I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

könsbyten och homosexuellitet

Övrigt - Vardagsfilosofi

2006-06-01 17:57

könsbyten och homosexuellitet

Jag har suttit inne och funderat på lite olika saker dom senaste dagarna och kommit fram till en sak som jag undrar vad ni tror och tycker om.:

Vi säger att du är en man som väljer att genomföra ett könsbyte på dig själv till fullständigkvinna. (Nu vet jag inte hur långt forskningen dom har kommit inom detta men iallafall) Du har genomfört könsbytet så du är kvinna och blir tillsammans med en man, är du bög då?

http://www.rael.org . .

2006-06-01 18:07
bror på hur man definerar sexualitet och genus typ.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-06-01 18:08
Du var bög, men det är du ju inte längre. Kanske en lösning för böghatare.
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2006-06-01 18:10
Du är bög om du atraheras av män på samma sätt som hetrosexuella män atraheras av kvinnor. Sluta trixa med omständigheter "Om min dator kan förvandla sig till en plastpåse, är min mammas kompis bög då?"

2006-06-01 18:12
Men mantis, om man inte atraherades av män innan man gjorde bytet, hur blir det då? ;)

2006-06-01 18:14
Män ponera att man är en man som innan könsbytet är attraherad av kvinnor, men när han byter kön till kvinna blir attraherad av män?
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2006-06-01 18:16
Då har du blivit bög efter könsbytet.
Eller vad menar du med fullständig kvinna? Om man är 100% kvinna så kan man inte vara bög eftersom bög är en benämning på homosexuella män. Dock kan man inte gå från man till 100% kvinna.

2006-06-01 18:23
Jag skrev bög bara för att jag inte orkade skriva hemesexuella , hoppas ingen tog illa.

Men mäns och kvinnors kroppar är väl lika om man ränkar bort kön och hormoner? Om man är kvinna i kroppen så borde väl det betyda att om man gillar en man så är man hetrosexuell?

kom ihåg att jag är ovetande och bara frågar..

2006-06-01 18:25
OnlineVll
Kvinnor har inga Y kromosoner. Det går inte att ända en man till en kvinna. Det hade blivit någon slags smet i hela laberatoriet.

2006-06-01 18:27
ok, så det betyder att man är homosexulle även fast att man byter kön, tack mantis

2006-06-01 18:29
Japp! Könsbyte innebär inte att du blir kvinna.

2006-06-01 19:55
ni verkar ju inte veta vad transexuallitet ar.

Frivilligt könsbyte
transexuell = född i fel kropp

Ofrivilligt könsbyte
Kan i endel fall vara sa att barnet föds med exempelvis ett missbildat manligt könsorgan och doktorn valjer att (saklart efter de fragat om lov av föraldrarna) att operera pojken till flicka.
sedan nar barnet vaxer upp som flicka kommer den troligen under hela uppvaxten kanna sig som pojke men aldrig fatta varför förens föraldrarna kanske kanner hon/han ar stor nog att första.

finns ett kannt fall ang. detta och kvinnan i fraga begick sjalvmord nar hon fick reda pa att nar hon som liten blivit sa illa skadad down under de valde att operera honom sa han skulle kunna ha normalt sexliv och ej vara könlös (som annars varit fallet pga. att han blivit sa illa skadad sa de kunde ej radda hans best friend!

TIPS! se Transamerica
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-06-01 20:10
btw.

mantis om du ej vet vad du talar om skall du inte uttala dig.
nar man gör könsbyte sa kan man byta fran man till kvinna och fran kvinna till man. vi ar alla flickor fram till ett viss stadie i livmodern sedan utvecklas vissa till pojkar.
Transexuella maste ofta genomga ar av terapi innan de far sitt könsbyte. Sedan maste de ata hormoner ett tag ocksa och sedan efter ett tag far de opereras.
men de som byter kön förlorar förmagan att kunna skaffa barn.

OnlineVll

din fraga ar ratt dum men svarar anda. NEJ
men givetvis ar en man som opererar sig till kvinna lesbisk om hon blir kar i kvinnor.

2006-06-01 22:48
La_Latina
Nämen vilket snille! Så män som gör könsbyte byter också ut Y kromosoner mot X och får livomder, äggstockar och hela paketet??

2006-06-01 23:38
Om man ar en lesbisk kvinna fangad i en mans kropp.. Hur klassas det?

Alla blev d dom blev for att d va en mening me d..

Oj oj.. jag kanner mig som en Korean. Operera mig till en. Jag ar instangd i en svensk/norsk/same-kropp.

