I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

21 + 15 = Fel ?

Övrigt - Vardagsfilosofi

Producent

2006-02-07 17:11
Och när ändrades den lagen om byxmyndighet ?
Engligt bup så är det 15 ...
Since 1984
@realgizlee // twitter
Producent

2006-02-07 17:14
Taget från deras hemsida

"
Vad händer om man har sex innan 16??

2006-01-13

Vårt svar till skolelev:

Den lagliga gränsen för sex är egentligen 15, då blir man s.k. byxmyndig. Egentligen händer ingenting om ungdomar har sex innan. Lagen är till för att skydda ungdomar och barn från att bli sexuellt utnyttjade av vuxna. Det är inte ok om en vuxen man har samlag med en flicka under 15 även om flickan själv vill. Tanken är att barn och ungdomar lätt blir beroende av vuxna och har svårt att säga ifrån. Det är bra om unga flickor väntar med genomfört sex till femtonårsgränsen. Slemhinnor etc. behöver tid att utvecklas så att samlaget blir en positiv upplevelse och inte tvärtom. Unga kvinnor är också mer känsliga för t.ex. könssjukdomar innan slemhinnorna är full utvecklade."
Since 1984
@realgizlee // twitter

2006-02-07 23:31
Jag vet inte om någon skrivit det innan men jag tänker mest på att åren mellan just 15 och 21 är år där man förändras och utvecklas väldigt mycket i personlighet, värderingar, åsikter, drömmar etc. Ja, som person helt enkelt.

HAN har liksom "gått igenom" de åren redan, hon står inför dom. Man förändras ju otroligt mycket, det är ju en del av tonåren på något vis (nej man slutar inte utvecklas som människa när man blir 20 heller, det menar jag inte).

Där tycker jag den stora skillnaden är. Visst, man slutar aldrig utvecklas som människa, men när man är 15 har man omöjligt kommit lika långt i sin personliga utveckling och förändrings- /mognadsprocess som en 21åring. Hon har nästan hela tonåren framför sig, som sagt.

De intellektuella nivåerna kan alltså omöjligt vara i balans med varandra om man har så stor skillnad i ålder, förutsatt att 21åringen inte är efterbliven på något vis, vilket det inte verkar som att din kompis är...

Det är ju skillnad på par som är t.ex 25 och 35 etc, för då är båda vuxna. Här handlar det faktiskt om ett barn och en vuxen.
?ABO- Anti-Brat Organisation!?
-gå med idag, rädda världen från överklassen redan imorgon!

2006-02-08 08:38
när jag gick i högstadiet var det en tjej som var tillsammans med en snubbe som var 37, och han hade en son som var 16, alltså ett år äldre än flickvännen..
boat sluts looking for work in borlänge, sweden

2006-02-08 08:41
goodfellas: hebefili kallas det..
boat sluts looking for work in borlänge, sweden

2006-02-08 16:40
Pinoccia

Ponera att snubben är efterbliven då?

Nej, jag spelar inte dum. En seriös fundering faktiskt. Men då känns det spontant som att tjejen nästan borde vara den som är mest ansvarig.

2006-02-08 16:55
Emelpee verkar väldigt klok.

Killen har så mkt mer erfarenheter och därför kanske det inte passar sig förtillfället. Om 5 år är situationen helt annorlunda.

Btw tycker jag att förlovning verkar lite väl?
Har dom tänkt att gifta sig så fort hon är 18 eller?
Och hur länge har dom varit ihop? Om folk snackar så mkt borde som ju vara vana om dom nu varit tillsammans så pass länge att de förlovat sig?
STICKUP!<br>www.myspace.com/elsatisfaction

2006-02-09 16:48
Puttovic P22

Ja om han är lite efterbliven så är dom kanske på samma nivå? Beror väl på hur efterbliven han är?
?ABO- Anti-Brat Organisation!?
-gå med idag, rädda världen från överklassen redan imorgon!

2006-02-09 16:59
21 + 15 = 36
njut

2006-02-10 17:55
finns en ekvation som är en tumregel för vad som verkar stämma med den allmänna acceptensen;
(din egen ålder/2)+6 = o

o = tjejens min.ålder
this is the place for your advertisement

2006-02-10 18:33
o = tjejens min.ålder

Hann läsa det där innan jag läste hela inlägget och trodde att du menade noll. Så man kan misstolka...

