I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Min flickvän muslim jag Kristen

Övrigt - Vardagsfilosofi

2006-07-19 13:53

Min flickvän muslim jag Kristen

Hej.. jag undrar hur om hur vi kan lösa detta problem.. min flickväns föräldräldrar är muslimer och självklart hon också
och jag är kristen.... jag vet inte vad dom hade sagt om dom hade fått reda på att vi två är tillsammans och så.. någon som vet hur detta kan lösas? nån muslim eller kristen som kanske löst nått sånt här problem? tack på förhand..:)

2006-07-19 13:54
förstår inte var problemet är.

so what liksom.
har föräldrarna problem med det är det just det - föräldrarnas problem. inte ert.

fuck em!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-07-19 13:55
aa helt vrickat dedär me religion!
tacka vet ja folk som tror på nåt eget o inte går efter böcker på de viset.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-07-19 13:56
Vad är det att lösa?
Är de nitiska får du bli muslim för deras acceptans, annars.. fuck em..
Försöka snacka med dem kan ju funka..

Men.. du är fjorton..
Häng med henne så länge det känns rätt liksom, skitsamma vad hennes päron tycker.
<br>

2006-07-19 14:02
Been there, done that - aldrig mer.

Om personen samt familjen i fråga inte är villig att "mötas på mitten" så blir mitt råd till dig; lämna det innan du involverar dig för mycket.

Du får ursäkta att jag kanske är hård, men ta det från en som vet vad han pratar om.

2006-07-19 14:10
Saken är att min mamma och pappa accsepterar inte att jag konverterar till islam och hon e rädd så att hennes föräldrar inte "slänger" ut henne ur famiiljen som dom flesta araber gör om dottern gjort fel.:(

2006-07-19 14:12
haha.. varför i hela friden skulle du konvertera för

2006-07-19 14:13
kasta
cva ?

2006-07-19 14:13
_hip_hop_paratey_

Att konvertera bara för att få en brud är ju respektlöst om något.
Båda mot själva religionen och dig själv.

Du blir inte automatiskt troende bara för att du konverterar liksom.

2006-07-19 14:15
Sugar, du är 14 bast..
Chilla..
<br>

2006-07-19 14:16
Det är inte det att dom ogillar mig.. utan dom vet inte äns vem jag är vi känner inte varrandra och hon vågar inte berätta för sina föräldrar för då hade det blivit en så kallad katastrof:S

2006-07-19 14:22
Slacksoft :14år men tro mig jag har tänker klarare än många äldre... hon är 16... hon vet ju hur d e,,,

detta är inte min första kärlek men sista e d nog;)

2006-07-19 14:25

ja det stämmer, men om du bara visste hur många killar som "koverterar" till islam för sin flickväns skull...

både de och tjejen och familjen är de värsta hycklarna, de bryr sig inget om islam utan vill bara visa sig utåt...

Inte riktigt hela sanningen. Det handlar ju mycket om vad de framtida barnen ska bli? När båda är muslimer (även om den ena inte tror) så kan ju barnen uppfostras i samma tro istället för att bli slitna mellan två olika religioner.

2006-07-19 14:27
ssant.. ska be henne tänka på att konvertera till kristen... tack för hjälpen allihopa:)

2006-07-19 14:28
_hip_hop_paratey_

Någonting säger mig att det inte kommer hända.

2006-07-19 14:31
Jovisst finns det många såna fall också..
Tyckte bara det kändes som du avfärdade matremoniella konvertiter som helt värdelösa..

2006-07-19 14:50
hahahah du e juh inte alls kristen
In the Big Rock Candy Mountain
The cops have wooden legs

2006-07-19 15:30
Hehehe.. vi plenerar d men 4 år.. haha palla vänta(A):P

2006-07-19 15:36
Så sjukt! Att religionen ska stå i vägen för kärleken. Man blir fan rädd.
8 diagrams!