2006-06-01 23:49
Det beror väl på om du väljer att tro på sexualiteter..?
<br>

2006-06-02 20:16
mantis
Nämen vilket snille! Så män som gör könsbyte byter också ut Y kromosoner mot X och får livomder, äggstockar och hela paketet??

nej, en man kan aldrig fa en livmoder och ej heller nagra aggstockar och ett paket har la bara man ;)

men oavsett sa ar det sa att man operera en man sa han far en vagina. som jag aven sa sa kan ej nan som gjort könsbyte bli föraldrar pa naturlig vag.

sedan för att mannen skall fa mjukare röst, mindre beharing osv sa kommer personen vara tvungen att ata kvinnligt könshormon.
fattaru? :P

2006-06-02 23:09
"Om man ar en lesbisk kvinna fangad i en mans kropp.. Hur klassas det?"

-haha, den var bra faktiskt.

2006-06-03 17:36
Om man e gör könsbyte så e man ju antagligen kvinna i en manskropp... då e man juh hetero om man tycker om män.
JMD, Jag Måste Dansa!

2006-06-05 16:27
Jag blev också rätt nyfiken på det Klaeboe skirev ovan, lesbisk kvinna fången i en mans kropp eller vise versa då, hur klassas det? Om dem gör könsbyten?

2006-06-05 19:22
Illsnidig: Uppochner.. va va va!? hahaha tokigt.

2006-06-06 14:58
La_Latina -

"vi ar alla flickor fram till ett viss stadie i livmodern sedan utvecklas vissa till pojkar."

vad menar du? det stämmer ju inte. kromosom-paret är ju givet redan vid befruktningen när spermien (X eller Y-kromosom) befruktar ägget (X-kromosom). Hur skulle ett befruktat ägg med en X- och en Y-kromosom vara en brud, menar du?

2006-06-06 15:08
"vi ar alla flickor fram till ett viss stadie i livmodern sedan utvecklas vissa till pojkar." stämmer ju att de SER lika dana ut. och är utveckalde på princip samma sätt. men de har ff flicka eller pojke som ola sa precis

2006-06-06 15:09

GRYM skillnad.

2006-06-07 01:04
Klaeboe P26

Ja inte blir det riktigt riktigt iaf ;D

2006-06-07 15:54
ola

ursakta sov du under biologi lektionerna ?? :P

Misery kom och förklara!!!

2006-06-07 17:53
Illsnidig

Världen är inte riktigt riktig nånstans..

2006-06-07 18:34
La_Latina - nu vet jag inte om du skämtar eller inte, men du kanske borde ta en kurs eller två eller tolv själv. könet bestäms redan vid befruktningen, punkt.

2006-06-07 18:44
ola

könet kanske (det ar jag ej hundra pa) bestamms vid befruktning.

men alla ar tjejer (identiska) fram till ett visst skede i magen. yalla bye

2006-06-07 21:32
La_Latina - ja, som jag skrev högre upp.

2006-06-07 21:40
de är inte identiska, den ena har gener som säger att den ska bli tjej, den andra tvärtom. utifrån ser de likadana ut, men det är bara ett steg i utvecklingen, pojken är inte en tjej tills den fått penis, det är bara en outvecklad pojke.

"mantis om du ej vet vad du talar om skall du inte uttala dig."
-I'M WAVING AUTOMATIC GUNS AT NUNS

2006-06-07 21:51
Klaeboe P26

Ingen svarar på frågan heller och det är inte heller rätt!

2006-06-08 06:31
Illsnidig: Antar att det inte finns något vettigt svar.. It is all so ill.

2006-06-09 22:23
Överhuvudtaget ola..

Om jag säger att jag är född i fel kropp för att jag anser mig egentligen vara mer mörk i hyn och så vidare.. Folk kommer skaka på huvudet. Till och med de som anser ett könsbyte vara rätt. Du vet.. egentligen är jag en svart lesbisk kvinna fångad i en blekfet mans kropp. Du är vad du är. Problemet sitter inte i det fysiska.. problemet sitter i psyket. Jag är kort och har haft mega komplex för det. Men nu har jag accepterat det och har inga problem med det längre. Jag är den jag är. Vem skrattar inte åt orm-mannen!?

Men det är klart. Det var längesen vi bodde i Edens lustgård, så det är väl lika bra att allt blir artificial.

Kyss mig baklänges och fortsätt rasera.

