I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-03-19 15:21

dinosaurer

Dinosaurer fanns ju inte, tror ni usa har hittat på det hela och grävt ner dom bara för att säga religioner är falska? dom är ju miljoner år gamla och jroden är ju bara 2000 år

svar:
Dinosaurer fanns visst. I jobs bok beskrivs två stora djur som kallades leviatan och nåt mer. De levde före syndafloden och det var nog just syndafloden som var upphov till att djuren försvann.
(bibeln)

och så jorden är inte 2000 år gammal, den är fleeeera hundra miljoner år gammal, själva år 2000 är när jesus föddes, innan det har jorden fnunits jävligt länge,(gamla testamentet)

detta är mitt svar, nu vill jag att NI ska svara själva, argumentera och diskutera, inget tjaffs om att du har fel och du har rätt, egna åsikter nu här och inget annat!

www.gbg031.se

2006-03-19 15:25
Dinosaurierna levde för miljoner år sedan, inte en chans att någon job som levde för 2000år sedan hade kontakt med dem. Han måste lekt med något annat spännande djur.

2006-03-19 15:31
va e de för korkad fem årding du citerar i början???

det sägs att jorden är fem miljarder år gammal.

att säga att dinosaurier inte funnits är ganska korkat i och med alla skellet som finns.
Unionen är namnet, mannen! http://myspace.com/unionen

2006-03-19 15:31
den stora frågan är om dinosaurier hade fjädrar eller inte.

2006-03-19 15:33
wermin

det jag citerar var en snubbe som berättade, jag skrev ner det för jag tyckte det lät ganska övertygande för mig.
www.gbg031.se

2006-03-19 15:46
vad var det som du fann så övertygande? texten är ju både motsägelsefull och ickekorrekt.

2006-03-19 15:49
hm eftersom en präst sa det till mig borde han ha fel eller rätt, jag sa vi skippar det hära tjaffset om vem som har fel och rätt, gör ist egna åsikter om just det ämnet jag sa på början och inget annat!
www.gbg031.se

2006-03-19 15:56
haffad: allvarligt, det finns inga präster som förnekar att dinosaurierna fanns. Inte heller finns det präster som säger att jorden bara är 2000 år gammalt. judendomen är ju fan 5000 år gammalt!

2006-03-19 15:58
ah, vadfan ska jag göra åt saken vad prästen sa,
säg vadfan du tror om dinosaur-jävlarna istälett annars blir hela denn hära jävla tråden en stor jävla tjafs om prästen hit och prästen dit förihelvette
www.gbg031.se

2006-03-19 16:02
eller ett tjafs om att du ljuger.

dinosaurierna fanns, dem försvann och det finns flertalet teorier men ingen riktig fakta. dinosaurier och människor levde inte samtidigt.

2006-03-19 16:05
vilket tjaffs om att jag ljuger?
jag sa ju att jag tror på dom stora fula djur djävlarna fanns

jag sa jag vill höra om vad ni tror och inget annat, kan du inte göra det så dra och skriv inte hära mera.
jag vill endast höra olika terorier men era fuckt upa hjärnor fattar inte det´
helvette vad lack man blir
men du skrev senare och det var det jag vill höra
tack o hej
www.gbg031.se

2006-03-19 16:06
hur gammal är du?

2006-03-19 16:07
lika som dig, det har inget med saken att göra, är du så trög att du inte fattar vad tråden går ut på gissar jag att du inte är 17 och är 12
www.gbg031.se

2006-03-19 16:16
Men jag är fakitkst 12, jag bara ljuger om min ålder.

Jag tror att de dog ut av nå meteoritnedslag, vars spår sedan sopades undan av en för oss okänd istid.
Såja, det var ju inte så svårt. Nöjd?

2006-03-19 16:20
Men jag har en fråga, lite off kanske.
Men hur kan forskarna veta vilka färger dinosaurierna hade?? Asså kan dom verkligen det?? Finns det färgpigment, eller vad man ska kalla det, som har överlevt alla dessa år? Eller chansar dom bara och tar hänsyn till vilket klimat dinosaurien bodde i..?!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-03-19 16:31
vem fan har sagt att vår planet bara är 2000 år gammal? hahaa vet inte om det är det dummaste jag hört idag eller om det är hon som undrade ifall det fanns människor samtidigt som dinosaurierna.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-03-19 20:53
haffad: jag menade att du ljög om att det var en präst som berättade det där för dig. Det var det jag menade. men ärligt, det är inte en fråga om man tror eller inte tror på dinosaurierna, eftersom dem redan är bevisade. Vill du formulera om frågeställningen borde det vara typ "Varför utrotades dinosaurierna?"