2006-07-19 15:38
ja:'(... när man hittat den rätta ska nått alltid vara i vägen:(

2006-07-19 16:24
jag ska vara ärlig. det finns bara ett sätt att försäkra sig om att föräldrarna inte "knasar": säg inget. så är det. annars finns alltid risken att de ogillar förhållandet. men att hålla det hemlighet kommer med största sannolikhet att tära på förhållandet.

och sen är frågan om det verkligen handlar om muslim eller ickemuslim eller om det egentligen är någon sorts nationalistisk/"rasistisk" mentalitet från föräldrarnas sida. det sistnämnda är inte särskilt ovanligt, oavsett om människorna kallar sig muslimer eller kristna, svenskar eller kineser.

2006-07-19 16:31
sebby:

ja, det är bäst att den muslimska tjejen ser upp, ifall killens kristna föräldrar bestämmer sig för att ta till våld.

2006-07-19 16:39
Jag tycker att ni bör liksom snacka om det här med hennes föräldrar, visst det är en ENORM risk, men då är du i alla fall ärlig och går och snackar med hennes föräldrar om saken.
Det är mycket bättre att vara öppen än att gå varandra bakom ryggen, det håller i längden.
<br>http://edvinalam.wordpress.com<br>

2006-07-19 16:47
så att hennes föräldrar inte "slänger" ut henne ur famiiljen som dom flesta araber gör om dottern gjort fel.:(

men snälla, troru på det där själv eller?
inte en enda av de araber och deras syskon (läs systrar) jag känner skulle bli utslängd ifall dom gjorde "fel", visst, klart det finns men knappast dom flesta

2006-07-19 17:00
Fy för religon. Varför kan inte alla vara lika och inte ha en massa fördommar om andra?

2006-07-19 18:36
MIn pojkvän är svenskmuslim, tom det tär på vårt förhållande.

Dra dig ur innan det är för sent.

säger som alla andra, du är 14 bast, du h inner konvertera 100000 ggr till 500000 olika religioner för det känns så i din ålder.
Njut av varandra nu, och jag kan satsta 1000 kr på att du kommer titta tillbaka på detta om 2 år och skratta, då kommer du tänka vilken idiot jag var som ens tänkte den tanken.

2006-07-19 18:53
Nån har säkert skrivit det redan, men det är haram för en muslimsk kvinna att vara med en icke-muslimsk man. Hennes föräldrar kommer hedersmörda dig. HEJ HEJ!
"I whistled for a cab and when it came near, there was a hispanic in the car with lice in his hair"

2006-07-19 19:08
Finns det nåt bra med religion lr?

Bara massa jävla strul...

2006-07-19 23:03
Har precis samma problem, its sucks =/

2006-07-19 23:29
Hoppas hon inte e könsstympad:-p

2006-07-20 00:12
Come together!

2006-07-20 00:48
Nu har hennes mamma hotat med att halshugga henne om hon pratar med några killar..... hur ska jag göra please help me.. :'(

2006-07-20 02:45
hörs snarare som att du driver med oss.

2006-07-20 11:39
Nej jag driver inte.. får inget utav det....

2006-07-20 11:54
Beror ju pa vilket land hon ar ifran. t.e.x sa ar det valdigt accepterat i libanesisk kultur att krisna och muslimer gifter sig.

aven sa ar det ju enligt koranen helt ok, det ar bara t.e.x katoliker som ej kan gifta sig med en muslim.

oavsett sa beror det ju pa föraldrarna. kulturella skillnader kan faktiskt stalla till problem.

som i mitt fall med min libanesiska pojkvan. hans familj vill ha en arab till fru tilll honom.

tycker det ar viktigt att hon presenterar dig sa snart som möjligt!

