I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ta kontakt med "främlingar"

Övrigt - Vardagsfilosofi

2006-02-19 19:29

Ta kontakt med "främlingar"

Anledningen till min kommande frågeställning är en händelse igår..

Jag är en blyg kille, jag söker inte gärna kontakt med främligar bara sådär. Men igår var det när att jag gjorde ett undantag. På vagnen på väg till bio capitol där jag skall se en cinemateksvisning så kommer det på en tjej som på nått sätt kändes som precis det jag letat efter, i utseende, stil och allt. det kändes ganska skumt faktiskt, men så var det. att hon sedan var påväg till precis samma ställa som mig gör ju att hon får pluspoäng i min bok också. men feg som jag är så vågade jag inte prata med henne eller så. men hon är ju medlem på cinemateket hon med tydligen och då finns det ju kanske en chans att hon dyker upp där igen och då kanske jag är mentalt förberedd för att söka kontakt.

men nu handlar det här inte främst om mig utan jag vill höra era erfaranheter? har/brukar ni söka kontakt med främlingar ni är intresserade av? eller har någon sökt kontakt med er sådär på nån ofentlig plats utan alkoholpåvärkan. hur gick det till? vad hände?

Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!

2006-02-19 19:36
Jag söker kontakt med främlingar på nätet, bjuder hem dom till mig och drogar skiten ur dom.
Efter några timmar vaknar dom i ett badkar fullt med is i en källere och märker att jag stulit deras organ för att sälja dom på svarta marknanden.
True story
A Profound Hatred of Man

2006-02-19 19:38
Jag har nog aldrig känt något speciellt intresse för en främling, men om så var fallet så hade jag nog sökt kontakt på något sätt.

Har hänt att männsikor kommit fram helt random och sagt lite småkonstiga grejer för att få kontakt, och personligen tycker jag bara att sånt är roligt. Men det det är ju annorlunda när nån weird pensionär på stan kommer och frågar "får jag doppa min?", inte lika uppskattat haha.

2006-02-19 19:52
Jag tänker alltid "våldtäkt HJÄLP gahgahagah" när en främmande man tar kontakt så jag avråder alla manliga varelser att försök inte småprata med brudar ute på gatan, iaf inte med mig jag blir skiträdd.

Bra exempel på hur media skrämmer upp folk =D
A Profound Hatred of Man

2006-02-19 19:58
jag har upplevt en stor skillnad mellan de personer jag får/söker kontakt fastän jag själv tror mig ha bettet mig likadant... En tjej träffade jag på pendeln, vi skämtade och bytte mail efter en kvarts umgänge.. Andra käns det hopplöst svårt att få kontakt med.
Förra veckan började jag konversera med en vacker tjej. Vi var i ett motsvarande sammanhang som du skulle var i på cinemateket. Jag hade sett henne innan och var ganska säker på att hon hade sett mig. Jag sa hej när hon gick förbi och vi började småprata.. Så länge man är lite glad samt tittar den andra personen i ögonen så verkar/är man trevlig och självsäker.
Men att komma så långt att man byter nummet eller mail... skitsvårt tycker jag
--------------S--------------- 

2006-02-19 20:31
Jag personligen är alldeles för feg för att ta kontakt med främlingar, men om främlingar tar kontakt med mig är det helt okej. Men vissa gånger är det bara creepy, som när man sitter på bussen och en 50årig man sitter och blinkar med ögat och ler. Andra gånger är ganska trevliga, som när jag stod utan för SF förut och ett killgäng går förbi. Jag märker att dom stirrar och småviskar om mig och tillslut kommer en av killarna fram och gav mig en komplimang, sen var det inte mer med det. Det gjorde min dag iallafall.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-02-20 13:21
Det e svårt med folk som man aldrig träffat alls förut, om det däremot är någon som man typ springer på ibland på typ jobbet/skolan eller nåt så kan man ju bygga upp det genom att bara börja säga hej typ sen nästa gång kan man fråga hur läget är osv...
Så jag träffade tjejen jag dejtar nu iaf =)

PS. Fråga alltid efter personens namn, blir mycket personligare då...
Taikon - The Bastard Formerly Known As Mad-P <br> "What was your dick doin' in the milk man..."

2006-02-20 13:22
Dessutom...
Som Liyah nämner, man ska nog inte vara för "på".
Börjar du smöra direkt om hur söt någon är så blir det lätt för mycket tror jag.
Taikon - The Bastard Formerly Known As Mad-P <br> "What was your dick doin' in the milk man..."

