Af-BeerDeluxe - Är det inte tråkigt att bara presentera andras tankar utan att ens kommentera dem själv? :) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
mabande... jag kan lova dig att om vi discuterade Irak anfallat innan det skädde hade du vat övertygad om att Iraq har kärnvapen. å bara garvat åt mina inlägg som vanligt.säg imot om du vill men jag är helt säker på de. du är en som alltid följer med maioriteten. En riktigt Wiekpeny(eller va de heter) surfare som tror att 90% chans är lika med 100%. du tror aldrig att ibland så är det dem 10% som varit sanningen(eller 0,0000001%). och du litar 100% på forskning och vetenskap och tror att dem ALDRIG kan ha fel eller bli MANIPULERAD, ÄNDAST i efterhand . mend ALDRIG innan... synd tycker jag...open your eyez Historia är inte det som har skett, Historia är det som blivit skrivet, det är en stor skilnad.
S-O-L-I-D(Situationer-och-livet-i-dag) WWW.SOUNDCLICK.COM/SOLIDP
Solid - Då måste jag göra dig lite besviken: innan U.S.A. gick in i Irak var jag skeptisk till påståenden om massförstörelsevapen. * "som tror att 90% chans är lika med 100%. " - Nej. 100% är 100%. 90% är 90%. Över 95% är det sannolikt . * "du litar 100% på forskning och vetenskap och tror att dem ALDRIG kan ha fel eller bli MANIPULERAD, ÄNDAST i efterhand. mend ALDRIG innan... " - Då har du verkligen inte läst vad jag har skrivit till dig tidigare. Jag litar på den verenskapliga metoden, men de som påstår sig använda den bör granskas likväl som deras resultat. Argument / påståenden från folk som, liksom du, förkastar den vetenskapliga metoden håller allt som oftast inte ens för en inledande granskning. Vilket har visats X antal gånger hittills. Att, som du, utgå från att den "etablerade" vetenskapen och media (i princip) alltid har fel är bara löjeväckande. Framför allt när du försöker bevisa det genom påståenden utan grund, eller med samma relevans som hörsägen (något som ju f.ö. var fallet med de påstådda massförstörelsevapen som Bush-administrationen hänvisade till - hörsägen). 10-4, over..
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
jag tror på vetenskap å fakta... men är mer kritisk än du... vart har jag sagt att den ALLTID har fel??? du hittar på mycke bara för det ska låta som du har rätt. du kommer alltid med dina "inte en chans" och citerar olika sidor m.m som om det skulle va 100% säkert. det går inte å hitta "fakta" att bush låg bakom 9/11, för det här han som bestämmer VAD som är fakta å inte... och försök inte,,, du skulle garvat om jag hade sagt att Iraq inte har vapen, jag är övertygad om det, precis som du garvar åt att när jag säger bush låg bakom 9/11.SJÄLVKLART tänker inte du erkänna det.Men du flyter alltid med majoriteten 9-3 under.. förövrigt va "klimat teorin" jävligt intressant med olja å så... aldrig hört den, säker tinte sant,,, men när det handlar om Olja så brukar det va jävligt mycke lögner och manipulation bakom...
Solid - Jag skrev inte att du sagt att den etablerade sidan alltid har fel, utan att du i princip alltid skriver att de har fel. D.v.s. när det den etablerade vetenskapen påstår någonting du tycker är fel så är det fel. Inte p.g.a. att du har bevis för att det är fel, utan för att du tycker det är fel. * "du hittar på mycke bara för det ska låta som du har rätt. " - Backa gärna upp det med bevis. Eller är jag lika mäktig som Bush och bestämmer vad som finns på internet? ;D * "du skulle garvat om jag hade sagt att Iraq inte har vapen, jag är övertygad om det, " - Ja du, vad du är övertygad om och vad som verkligen stämmer har ju visat sig skilja sig åt vid mer än ett tillfälle. Jag skulle bett dig göra en sökning, men tyvärr så finns nog inte diskussionerna kvar : / Klimatteorin arbetade jag fram för att kolla hur konspirationsivrarna skulle reagera ;) 10-4, over...
