I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Killar o självförtoeende

Övrigt - Vardagsfilosofi

Skivsamlare

2006-02-21 17:12
hatar krogen. När man träffar en tjej där är stämmningen alltid så tillgjord och ytlig att jag blir ointresserad även om tjejen kanske är en bra människa. Raggar gör jag aldrig för min löjliga stolthet skulle inte klara av att bli nobbad. Nej, jag menar att man träffar folk bäst genom slumpen.

2006-02-21 18:07
ofta när man tar kontakt med en tjej på krogen så agerar hon helt överlägset och bitchigt, typ vem tror du att du är som kommer här och tror att du kan få prata med mig du äger inte en pizzeria och du har inte en farlig attityd och du har inte leasat en lexus så skit ner dig.
eller så är det typ du känner inte han som äger krogen du är inte på gästlistan du dricker inte skumpa och du är inte polare med han som äger stans coolaste kläd butik.
eller så är det, typ du spelar inte hockey i elitserien och du spelar inte i allsvenskan, då är du inte aktuell för mig.
eller så är det, typ du spelar inte i ett indie band du har inte släppt några poesi samlingar och inte heller är du nån flummigt skön konstnär du är inte ledare för ett feministiskt parti du lyssnar inte på jazz på vinyl och du ser frisk ut och luktar gott så du är en ytlig kille och du passar inte in i min förjugna estet värld.

Det är helt sjukt! vart är alla normala brudar som mår bra! exemplen ovan visar ju tydligt att dom tjejerna inte mår bra med sig själv och dom borde söka hjälp för sin ångest NU
Jag är en tviiiiivelaktig figur

2006-02-21 19:45
hallifax P61

hehehe, jävligt kul exempel. Tyvärr är det juh lite så, man måste visa att man har nåt att komma med hela tiden o på stört annars e man ointressant.
In case you didn't notice, I was being sarcastic.

2006-02-21 19:56
hallifax assåå haha d där va fan sant om ja inte kände igen mej själv på alla punkter så åtminståne på 3...men ståre före dårå,
betyder dock inte att jag spelar när jag går ut för jag tar skiten o bli dissad den dan det händer *blink blink*
alla har väl något o komma med, den som bara inte e monoton o sömnig och har mer att lyssna på än sin egen gälla röst tar jag gärna ett snack med utan baktankar.
Pizzeria ägaren har man ju lärt sej o akta sej för, slutar bara med att man får undvika en tredjedel av stan...
Indie pop intresserar mej inte ett dugg
dock d där me klädbutik låter nice, ett av mina stora intressen så d skulle inte repa lacken lixom...
och d där att må dåligt typ självmordbenäget offer me skärsår upp till öronen...d e inte jag hehe men d e då man vet att man borde vända om o springa...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-02-21 20:06
demirel
jag är inte säker på vad du definerar som popstil?
Vet inte men ska man snacka utseende så föredrar jag helskinnade armar utan blodspår, och till det gärna ett par sjyssta jeans behöver inte va av d dyraste laget o absolut inte dem fula nudie me målarfärg över häcken, t-shirt duger bra o ett leende på läpparna=)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-02-22 09:24
hallifax
ofta när man tar kontakt med en tjej på krogen så agerar hon helt överlägset och bitchigt, typ vem tror du att du är som kommer här och tror att du kan få prata med mig du äger inte en pizzeria och du har inte en farlig attityd och du har inte leasat en lexus så skit ner dig.
eller så är det typ du känner inte han som äger krogen du är inte på gästlistan du dricker inte skumpa och du är inte polare med han som äger stans coolaste kläd butik.
eller så är det, typ du spelar inte hockey i elitserien och du spelar inte i allsvenskan, då är du inte aktuell för mig.
eller så är det, typ du spelar inte i ett indie band du har inte släppt några poesi samlingar och inte heller är du nån flummigt skön konstnär du är inte ledare för ett feministiskt parti du lyssnar inte på jazz på vinyl och du ser frisk ut och luktar gott så du är en ytlig kille och du passar inte in i min förjugna estet värld.

Det är helt sjukt! vart är alla normala brudar som mår bra! exemplen ovan visar ju tydligt att dom tjejerna inte mår bra med sig själv och dom borde söka hjälp för sin ångest NU^^

hahaha om du nu ska vara sådär charmit trött på livet så kan jag tänka mig att gå ut med dig:P

2006-02-22 09:40
restinpieces....ja alldeles riktigt..rollspel finns överallt. Men krogen känns yttesrt inriktad på att genom sociala mönster maskera ett biologiskt behov.
Och det blir ofta fånigt, eftersom det bara blir ett tärt spel.
det är ju inte konstigt att om det sedan leder till ett förhållande så fastnar det ofta i sina roller när initieringen av det i sig bygger på ett spel..på en tillrättalagd attityd

men just att du kan vara hur smart och schysst och bra och trevlig som helst..men ingen kommer märka det där..för de kommer bara se dig och tala någon social psalmvers som ni båda känner till är ett sätt att skapa kontakt och följer det sociala mönstret för detta.
den ytligheten är ju bara så trist.
gazt.tumblr.com

