I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Din inställning till Julen?

Övrigt - Vardagsfilosofi

Rappare

2005-11-26 00:38

Din inställning till Julen?

Nu har julen snurrat igång igen. Juldekorationer finns överallt och leksaksreklamerna haglar tätt då man tittar på Simpsons på mornarna. Men vad är din inställning till Julen?

Är det en magisk högtig eller ett komersiellt jippo som får oss att handla som tokar vid slutet av varje år?

Tycker du om julen och allt vad det innebär eller slipper du helst?

Få höra er inställning till detta nu. Jag kan personligen säga att jag är en julmänniska och är väldigt hardcore med mitt julfirande :P Så detta är helt klart en bättre del av året enligt mig.

Hit me!

facebook.com/idiomatisk - fan page

2005-11-26 01:04
Andra alternativet.
I belong with all the glamorous trash, sex punkettes, bruised faeries, kinderwhores and art sluts. And cause rehab is for quitters. Awright?<br>

2005-11-26 01:29
Julen är rolig
Julen är bra
Julen är snöig och så ska den va.

kom på den nyss (men det märks väl absolut inte)

Skribent

2005-11-26 02:11

Jag är traditionell och hardcore, alltid varit, kommer alltid vara. Julen is grejt.
"I've heard it all before; gangstas, pimps and whores<br> Quality is poor<br> A girl like me needs more" - Ms Dynamite

2005-11-26 02:15
jag ogillar julen... jag är en av de få i min ålder som går back på presenter osv., jag glömmer alltid viktiga saker, företagens hjärntvättar rullar för fullt...

men det är fint med alla lampor i staden... vinter är fint i övrigt =)
-I'M WAVING AUTOMATIC GUNS AT NUNS

2005-11-26 02:52
i min värld är det inte så svartvitt. jag gillar att träffa min släkt, äta gott och få saker. men jag gör mig inga illusioner om att det är totalmyspys, eller att det totalsuger. jag är varken eller. julen är en dag då jag träffar min släkt, och hur fuckade de än är så gillar jag de flesta av dem. detta blir första julen utan mina äldsta systrar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-11-26 02:53
e väl lite små mysigt..jag själv firar inte julen iår. Jag ska stanna hemma som förra året:D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-11-26 02:55
julmust är gott
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>

2005-11-26 04:32
hata jul och allt som har med julen och göra förutom maten..

2005-11-26 05:17
Julafton = FUCK THAT ingen riktig jul utan en hel familj!

Arrangör

2005-11-26 09:37
Mysigt med jul :) Sen är det kul att ge och få saker, även om det är en av de saker som jag skulle kunna skippa med julen. Lyckas alltid bli klar med allt handlande typ dagen innan och innan man är klar går man runt med ångest över att man inte kommer på någonting, stället väl höga krav på mej själv antar jag.

Men i övrigt är det mysigt, umgås med sin släkt och äta god mat :)
"Exciting! Tempting! Salacious! Obsequious! Vainglorious! Lugubrious! Oh, sorry, I got carried away on a fun-to-say word avalanche." -Tim Schafer

2005-11-26 10:58
maten.
work some magic

2005-11-26 11:00
asså det är skitnajs med jul men det värsta är att köpa alla dessa julklappar! blir tokig på det :P
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.

2005-11-26 15:58
julen har alltid ett äckligt sken av hyckleri hemma hos mig. allt vidrigt hat och allt otrevligt som gjorts eller sagt under året som gott är som sopat under mattan när släktingarna kommer förbi och allt känns som en jävla pjäs där man ska sitta och leka lyckliga familjen tills alla har farit hem. brukar ärligt talat få rätt mycket ångest av julafton, men visst...det är ju kul för småkusinerna osv

2005-11-26 16:10
gillar julen... till en viss gräns... känns ibland rätt utdragen.
men det är härligt att bara vara med familjen tycker jag.
Tavlor - Väggar
WWW.DR-FACELIFTER.COM

2005-11-26 17:04
helt okej, inte bättre inte sämre.

2005-11-26 17:59
det är trevligt att få träffa familjen och äta god mat och sådär.

men det är mycket hets för ganska lite nöje. men jag tycker om julen, även om jag hatar att köpa julklappar.
Rehab is for quiters.

