I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

välja mellan Stockholm o Göteborg

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2006-03-16 19:26

välja mellan Stockholm o Göteborg

(Jag vet inte om denna tråd igentligen är tillräckligt filosofisk så jag fördjupare den lite granna...)

Jag studerar utanför stockholm just nu.

Göteborg
Mitt hjärta längtar efter Göteborg i sommar o kanske höst för att arbeta... Jag har närstående kusiner, en o annan god vän och jag spenderade de fem första åren av mitt liv i Göteborg. Jag har varit där varenda år i mitt liv o jag tycker mycket om staden, men har ännu alldrig bott där...

Stockholm
Nu när jag studerat här utanför Stockholm så har jag fått en del nya kontakter, o återupptagit en del gamla. Staden är helt okey men jag gillar inte stressen.
Min flickvän och jag vet inte hur vi ska göra i sommar. Hon kommer få jobb här i Stockholm och vill däför bo här.

Valet?
jag vet att det är ett tag ännu innan jag måste välja men vill fundera... Är kärleken viktigast, kommer den gynnas av att jag väljer att vara nära henne eller att välja den stad jag gillar bäst? Vilken stad är den finaste i sommar? Ge mig orsaker till att välja det ena eller det andra alternativet!

peas

--------------S---------------