Feminismen?
Tycker ni att feminismen har påverkat vårt sätt att se på manligt och kvinnligt, om det har förändrat någonting? Eller tror ni att det kan förbättre relationen mellan män och kvinnor? hur? Vad anser ni? Och hur lever man som feminism idag? Måste man ha håriga armhålor och hata män`?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Tänkte svara seriöst tills du kom till hår under armarna och hata män delen. Trodde den klichen var rätt botad.. Men visst, feminismen har väl förändrat lite, mest folks tankesätt, sen gäller det ju att det tas tag i det i praktiken..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
walla ?
Skribent
2005-12-07 14:19
Jag är en glad tjej som bor ihop med min sambo som är kille. Jag är blond och heterosexuell och trevlig och social och feminist. Jag pluggar och skriver och gillar musik och öl. Så lever jag som feminist. Förresten, min heterosexuella manssambo är också feminist! Han har dock hår under armarna.
"I've heard it all before; gangstas, pimps and whores<br> Quality is poor<br> A girl like me needs more" - Ms Dynamite
Skribent
2005-12-07 14:21
Kan tillägga att jag inte hatar min kille heller. Eller min pappa, mina bröder, vänner eller killar i största allmänhet.
"I've heard it all before; gangstas, pimps and whores<br> Quality is poor<br> A girl like me needs more" - Ms Dynamite
ÄgerDig, VA. då kan du itne vara en riktig feminist ju?
Skribent
2005-12-07 14:29
Nä precis, åsikterna sitter i utseendet och sexualiteten vettu! ;)
självklart vet jag att man inte behöver hata män för att vara feminism.. det är ju bara en dum fördom. min fråga var egentligen om feminisem har förändrat människans syn på mannligt och kvinligt och om vi kan förbättra relationerna ännu mer genom feminism.