Även en sån fråga kan inte besvaras eftersom forskare över hela världen vigt sitt liv för att lösa den gåtan, och vi vet fortfarande inte exakt vad som hände.

du måste lära dig att inte lacka ut så lätt, brorsan.

2006-03-19 21:19
hålelr med helenay F20
lixom man har tillome fått lära sej i skolan att jorden e äldre än 2000 år å fan forskare har ju sagt att jordfanskapet är flera miljoner år gammalt..fan allmänbildningen verkar inte vara på hög nivå hos whoa folket
many try, many die

2006-03-19 21:19
helenay

faktist har jag hört det ett par gånger ^^

så nu börjar tråden rulla på bättre :)
www.gbg031.se

2006-03-19 21:28
wermin_roaches

vet inte så mycket men du kanske har svar:

varför skulle inte en präst tro på att dinosaurer fanns?
har altid trott att kristna vet om att dinosaurer fans eftersom jorden har funnits i flera miljoner år och att nåt när adam o eva fanns så fanns det alla slags möjliga djur(tama)
www.gbg031.se

2006-03-19 21:56
jag är troende men tror på att dinosaurer fanns, äre fel?
aja isåfall undrar jag vad andra troende säger
www.gbg031.se

2006-03-20 16:47
haffad: jag tror du har missuppfattat det jag sa.

att tro på gud och att "tro" på dinosaurier är som att säga: jag tror mitt favoritlag vinner och jag tror på att jorden är rund.

2006-03-20 16:50
varför skulle leviatan dö av syndafloden när den beskrivs som ett sjöodjur?
Människa! Hur okunnig är du inte i din visdomshögfärd! Tig ty ni vet ej vad ni säger.

2006-03-20 17:45
HAFFAD
Dinosaurer fanns ju inte, tror ni usa har hittat på det hela och grävt ner dom bara för att säga religioner är falska? dom är ju miljoner år gamla och jroden är ju bara 2000 år

var fick du det ifrån?
Get Random!

2006-03-21 13:33
king-phil

måste bara vara jag som hört folk säga så? hehe verkar så :p
www.gbg031.se

2006-03-21 18:40
MEN HALLA inget snille som kan svara på min frååååga?????!

2006-03-21 18:42
stjärt flykting det vet dom väl ändå inte?

2006-03-21 19:46
haffad

KNAPPAST en präst som sa så :) Präster må vara troende, men de är bildade också xP
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!

2006-03-21 20:18
xavante P17 Det vet jag inte :S

2006-03-21 20:22
Angående 2000 år gammal jord enligt präst, kan det inte ha varit så att han mena 10,000 år gammal jord?
En del livets ordare på min gamla skola trodde nämligen jorden var så gammal för att det står så i bibeln.
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---

2006-03-21 20:24
stjärt flykting tror inte någon vet det.
dock, så måste man ju hitta på någon färg på dem när man illustrerar dom. fatta vad tråkigt om alla dinos i jurasic park hade varit svartvita.

2006-03-21 20:26
Det fanns dinosaurer på 30-talet.

2006-03-21 20:29
xavante P17 haha jamen asså det är ju möjligt att något ultrastrongt pigment har hållt sej alla dessa år. Eller ja, möjligt vet jag väl inte. Men rätt likely kanske :D

2006-03-21 22:23
det finns dinisaourier i Juressic Park(stavning)... rekomenderar starkt! det var jätte kul, fast de hade inte frame "T-Rexen" för den hade "försvunnit" sa de som jobbade, min bror försvann oxå, undra vart han tog vägen, hörde han bara ett "graawl!!" och ett skrik på kvällen, sen på dagen var han borta, sen sprang på en åker med högt gräs, och blev jagade av Veliciraptorer, fast vi gömde oss i ett hus där en flicka som kunde "gymnastik" gjorde massa saker på en stång som kom från ingenstans, och det skrämde bort veliciraptorerna, men hur som helst besök! jätte skoj och god mat!
Get Random!

2006-03-21 22:23
jag har uppfattat de som att många troende anser att dinosarna levde under en utav de sju tidsepoker då gud skapade jorden
Agony High Fihttp://www.myspace.com/agonyhifiDancehall, Reggae, HipHop, Grime, Funk, Dubstep

2006-03-22 19:38
vad jiddrar du om? vem har sagta tt dinosaurierna inte har funnits och att jorden bara är 2000 år? den personen verkar inte ha alla hästar i stallet om man säger så!

