I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Nationalsången.

Övrigt - Vardagsfilosofi

2006-07-23 01:45
Den svenska nationalsången måste vara den minst nationalisti´ska i hela världen. Seriöst. Den säger att det är fin natur och berg i norden. Ja, inte ens sverige syftar den på, den syftar på sverige, norge, finland och så... Tycker att det ör ganska bra, nationalism är skit, men ändå gillar jag inte låten.. För den är SÅ JÄVLA FUL!
<3
Hangaround

2006-07-23 12:30
Tacka vet jag Ultima Thules version. Oja !

2006-07-23 15:34
Nattkrig: Förklara hur du menar? Jag kanske är lite trögtänkt idag, men förklara gärna :)
Jeux d'Hiver! untzuntzuntz
"Kan graffarna SNALLA halla sig till limm och sina egna forum."
-QanA

2006-07-31 06:21
undra vem sverige hade vart om han var en person.
tänk er själva.
jag skulle iallafall vart kompis med honom.
and THAT you can quote...

2006-08-01 21:28
det e rätt töntigt att inte vilja sjunga nationalsången för att man inte gillar sverige. det finns en bra lösning; flytta...
klart man ska vara stolt över sitt ursprung, och om det e nån som tror att man därmed ser ner på andra länder, kulturer eller människor så är han eller hon korkad
ä
ä
Producent

2006-08-01 21:34
dom som tycker att den svenska nationalsången e rasistisk borde fan skjuta sig själv....patetiska människor....
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"

2006-08-04 12:30
En fråga: Om man i sverige går runt i sverige kläder, sjunger sveriges nationalsång, har Blå Gula kläder och säger att man älskar sverige o.s.v så blir man oftast kallad rasist, är det så i andra länder?
Get Random!

2006-08-04 14:48
ozsvensk P0 det är visst många som säger så... iaf i Bergsjön, kortedala, Gamlestaden områderna.... är det så i förortena i andra länder oxå?
Get Random!

2006-08-05 23:28
okej, de flesta "invandrarna" eller folk som säger att de är de bara för att deras pappa/mamma är födda i ett annat land brukar ofta kalla de som gillar sverige för rasist... i alla fall här omkring
Get Random!

2006-08-07 21:49
Man måste väl inte vara stolt över sitt uprsprung? Man ska väl få leva där man trivs, sedan kan man väl vara glad över att man kan bo här i Sverige då och slippa bo på något jävla krigarställe.. Ha det bra, varför MÅSTE man vara stolt över något ursprung, löjligt bara ju

2006-08-07 22:14
vet inte om det har påpekats tidigare i tråden men....är det inte så att det är mer än 2 verser bara att man har kortat ner den, för i aftonbladet stod det engång typ en lång jävel på typ 5 verser o jga minns rätt, annars tycker jag inte att det är fel att sjunga den men man bör väll inte överdriva.....
Vad faan skrev jag nu?!