I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Killar o självförtoeende

Övrigt - Vardagsfilosofi

2006-02-15 18:43

Killar o självförtoeende

Vill inte låta fördomsfull men kan kalla det en "studie" som blivit till genom dem senaste krogbesöken.
Killar som raggar på en kör antingen den självsäkra jag vet att du vill ha mej attityden eller ursäkta mej jag gör säkert bort mej men frågar ändå stilen...
Var har hej här är jag är du intressant-personligheterna tagit vägen?
Är krogen verkligen en så sorglig plats att skådespel är det enda som passar in numera?
menar som tjej tänder man på varken eller....o tröttnar *gäsp*

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-02-15 18:49
ha-ha
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-02-15 18:51
jahaja, då kanske jag är ful o fan lika bra o aldrig mer gå ut...snyft, tack för ett så moget o bra svar=)

2006-02-15 18:52
När jag raggar på krogen är jag otroligt självsäker, men det är tyvärr inte ett skådespel..
http://www.sthlmmd.se

2006-02-15 18:54
Jag syftar alltså inte på självsäker som trygg i sej själv, det är det jag söker som kvalitet i mitt sällskap.
Men attityden var ute senast igår, två killar av fyra bad vid flera tillfällen om ursäkt för bla. sitt utseende o förtroeende....

2006-02-15 19:09
gå inte på krogen om du vill träffa intressanta människor

2006-02-15 19:10
åk hem till mig ist

2006-02-15 19:11
nja,,, kanske inte det heller ...

:p

2006-02-15 19:12
*Pussah*

2006-02-15 19:15
pussel förstår va du menar med självförtoeende, men jag syftade inte enbart på raggning utan snarare hur man möter en människa, antignen så verkar man ha knäck i lurarna o bara höra vad man själv har att säga, eller så ursäktar man allt man har att säga...vart bor du?:P

känner inga män med tillräkligt bra självförtroande för att någon son snaka med någon brud det inte känner ens under pistol hot. känns som det är extremt liten klick av män (oftas rätt jobbiga) som kan köra på den där stilen. alla jag känner skulle nog känna sig rätt sliskiga och obekväma i en sån situation. som man störde dem i deras redan rätt uppstyrda vardag.

går man på zoo så får man ju räkna med att träffa djuren om du förstår...

2006-02-15 19:18
storpajsarn.
Det där förstår jag inte.
Om jag vill dricka o lyssna på skön musik ostörd så går jag nödvändigvis inte utanför min dörr utan bjuder hem de jag vill ska vara där.
Men jag är väldigt social av mej älskar att träffa nytt folk men fördomarna av alla slag tycks ha kvävt den möjligheten...
demento
tror jag förstår...ibland önskar man lejonbur på vissa...

2006-02-15 19:18
restinpieces: okey, överdrev förmodligen mitt första inlägg med 73%, jag är varken blyg eller överlägsen, om jag ser en intressant å söt tjej på krogen, å jag har lust att prata med henne, då gör jag det, sen om hon e intresserad eller inte, ja det e smällar man får ta... sthlm, du?

2006-02-15 19:20
ja men grejen är ju den att många känner sig som kåta pervon bara man talar med en brud man inte känner, många har ju extremt dåliga erfarenhet av sånt. många jag känner vill inte ta risken av att göra bort sig in för främande människor. sen kan väl brudar börja snaka med killar om det nu är trött på att det bara kommer fram mongon.

2006-02-15 19:20
puszel
det låter som en sund inställning tycker jag.
Tänker ungefär likadant o för övrigt är det roligare att ragga på killarna än att låta dem hinna före haha...
men även där finns fördomar som golddigger stämpel osv.
trist säger jag...trist...
annarsh: Sthlm

2006-02-15 19:25
jag har nog aldrig raggat men jag vart mistagen för det en gång när jag skulle bestäla öl på gamla razzastan och bruden brevid mig frågade om jag jag trode om mig själv jag han inte svara för jag vart bara förvånad då jag inte till talat henne. sen hälde hon en öl över mig. dumt att spila ut öl tycker jag. sånt avskräker många. nu har jag inte något intrese av att gå på raggar race men skulle jag vilja skulle jag nog tveka rätt hårt. känns som det är en vis typ av människor som klarar av sånt och alla andra står mest och glor på.

