I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Min flickvän muslim jag Kristen

Övrigt - Vardagsfilosofi

2006-07-20 19:39
potatissuger,. jag frågade om trådskaparens riktiga ålder och inte om din
Femme fatale

2006-07-20 19:41
egentligen.. är jag inte den typen som går till kyrkkan och sånt shit.. jag går till kyrkan när vi har nån helgdag...:(

2006-07-20 19:43
Amar F18

hur gammal är du trådkaparen?

nej du frågade om "trådkaparens" ålder. i det här fallet jag.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.

2006-07-20 19:46

man behöver inte gilla religion. man har rätten att få ogilla religion. men sluta prata om religiösa människor som en enda homgen massa. Det finns så många grenar ur nästan varje religion eftersom man inte har kunnat tolka budskapen samspelt och likvält. Jag kan bara genom mitt liv se att människor kan ge 1000 nyanser på en och samma tro. Man ser på skaer olika beroende på vad hjärnan, medvetet som omdevetet vill ta in, det är lätt att ta in information som stämemr emd våra förutfattade meningar eftersom de udnerlättar för hjärnan att kategorisera sin tillvaro och sina människor i fack. det är rent vetenskapligtg lättare att inte klura för mycket på var människa som passerar vårt liv flyktigt och därför bedömer mycket snabbt utan att fudnera vidare.

Klart världen är intolerant när de tar för en människa omedvetet i genomsnitt 3 sekunder fär att avgöra om man gillar en person eller inte. Hinner man på några sekunder se till bakgrund. unikheter, särdrag och personlighet? Ni känner inte ens de människor ni pratar med genom whoa, ni vet bara ens ak, han är religiös, hon är inte.

Sluta klumpa in folk kategorier. jag har slutat att sätta mig själv i en kategori. jag är själv muslim men fått mkt skit för att jag inte tror på ett "klassiskt" vis. de som vill lära känna mig gör de, de som inte gör de kan foirtsätta placera in individer på 2.6 sek.

Femme fatale

2006-07-20 19:48
min ideologi stämmer inte överens med religiösa människors ideologier. alltså ogillar jag dem ^^
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.

2006-07-20 19:48

haha men nörd, okej ett s försvann ur trådskaparen :D
Femme fatale

2006-07-20 19:51
min ideologi stämmer inte överens med religiösa människors ideologier. alltså ogillar jag dem ^^

hehe ja de säger ju mer om dig tycker jag. varför måste man ogilla en hel människa pga en övertygelse? de är sällan så att man har allting icke gemensamt för att man sklijer sig på vissa punkter. kan man inte vara vän med en socialdemokrat bara för att man är moderat? en muslim för att man är ateist? en handikapp för att man är frisk? En som älskar Science-fiction mot någon som älskar rosa feelgoodfilmer?

vad vill du säga? det är dina åsikter som jag tycker segregerar världen. du kan inte ogilla en människa du inte känner. vem säger att den tror på de sättet du tror att den tror?
Femme fatale

2006-07-20 19:54
driver bara med dig haha. diskussionss kaparen har slagit till igen!

potatissuger. alltså borde alla i min släkt och omgivning hata varandra. finns patrioter, hippies, kommunister, sossar, advokater, dagdrivare, gothare, hiphopare, reggaefans, muslimer, zoroastrer, atetister, pastaälskare, pastahatare, eu-motståndare, liberaler, FN-arbetare, revolutionärer etc..

du kan ju hitta hur mkt olika övertygelser, nicher och ideologier osm helst ur en grupp mäniskor som på något sätt har knytning till varandra. ska vi hata? det finns en gräns tycker jag. man kan diksutera politik, för det är livsviktigt för hur vårt samhälle ska vara utformat, men sen finns det också lite plats över till kärlek, vafan sluta vara så inskränkt, kasta en tärning och spela backgammon :D
Femme fatale

jävlar, ett mellanslag ^^

2006-07-20 19:55

akta så du inte får särskivningspolisen på dig!
Femme fatale

2006-07-20 20:00
särskivningspolisen

exakt vad är det som de skivar isär?

2006-07-20 20:01
men håll käften hahaha vafan sluta hacka på min stavning. :D
Femme fatale

2006-07-20 20:02
^^ kul kvällsunderhållning var det iallafall

2006-07-20 20:03
jävlar är de kväll? fyfan jag vakna för en timme sen.. seså låt mig va nu :)
Femme fatale

2006-07-20 20:23
"Sluta tro pa gud era ignoranta javlar."

ok, du har övertygat mig!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-07-20 23:03
giftemål känns juh inte aktuellt så softa med henne och förvänta dej inte för mycket...
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2006-07-22 15:36
Kompis du e 14 år!!! asså om det här håller (vilket jag inte tror) kommer du ändå inte gifta dig förrän om 4 år...så mitt råd är att hålla förhållandet hemligt så länge som möjligt och sen när de inte funkar att hålla de hemligt längre.. så tar du itu med problemet då och då är du ju lite äldre och förhoppningsvis mognare att ta ta ett beslut om hur du vill lösa det hela.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.