I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vems ansvar att "ta snacket"?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2006-06-20 23:09

Vems ansvar att "ta snacket"?

Kära Whoa. Alltså jag fattar inte detta.

Med risk för att som vanligt göra diskussionen till ett bråk mellan manligt och kvinnligt undrar jag om det ALLTID är killens ansvar att man ska prata igenom ett (icke uttalat) förhållande?

Rätt nyligen blev jag kär i en tjej, efter att vi bl a strulat på krogen och senare även haft sex nyktra när hon sovit över. Till slut blev ovissheten för mkt så jag fick "ta snacket", och fick reda på att hon inte var känslomässigt intresserad. Jobbigt, men that's the way it goes.

Nu senare hånglar jag med en annan tjej på fyllan, och ungefär en månad efter det har vi sex. Hon börjar bli väldigt kärvänlig även "dagtid" och jag känner att det är dags att prata om saken, och förklarar att jag inte har några sådana känslor. Då blir hon väldigt besviken på mig för att jag agerat som jag gjort. Ingenting uttalat, men underförstått att jag "utnyttjat" henne som jag tolkar det.

WTF? Är det alltid mitt ansvar att kolla läget? Jag fattar inte.

Bör det inte vara den som faktiskt har känslor som bollen ligger hos? Kan man verkligen utgå från något bara för att man har sex? Fan, jag vill inte behöva ha dåligt samvete varje gång jag har sex med nån för att hon "kanske" blir besviken.

Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2006-06-20 23:23
Jag tycker att den som är minst känslig ska ta snacket, och i de flesta fall blir det killen som tar det i så fall.
Jag brukar ta snacket rätt tidigt med killar eftersom det oftast är tvärtom med mig, jag är den som har svårt för att bli känslomässigt engagerad medan killarna jag träffar verkar ha känslor som bara flödar över.

2006-06-20 23:41
så onödigt att prata om saken över huvud taget, man skall ta det som det kommer.
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?

2006-06-20 23:44
Grejen behöver inte bli så stor om man är rak från början

-" jag vill inte ha något förhållande men vi kan knulla om du vill".

Chansen att få till det kanske minskar avsevärt, men då slipper man ju alla jobbiga jävlar som vill ha ett förhållande om man själv inte vill.
Yeah!

2006-06-21 00:36
När det gäller kärlek och samlevnad så e det oftast "den som ger sig in i leken får leken tåla"... det inte direkt så att tjejer oftast är offret när det gäller sånt här... tänk bara på alla "niceguys" som blir "utnyttjade" av tjejer.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-06-21 00:45
Att ha sex upprepade gånger kan ju självklart sätta igång förhoppningar, liksom ha sex nyktra..
Men som sagts innan, ta upp det tidigt, det behöver ju inte sägas mer än "vi bara knullar" eller dylikt..

Men du ska ju aldrig gå med på att någon indirekt antyder att du utnyttjar denne!
Har du inte visat några tecken på mer seriösa känslor är det inte ditt fel att hon misstolkar/övertolkar..!
<br>

2006-06-21 00:45
broed:

så onödigt att prata om saken över huvud taget, man skall ta det som det kommer.

Hur "tar" man det utan att prata? Själv tycker jag öppenhet är livsviktigt för en relation. Kan man bara prata fritt kan det typ inte gå fel.

komplex P1

Chansen att få till det kanske minskar avsevärt

Skoja icke. Finns det allvarligt någon som säger så på riktigt?

maud F0

sen att du inte hade känslor för henne, och berättade det när du kände att det gick för långt, är väl inte mer än rätt?

Jag tycker också det gick som det skulle, vad jag reagerade på var att hon nu är bitter på mig.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2006-06-21 14:35
asså, den som har mest förmåga att ta intiativ tar snacket... så e det bara, att en person med noll "intiativ-förmåga" skulle ta "snacket" är ju rätt otroligt?

kille eller tjej, det kvittar
www.enrichopic.spreadshirt.se

YOU wont be disapointed.

2006-06-21 15:10
Låter som du Projicerar lite!

Du fick ett nej sen vill du ta tillfället att säga nej! vilket är dåligt för självklart ska man ge människor en chans o våga ta risker.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-06-21 15:44
Refused P25
jag känner oftast inte något behov av att ta "snacket" och då är det lika bra att skita i.
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?

2006-06-21 16:00
"-" jag vill inte ha något förhållande men vi kan knulla om du vill".

Chansen att få till det kanske minskar avsevärt

Skoja icke. Finns det allvarligt någon som säger så på riktigt?"

Nja, inte riktigt så, men "jag vill inte ha något allvarligt förhållande" betyder väl ungefär samma sak.
"Because the organizing power of labor is the only real threat to a fascist government, labor unions are either eliminated, or are severely restricted."

2006-06-21 16:03
Refused: det är väl inte det minsta konstigt om hon är bitter när det inte blev som hon ville, inte så mycket att göra åt det.

Fungerar utmärkt för mig just nu.. men sex utan kärlek är rätt tråkigt.. :(

Det kan vara så att jag bara snackar skit eller så.. Har feber o grejer så min hjärna är lite osammanhängande.. :(
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.

2006-06-21 16:04
Refused: klart man kan säga så "har inga känslor mer än vänner men klart vi kan ha sex" liksom.. inga konstigheter.. har själv sagt det flera ggr med olika resultat.. ibland funkar det fint.. ibland blir det nekande men då har man ju iallafall gett tjejen ett val liksom, upp till henne man kan ju inte göra något åt att man har en sexdrift men inga känslor för personen i fråga utom fysisk attraktion..

angående det där med vems ansvar det är så tycker jag nog det är omöjligt att sätta upp regler för det.. särskillt utifrån manligt och kvinnligt.. man får väl känna av situationen liksom.. har man inga känslor men märker att den andre har det är det ju rätt sjysst att säga till innan det går för långt, har man själv känslor och vill veta så får man väl välja att fråga och förbereda sig på att man kanske får ett nej och ibland behövs det inget snack alls som någon sa och allt flyter på av sig självt..

2006-06-21 20:00
Komplex sa det enda ratta.

Ar man arlig och framfor fragan pa ett smidigt satt sa kan man skapa underverk, utan forhoppningar och ett trakigt slut. Har du ballarna och snacket sa ar arlighet dte enda ratta, kanske vill tjejen bara satta pa dig ocksa? Bast att saga vad man vill just DA i borjan, men med eventuella forandringar pa ett djupare kanslomassigt stadie, lite senare.

Det ar sa svenskt att vara tyst