2006-02-20 15:18
Man droppar en fin kommentar till tjejen... sen går man därifrån som ingenting har hänt så hennes tjejgener får tid att börja bubbla och viska omedvetet att honom vill jag ha.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-02-20 16:49
Jag har ingen aning, är också för blyg för att göra sånt oplanerat och oftast finns det ingen tid att planera så man fortsätter gå förbi osv.

Nu har du ju ett guldläge att planera det lite iaf.

2006-02-20 17:28
slowmo:om du är säker på att du ska träffa den tjejen flera gånger kan du börja med att bara söka ögonkontakt med henne och le. kanske ler hon tillbaka, och om så är fallet kan du fortsätta med att börja säga "hej" när ni stöter på varandra. och därifrån går det ganska lätt över till småprat, och sen rullar det bara på därifrån.
http://wifebeaterlove.blogspot.com

2006-02-20 17:40
hehe.. jag lät någon annan ta stöten..eller så...
på en festival sa min killpolare att dj:n såg cool ut. Jag tyckte mest han såg snygg ut :P

Så jag lät killpolaren gå fram först och snacka om records n shiit och sen kom jag så lägligt och skulle snacka med min polare, och då pratade dom två redan. Men jag är inte så oartig att jag fryser ut den stackars lilla dj:n!.. så jag började prata med honom åxå :D

..bowla med gamar.. strike varenda gång!
firar 9månader om två veckor ^^

Go for it!
each one, teach one! för hiphopen vidare

2006-02-20 17:57
jag är inte särskilt blyg offentligt. innerst inne är jag grymt blyg egentligen men socialt så agerar jag motsatt i många situationer. dels därför att inte riskera hamna utanför och dels för att det är trevligt att träffa nytt folk, men i grund och botten handlar det nog dock mkt om att man på det viset döljer blygheten (osäkerheten).
dock så beror det ju också en hel del på motparten. går man fram och söker kontakt med någon så avgör ju i mångt och mkt första responsen hur man själv agerar i andra läget. det behöver ju inte bli tillknäppt och blygt utan kan bli det rakt motsatta.
dock har jag slutat lite grann med att söka kontakt med tjejer i vissa situationer just pga, som det antyds ovan i tråden, finns så många förutfattade meningar om dess syfte. det är lite trist att man i vissa situationer ska behöva motbevisa sådant.

2006-02-20 18:43
jakpuk : nja, säker är jag väl inte. men det känns som det finns en ganska stor chans att hon dyker upp där igen. och visst låter det som en idé det du säger men det är ju aldirg så enkelt när det väl gäller.
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!

2006-02-20 20:38
Jag tänkte som du en gång... jag var rädd för att ta kontakt... Men vad vinner man på det? Jag betämde mig en dag för att jag inte vill ångra något alls när jag dör, så jag antar att jag måste göra allt som jag känner för nu...

Det började kanske en kväll för kanske ett år sen, jag vet inte riktigt. Tror att det var i mars 2005. jag var på en spelning med ett ganska välkänt band i en hyfsat medelstor stad i Sverige...

Jag såg där, på spelningen, en flicka. Mina ögon mötte hennes, och vilka ögon. Jag var för feg för att prata med henne, bara tittade på henne i 15 sekunder, sen gick jag. Efter drygt en halvtimme så tänkte jag om. Jag tänkte "Fan Candide! Det här funkar inte längre, ta dig samman och gör vad du vill med ditt liv." så jag ställde mig på en stol, tittade över publiken och såg henne. Jag gick fram till henne och släppte, kanske den löjligaste komentar jag någonsin kommer att släppa. "Tjennnnnaaaa... (jag är 23 år gammal) du är så vacker, jag måste få kyssa dig"

Hon sa ja. Vi kysstes, träffades igen på hultsfred och hängde en hel del i somras. Det var trevligt. Sen drog jag från Sverige och så var det kört.

Men nåt råd kanske? Tänk bara att du inte har nåt alls att förlora, du kan bara vinna, och tänka på nåt så litet som att skämmas i 5 minuter? Det måste man vara dum för att göra.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2006-02-21 17:37
Jag är för trevlig ibland. Snackar med alla.

2006-02-21 18:03
kör hårt! ge oss hela storyn sen så man får veta hur det gick!

2006-02-21 18:08
Ja.

