I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-03-14 18:20

inga ögon.

ja tänkte på en sak i går...

har man ögon och stänger dem... så blir det svart blandat med lite andra färger... right?
men om man inte har några ögon... då kan man ju inte se, alltså, kan man inte ens se det här svarta blandat med andra färger... eller?

för man har ju inga ögon på händerna... därför ser man inget där..

kan det vara så? att om man inte har några ögon så ser man inte nånting... inte ens svart... men hur ser det ut då?

www.enrichopic.spreadshirt.se

YOU wont be disapointed.

2006-03-14 18:21
hmm tja någon här som e ögonlös?
Iam Not My Hair,Iam Not This Skin,Iam The Soul That Lives Within'

2006-03-14 18:30
intressant tanke.....varje gång man blundar så ser man ju insidan på ögonlocken, men om man inte har några ögon då?

2006-03-14 18:40
exakt... man kan ju inte se något

YOU wont be disapointed.

2006-03-14 18:41
intressant tanke, men det är nog svart.

2006-03-14 18:43
hmm hjärnan kanske inbillar sig att man har syn,och blir då svart:S?

2006-03-14 18:45
men varför just svart?

e det inte så, att den svarta färgen är resultatet av en yta, som reflekterar alla färger samtidigt?
man har ju ingen yta att se, då kan man inte se nån färg

YOU wont be disapointed.

2006-03-14 18:46
Har också tänkt på det här sjukt länge, nån måste ge mig svaret.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-03-14 18:47
svart är ingen färg. Svart är brist på färg.

2006-03-14 18:47
man ser troligtvis svart, men frågan är varför.....tror ju knappast att man ser nån annan färg eller nån tomte som hoppar omkring!

2006-03-14 18:49
endast en som är ögonlös kan svara någon som har ett öga borta eller?

2006-03-14 18:50
eller så kanske nån har lust att klösa ut ett öga..? haha så slipper vi undra

2006-03-14 18:51
om han har ett öga borta så ser han ju med det andra ögon och då kan han ju "se" med det "hålet" där han inte har ett öga
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-03-14 18:52
aww klös ut två då

2006-03-14 18:52
tror jag har det........en kompis sa att man ser i känslor, kan väl kanske tolkas på olika sätt, men kan det inte vara så att själva sinnet försvinner, dvs man ser inget! blir som om man aldrig haft ögon överhuvudtaget!

2006-03-14 18:53
Zum_Zum

va snackar du om? han kan inte se utan ett öga

YOU wont be disapointed.

2006-03-14 18:56
hahaha vadå se med det hålet där han inte har ett öga?

2006-03-14 19:00
fyfan sjukt men intressant...

om man inte alls kan se och inte har några ögon alls, vad är det man inte ser? fyfan va sjukt..
Femme fatale

2006-03-14 19:00
thefatlander: jaha men hur ser de ut om man ser"inget"

2006-03-14 19:07
om blinda inte kan se det svarta eller färger/mönster så borde de ju inte kunna drömma heller,eller se saker i drömmarna..och bara uppleva dom känslomässigt..

2006-03-14 19:19
det jag menar med inget är inget, inte vsart eller nåt annat, utan inget.......precis som att du inte saknar nåt du aldrig haft!

tex om det kom mer några aliens hit till jorden som har ett annat sinne, nåt sjukt som vi inte skulle kunna tänka oss, men som är lika självklart för dem som att se o höra o lukta. Våra ögon som vi inte har blir som deras sinnen för oss!

min teori hehe

2006-03-14 19:20
När vi med ögon blundar och sätter för händerna blir det totalt svart. antagligen blir det samma för dom utan ögon.för eftersom att det är totaly empty så blir det ju automatiskt svart??. hmm. kul tanke det där ZoO-man
"Nothing says leave me alone like doo doo-butter in my pa-ants"

2006-03-14 19:44
exakt

YOU wont be disapointed.