2005-11-26 18:19
Jag tycker om julen, inte minst p.g.a. min födelsedag, men också alla juldekorationer, julmat, visor, pynt och allt annat som hör till. tycker däremot att julen har förlorat lite av sin glans med tiden. Vart hlt salig när jag var liten men nu - ptja.. Tillfällig svacka kanske.
Detta året fyller jag dock arton på julafton så jag tror inte jag kommer stanna hemma i år ^^

2005-11-26 18:36
The_Sun_God P18 sa:
julmust är gott
"lite knark så är det där problemet ur världen. " - Balhoo

2005-11-26 18:40
orka bry sig, jobbar 14tim på julafton, tjänar hellre en kosing än tittar på tv-repriser

2005-11-26 18:56
Jag tycker att julen är skön. Just för att man får
gatorna för sig själv. folk är med sina familjer och
är upptagna, så man får vara ifred. Klampa omkring
på stans tomma gator och titta in i folks upplysta lägenheter.
Det är nåt mysigt med det.

2005-11-26 19:06
God mat, släkten samlad och sitta och käka och dricka lite god öl i flera timmar. Att jag inte är kristen gör att jag inte direkt bryr mig om jesu födelse, men jag uppskattar fortfarande att göra andra glada och att få saker. Julen är för mig ett sätt att visa uppskattning och en riktig ljuspunkt i vintern (Julen och att jag kan ha alla mina favoritkläder).

2005-11-26 19:08
jag tycker om julen för att då får jag presenter,
för att det finns en massa små lampor överallt och för att det är mörkt och glittrigt.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)

2005-11-26 21:23
Alla verkar fira jul med Hela släkten.
Firar med mom,pop,bror och farmor. Ibland kan nån annan bror eller syster(kanske syster) komma in
http://www.last.fm/user/Ayanamii/

2005-11-27 01:21
ja diggar julen som fan..d e en mysig känsla över alla dekorationer o julmusik o d e kul när man träffar släkten på julafton....julklapparna e ju inte fel heller =P...tycker d bara e löjligt me alla som påstår att dom inte gillar julen o att d bara e kommersiellt jippo..enligt mej e d en självklarhet att man diggar julen...
en död moderat är en bra moderat

2005-11-27 02:21
Tycker julen är både ett kommersiellt jippo men samt en tradition. Julen för samman många personer, julen ger oss kärlek. Utan högtider tror jag det hade varit rätt tråkigt genom åren.

2005-11-27 03:59
suger e va den gör.

jag är lite drygare lite otrevligare
PUNKROCK OCH BURBERRYROCK!?

2005-11-27 16:45
Jag gillar Snön å allt de dära, alla ljusen osv, men själva Firandet är väll ingenting jag hurrar för.
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2005-11-28 11:53
Jag firar julen olika från år till år. Förrförra julen så var det ingenting.. jag tror jag låg hemma och kollade på TV. Ingen god mat, inga klappar, ingen gran och liknande pynt. Det var hur bra som helst.
Förra året så hade vi lite mat och en present var till varje person i släkten. inget pynt och sånt däremot. d
etta året så ska vi pangfira. vi ska pynta så mycket det bara går, fram med julaskinkan och svindyra presenter! woho! I år blir det en brakjul.
Detta alternativet är jättebra. jag firar jul beroende på hur det har varit detta året och vad jag känner för.

Graffare

2005-11-28 12:28
"julgranen inklädd i king-zize och rizzla"
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"

2005-11-28 16:44
Har tillbringat min jul ensam sen 2 år tillbaka. Traditioner är inget för mig. Sen känns det hyckleri att sitta och fira Jesus när jag inte ens är troende.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2005-11-28 19:17
Julen är den bästa tiden på året! Meterdjup snö ute, underbar mat, oändligt med godsaker som man kan trycka i sig bara utan vidare, julklappar, skollov och mycket bra skit på tv. En härlig tid.

Och för övrigt är jag väldigt trött på alla fjällrävenhoror som skriker att julen är kommersiell. Kom med något nytt.
s c f c

2005-11-28 19:31
Julen är najs.

Och julen ska handla om han som hängde från trädet med spjutet i sin sida. Allfadern Oden, inte Jesus alltså. :)
I'm back!

