I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Män är till sin natur pedofiler

Övrigt - Vardagsfilosofi

2006-05-17 23:34
_Emilie_: Mjo mycket möjligt att kvinnor lika ofta tänder på 6 åringar.. inget som det minsta motsäger det jag säger bara utbreder det..

de exempel du tar upp är ju tillfälliga.. "under en tid jagade kvinnorna".. ja det har säkert funnits enstaka grupper människor under stenåldern där kvinnorna stod för jakten men i de allra flesta samhällen t.o.m samhällen där kvinnorna hade störst makt var det män som gick ut och jagade och män som behövde styrka mest och därmed även kvinnorna som behövde starka män.. självklart är inteligens viktigt det med men i ett mindre avancerat samhälle syns ju inte skillnad på inteligens lika tydligt.. i ett samhälle där man jagar och samlar tror jag inte man skulle se någon större skillnad på en person som idag skulle vara läkare och en person som idag skulle anses vara en ruggigt medelmåttig och dum person.. däremot skulle en enorm skillnad märkas på fysiska atribut då en stark och vital man skulle klara sig bättre än en späd och fumlig..

jag skulle nog vilja påstå att idealet att män ska vara starka har präglat historien i stort ja med undantag för hoven under vissa perioder där det gällt att visa att man slipper arbeta och då har idealet istället varit pengar vilket också är helt onaturligt som ideal, ja det är hovens och adelns historia man hör om men större delen av mänskligheten har alltid varit fattiga och där tror jag alltd muskulösa män vann över späda vad gäller attraktionskraft och vackra kvinnor vann nog oftast framför fula både hos gemene man och adeln.. sedan var ju vackert hos kvinnor en helt annan sak då men vackra för sin tid skulle de ändå vara..

sedan menar jag såfort jag säger naturligt pre civilisation då det är där evolutionen gjort sig mest synlig hos människan och därmed där vi måste ha präglats mest..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-05-17 23:36
tänk dig männen på åkern under medeltiden, vem tror du fick blickarna från kvinnorna den späde 15 årige grabben eller den muskulösa 25 årige karln?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-05-18 07:41
vem var det karl-oskar slängde blickar efter, ulrika från västergöl eller hennes 16-årige dotter?
http://www.kommandot.se/wp/

2006-05-26 17:04
ehm.. om man e pedofil ska dom ju inte ha bröst överhuvudtaget.. så ditt resonemang föll på eget grepp.
cry me a river!
--> thcrew

2006-05-27 20:33
för att förtydliga.

Pedofili (av grekiska pais, genitiv paidos, "barn" och philia "kärlek", "vänskap") är en beteckning för en vuxen människas sexuella dragning till barn; enligt DSM-IV, en handbok för diagnosticering av mental sjukdom, dras gränsen vid genomsnittligt 13 år eller yngre. Dragningen måste vara starkare mot barn än mot vuxna. Pedofili innebär inte med automatik sex med barn. Pedofili är en sexuell dragning mot barn, men inte alla pedofiler har sex med barn och inte alla som har sex med barn är pedofiler.

Det är svårt att veta hur många pedofiler det finns, då läggningen är starkt tabubelagd. Främst känner man till de pedofiler som gått från tanke till handling, och blivit dömda. Internationella forskningar visar på att mindre än en procent av befolkningen har pedofili. Enligt Brottsförebyggande rådets pedofiliforskare Peter L. Martens ska detta dock betraktas som inte mycket mer än en spekulation, och att man kan anta att många som är pedofiler aldrig begår något brott.

Ordet pedofil används ofta för att beteckna någon som har sex med barn, och enligt SAOL betecknas pedofil som en "vuxen (man) som söker sexuell kontakt med barn". Vissa personer tycker dock inte att ordet skall förknippas med sexualbrott.

Dragning mot unga i adolescens (13-17 år) kallas hebefili eller efebofili. Sexuellt utnyttjande av ett barn som tillhör familjen kallas incest.

Psykiatri
Den psykiatriska definitionen av pedofili kräver ej att personen som får diagnosen har agerat efter sin läggning. Det räcker med att de sexuella impulserna eller fantasierna leder till påtagligt lidande eller mellanmänskliga svårigheter.

Några olika behandlingsmetoder existerar, och involverar oftast att förändra betingningen från sexuellt upphetsande till neutral.

Referenser
↑ Edling, Margareta ”Sexuella övergrepp mot barn. Ovanliga brott som väcker starka känslor”. Apropå. nr. 3 1998.

-----------

Tjejer eller pojkar som kommit in i puberteten kan således inte vara objekt för pedofili.
cry me a river!
--> thcrew
Graffare

2006-05-29 17:39
hej du är sjuk yes bye
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"

2006-05-29 18:23
Att vara dragen till unga tjejer är väl inget nytt. Tjejer idag utvecklas snabbare än för några hundra år sen plus att dom bär mer unmanande kläder vilket får dom att verkar några år äldre. Fan när jag var 13 så sprang alla tjejer omkring i lösa jeans eller mjukisbyxer tillsammans med nån t-shirt med motiv på, man fick aldrig chansen att se deras former, men idag så lämnar dom inget till fantasin.

Och kollar man på japanska medelåldersmän så kan man se att unga späda flickkroppar i skoluniform är en av deras största fantasier, händer tom att dom betalar en tjej till att eskortera dom, äta midda och gå på love hotels och så.

I sexrådgivningsspalten står det att man ska vara sig själv. Omöjligt! Om folk anade bara en tiondel av vem jag egentligen är skulle jag dömas för brott mot mänskligheten.
-Arne Anka

2006-05-29 18:54
vi lever i en värld som bara blir sjukare