I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2005-12-13 08:15
varför då?
Sofia är en ärkeaktivist
å i hjärtat en sann anarkist
www.fittforcefive.wordpress.com

2005-12-13 10:38
Skott pengar! PANG!
Det var inte jag, det var han som sprang!

2005-12-13 11:37
Flytta till politik?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-12-13 12:44
pallar inte att läsa hela tråden, men detta är feminism för mig:

"åsikten att kvinnan som grupp är underordnad mannen som grupp, samt att detta förhållande bör ändras".
en väldigt allmän beskrivning av ordet som passar mig bra.

frågan ifall feminismen har förändrat vårt samhälle idag är så idiotisk att jag inte ens orkar svara, säger bara att vi antagligen inte hade kunnat sitta här och diskuterat så självklart om mannen och kvinnan som jämnlika om det inte vore för feministers arbete genom tiderna.

angående diskussionen att byta ut ordet feminism mot jämnställdhet anser jag att det vore idiotiskt även det, jag ser feminism som en ideologi och jämnställdhet som det man vill uppnå med hjälp av ideologin, ett tillstånd som samhället borde befinna sig i.

för mig är det en självklarhet att vara feminist, jag anser att kvinnan har blivit förtryckt på grund av sitt kön och att detta är något som bör förändras. och som någon sa i början i tråden: åsikterna sitter inte i utseendet och/eller sexualiteten.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-12-13 13:10
om tråden flyttas till politik kommer antalet inlägg där det står typ: "Skott pengar! PANG! "
att öka drastiskt skulle jag gissa.
Sofia är en ärkeaktivist

2005-12-13 17:17
Tofuslacker F20 Det ska man inte stick undre stolen men är det inte bättre med jämställdhet mellan alla menniskor kvinnor,men,svarta,vita,gula,barn etc.etc???
Dream the dream that dreamers dream

2005-12-13 21:53
Bah!

2005-12-14 19:00
Tofuslacker F20
att kvinnor är tacksamma för att de får klä av sig för män. att kvinnor ska vara glada om deras kroppar gör män upphetsade. att kvinnor ÄR kroppar.
Okej.. det håller jag inte med om.. helt enkelt. =)
Slitz visar upp bilder på nakna tjejer.. varken mer eller mindre..

och jag fick aldrig svar på min fråga: varför har vi kvinnor inte ett behov av att onanera till (eller bara titta på, som du säger) nakna killar som har pekfingret i munnen?
För det första så tror jag inte att män generellt sätt har ett behov av det heller.. Jag känner ingen kille som faktiskt läser slitz.. Men om jag ska svara på frågan om varför killar generellt sätt har ett större behov än tjejer att kollar på nakna figurer av motsatta könet så måste jag säga att jag inte har något svar på den frågan..
Och du förväntar dig väl inte att jag ska vara någon expert som på alla sätt och vis kan förklara hur män och kvinnor uppfostras annorlunda..?? =) så insatt e jag ej.

2005-12-14 21:52
Tofuslacker F20
Vad är det som ska hjälpa. ?? att jag ska få samma åsikter som dig.. Vilken nedlåtande attityd du har..
Men om du nu tror att du har rätt så kan ju du svara på den frågan du just gav.?

2005-12-14 22:01
tjejer gillar o tänka sig det sexuella medans killar måste se det sig framför sig...

det är väl så jag har fått för mig att det funkar...
Don't be offended
This is all my opinion
Ain't nothing that I'm saying law

2005-12-14 22:02
uj skriv fel .. ni förstår vad jag menar
Don't be offended
This is all my opinion

2005-12-16 10:55
Tofuslacker F20
iof så har jag hyfsat bra koll på vad feminism är.. och varför den behövs..
Men det behöver inte betyda att jag håller med om allt.

2005-12-16 11:22
tofuslacker: jaghar läst min del av feminism.. och jag tycker tyvärr.. att dagens " feminsim" har förlöjligat människan
Don't be offended
This is all my opinion

2005-12-16 12:08
vad är det som förlöjligar människan?
Sofia är en ärkeaktivist

2005-12-16 12:11
systemet: jag feminist.. minst sagt... men jag tycker bara att det som syns i media och den feminism som får uppmärksamhet förlöjligar människan...
Don't be offended
This is all my opinion

2005-12-16 19:16
förstår fortfarande inte på vilket sätt feminismen förlöjligar människan.
Sofia är en ärkeaktivist

2005-12-16 19:58
Tofuslacker F20
du håller inte med om att utvik är förnedrande
Nej jag tycker inte utvik i sig nödvändigtvis är förnedrande.. Alla personer har makt över sin egen kropp.. Kvinnor lika mycket som män. Och därför har alla rätt att göra vad dom vill med sin kropp. och om kvinnor vill vika ut sig för att tjäna pengar så ska dom få göra det.. jag har väldigt svårt att se vad som är så förnedrande i det hela..
Sen så finns det såklart killar som ser tjejer som horor eller objekt bara för att dom viker ut sig.. Men där är killarna totala trångsynta idioter.

Jag ser det inte som ett mönster att män gillar att kolla på silikon proppade tjejer.. Jag ser att det är VISSA killar som gillar att kolla på tjejer som viker ut sig.. Och så länge alla parter är nöjda med det så är det lungt..

O jag vet att det finns väldigt mycket killar som objektifierar kvinnor och ser dom som objekt.. Och det är ett problem i samhället.. Men däremot så tror jag inte slitz är en orsak till detta problem.. jag tror inte heller slitz är en samlingsplats för dessa idioter.. jag kan mycket väl tänka mig att det finns normala människor som vill se fina bilder på nakna tjejer men som ändå vet att dom är människor..

2005-12-17 10:04
Jag blir helt matt i kroppen när jag ser att det finns människor som väljer att ligga på rygg och spotta uppåt (som någon så vettigt sa).

Att diskutera vad feminism är och inte är gav jag upp för ett bra tag sedan på whoa, det finns tyvärr a l l t i d människor som vägrar se strukturer. Som vägrar att bredda sin syn och försöka förstå att det inte handlar om att i den enskilda fallet raka sig under armarna eller inte.. Människor som provoceras av att man ska kunna välja att leva utanför den trygga, hårt gjutna könsrollen som binder oss och att se att den existerar. Att inte se saker och ting i deras rätta perspektiv gör att man går miste om väldigt mycket saker, öppnar man ögonen inser man ganska fort att saker oftast inte sker av en slump och att det finns samband mellan de konstigaste saker. (T.ex att bli direkt eller indirekt diskriminerad pga av sitt kön)

För att besvara det första stycket av trådskaparens fråga (det andra var inte ens värt att läsa) kan jag för min del säga att min bild av manligt och kvinnligt förändras och utvecklas. Manligt och kvinnligt är enligt min åsikt ingenting man kan förneka. Att det sedan finns för att vi har skapat dem eller om de är biologiska är en fråga där många feminister i sig är oeniga.
big ups. och sånt.