Jag får önska dig lyckatill också! ;)

2006-02-22 12:00
Chino

Japp vi blir så jäkla glada avett
för lättflörtade

2006-02-22 16:15
Ja vadå jag försöker ofta slå upp en konversation med nån om jag har tråkigt på tuben eller så. Märk att jag skrev "försöker", för oftast när man säger nåt så stirrar dom på en, säger "aa" och kollar sen ut genom rutan och låtsas som att dom inte ser en.
"I whistled for a cab and when it came near, there was a hispanic in the car with lice in his hair"

2006-02-22 16:18
Jag brukar säga:
Tjena kexet, står du här och smular?

Går ALLTID hem.

2006-02-22 16:38
Ja gud nåde om man ens tittar på ngn i Sverige. Creds till Shakes som försöker va social!

2006-02-22 16:50
haha.. men man är ju formad därefter. En medelålderskvinna började prata med mig på tunnelbanan sen jag frågat om en adress. Jag blev nästan skraj.. här, här prata man ju inte med folk cirklade i min sociofobiska svensson skalle. Men vi började trots allt snacka och gjorde så i tio minuter tunnelbaneresa. Hon var as trevlig... Jobbade på ams och gav mig tipps om vart jag kunde söka jobb etc.

2006-02-22 16:51
ur säkta sär skrivningarna

2006-02-22 16:54
Det tragiska är att man direkt börjar spekulera i om personen i fråga är utvecklingstörd haha. Sociofobiska svensson ehh JA lol

Rappare

2006-02-22 17:23
Då jag tagit kontakt med främlingar har det som aldrig varit "in the flesh" så att säga, känns alldeles för konstigt för mig i alla fall att bara säga Hej åt nån random och börja ett samtal (om vad?) så jag har på sätt och vis försökt få fram MSN-adresser eller dylikt och sagt Hej första gången där och sen kan man säga Hej då man ses i verkligheten så att säga efter att ha fått på det klara vad hon går för.
facebook.com/idiomatisk - fan page
Rappare

2006-02-22 17:26
slowmo P21
Du kan ju se vilka hon hänger med och försöka få fram lite mer information på det sättet, för det känns inte lika illa att göra bort sig inför folk man inte bryr sig om än en kanske blivande kärlek. imho.
facebook.com/idiomatisk - fan page

2006-02-22 20:20
urs. jag är hemsk på sånt. tar aldrig kontakt me främlingar. blyg som satan. speciellt om de e ngn intressant. praise the internet.
har för lågt självförtroende för den verkliga världen.

2006-02-22 20:33
haha den här tråden var itne primärt tänkt att handla om mig utan det var tänkt som en liten bakgrunds story för frågeställningen. men endå kul att folk lyckar mig till.

det har faktsitk hänt mig två gånger att tjejer har frågat efter mitt nummer, en gång i skidbacken och en gång på vagnen eller ja inte på vagnen ens. utan såhär gick det till.

Jag varit och åkt inlines i en inomhushall och var på väg hem. på vagnen sitter det ett gäng tjejer 3-4st kanske. jag märker hur en av dem sitter och tittar på mig hela resan, men tänker inte mer på det. vi går av på samma hållplats och sticker iväg bort till ett ställa vi skal låka på, hör en massa skrik och grejjer i bakgrunden, vänder mig om frågar om de vill nått men ingen reaktion därifrån. så vi sticker iväg till ett ställe i närheten vi skall åka på. 10 min senare har dock det där tjejgänget hittat bort till stället vi är på, (det är en bit bort imponerande att de hittar). min polare går och frågar vad de vill, de säger att hon tjejen som sitter och tittar på mig på vagnen undrade om hon kunde få mitt mobilnummer. jag åker bort och frågar varför? generad klämmer hon ur sig ett "Därför!" och jag är väl inte den som nekar en söt flicka som gjort allt detta besvär mitt nummer. Och detta var faktiskt en sanslöst snygg tjej, way över min liga egentligen och hon är verkligen galen i mig ett tag, men det rinner ut i sanden och blir inget av tyvärr..

men det ger ett stort plus till självförtroendet när något sånt händer.. era historier i stil med denna är det jag vill höra.

2006-02-22 22:07
-peppis gömmer sig bakom ett träd eller dylikt.-

2006-02-22 22:27
-försvinner långt bort.-

2006-02-22 22:51
Peppis
Du kan pm till mig också. När som helst, dygnet runt
www.myspace.com/republik16 jaynez mannen

2006-02-22 23:13
kan kan jag .vill. vet jag ej. peeps. pma mig istället. jag tar ju ingen kontakt. ehehe
trodde jag konstaterade de från början
(kryper under en sten)

2006-02-23 00:48
Det finns inget roligare än när random personer snackar med än...!