du skrev att jag tycker att etablerad vetenskap har ALLTID fel... det är som sagt nått du bara hittar på så att det ska låta som du har rätt. Men jag har under alla år aldrig sätt dig gå mot majoriteten och "fakta" du hittar på nätet... och så fort denna "fakta" är backad av en vetenskapsman så tror du på de till 100. väldigt svårt att tro att du trodde att irak inte hade vapen för det går imot alla dina regler om "fakta" ochj sunt förnuft och internett/wikpenny surfande... som sagt, klimateorin är långsökt, men intressant.Troligare isf att nu när isen ändå smälter så tänker usa kanske att lika bra att låta den smälta så får vi olja iaf,,, tror inte att du med flit börja me å smälta allt, men skulle inte förvåna mig om dem vill att smältning fortsätter. deras klimat politik är ju patetiskt... dem skrev ju itne änns på det där listan med å minska utsläppen som nästan samtliga länder har gjort.
Solid - Nej, det jag skrev var "Att, som du, utgå från att den 'etablerade' vetenskapen och media (i princip) alltid har fel är bara löjeväckande. " vilket är en stor skillnad mot att säga att du alltid anser att den etablerade sidan har fel. (sen så måste jag langa in en liten ursäkt, för jag har ibland blandat ihop dig med ZoO-Man) * "Men jag har under alla år aldrig sätt dig gå mot majoriteten och 'fakta' du hittar på nätet... " - Kul att du sett vad jag skrivit, men trist att du inte förstått det. Vad är problemet med att jag letar reda på några källor till mina påståenden / resonemang? Framför allt när det är källor och metoder som går att kolla upp / verifiera (till skillnad från genomsnittlig konspirationsivrare). * "och så fort denna 'fakta' är backad av en vetenskapsman så tror du på de till 100. " - Nej, dock ger ett vetenskapligt underlag större sannolikhetsfaktor än ett påhittat dito ;) Om du har problem med de fakta jag presenterar: visa på vilket sätt de är fel istället för att bara påstå att de är det. * "väldigt svårt att tro att du trodde att irak inte hade vapen för det går imot alla dina regler om 'fakta' ochj sunt förnuft och internett/wikpenny surfande... " - Nej, tvärt om faktiskt. Bush kom till makten genom ett förfalskat valresultat och hans stab var välkända för att vara inblandade i skumma affärer. Därav var det sunt förnuft att ifrågasätta anklagelser om massförstörelsevapen. Framför allt när Hans Blix (som ju ledde FN:n kärnvapeninspektion) sa att det inte fanns några. Bush-administrationen la aldrig fram några konkreta eller reella bevis för sina påståenden (i och för sig så publicerades några satellitbilder som påstods föreställa kärnvapendepåer, men de visade egentligen inget mer än ett par lastbilar och byggnader) och utan bevis eller ett godtagbart resonemang så är det ogrundade påståenden. 10-4, over...
Men jag har under alla år aldrig sätt dig gå mot majoriteten och "fakta" du hittar på nätet... Där verkar vi ha kärnan i hela konspirationstänket. Att ha åsikter som skiljer sig gentemot de vedertagna inom ett område bara för att vara annorlunda.
Alla gillar ju en underdog, eller?
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
Jupp, "om majoriteten är överens, så är det automatisk fel" ;D 10-4, over...
hahaha, vadå säga mot sig själv när majoritetn är överens, så är det atomatiskt rätt ... så tänker du, iaf dem inläggen jag sett dig skriva dem senaste åren... aldrig hört dig misstro en vetenskaps man eller vad exempel wikpenny skriver. 99% är inte 100%, men du beter dig som om det vore så, skrattar åt alla som inte håller med den stora skaran.
Solid, om du nu ska kritisera folk för deras förtroende inför div internetsidor så vore det väl en idé att ha en hum om vad du snackar om/kritiserar. Tex att wikpenny heter wikipedia etc...Blir lite svårt & ta dej på allvar annars. ett tips bara, inför kommande opponeringar.
Solid - På vilket sätt säger jag emot mig själv? Ge gärna exempel.
* "
aldrig hört dig misstro en vetenskaps man eller vad exempel wikpenny skriver. "
- Som sagt: du har uppenbarligen inte förstått vad jag skriver.
