I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tar saker för personligt

Övrigt - Vardagsfilosofi

2006-02-06 18:58

Tar saker för personligt

Hej..

Jag försöker sluta ta saker så personligt.. handlar inte om att jag har lätt för att ta åt mig saker allmänt och blir nedstämd o ledsen.. handlar mer om att jag kan ta saker för hårt av några få....

Jag hetsar upp mig över skitgrejer och förstorar upp o halvdramatiserar.. jag brukar vara en lättsam person med mycket humor.. men ibland när folk kommer mig för nära som jag umgås med.. kan jag börja ta saker de säger på för stort allvar osv...

jag vill kunna tänka klart o inte brusa upp över skitsaker..bli ledsen för saker folk säger fastän de inte menar illa..osv..

Känner någon igen sig? hur brukar du tänka?

I en "riktig" diskussion (kanske ordet dialog funkar bättre här) är dock båda parterna beredda på att ändra sin ståndpunkt.. Att försöka hålla fast vid saker och ting över lag fungerar verkligen inte. - blunt_smoke

2006-02-06 19:00
Look WITHIN, find your OWN divinity, detach yourself from social and material struggle. Be as free as you want to be!
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2006-02-06 19:01
:)
I en "riktig" diskussion (kanske ordet dialog funkar bättre här) är dock båda parterna beredda på att ändra sin ståndpunkt.. Att försöka hålla fast vid saker och ting över lag fungerar verkligen inte. - blunt_smoke

2006-02-06 19:07
haha!

jo de har man märkt!

nån skulle ju gå och dö för att han skrev i en tråd!!

eeeeasy there lil girlie :P

har 2 ord.

kallas ANGER MANAGEMENT

:P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-02-06 19:30
jo jag känner igen mig jag.

2006-02-06 19:32
aeap nej det är verkligen inte vad det handlar om. handlar inte om internet eller liknande..

2006-02-06 19:38
nuss:

spelar väl ingen roll ?
samma grej där ju.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-02-06 19:44
nej det är inte samma grej eftersom jag inte tar åt mig vd folk säger på internet. se skillnaden.

2006-02-06 19:45
nuss:

haha.. whatever u say baby =)

2006-02-06 20:31
hallå nån

2006-02-06 21:13
ett exempel.. om någon äter din bulle. tänker du då: åh, han/hon tog min bulle för jag e tjock!

är du så eller? isf är det bara att sluta.. du får helt enkelt lära dig att inte ta allt så personligt.. jag va som du men jag fick bli van med att inte ta allt så personligt. (ok, bull-grejen va lite överdriven men det finns såna som är så)
too shy to shine
http://estailo.blogg.se

2006-02-06 21:21
jag typ tar saker för allvarligt, måste tänka innan ja säger nåt om de egentligen för annars blir de fel, tror allt handlar om mig, eller jag vet inte riktigt, men aa... skitsamma

2006-02-06 22:50
bonsai jg förstår ditt exempel.. jag kan vara sådär ibland.. ja precis.. jag försöker tänka på det

2006-02-06 23:56
jag tror att det i grund och botten handlar om dåligt självförtroende på nåt sätt.. att man är osäker på sig själv..
too shy to shine

2006-02-07 10:59
kan ligga nåt i det.. hur löser man det då

2006-02-07 16:20
exakt dindin.

försöker aldrig ta grejer personligt, men nu på senare tid så har det gått lite utför.

2006-02-07 16:43
jag blir aldrig ledsen, inte ens om de menar det. Om man beter sig dåligt och får kritik så är det bara att skärpa sig, och är det ett skämt/inte meningen så är det bara köra på som vanligt.
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?

2006-02-07 17:23
nuss

du får bara "lära" dig att tycka om dig själv? acceptera saker som dom är och om du vill ändra på något, så gör det?
too shy to shine

2006-02-08 11:07
Jag känner igen mig. Så fort nån skämtar med mig o driver med mig så blir jag typ allvarlig o försöker försvarar mig. Är ganska jobbigt för folk tror att jag e blåst o inte fattar att d skämtar med mig. Fast jag fattar oftast att d skämtar med mig men ja tar ändå åt mig o måste försvara mig.
Har dock blivit lite bättre nu efter att jag har blivit utsatt för fler såna personer som tycker om att driva med en, efter ett tag så inser man att de bara är oseriösa personer som man inte kan ta på allvar. Tar dock fortfarande åt mig om dom säger nåt som jag har komplex för eller mår dåligt över.

Antar att man måste inse sina fel o acceptera dem o gilla dom eftersom de är en del av en själv. Man måste hitta sig själv o älska den personen man hittar.
In case you didn't notice, I was being sarcastic.