2006-02-23 12:32
hon är nog upptagen brushääään
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2006-02-23 13:41
hur går det nurå, slowmo ?

2006-02-24 11:09
ja hur har det gått?

2006-02-24 14:10
ingenting har hag har hänt, jag har ju inte sett henne igen.

2006-02-24 15:05
hatar å vara blyg asså, känns som man sabbar massor för sig själv bara. faaan
?- Hur många bor det i Tyskland?
- Gôr-many.

2006-02-24 20:22
lycka till :) är du dig själv och slappnar av går det nog bra:D

2006-03-21 23:44
grr, nu har jag väl kanske gjort bort mig igen här..

idag såg jag henne nämligen igen, på en pasolinifilm på cinemateket även denna gång. eller ja jag ser henen inte på filmen men hon går på samma buss som mig efter filmen och sätter sig faktiskt precis framför mig. "Stalker-Arvid" tar av sig sina hörlurar och sitter och smyglyssnar på henne och hennes kompis konversation och förstår genom den att de också varit på filmen. bussen går hem till mig ändhållplatsen så jag satt spänd cpoh väntade på hur länge hon skulle sitta kvar. jag hade för mig att hon gick på i olskroken eller centralen sist... och till min glädje så satt hon faktiskt kvar hela vägen till redbergsplatsen. jag hadde sagt till mig själv att om hon satt kvar då och hennes polare gått av så skulle jag försöka ta kontakt, så när hennes polare går av typ tre hållplatser innan så börjar hjärtat banka ordentligt men när jag väl kommer fram så bangar jag ur.. ruskigt fegt faktistk men vad skall man säga egentligen? det va rju ett mkt bra läge iofs.. jaja, glad nyhet iaf hon bor ju jättenära mig och förhoppningsvis dyker hon upp på kommande pasolini-filmer, hjälp mig att förbereda mig nu då :)

2006-03-21 23:47
Se upp för Skell P19 inbjudningar hem ! ;)

2006-03-22 00:02
only when Im drunk haha
www.facebook.com/papmusik
www.p-a-p.se
www.facebook.com/menasmusic

2006-03-22 00:13
lycka till nästa gång då!

2006-03-22 13:14
Slowmo hooka mig nästa gång det är film så ska jag hjälpa dig, men då får du betala filmen o tillbehör, så ska jag allt fixa så du o tjejen får en fin kontakt, oavsett om det bara är för en natt kompis
Fucks your life up crew
Tjabo!

2006-03-22 16:13
Virtual_sexuality: tack, men nej tack!

2006-03-25 15:15
Haha. Vet att exakt hur det dar kanns. Du maste peppa sonder dig. Typ dra det dar man-lever-bara-en-gang argumentet och sen lazea henne.

2006-03-25 15:57
på fyllan brukar jag gå fram till en nice tjej, hänga ut kuken, och fråga om hon vill stifta bekantskap med mig.

2006-03-25 16:01
haha ja att "hänga ut" den är fan ett lyckat drag, så länge man inte har fyllemask :)
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha

2006-03-25 18:48
Liyah: haha jag är väl inte rätt person att säga det kanske, men ta dig mod du har ju inget att fölora? du har det ju lite lättare att tänka ihop något än mig då han ju faktistk är någon du träffar regelbundet.. och om du nu är för blyg för att säga något sådär ås kan du ju kanske skicka ett sms/brev/mail eller nått och prata med honom?

2006-03-25 19:00
Liyah F19

du har varit kär i killen i två år, du måste snacka med honom för att ta reda på vad han känner. om du inte gör det kommer du bli galen och/eller ångra dig senare..

och du säger att ni knappt pratar.. förstår då inte hur du kan säga att han känner dig bra..? jag menar bara att ett "god morgon" från honom kan var som vilket "god morgon" som helst eller att han släpper förbi dig i matkön kanske han gör för att vara snäll, men eftersom det kommer från den man är kär i så tar man ju det automatiskt som om han har känslor för en..
jag vill inte förstöra dina drömmar eller så genom att säga att han inte känner nåt men utav det du skrivit så kan det faktiskt vara så..

nää men jag tycker som sagt att du borde berätta vad du känner, även om det visar sig att han inte ljög om sin flickvän. du måste sluta "plåga" dig själv genom att inte veta.. vad har du att förlora?
får du reda på att dina känslor inte e besvarade så e det bara att gå vidare.. e dom besvarade så.. ja, grattis?
ha bara inte för höga förväntningar med tanke på att han har pratat om sin flickvän...
too shy to shine
http://estailo.blogg.se