2006-07-20 11:59
hon är halv palestinier glömde .. sry

2006-07-20 13:06
jag bryr mig inte om mig.... bara hon får ett bra liv

2006-07-20 13:23
_hip_hop_paratey_
Det låter verkligen jättejobbigt. Jag hoppas att ni båda (iaf du) verkligen är troende och inte går igenom allt jobbigt av andra skäl. Jag vet att det är mycket att begära av någon som är så ung, men du måste prata med henne om allt och ta ett rejält snack med hennes föräldrar. Du måste förklara som om ditt liv stod på spel, hur du älskar henne och är villig att göra vad som helst för att få dom att acceptera dig som du är. Deras dotter har ju uppenbarligen gjort det. Jag föreslår inte att du pluggar islam för att låtsas vara muslim. Jag föreslår att du pluggar islam för att bemöta din flickväns föräldrar när dom säger att du och hon inte får vara tillsammans. Var lugn. Tappa inte modet.

2006-07-20 14:14
Asså tur att min mamma när hon levde inte sa att ifall jag och min bror tänkte gifta oss att vi var tvugna att gifta oss med muslimer eller att de skulle konvertera till Islam. Sen så är min syn att ifall jag gifter mig med en kristen kvinna eller med en kvinna med en annan tro så ska hon inte konvertera sig och att barnen ska själva få välja.

<br>http://edvinalam.wordpress.com<br>

2006-07-20 17:46
haha, men skit i den bruden och hitta nån annan som inte är muslim.

finns fullt av fina fiskar, bara att meta litegrann.
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare.
Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!

2006-07-20 18:38
Sluta tro pa gud era ignoranta javlar.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2006-07-20 19:10
Nu har hennes mamma hotat med att halshugga henne om hon pratar med några killar..... hur ska jag göra please help me.. :'(

Asså det beror ju på, är det med giljotin eller yxa? Viktiga saker här...
"I whistled for a cab and when it came near, there was a hispanic in the car with lice in his hair"

2006-07-20 19:17
och alla små söta ateister tror att alla som har en tro är inskränkta och inte kan respektera elelr leva ihop med en som inte är som dem..

jag kan bara snacka för mig själv och min familj och här spelar de inge roll om pöjken är svensk, bolivian eller turk. det viktiga är att han är en bra kille och är hövlig, kan bete sig normalt, har ambitioner här i livet och är snäll mot mig. sånt som räknas.
mina föärldrar är båda uopvuxna i ett muslimkt land men de hatar fascism iall dess slag likväl religiös. de är nog också lite antireligion. min mamma har helt sagt upp sina band med islam och min pappa har väl alltid avrit en sökare, född muslim, nära på kristen konvetering och nu en tro på något som liknar Zoroastrism
min mammas tro är de mänskliga rättigheterna ska hon ha sagt, som fd. kommunister är de som sagt inte så värst religiösa även om de växt upp i religiösa hem.
Jag är själv muslimsk konvertit men har inga problem om min kille är jude, ateist, muslim eller kristen. Det viktiga är att vi delar hjärtats kultur dvs har samma föreställningar om hur ett bra liv ska levas . Funkar det spå funakr det, gör de inte så okej.

Det är mycket synd när föräldrars övertygelse ska påverka deras barns liv till den grad att de inte ör förmögna att leva själva. Jag hoppas verkligen att nu när vårt samhälle har blivit såpass mångkulturellt att gräsnerna suddas ut mer och mer. på allvar.
finns en massa tjejer där ute med invandrarföräldrar som kan bli din tjej utan problem. det är grymt olika från famil jtill familj

precis som Fatima kan mottas hos Anders föräldrar med stora kramar elelr kyligt ihopsnöropta munnar och haglande fördomar. C¨'est la vie cheri
Femme fatale

2006-07-20 19:22
fan vad jag föraktar religiösa människor..lev era egna jävla liv istället för att låta andra styra er.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.