2006-02-15 19:27
storpajsarn
asså som tjej spelar det inte heller mycket roll om man går fram till en kille man mött blick med, osäkerheten eller säkerheten tycks aktiveras blixtsnabbt o en pose måste intas av något slag o så e man på samam spår än en gång o ångrar snabbt att man tog steget...det är då man lätt börjar leka haha

2006-02-15 19:37
okej hajar nada om vad du snakar om men som sakt så kan jag inte alla såna där koder, blikar och skit. jag går ut ändast på klubbar där jag vet jag har mina vänner och jag dansar för mig själv eller med mina vänner och sen driker min öl. kommer någon och snakar med mig ser jag inte det som ett raggings försök. jag snakar med allt och alla som snakar med mig. jag är trevlighetsbög. så mig är det nog rätt omöjligt att ragga då jag aldrig skulle haja det. och ragga skulle jag aldrig häler göra. snakar jag med folk är det för att jag har något att säga dem inte för att jag vill något suspekt. som sakt så tror jag det dras en gröns melan oss som inte har koll på skiten eller det där spelet och rästen av krog folket. jag är som sakt på krogen av helt andra anledning och vet bara att andra håler på med någon slags socialt schackspel med konstiga koder och skit.

2006-02-15 19:38
restinpieces: golddigger, det e inte det första jag skulle tänka på om nån tjej kom fram till mig, (förmodligen för att jag inte ser spec tät ut, men ändå).: soft vart i sthlm?

2006-02-15 19:42
storpajsarn
schack har aldrig varit min starka sida, och ragga njae inte det helelr, men om man går fram till någon så gör man ju det antingen för man e på en klubb som spelar musik man gillar outgår från att folket där gör dsamma, lr snygga kläder lr bara utseende som lockar...
som sagt du snackar om spel, det va d jag ville komma ifrån o frågan från första början var : var tog det äkta vägen...

2006-02-15 19:43
puszel
hehe okej fått fram att "öfrebög" stämpel inte passar in på dej vilket förmodligen enbart är positivt:P
just nu o sen nåra månader tillbaka, bromma...gröna linjen lixom=)
får ja lov o be dej specifisera dsamma?

2006-02-15 19:44
men det blir ändå skumt, jag snakar bara med folk typ som är vänner till vänner om jag snakar med folk jag inte känner. sen så är alla andra på alla klubbar jag går på idioter och oftas inte alls speceilt insata i den musik som spelas. men sen anser jag att 99% världen är idioter.

2006-02-15 19:45
jag bor på öfre!

2006-02-15 19:45
men jag är lätt fatigast på hela öfre.

2006-02-15 19:51
bittert min vän....
man går så lätt miste om den sista procenten bra människor...eller kanske snarare usla människor men som ändå har något bra att tillföra en utekväll.

2006-02-15 19:54
ja bitter är lite av mit trademark
Skribent

2006-02-15 19:54
jag går ut för att dansa, mer eller mindre.. ha kul o lyssna på bra musik... raggar typ aldrig i dess bemärkelse som har blivit ragga.. alltså gå fram till nån o dra nån line.. krogen fungerar för mig precis som "det verkliga livet" eftersom jag beter mig likadant där som annars.. en gentleman, en försiktig men också en som är bekväm i min roll som 22-årig kille.. vissa tjejer märker man ganska snabbt om dem e blyga o då tar man första steget.. men såklart det e kul o leka.. utmaningar tycker dem flesta om.. men som sagt.. låt dem märka en o vänta på att dem kommer, om dem inte gör det, konversera lugnt o trevligt, om dem inte e intresserade så ta nya tag.. så ser jag på det iaf.. :)
beatheartsblog.com - freshness!