2006-03-14 19:52
jag tror lätt att man har spöksyn. Det finns ju ändå nerver kvar, och de lekar särkert kurragömma lekar med än.

2006-03-14 19:53
hmm.. fråga en som är född blind: Vad ser du för färger?

2006-03-14 19:55
Orkar inte läsa allt, men man lär ju knappast se svart..
Ser man svart så ser man ju ändå något. Som sagt så ser man ju ingenting med händerna eftersom att de saknar ögon, och på samma sätt skulle man inte se någonting med ögonen om ögonen inte fanns.. eh.

2006-03-14 20:03
meandyoursister P19 hehe stämmer bra det

2006-03-14 20:05
Big_Press
Tar du allt allvarligt? .. sopa

2006-03-14 20:10
men naaaw stackars dig ;/ skriv en bok då.. och jag är trött på alla som klagar över folks låtar, eller allmänt klagar.. men inte fan gnäller jag för det..

2006-03-14 21:33
frågan är inte vad man ser om man inte har några ögon,
utan hur det skulle vara utan ögonlock
Get Random!

2006-03-14 21:43
Big_Press P18

Skojar du? Hoppas det. Personer som är födda blinda kan inte begripa vad syn är. Det vet att det är något dom inte har som alla andra har men de kan aldrig begripa vad ljus eller färger är.

- Det låter relevant.
Checka in min blogg på min myspace sida! www.myspace.com/maqsmusic

2006-03-14 21:52
Som andra skrivit så ser man väl ungefär lika bra med ett ögonlöst huvud som med en ögonlös hand.

Waffles:

Big_Press tog dig på allvar, det gjorde han rätt i för det här är inte lunarstorm. Här säger man det man menar.
America: where a poor black boy can grow up to become a rich white woman. Michael Jackson

2006-03-14 22:01
Big_Press P18 & wetbo

neej, nu har ni fel. Blinda kan visst "se" dock inte på samma sätt. Men en blind kan lätt förklara exempelvis färger/former/ljus. dom utveklar lixom ett annat sinne att deras andra blir starkare så dom kan "känna" färg. Det låter whack men min farsa har en polare som är blind sedan födseln, aldrig sett. den killen är otrolig, han jobbar som studiotekniker...fattar ni va mycket knappar det är? Han förklarade ialafall för mig och farsan att han kunde "se" genom att känna.

Tänka bara:
när du drömmer/tänker kan det ju ibland vara så verkligt att du verkligen "ser" det. samma gäller för blinda. Killen jag snackade om kan drömma, om man inte kunde drömma kunde man ju inte tänka på samma sätt som vi seende. och blinda är i regel inte lobotomerade på kuppen. aight.

Peace
Bara På Låtsas

2006-03-14 22:19
om man föds blind eller utan ögon har man ändå ett syn centra i hjärnan. Detta syncentra ger då signalen att avsaknad av allt ljus (färgen svart) registreras från ögonen. är man blind ser man svart.

Tänk snarare såhär:
Om man föds döv och blind. Hur tänker du då? hur fungerar dina känslor?

Ännu värre om man dessutom föds utan ytkänsel.

Då hade man varit som ett nyfött kolli hela livet
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2006-03-14 22:43
bara huden... du känner inte om något nuddar dig... som om du tar på naglarna ungefär. känner itne heller värme eller kyla
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2006-03-14 23:42
Lingonfil
hahaha så du menar att EXAKT ALLT på whoa som man säger är sant? .. vet inte hur det är med lunarstorm men ljuger man som fan där eller? det är skillnad på lunarstorm och vanlig hederlig IRONI

2006-03-14 23:43
eller måste jag skriva: "HEHEHE! JAA! MAN SKULLE JU KUNNA FRÅGA EN SOM FÖDS BLIND VAD HAN SER FÖR FÄRGER! ^^ LolZ *zMajL* Ba sK0JJA! ;> *blink blink* IRONI!"