2006-02-22 11:48
restinpiece

men snälla rara. förstår du vad vi män får stå ut med när vi varje jävla krogrunda måste hålla på limma som galningar? ni vill ju också att vi ska skilja oss från de andra för att vi ska bli valda. hela kroglivet är ett spel, och om du ger dej in i det så får du faktiskt ta att killar kommer me diverse metoder för att få dej på rygg, eftersom det är målet för kvällen. får en kille dissen tillräckligt ofta på krogen så kanske han måste bygga upp en image som ska hålla, som egentligen inte alls e va han står för.

jag tröttnade på kroglivet när jag va 20, för mycket image o falskheter. jag super istället me folk jag tycker om, och helst på nån hemma fest. dyker det upp en dam för kvällen så är man som man känner för just den kvällen.
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha

2006-02-23 16:27
orddöv
det är ju inte konstigt att om det sedan leder till ett förhållande så fastnar det ofta i sina roller när initieringen av det i sig bygger på ett spel..på en tillrättalagd attityd
det där är så sant så sant, tror inte direkt på metoden att hitta sin prince charming with a shining armor på krogen...
Men xakt vad vinner man på att hålla tillbaka sin personlighet? snarare förlorar man sej själv någonstans på vägen.
shunare P23
men snälla rara. förstår du vad vi män får stå ut med när vi varje jävla krogrunda måste hålla på limma som galningar?
Fan när jag verkligen velat något så e jag unstopable!
ni e inte dem enda som raggar d lovar ja, men om jag vill ha någon så skiter jag i om det e en utsliten line som " hej du e het"
det e i alla fall rakt på sak o d enda jag vet om snubben som står framför mej...och samtidigt om d inte e ömsesidigt så har ja sparat en helkväll på o kallsnacka o försöka pasa in i nån jävels mall för hur en brud ska va...
äkta eller ingenting alls!

2006-02-23 16:27
o för övrigt så är jag sällan varken snäll eller rar.....

2006-02-23 16:44
restinpiece

damn om du bara kunde va kille för några dygn, känna hur testosteronet jagar dej likt ett spöke o du till varje pris vill knulla, men bemöts av stroppiga och otrevliga slynor oftast. det är klart att man då måste lägga om taktiken. Och säg va du vill om att du raggar när du känner för dej men du har det så otroligt mycket lättare än killar för o ragga, du behöver inte göra till dej alls. nån kommer knulla dej ändå, för killar är djur i det avseendet. och det har inte alls nått o göra med om du är snygg eller inte. så som sagt, lätt för dej att döma ut de stackars finniga pojkarna som försöker få dej på rygg, när du själv inte upplevt hur det är att vara kille, sweetness.
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha

2006-02-23 16:49
shunare
Nej o tackar gud för d varje dag...
men som att ni har mer behov!?
du kanske fastnat i puberteten o hormonerna bara inte slutat spöka..eller så har du bara inte träffat nån som kan tillfredställa dej rätt så du e mätt, sugen på mer men skulle inte palla en omgång direkt lixom...synd hur som helst.
Ah att du spelar som du säger att du måste göra betyder ju att du endast får dem där tjejerna som går på det crappiga desperata oanstränga komplimangerna, dem e säkert jäääättesmarta och självsäkra, kanske tar betalt till o med vafan inte ovanligt längre...
o för din del va d kört när du kalla oss stroppiga otrevliga slynor, visar med vilken inställning du går in för saker o ting, sånt lyser som finnar i pannan på er d e dags o inse.

2006-02-23 16:57
restinpieces

jag försvarar inte mitt eget beteende, för jag beter mej inte så. jag försvarar de stackars pojkarna du dömer ut, trots att det enda de försöker är att få till det. jag behöver ingen som kan tillsfredställa mej, inte på en sunkig krog iaf, i såna fall gör jag det själv innan, så whoops e alla problem borta, och mitt testo lugnar ner sej så kan jag va glad o göra annat.

o för din del va d kört när du kalla oss stroppiga otrevliga slynor, visar med vilken inställning du går in för saker o ting, sånt lyser som finnar i pannan på er d e dags o inse.

jag kallar inte alla för det, men du vet den dömande blicken en slyna på krogen kan ge när allt man försöker vara e trevlig. seriöst ibland vill man slå dem, typ man frågar efter eld eller en cigg o de kollar på en med en blick som säger: "ingen dolcegabbana jacka, ingen BMW, du ser inte rik och tillräckligt inne ut, varför ska jag prata med dej?". Jag tycker seriöst det bara e najs när dem här desperata grabbarna kör sin taktik och ljugarstuga för att få såna parasiter på rygg o sen bara sticka.