2006-02-15 19:58
fins inget att hämta i att vara gentelman, du blir bara trevlighetsbög. vilket iofs är allt jag vill vara. men myten om att det skulle ploka poäng hos brudar är vida sprid. du behöver ett antal procent rövhål i dig också för att kunna gå hem. i know jag har mer kvinnliga vänner än någon på planeten och har suttit mer på fler brud middagar än det är nyttigt att göra. det lyckas alltid klocka in folk som är lite av rövhål och missadet vetiga folket. det liger i kvinnas natur värkar det som.
Skribent

2006-02-15 20:08
det var inte vad ja skrev som viktigast.. men det e viktigt att vara trevlig också.. det handlar om att vara flexibel på krogen.. klart att ja vet att rövhål går hem.. ja skrev ju det, utmaningar.. man ska inte ge komplimanger till tjejer.. dem får ge en själv komplimanger.. säg tack o prata vidare.. det e trevligt, men dem förväntade sig en back at you, men det får dem inte föräns långt senare.. då blir dem riktigt glada! ;)

2006-02-16 02:45
killarna här låter snäppet skönare o säkrare i sin person än d jag har stött på o då menar ja inte raggat på utan träffat...
rövhål eller inte ett sådant har vi alla, men personen är denm man sist lär känna verkar det som, vet inte varför/hur/när fördomar och krogspel blev viktigare än stoltheten över den personen man verkligen är...finns väl ingen man avstår från att ha en pratstund med egentligen,det äkta är det vackra!c haha en full jävel är man vid det här laget åxå men en lyckad utekväll dock=)
Skribent

2006-02-16 02:54
restinpieces.. det e ju mycket mognad också.. att växa in i människan man är o lära sig nya saker varje dag.. som du sa, vara stolt och tro på sig själv.. tror att människor gör det vid olika tider i livet.. det e nog därför det ser ut som det gör på krogen idag.. o i övriga livet för övrigt med.. men visst e det tråkigt med alla förutfattade meningar överallt.. o det där me att personen e den mar till sist lär känna, såklart det e så.. människor känner över hela världen känner inte varandra.. o det görs ju nåt åt det varje sekund.. o när man har lärt känna en person så mycket så man vet hur mycket den fungerar och är ett med den så ska allt vara bra.. tyvärr e det ju inte så, alla dessa skiljsmässor o break-ups.. man vill vara bättre, starkare, större, man vill ha nytt, nytt, nytt.. det e tragiskt.. men sånt e livet..

2006-02-16 13:58
Vill inte säga life sucks though, men undrar vad det värsta som kan hända egentligen är om man är sig själv mot alla även främlingar o sådär...it's a shame=/

2006-02-16 15:45
jag är bäst, du är sämst!
Skyll inte på mig, jag rösta rött.

2006-02-16 16:32
I'm way out of your league judging by that line.

2006-02-16 18:04
Verkar som att kristpellen ställer folk mot väggen.

2006-02-16 18:28
hahaha så nu är man det åxå, jag känner mej väldigt unik då man tycks bli utpekad för man är kristen...alldeles ensam*snyft*
"man kan ju inte va troeende, då e man töntig" ///kristpellen ska genast springa till kyrkan o döpa om mej!

2006-02-16 21:36
men krogen är inget ställe man odlar djupa kontakter med nya männisjor, träffar men en brud på krogen så slickar man varandra i ansiktet en stund, byter telefon nummer men man hör alldrig av sig ever again.
in the end....its your best friend who kills you.

2006-02-18 19:27
starskiiii
ja hajjar varu menar, men betyder det att man måste spela?
måste inte ens röra snubben/flörta eller dansa...kan ta en öl o snacka skit d e kul o höra totala främlingars åsikter om saker o ting ibland, för mej kan d va som en frisk fläkt oavsett om man hörs nånsin mer, trött på spelet...

2006-02-19 02:58
gemensamma kompisar är överskattar, vill inte att mina flickväns kandidater ska vara så tight med mina polare. vet inte varför, men det är skönt att byta social miljö ibland bara.

sen på krogen är alkohol och andra droger oftast inblandade, jag personligen får mer ut av möten med människor i nyktert tillstånd.
och är man påverkad av alkohol så tenderar personligheten bli skindeep, tycker jag iaf, eller så drunknar man i allt skitsnack :P

2006-02-19 14:20
bibblan is the shit ^^

2006-02-19 16:31
demirel
vet ej om ja missuppfattat eller så äre du som gjort d grovt...jag är flicka=)

2006-02-19 18:08
Dagens I-landsproblem

2006-02-20 20:52
Allt är väl ett skådespel? Det är jag säker på.

