pallar inte att läsa hela tråden, men detta är feminism för mig: "åsikten att kvinnan som grupp är underordnad mannen som grupp, samt att detta förhållande bör ändras". en väldigt allmän beskrivning av ordet som passar mig bra. frågan ifall feminismen har förändrat vårt samhälle idag är så idiotisk att jag inte ens orkar svara, säger bara att vi antagligen inte hade kunnat sitta här och diskuterat så självklart om mannen och kvinnan som jämnlika om det inte vore för feministers arbete genom tiderna. angående diskussionen att byta ut ordet feminism mot jämnställdhet anser jag att det vore idiotiskt även det, jag ser feminism som en ideologi och jämnställdhet som det man vill uppnå med hjälp av ideologin, ett tillstånd som samhället borde befinna sig i. för mig är det en självklarhet att vara feminist, jag anser att kvinnan har blivit förtryckt på grund av sitt kön och att detta är något som bör förändras. och som någon sa i början i tråden: åsikterna sitter inte i utseendet och/eller sexualiteten.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.