2006-06-09 22:38
The Roman Empire is about to fall a second time. Babylon twisted our vision.. our reality. Because we let it. We gave in. Therefor is I and I standing in a defence stance lost and shattered in tears, unable to separate right from wrong.. - Antony Klaeboe

Sen kan man ju alltid diskutera om inte det är bra att Imperiet rasar, så sett.

2006-06-10 02:36
Klaeboe P26

True, true my friend.

2006-06-10 03:05
Klaeboe - nu fick jag lite känslan av att något jag sagt skulle gå emot något du sagt. på vilket sätt?

för övrigt. "Problemet sitter inte i det fysiska.. problemet sitter i psyket" - hur långt driver du det? homosexualitet, exempelvis, går det under samma samma kategori tycker du?

2006-06-10 03:06
och, för övrigt nummer två: "Kyss mig baklänges och fortsätt rasera." - vad menar du?

2006-06-10 03:34
ola: jag svarade på vad du skrev vare sig du är ironisk eller inte.

Ja, jag tycker det samma om homosexualitet.

Jag menar att vi gett upp. Vi är tvingade till att acceptera.. Gud bevare den som säger nåt annat..

2006-06-10 03:40
Klaeboe - alltså jag är ganska trött (och lite full) och ska sova nu, men du får gärna förklara lite mer vad du menar och vad vad skrev som du svarade på, för jag förstår inte vad du menar.

angående homosexualitet: men om du nu hamnar i det läget att du verkligen tänder på killar - vad gör du då? förtränger du det, eller tror du att du kan omvända dig själv? och om jag säger att det är uppbackat med fysiologi, på så vis att din kropp inte reagerar på lukter kvinnor sänder ut, men på manliga (bevisat!), vad säger du då?

och gett upp, på vilket sätt? gett upp den heteronormativa kampen? vem har uppfunnit den fighten, annat än det faktum att de "flesta" andra är annorlunda? det finns homosexuella djur också, så det är inget mänskligt påfund.

2006-06-10 03:59
Jag är trött och full me..

Det är en psykisk twist.. tror jag. Med det säger jag inte att jag har emot homosexuella. Jag tror inte på homosexualitet. Jag vill läsa om det beviset och jag vill, eftersom du tagit del av det beviset, veta hur många det baseras på.

Djur, liksom människan, får göra precis som de vill. Det betyder inte att det är rätt. Kamp eller inte.

2006-06-10 13:45
Klaeboe - sådär, lite piggare och nyktrare. :) jag ska försöka leta fram en källa på det, men det var en av våra läkare som pratade en del om det på en föreläsning (läser till sjuksköterska).

Du tror inte på homosexualitet? vad ÄR homosexualitet, i så fall? är homosexualitet inte homosexualitet även om det bara sitter i huvudet?

Nope, djur får inte göra precis som de vill, för i nästan alla fall vad gäller djur så är det instinkterna som styr, inte tänket.

2006-06-10 16:49
Iight.. jag väntar spänt på ditt bevis.

Tror är väl fel att säga. Jag tycker det är sjukligt. Felprogramering i knoppen av en och/eller annan anledning.

Ja, med tomhet i blicken och rå kåthet i picken så knullar djur det dom kommer över. I know.. Här jag bor har vi två rottweilar/doberman hundar.. bröder. Och dom hånglar, slickar, pippar och håller på som fan. Både homo och incest(är incest där med helt ok då oxo??) Dom förstår inte bättre och prövar väl sin sexualitet. Vad vet jag. När dom gör si som så brukar jag slänga ut en av dom eftersom det finns en tik hos grannen. Så dom kan skapa sig en naturlig sexualitet. Och tro mig.. dom blir lyriska i hennes närvaro.

2006-06-12 00:32
Men hur definierar du "frisk då, eftersom det uppenbarligen inte är "som alla andra är", då det förekommer i naturen också?

2006-06-12 01:05
man-kvinna, hane-hona

2006-06-12 10:37
ja, men baserat på vad? vad är det som gör att det är "friskt"? det finns ju djur som är homosexuella som sagt, och det kan ju exempelvis vara en fördel med djur som är starka och försvarar flocken utan att konkurrera om honorna.

2006-06-12 14:50
Det finns som sagt incest hos djur oxo..

2006-06-12 19:31
ja, men vad är då din definition på "frisk"? vad betyder "frisk"?

2006-06-12 19:38
Om du går upp ett par inlägg så kan du läsa det.. ola.. vi kommer ingenstans. Återkom när du har ditt luktbevis

1Luv
/Klae

2006-06-12 20:03
visst, här har du den: www.pnas.org

2006-06-12 22:24
Grattis ola.. stay gay..