2006-03-14 23:52
Även om man inte har några ögon så har man en hjärna!
Allt du ser uppfattar du i hjärnan och färgerna du ser när du blundar har inte äns något med värkligheten att göra.
Hjärnan kan inte lokalisera helt svart, därför hittar den på egna grejer.

2006-03-14 23:55
nån som är ögonlös kan ju ändå inte veta hur ffärgen svart ser ut.. o alltså inte återberätta vad han ser i färger..
"sminka över kanylmärkena och kom in i matchen för fan.."

2006-03-15 00:00
trespasser

det kan personen väl visst, förutsatt att han inte var blind sedan födseln... om jag stack ut dina ögon nu, skulle väl du fortfarande veta hur svart ser ut?
-I'M WAVING AUTOMATIC GUNS AT NUNS

2006-03-15 00:02
ja, men ja förutsatte att han aldrig sett.
"sminka över kanylmärkena och kom in i matchen för fan.."

2006-03-15 00:08
Jag hatar sånna tankar blir förfan sjuk i huvet av de !

2006-03-15 00:58
Det du ser är ljus i form av olika våglängder som reflekteras mot olika objekt, dessa objekt har olika absorbtionsförmågor.
Tittar du på en gul boll så absorberas ljus i alla våglängder utom just den våglängden som representerar gult ljus, som reflekteras tillbaka och ditt öga registrerar våglängden för gult ljus och skickar vidare uppgiften till hjärnan.

Är du blind däremot, så har du inte denna förmåga, och kan på så sätt inte registrerar ljusets våglängder, allting blir svart. (det sker ingen reflektion, bara absorbtion).

well?
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat

2006-03-15 06:52
(det sker ingen reflektion, bara absorbtion)

varför skulle man uppfatta absorbtionen men inte reflektionen? om man är blind borde man inte kunna se det som du kallar för absorbtionen heller... att vara blind är inte som att någon murar in dina ögon precis, det är ju något fel på vägen mellan ögon och hjärna, och varför skulle "informationen" om de absorberade ljuset komma fram, men inget annat?

2006-03-15 06:53
fast det måste såklart bero på vad för blindhet, jag menar blindhet från födseln, inte typ.. ey jag cuttar dina ögon så nu är du blind - blind

2006-03-15 07:57
vi måste få tag på en ögonlös:)
Hey fuckface, you got a face like a fuck!

2006-03-15 08:42
har man haft ögon borde det rimligtvis bli svart, då vi har förlorat syn-nerverna men syncentrat i hjärnan är kvar, och då saknar impulserna, och tolkar om det till att det är för mörkt att se.

Om man inte har haft ögon någonsin, och det är genetiskt tänkt att man ska sakna, blir det lite intressantare..
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2006-03-15 10:31
alla snackar om lunarstorm... vad fan e det?
Checka in min blogg på min myspace sida! www.myspace.com/maqsmusic

2006-03-15 10:54
men svart är ju ingen färg, de är en uppfattning..så en ögonlös (från födseln) kanske "ser" svart bara att den inte vet det, den har aldrig uppfattat det förr, som vi med ögon.

2006-03-15 11:49
som theflatlander skriver tror jag, om man föds utan syn dvs,
alltså att det blir som att man aldrig hafft förmågan att se. det fins inga färger, och ingen avsaknad av färg, utan det allt präglas utav ens hörsel, och känsel istället.
man får en sorts "känsla" för omvärlden, och jag tror att det blir mindre att ens medvetande är i hjärnan och mer i hela kroppen.
alla ens andra sinnen förstärks (våra medvetanden uppfattar bara en bråkdel utav all information som sänds till dem, vi har en för smal bandbredd om man säger som så. forskning)

2006-03-15 12:12
Men har mna ingen syn så måste man ju "se" svart. för svart är ju den mörkaste av det mörkaste liksom! Måste ju ändå bli nån sorts effekt!
"Nothing says leave me alone like doo doo-butter in my pa-ants"