig /

2006-08-16 04:11
LanzY P19

man kan komma långt genom att vara tyst och snäll på lektionerna och lära sig utantill till proven.
men jag tror att svaret på din fråga snarare handlar om att blåsta tjejer verkar så gulliga och blir därför populära. vet så många exempel på tjejer som spelar korkade för att det är avväpnande.
det kanske inte förklarar tjejen som undrade om man är död när man obduceras, men kanske ett par andra fall.
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world

2006-08-16 04:23
jo jag har funderat i de banorna också.. :/ känns lite som de här med tjejer som är så "fula o feta" när dom är slanka o söta.. mycket för att få lite komplimanger! sen är det väll ett välkänt fakta att brudar har komplex för de mesta också =) men aah..

I alla fall.. fel o ljuga fel o spela fel av lärarna o bedömma annat än det dom ska fel fel fel fel...
Jag borde vart tystare på lektionerna... anyway, ska ta på mig S-dräckten o dra ut o bekämpa lite lögner ^^

peace!
/ Då Narkolepsin inte kunde ta mig /

2006-08-16 12:24
Varför vill många tjejer bara bli smala när dom också kan sakffa muskler? Eller blir de bara onaturligt då ?

2006-08-16 15:34
hiccory
Har du märkt noll av favoriseringen av män i samhället?
Oj..
Och när hade vi en kvinnlig statsminister senast nu igen..?
<br>

2006-08-16 15:49
_Rookie F21

Favorisering av män för att vi alltid haft manlig statsminister? Salin va nära o bli det, men du vetju va hon gjorde, u gotta love that choklad, undra om hon hade pms...

2006-08-16 15:50
men JAG har aldrig upplevt en favorisering, under min skoltid, tiden jag arbetat etc, o därför tycker jag det e kul att höra brudar i min ålder gnälla...

2006-08-16 16:05
assåå, de bor nästan fem miljarder människor på jorden idag... och han som håller i världerekordet i tyngdlyftning har inte tävlat mot alla fem miljarder, utan mot den lilla klick av människor som velat tävla i den grenen. lika gäller i alla tävlingar vi ser på TV, oavsett om de e i dokussåpa eller VM eller OS...

mycket i vårt samhälle handlar om att prestera, och det finns mycket fördomar o tankar om vad som e coolt, häftigt eller tufft att prestera i. jag har oxå föreställningar, för jag e uppvuxen i en sån miljö. de lätt hänt att jag oxå faller in i tänket att de som syns o hörs är oxå de som e bäst, starkast o vackrast.

det finns inte bara en historia utan flera... där två intelligenta o fullt kompetenta människor har träffats, men i kärlek händer en massa knepigt... som styrs av primitiva reaktioner o förväntade beteenden.

historien kan visa att kvinnor har, i mycket större utsträckning valt att backa upp mannens kreativa ambitioner o sakat sina egna drömmar. Om hon varit nöjd med det, vet vi kanske inte. vem som dragit vinstlotten i ett sånt val står för dem o vad de tycker e starkt eller bra.

En klassiker är kärlekshistorien mellan Einstein o hans fru, som träffades på universitetet i Wien tror jag, där han gjorde karriär medan hon, som var han enda värdiga motståndare (o överträffade honom oxå i flera aspekter inom ämnena fysik o matematik) i de kurser de läste tillsammans, blev hemma med barnen. de levde i ett, utifrån sett, ganska destruktivt förhållande där de gång på gång svek o lämnade varandra, en ganska sorglig kärlekssaga faktiskt. Nu minns jag inte detaljerna längre, men de här går hitta om man söker lite.

och vad är egentligen svaghet?

att inte vilja tillhöra en elit o stå på prispallen? eller är det styrka att vinna VM i schack?
och..???