1 fråga, Hur skulle du göra?
Vi säger att du får en chans, en fråga! Frågan är givetvis fiktionell, men : Skulle du trycka på en knapp som gör så att 10.000 personer helt randomly faller ihop och dör för 500.000? Du kommer iväg med det utan att få något straff överhuvudtaget också. Kan med andra ord bli någon i din närhet/släkt!
hehe :) 500.000:- står på spel, tror jag skulle trycka 4 gånger om man skulle ha fått chansen fast dock så tror jag man skulle börja undra vilka man tog livet av. Om vi säger så att alla människor inte dör en hemsk död utan dör helt naturligt utan att känna något!
Jag skulle heller inte göra det
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Det är ÄCKLIGT hur högt ni värdesätter pengar. Fy helvete för sådana som ni.
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced
50 spänn per gubbe det är inte mycket det.
Jorden är överbefolkad så varför inte?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
För 500.000, aldrig, det spelar ingen roll om ingen får reda på att det var jag som gjorde det, man har ju ett samvete.
Producent
2005-12-19 15:57
eftersom jag e i behov av pengar så skulle jag nog göra det....
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate" "And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
hade tryckt fett många ggr
nej
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Har svårt att se att jag skulle göra det asså.
Veritas Amicus, Henkso Amicior!
inte ens om jag inte kände dem. aldrig i livet.
aldrig i helvete. vilken dum fråga.. letar du efter galna mördare på whoa eller :P
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>
10.000 för 500.000? Nää 1 person för 500.000? Visst. Jag kan nog leta fram nått avskum som förtjänar och dö. Skulle göra det för en kall burk cola och en dosa snus också om jag va 100 på att komma undan med det.
A Profound Hatred of Man
jag hade nog tryckt lite för många gånger, till slut skulle det bara vara jag kvar.
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?
klart jag skulle, de där 10,000 skulle ju ändå dö...
innebär inte det också att man själv kanske dör?
Nej, även om ingen annan får reda på vem de va som gjorde de.. Men hur fan skulle man kunna leva med de på sitt samvete resten av livet. ??
Jag står på samma sida som jag alltid stått på..<br> -Min egna.!
no way! tänk om någon av de där random människorna är min familj eller vänner.
Be the change you want to see in the world.
är ett liv värt 50 spänn då eller? jag tycker det e värt mer iaf.
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
no way! om det inte var ett gäng mördare då... (A)
Skönt med alla hycklande "humanister" som då alllldrig skulle göra det, när de genom sin livsstil avstår från att rädda döende varje dag. Men det är klart, trivs man en sådan makaber distinktion mellan handling och underlåtelse så...
"Och Paris Hilton skulle kanske valt att hålla sig borta från bioduken. Hennes insats i "House of whacks" gav henne en Razzie Award för årets sämsta kvinnliga biroll. "
beror på vilka som dog...
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
för lite pengar absolut.
jorå. och bilen gå bra?
Kan någon som pallar räkna ut hur stor chans det är att någon i en närhet dör? Säg att man har typ 15-20 pers som står en jätte nära....skulle vara kul och veta.
A Profound Hatred of Man
klart man skulle kunna göra. om det var massa personer som ändå led som dog
Jag vill ha roligt , inte trevligt
50 spänn huvet är på tok för lite... ge mig 500.000 per capita så ska ni få se på tryckande
-I'M WAVING AUTOMATIC GUNS AT NUNS
pengar är bajskorv på burk. hur kan man ens tänka på att göra något sådant för pengar? :O
500.000kr är inte så himla mycket i dagens läge även om det kan verka mycket när man bara sitter och tittar på nollorna här på whoa och i vetskap om att man får 950:- i månaden. femhundratusen försvinner rätt snabbt om man ska leva.
Kan någon som pallar räkna ut hur stor chans det är att någon i en närhet dör? Säg att man har typ 15-20 pers som står en jätte nära....skulle vara kul och veta. 1-(1-10.000/6.000.000.000)^n är sannolikheten att minst en av n specifika personer dör givet att det finns 6 miljarder människor. till exempel n=20 ger p=0,000033328...