2006-07-20 19:24

Alltså det kan också vara tvärtom. jag har blivit grymt hånad och förnedar av min ickereigösa del av släkten för att jag hade min tro när jag var 14..
det kan också vara en kulturell grej. av vad jag vet har eritreaner inga problem med att gifta sig muslimsk som kristen med varandra. har själv eritreanska vänner som också påstyrker att de är ett av få religiösa folk i världen som inte sätter gränser. kristen emd kristen, muslim med muslim. de är grannar och kan gifta sig utan problem..
sen känner jag även många libaneser som är halvkristna halvmuslimska. områden som är väldigt blandade blir ju som sagt också mer toleranta. min kristna libanesvän som är gift har själv sagt att i Libanon så spelar d einge större roll, muslimerna kan säga Maria! över något, och där säger många kristna Allah om Gud..

svenskar har ganska mycket fördomar om huruvida ivandrarbarn får umgås med svenskar eller ej. det är som sagt jävligt beroende på. På våra släkträffar eller bjudningar så finns de alltid en ingift elelr nypresenterad svensk partner..
Femme fatale

2006-07-20 19:26
potatissuger fan vad jag föraktar religiösa människor..lev era egna jävla liv istället för att låta andra styra er.

och oj vad du verkar ha noll koll på hur religiösa lever. de flesta är inte fundament troende och lver antagligen inte mer annorlunda än en ateist, de hittar bara sitt sätt att hämta lugn och ro i sin tillvaro. vissa sätter sig på sin favoritplats, andra ringer en vän, somliga emditerar..

whats the deal?
Femme fatale

2006-07-20 19:28
tycker att spiritism är bull. stör mig på människor som inte är det. naiv och enfaldig som jag är
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.

2006-07-20 19:29

hur gammal är du trådkaparen? har du tänkt på att det kan vara en fråga om ålder? när jag var 14 fick jag nästan aldrig umgås emd killar och jag hade det otroligt strängt. men med åren lossade dem mer, ju äldre jag blev ju större ansvar fick jag över mi negen tillvaro. Idag är jag helt öppet tillsammans med min pojkvän vilket hade varit en katastrof kanske 4 år tidigare..
Femme fatale

2006-07-20 19:30
tycker att spiritism är bull. stör mig på människor som inte är det. naiv och enfaldig som jag är

du behöver inte älska det men du måste inte spy galla över hälften av världens befolkning som inte gjort dig något och kanske är hur schysta som helst. right?
Femme fatale

2006-07-20 19:33
< i klartext "nitton" år, alltså ett år äldre än dig och ett mindre än någon som fyllt 20 (tjugo). relaterade inte överhuvudtaget till topicen. gillar bara att posta provocerande inlägg så fort det handlar om religion. så kul att skåda det efterföljande rabaldret.

2006-07-20 19:38

jag tror inte många som skriver här fattar de själva, men ni ska spy över religiösa människor men när man läser era inlägg så är de fulla av motsägelser, fördomar samt held el okunskap av vad en religiös tillvaro kan innebära.

man kan vara religiös på många olika sät och yttra det på lika många.. religiösa människor är också individer, har sina särdrag, yar in vissa delar emr än andra i vad gällande trosfrågor, har egna tolkningar, upplelevser av sin tro.

här i Sverige är religion fröknippat med en utlösare för krig. vad människor inte tycks fatta är att om de inte är religion, så är det etnisk tillhörighet, hudfärg, politisk tillhörighet.. vad vill jag säga? Jo att är det inte religion så är det annat folk bråkar om. Tror majoritet profeter skulle vända sig i sin grav om de såg vilken gravplats för skitattityd jorden har blivit och alla äckliga brot som begås i religionens namn

det är de enda ni ser på tv eller hur? hur man hyllar guds namn medan man gör något dumt.. har ni någonsin ställt er frågan att dessa 200 pers på tv inte står för de kanske 3 miljarder som inte deltagit? har ni tänt på att de babblar om något som int alls har anknytning til lreligion? vill ni uttala er om religioner ska in inte bara stirra er blinda på de mä'nniskor som tillämpar dem..

religioner kan vara feltolkade, tvetydiga, missvisande använda samt utnyttjade beroende på. de är bara ett medel för somliga att få utöva sin makt. Undrar ni över islam, kristendom, judendom? Läs böckerna. Gör er egen uppfattning. ta ställning. Jag upplever att de är när man först går till källan man kan förstå alla tolkningar.
Femme fatale