2006-02-10 20:03
Vilken tur att du inte han posta den misstolkningen så du hade behövt berätta om att du misstolkade istället för att berätta det utan att ha misstolkat.
njut

2006-02-10 20:25
va tror du själv?
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2006-02-12 01:50
idiotiskt att förlova sig med en 15-åring....

2006-02-12 18:27
jo vissa gränser ska det finnas, capish
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-02-12 19:09
Jag fattar inte hur man överhuvudtaget kan bli kåt på en 15-åring? Tom jag har svårt att bli det. Fast hon kan ju se äldre ut iofs.

2006-02-13 11:56
För mig gäller 5-års regeln. Killar som är mer än 5 år äldre än mig är no no. Hittills har det fungerat bra.
My heart lives in my vagina.

2006-02-13 12:40
man ska självklart inte döma någon efter ålder...MEN innan trosans gräns får passeras är det inte en fullt utvecklad kvinna bakom "mognaden"....så är det!

vet a verfarenhet att det finns tjejer på 15 som har ett sätt som får en att tro dom är äldre men det är något som ENDAST är en yta. djupet kommer med år! iaf några år.
klart att en 15-åring kan vara med en äldre snubbe men båda gör ett misstag av att förlova sig.
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain

2006-02-15 14:53
mannen , hade nyss en guzz som va 15, dels för hon såg ut som 20 , dels för hon betedde sig som 20...
till en början verkade det all good,
jag resonerade precis som du gör nu men i den långa rundan kommer han att hitta en massa små detaljer som till slut kommer göra hela tavlan ful.
och min och hennes åldersskillnad är inte ens lika stor som den är mellan din vän och hennes...
det är precis som eksem sa , hon kan vara mogen för sin ålder
men hon är inte mogen ännu, vart jag försöker komma är att du måste tänka på saken, hon är 15 år. hennes liv har inte ens börjat, det betyder att väldigt mycket.
Hon har inte ens kommit till den punkten i hennes liv där saker börjar falla på plats, mycket förvirring och mycket kommer att förändras inte bara i hennes personlighet. vill inte hata men jag tror inte det kommer funka för dom , ledsen
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-02-15 14:58
+

På grund av hennes ålder och åldern på hennes pojkvän handlar det även om anpassning, undermedvetet anpassar hon sig till sitt sällskaps ålder och fasst hon är en mogen tjej så kommer det komma dom stunderna då hon bara kommer få lust att göra saker som 15åringar gör, om inte så flyr hon bara ifrån sin ålder för att komma till en plats hon inte alls kommer vilja vara på när tiden är rätt...
till henne : lev ditt liv som du vill leva ditt liv, din tid kommer

2006-02-15 17:46
Orkar inte läsa... Men när jag var 15 började jag umgås med 20-25 åringar. Tror inte det har spelat så stor roll för mig att de var äldre, men jag förstår inte vad man som 20 åring får ut av att umgås med så mycket yngre? Och alla de killarna var grymt omogna, och är fortfarande..
När man ser ljuset i tunneln är det oftast tåget som kommer

2006-02-16 21:27
alltså, egentligen tycker jag inte att åldern spelar någon roll. Men folk har alltid invändningar, så är det alltid, speciellt i småstäder=)
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic

2006-02-17 14:18
Emelpee

dom skämtar hoppas jag?
-I'M WAVING AUTOMATIC GUNS AT NUNS

2006-02-18 14:08
men det är stört när barn lever tillsammans sexuellt med vuxna.
http://www.gratissms.se/k9w5ad4u71

2006-02-19 11:41
summering: 15 + 21 GÅR BORT DIREKT
http://www.gratissms.se/k9w5ad4u71

2006-02-21 01:00
Där jag växte upp var en 14 åring tillsammans med en 30 åring... det är lite snuskigt tycker jag.

2006-02-21 02:06
Hahaha sköönaste tråden på länge :D Läste genom alla inlägg, nej nu ska jag sova.

-Nisse- F22 Det låter inte så fresh iallafall. Gubben är nästan gammal nog att vara hennes fader!