2006-02-23 17:06
shunare
hehe jag gillar inte heller såna tjejer, och precis som du kanske dömer ut resten av tjejerna på krogen för att ett litet gäng om 5 står utanför o byter blickar, så har du än en gång sabbat för dej själv o ingen annan.
Men håller med! det är synd att vi tjejer kanske dömer för hårt i förväg, men oftast finns det anledning. Min egna största utmaning när jag går ut (förutom att försöka gå därifrån relativt nykter) så är det att vara öppen för nya möten o spännande människor, även om dem inte har DG jackor o helst ingen bmw för den delen. Men möts ofta av just det där!
Killar som säger shuu bruden nice ass eru bra på bazz, då ere dags o hålla hårt om ölglaset så det inte råkar krossas mot barhörnan för att snitta en o annan hals...
kanske behöver en ny blank sida lixom, utan erfarenheter av både bra o dåligt, och bara gå ut balanserat naiv och ha kul utan förväntningar.

2006-02-23 20:03
går du ut för att bli raggad på, tråkmåns. gör något själv

2006-02-25 13:32
Jag går ut för att röja o ha kul, o nej inte nånstnas på min lista är ett ragg prioriterat, o om man snackar me folk o e social o dansar o grejer tycker inte ja d räknas som att ragga...röka fet mm bakom stängda dörrar.

2006-02-25 14:54
emelpee
hellre dansa o ha kul än att stå o dra sorgliga repliker i baren...
95% av tjejerna kan inte ens dansa.
o var e killarna som kan bättre då? inte sett inte sett....

2006-02-25 16:06
jag börjar faktiskt tycka hon e lite charmig :P

kom förbi nån klubb i lund så ska jag visa dej hur riktiga män gör hehe

2006-02-25 16:22
Vafan, det är ju skitsvårt att veta hur man se bete sig för att alla ska bli nöjda och glada. Jag hatar den där bitchiga stilen och försöker få mina nej att vara så trevliga som möjligt av flera anledningar. Men varje gång man INTE bitchar och dissar utan är trevlig och kanske svarar på ngn fråga eller whatever så tas det som ngn sorts invit, vilket det faktiskt inte heller är...

Så, hur säger man tack men nej tack på ett schysst sätt?

Det är varken lätt för det ena eller andra könet att skilja agnarna från vetet s.a.s.
Why the fuck can't emcees emcee no more?

2006-02-25 16:35
seized

det verkar som att du säger det på rätt sätt. hade du sagt så till mej så hade jag fattat, förmodligen gått därifrån eller kanske om du visar det på nått sätt att jag e välkommen att prata men inte mer så hade jag gjort det.

2006-02-25 17:41
shunare

Yes, vad jag försöker säga att det inte är svartvitt med osäkra killar/whatever som trådskaparen beskriver det vs. bitchiga brudar som inte ger ngn ut D&G en chans.
Why the fuck can't emcees emcee no more?

2006-02-25 17:58
Jag har inget bra självförtroende och raggar där efter inte på krogen.. tar det lite sakta men säkert metoden då kanske...

2006-02-25 18:32
Hmm kanske inte sagt något om tjejer för det var killar o deras självförtroeende som e ett störningsmoment för mej o inte tjejernas...
Jag kan va riktigt bitchig men då med anledning, o inte för att ett tryne snackar med mej utan om jag tex. blir förolämpad eller nån e för närgången. Annars e d bara o säga va man tycker eller tänker i situationen.
Forumen tack för applåderna ;*.
Det var ett väldigt givande inlägg ditt iq skrämmer mej.

2006-02-25 21:00
Om man tror att man kan dansa så finns d ingen som kan säga annorlunda, sen kanske det inte e din stil då behöver du inte kolla åt det hållet?
såna killar som hoppar o fjantar sej tycker ja kan gå hem igen...

2006-02-25 23:12
LOL,. asså jag kan inte sluta skratta över denna tråd!,

men jag ska göra en insats för bättre socialdynamik på krogen! För alla Pojkar som vill bli män och alla män som vill bli män!

här är några länkar som jag tipsar om '

http://www.mysterymethod.com/

http://www.realsocialdynamics.com/
™™™™™

2006-02-26 16:51
VI tjejer och VI killar?

ni menar jag tycker, jag gör ? eller folk jag ser agerar så....

om du avhyser någon på ett sätt som du tycker är bitchigt så oki..då är det så...är du bitchig eller tydlig är ju min fråga? eftersom många som kommer fram är väldigt målinriktade så kanske det krävs att ge dem ett tydligt nej så att de fattar vinken och låter dig vara ifred?
gazt.tumblr.com

2006-02-27 12:49
emelpee
onödigt att ens jämföra med idol uttagning???ser ingen liknelse, då är d fråga om vad hela världen vill höra och köpa o göraa massa prods rika osv. Med att dansa på krogen....
Det är en sak att leva sej in i musiken, har du tänkt på att d jkanske e just d dem där tjejerna gör åxå?som du ser som 6objekt....?hoppar o fjantar sej, låter som att du typ hänger på amerikansk tonårsrockklubbar typ...hoppa till rap lr sellout hip hop? inte sett ute i alla fall bara på konserter o e glad för d.....
orddöv
jag besvarar för d förstra inte ens blickar från grabbar jag vill hålla mej borta ifrån....enkelt steg för att inte hamna mitt i skiten, annars e d ju bara att säga som det är utan att låta agro kanske lite kall bara men kalla fakta som sagt....