2005-11-28 19:39
Julen är feeeeeeeet. jag skiter nästan helt i jesusnissen och firar tomten, han är bäst!
Lilla Edet | www.tokish.se | Forgotten Souls
Producent

2005-11-28 19:41
jag älskar julen helt klart den bästa tiden på året. En perfekt jul ska vara så här: Vaknar upp vid 9-10 tiden på morgonen tittar ut o det e minst 2dm snö + att det snöar mycke =) äter en riktigt julfrulle sen senare på dagen så firar man julen...
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"

2005-11-28 23:31
Jag ska supa på julafton.
"War doesn't decide who's right, but who's left." - Iriscience
"Social kompetens är den som är bäst på att låtsas" - Scissors
304-7734-02-09

2005-11-29 08:10
Julen är en genomond högtid! Fan, komersiell jävla karusell, med tomar och rumpnissar och fanskap... eller alltså, fast det är rätt mysigt... ;)

2005-11-29 08:12
myspys på kulafton en brasa o och kalle anka o lite glögg
Bara för att du är paranoid, ska du inte tro att de inte är efter dig

2005-11-29 08:34
Julen är en trevlig tid!

Skribent

2005-11-29 11:43

Julen blir väl så kommersiell som man själv gör den. Eller sitter man och stör sig på att ANDRA köper julklappar till sina nära och kära? Eller är det folkmassorna på stan eller julreklamen man stör sig på?

Anyway, jag gillar det alltihop. Jag är en storkonsument när det kommer till julkort och julmat. Julklappar behöver inte vara särskilt dyrt heller. Jag köper till de fem personerna i min familj och min sambo och det som gäller är att om jag hittar den perfekta klappen till någon av dem så måste jag köpa den, oavsett pris! Då kan det vara nåt för 50 eller 500 spänn.

Igår bytte jag gardiner, från blå till röda :D
Nu ska jag ta upp ljusstakar och stjärnor från källaren.

"I've heard it all before; gangstas, pimps and whores<br> Quality is poor<br> A girl like me needs more" - Ms Dynamite

2005-11-29 12:48
Maten och snön är soft...
Jag skakar i dockskorna...
Kriget kommer!

2005-11-29 13:37
jag känner ganska starkt motstånd mot julen jag har något emot den med allt gulligull

2005-11-29 14:34

julen är ett jävla jippo!

själva pointen varför man firar har försvunnit bland alla klappar och skinka. och redan i september fick jag ett förbannat brev om jag ville sälja jultidningar! kan man inte ens bli lämnad i fred åtminstone tills halva november har gått eller nåt?

jag skulle lugnt klara mig utan den. det enda som är mysigt är att familjen får orsak att samlas och hålla sig lugnt och äta middag, men alla äckliga prydnader och den vita plastgranen klarar jag mig utan. och att syrran får annledning att pusha morsan och farsan till att köpa så dyra saker som möjligt till henne. jag skiter i om någon ger mig julklappar! allt jävla habegär som tycks komma till alla omkring! har precis fixat julklappar till syrran och mamma, precis vad de vill ha utan att lägga ner en förmögenhet. skulle känna mig glad och nöjd att fixa något av ren omtanke, men nu oroar jag mig istället för att morsan ska få för sig att fixa värsta grejjerna till mig trots att jag inte vill ha det. vill ju inte ha något alls, eventuellt något från hjärtat som pojken tänker. kan inte alla vara så?

jag ska gömma mig i en mörk vrå, så fort det blir lov och inte hittas förrän det blir annan dag jul.
Delam tange barat

2005-11-29 18:05
julen suger.. de enda som funkar är julafton och nyår.!
men all jävla snö hade ja klarat mej utan..
HeterAis
Skribent

2005-12-01 17:53

Hoppas ni får en pissjul allihop, så den infriar era förhoppningar!

2005-12-01 18:00
ÄgerDig
nämen förlåt, jag ska vara skitglad över julen trots att dom nitton tidigare åren har varit skit. vill ju inte sabba din gulliga julstämning med min sunkiga attityd. hoppas DU får en pissjul så du är en av dom som klagar nästa år. hohoho.

2005-12-01 18:08
Me like julen:) Me like julen alot !! Får träffa alla 6 bröderna på en och samma gång, det är ju underbart:D Och mamma gör god mat och ger mig presenter^^ Mer jul åt folket!
My heart lives in my vagina.

2005-12-01 19:16
julen is the shit
Skribent

2005-12-01 19:25
Demento: Det får jag inte! Ha det gött din tomte.

2005-12-01 19:25
Just nu är det bara lidande, för 10 år sedan var de ett mirakel.

Skribent

2005-12-01 19:26
Th1ef: Shit, sex bröder. Galet, men låter nice!