2006-03-22 19:40
haha haffad är jämt så hetsig, det är roligt att se hur fort han tappar humöret.. den här gången var det i inlägg nummer 4, fast i trean var det redan tendenser till irritaion :D

2006-03-22 21:20
Demirel: Eh? Kollar du inte på film eller? Det vet väl alla att det fanns.

2006-03-23 13:39
nåt jag skulle vilja veta var först och främst om dom kunde prata och sen hur dom där långhalsade dinosaurierna skulle se ut när dom va riktigt riktigt fulla. vinglar hela dom eller är det bara halsen och huvudet som får svårt att kontrollera sig?
vågar du köra på mig igen då fitta?

2006-03-23 15:07
Demirel: Sluta ljug, du var ironisk.

2006-03-23 16:02
why

vilka bra frågor :D

2006-03-25 12:05
jag är troende men tror på att dinosaurer fanns, äre fel?
aja isåfall undrar jag vad andra troende säger

Hoppas du skämtar...
Du är människa, det är din rätt att tro på vad du vill.
Essen sie mein scheisse!?

2006-03-25 15:19
jag är en dinosaur
www.facebook.com/papmusik
www.p-a-p.se
www.facebook.com/menasmusic

2006-03-25 22:47
Det komiska med den här tråden är att alla skrattar åt nivån på allmänbildningen hos personen som yttrat att jorden bara är några tusen år gammal. Ni själva verkar ganska obildade då ni inte är medvetna om att det är en ganska allmän uppfattning bland vissa kristna grupperingar (bl.a.) att jorden bara är några tusen år gammal. Detta tror man eftersom man räknar bakåt i släktträden som nämns i bibeln har jag för mig. Man tror även att Kol14-metoden är felaktig (vet inte riktigt på vilka grunder).

"FlashBack P17
hålelr med helenay F20
lixom man har tillome fått lära sej i skolan att jorden e äldre än 2000 år å fan forskare har ju sagt att jordfanskapet är flera miljoner år gammalt..fan allmänbildningen verkar inte vara på hög nivå hos whoa folket"

1. Allt du lär dig i skolan är inte objektiva sanningar.
2. Forskare har inte alltid rätt; du som är så allmänbildad kan kolla upp hur många gånger olika teorier falsifierats genom historien.
3. Nej, precis. Allmänbildningen hos Er är inte speciellt hög.

Jag vet att en del kristna ser på dinosaurier som ett expermient från guds sida. (Ett experiment som han tydligen inte var nöjd med och då kan man ju ifrågasätta huruvida han är allsmäktig..)
Vem är du, tjänsteman?

2006-03-26 14:05
Hej.

Jorden är fyra miljarder år gammal. Dinosaurierna levde för över 65 miljoner år sedan. Första människan kom för 3 miljoner årsedan. Det var desutom en apa. Lucy hette hon och var gubbliten.

Syndafloden kan omöjligt ha drabbat både människor och dinosaurier när vi inte levde på samma tid.

2006-05-02 12:17
Vem skulle ha ork till att hitta på Dinosaurier..de skulle ju inte ens USA ha ork till!!
...

2006-05-03 12:00
Ja dinosaurier finns ju. Har ni inte sett Jurassic Park :S:S:S:S:S ???

2006-05-03 19:23
Akta er för Vasstand, chilla med en trädstjärna i pipan istället.
Intressepenisen hårdnar!

2006-05-04 16:59
sicket meningslöst skitsnack... cp
Watch your mouth

2006-05-05 15:14
Man kan ju inte tro på både bibeln och Dinosaurier?

Ni själva verkar ganska obildade då ni inte är medvetna om att det är en ganska allmän uppfattning bland vissa kristna grupperingar (bl.a.) att jorden bara är några tusen år gammal. Detta tror man eftersom man räknar bakåt i släktträden som nämns i bibeln har jag för mig. Man tror även att Kol14-metoden är felaktig (vet inte riktigt på vilka grunder).

Skulle vilja snacka med en sådan blåst jävel. Det går säkert inte prata med dem överhuvudtaget.. Den kommer säkert börja rabbla något om att hans ost högg ihjäl hans guldfisk med en tånagel eller något.

Btw, hur är det med stavningen gott folk? Det heter Dinosaurier och inte Dinosaurer. Är lite av en besserwisser men skulle nog inte anmärkt det om en person skrivit det, men nu är det ju fan majoriteten här i tråden som inte stavar rätt.

2006-05-05 15:17
Aj då, det var itne majoriteten som skrev det, hehe. Men många skriver dinosaur och inte dinosaurie. Dinosaurie är den korrekta stavningen! Stavning och stavning, det heter dinosaurie i alla fall.