Jag ledsnade på det med, jag hatade allt ett tag när jag insåg att alla bara låtsades vara någon de inte var... skitmänniskor.

Hur många gånger frågar ni en person om hur de mår och verkligen menar det? Eller frågar man bara för att man "vet" att svaret kommer att vara bra...
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2006-02-21 00:20
demirel ok ja kroge e ytligt, precis som flesta främlingar...
utseende kan agera insparksport men betyder ju inte att man ska dryga till sej sällskapet hem...
candide
ja har åxå tänkt på d där, vänner är av värde inte att jämföra me strangers, men vad vinner man på att låtsas va nåt man inte är när man kan va sej själv o trivas me d...

2006-02-21 01:39
nojjman som att d bara händer killar haha, gäller o va fyller smart inte fylle svin

2006-02-21 08:32
nojjman

Menar du att du är nykter eller båda är nyktra? Det finns inget värre än att vara nykter och prata med någon som e full (framförallt tjejer)

Jag ser tillochmed ner lite på onyktra personer när jag inte druckit en droppe. Å andra sidan har jag börjat tänka på detta när ja dricker också, och har slutat bli odräglig, utan försöker stanna i nån sexig lullig fas. Allt går mycke smidigare då
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2006-02-21 10:28
restinpieces...men krogen är ett sådan arena där folk inte har speciellt mycket att säga och göra mer än att falla in i de rätt strikta roller som finns. och det kan du ju inte påstå är något nytt? eller..hur kan du undgått att märka det förrän nu?

Men jag kan tänka mig att det beror rätt mycket på vilket uteställe du går på, och hur klientelet är.

Jag skulle kunna tänka mig att de även använder otroligt mycket kroppspråk.
förutom sina tattiga kommentarer.
men det är ju ett socialt spel, där du också har roller. jag förmodar att ditt förhållningssätt påverkar till viss del hur de som raggar på dig frågar.

Men tycker du att det är smickrande i huvudtaget när folk kommer fram på krogen? du får förvisso en egoboost men de kommer ju fram till dig för vad de ser av dig, du blir en docka för deras begär...smickrande?
det är ju saksamma hur de är, de bara tycker om hur du ser ut.
..hurra?

men det är ju tärt på krogen...
..vem tröttnar inte? *gäsp* ?
gazt.tumblr.com

2006-02-21 10:32
och jag menade det är ju såfall saksamma hur du är, de bara tycker om hur du ser ut.
det verkar ju vara oki att använda folk som dekor i sin vardag..

gazt.tumblr.com

2006-02-21 13:11
orddöv
ja usch det har väl varit så i alla tider, men rollspel existerar ju i såna fall överallt från skola-jobb o familj osv...
Och nej jag är inte så naiv att jag tror att killen som kommer fram har sett nåt unikt o underbart i denna främling o bara måste få höra vad jag har att säga om världens alla problem o mirakel, men däremot så är det ju en inkörsport till kanske spännande diskussioner..som en frisk fläkt lixom. Inte för att försumma mina vänner nu dårå men dem diskuterar jag med dagligen, vet d flestas ståndpunkter osv. Men fortvarande ser jag inte vinsten i att låtsas vara någon annan än den man egentligen är, chansen är inte direkt större att jag tycker om en falsk personlighet framför en äkta, genomskådas också ganska fort särskillt om ena parten e nykter o den andra inte...
Är på massor av olika hak! Sitesajjing i sthlm på lördakvällarna e härligt=)

2006-02-21 14:45
När jag går ut, så går jag främst ut för o dansa o ha kul o sen om man hittar en danspartner som man kan tänka sig att ragga på så e juh d kanon. Grejen är den att man blir typ dissad om man typ försöker dansa med nån tjej. Det verkar typ som om dom tror att man bara e ute efter ett ligg. Det e jävligt störande o brukar sluta med att man får stå själv o dansa. O DÅ! kan d möjligvis hända att d kommer nån tjej som vill dansa med en.
Vaffan e d här?! Helt vrickat.
In case you didn't notice, I was being sarcastic.