I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Multipel personlighetsstörning...

Övrigt - Vardagsfilosofi

2005-12-06 15:03
La_Latina

Psykologi A på universitet är en termin(20 veckor) heltidsstudier. Dvs mkt mer än gymnasiets psykologi.
"Och Paris Hilton skulle kanske valt att hålla sig borta från bioduken. Hennes insats i "House of whacks" gav henne en Razzie Award för årets sämsta kvinnliga biroll. "

2005-12-06 15:20
AEAP P23

du behöver inte förklara för mig.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2005-12-06 15:25
oj, där kapdes det.

du behöver inte förklara termerna för mig, jag känner redan till dem, men jag har aldrig uppfattat mani som en form av psykos, om något kanske ett symtom på psykos?

är ju inte helt ovanligt att maniska härjar runt så mycket att de stressar in sig i en psykos, men själva manin är väl 'ndå inte psykosen.

2005-12-06 17:14
SakiSaki : Oki. som sagt det är ju en fördjupning på ämnet. men fortfarande tar man upp samma saker.
det är ju ej dagis-psykologi.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-12-06 18:40
misery:

mm men ja ville samtidigt visa att jag också vet va ja pratar om.. förstod att du redan visste vad jag skrev.

och ja, mani kan väl vara en föjld av att ha psykos möjligen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-12-06 18:47
AEAP P23

...och psykoser kan vara en följd av mani.

2005-12-06 23:30
misery:

långsökt men visst varför inte..
en jävla massa saker kan ge en psykos

2005-12-06 23:31
AEAP P23

långsökt?

det är rätt vanligt.

2005-12-07 00:01
misery:

jaha så det är VANLIGT att man får psykos för att man uppvisar maniskt beteende?

ge mig statistik på det tack.

2005-12-07 00:20
AEAP P23

det är inte ovanligt att mani övergår i psykos, nej, har ingen statistik, men med tanke på att jag inte jobbat så länge inom psykiatrin men redan sett det flera gånger så utgår jag från att det inte är jätteovanligt.

2005-12-07 00:21
men om jag bara råkat stöta på flera fall av något jätteovanligt får du gärna rätta mig.

2005-12-07 00:25
alltså, det jag menar är att manier kan stressa fram psykotiska skov hos tex schizofrena.

2005-12-07 00:28
och andra med psykostendenser.

2005-12-07 00:50
haha... =)

de e lugnt.... märkte hur du blev osäker o ändrade dig :)

fniss

2005-12-07 00:51
snarare att jag märkte att jag uttryckt mig luddigt.

2005-12-07 01:05
vilket i stort sätt är lika dumt, men ändå ^_^