Next_Principle Bara för att någonting tillhör vår moraliska intuition(om det nu finns en sådan) så behöver det inte vara rätt. "Rent rationellt tycker jag skillnaden mellan att radda en manniska pa sin egen bekostnad och doda en manniska for sin egen vinning ar en vasentlig skillnad (makaber eller inte)." Den rätta distinktionen mellan handling och underlåtelse är nog snarare något i stil med: "döda någon eller medveted låta bli att rädda någon från att dö (även om det kanske innebär näst intill minimala uppoffringar)" 10.000 pers för 50.000 låter vidrigt det håller jag med om, men det blir 50 spänn per person, och detta val gör både du och jag varje dag. Jag sket i att skänka 50 spänn till svältdrabbade länder idag och köpte chips och cola istället, trotts att jag vet att 50 kronor säkerligen kunnat rädda livet på ett eller flera svältdrabbade barn i tredje världen.
"Och Paris Hilton skulle kanske valt att hålla sig borta från bioduken. Hennes insats i "House of whacks" gav henne en Razzie Award för årets sämsta kvinnliga biroll. "
om de vore pedofiler , HELL YEAH , pedofiler e det värsta jag vet
fan, kanske skulle man, det låter ganska lockande faktiskt. kan inte svara på frågan innan jag står där
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
NoreOne P17 Nope! The_Sun_God P18 hahaha :) nja! Man får trycka hur många gånger man vill, man kan inte själv dö! 500.000:-, skulle nog själv tryckt flera gånger olyckligtvis nog så tror jag det iaf! Tänkt på att människorna inte kommer att lida ett dugg!
nej för i helvete...och dom som svarar ja och på fullt allvar skulle döda 10.000 människor för en halv miljon förtjänar stryk (eller ja, den som kan döda någon annan för pengar överhuvudtaget förtjänar stryk men att göra det för 50 kr/person är lite extra lågt) thou shalt not kill.
Vet iaf två-tre personer här jag skulle ta en använd snus för att avlida.
ahah så blir man girig å trycker massor å helt plötsligt faller man ihop.. ahhah
?- Hur många bor det i Tyskland? - Gôr-many.
har diskuterat detta förut så jag skall nog inte ytra mig,... men jag kan säja att jag skulle göra ganska mycket för 500 000,..
" Ska vi ... vad är det ni brukar säga? spöa en höna? "
Jag skulle tryckt på knappen, utan att tveka. Vet ni inte vad man kan få för 500k? Pff, ni alla skulle tryckt. :)
Living is easy, with eyes closed.
alla som fungerar normalt hade inte tryckt.
seen kan man ju faktiskt ta död på människan man älskar mest. ingen som tänkt på det?
jag gillar hela grejen med att människorna inte kommer att lida - hur blir det med deras familjer som kanske baserat sin överlevnad på dennes inkomst? eller kanske mannen vars fru avlider för att du tryckte på den där knappen? eller kanske det älskade barnet som dör i familjen medelsvensson? kan fortsätta med exempel i all evighet - det är en egoistisk handling. denna sjuka fascination av pengar.
det spelar väl ingen roll om människorna som dör inte lider. det som spelar roll och som alltid är det som lägger sig på samvetet om man nu skulle göra detta är väl snarare att alla anhöriga till de döda skulle lida.
"Bortsett fran Peter Singer som likstaller manniskovardet med en råtta " Råttor är bättre än oss, speciellt i det långa loppet.
döda människor för pengar?? nä skulle inte tro det va? då kan man väl lika gärna bli yrkesmördare...
Nä vad roligt, verkligen jättekul!!
Lyricist
2005-12-20 18:43
ja. för oddsen över att jag skulle känna någon av dom 10.000 som dom är ungefär 0% så jo det hade jag gjort.
There shouldent be no war between humanity. Världen är som en bur av natur.Djävulen och ljuset är raka motsatsen mot svart på vitt det är min bibel -Amen
jag hade utan tvekan tryckt en gång om året, en halv mille är ju schysst årslön, + att man gör nåt bra för planeten, och har man tur så lyckas man ju fånga nån man inte gillar, och jag har bara 2 personer som inte får dö, så risken är inte såå stor att dom dör.
"varför ska alltid dom vuxna bestämma, varför kan inte barn få vara stora, och välja föräldrar"