* "
skrattar åt alla som inte håller med den stora skaran. "
- Nej, dock skrattar jag gott åt de vars minoritetsåsikt är grundad i att antingen vara annorlunda, eller förkastande av allt som, oavsett hur välgrundat det är, inte passar deras världsbild.
Ett par exempel på vad jag snackar om finns i tråden
Konspiration mot vattensprinkler! , där det dels är en helt verklighetsfrånvänd konspirationsteori som presenteras i filmen och dels ditt inlägg där du verkligen inte förstått vad folk skriver (för om du verkligen tror att
någon i tråden tog konspirationen seriöst eller inte hade det minsta hum om hur regnbågseffekten uppstår så är du ute och surfar på hyfsat grusig asfalt).
10-4, over...
Jag tror att NWO ligger bakom Solid's oförmåga att bilda förståeliga meningar.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
seriöst... vet inte änns vad vi diskuterar om längre. vet inte va du fösöker komma fram till. ända jag sa är att jag har aldrig sätt dig gå mot majoriteten ELLER ifråga sätta en vetenskapsmans påstående.... utan du länkar till sidor å sen hållar fast till 100% att det stämmer å att det ABSOULT är så å det omöjligt kan vara på nått annat sätt.... sen vet ja fan va du försöekr komma fram till asså å alla påhopp om stavning kan ni stoppa upp i röven... jag orkar itne förklara för 100000 gången varför min stavning är bajs.....
utan du länkar till sidor å sen hållar fast till 100% att det stämmer å att det ABSOULT är så å det omöjligt kan vara på nått annat sätt.... Jag skulle snarare säga att ens påstående förses med tillförlitliga källor som man sedan kommenterar. Istället för att, som vissa har för vana att göra i konspirationstrådarna, bara slänga ur sig någon annans åsikter och ta dessa som en given sanning.
å alla påhopp om stavning kan ni stoppa upp i röven... jag orkar itne förklara för 100000 gången varför min stavning är bajs..... Dina förklaringar hade ändå inte spelat någon roll eftersom NWO bara har planterat dem i ditt (o)medvetande. Hur många vetenskapliga rapporter du än länkar till om påstådda "läs- och skrivsvårigheter" så kommer jag att avfärda dem.
ptatissuger... (struket p.g.a. personangrepp) istälelt för å klaga på min stavning. kom me nått vettigt istället (struket p.g.a. personangrepp) elelr håll käften. (Inlägget ändrat av Mabande p.g.a. personangrepp och ban 2008-08-11 15:19:46)
Solid - Jag har väl inte hoppat på dig så särdeles ang. felstavningar? * "ända jag sa är att jag har aldrig sätt dig gå mot majoriteten ELLER ifråga sätta en vetenskapsmans påstående " - Ett uttalande som du sedan använde för att generalisera till att jag aldrig skulle tycka annat än det majoriteten tyckte. Bara för att du inte uppfattat mer än en enda sak betyder det inte att dne aspekten är sanningen. Det enda det betyder är att du bara sett en enda sak. * "du länkar till sidor å sen hållar fast till 100% att det stämmer å att det ABSOULT är så å det omöjligt kan vara på nått annat sätt.... " - Fortfarande: nej. Jag använder mitt kunnande inom olika områden för att formulera en hypotes eller ett påstående och motiverar med resonemang samt länkar till källor / artiklar som stöder mitt uttalande. I och med nivån som de flesta diskussioner befinner sig på så duger oftast Wikipedia som startkälla p.g.a. dess lättlästhet samt att den länkar vidare till mer specifika / avancerade källor. Om det visar sig att jag missuppfattat så läser jag in mig och justerar jag min ståndpunkt. Till skillnad från dig som tar vad som skrivs i en notis i Metro som mer av en sanning kring vetenskap än vad som sägs av forskarna som bedriver det specifika vetenskapliga försöket. * "seriöst... vet inte änns vad vi diskuterar om längre. " - Har du någonsin gjort det? 10-4, over...
Solid (struket p.g.a. personangrepp) istälelt för å klaga på min stavning. kom me nått vettigt istället (struket p.g.a. personangrepp) elelr håll käften. Jag avfärdade bara den självklara förklaringen som nonsens, precis som du ständigt gör.
ännu ett tecken på hur hjärntvättade folk kan vara utan att dom själv vet om det
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
...och när inget annat hjälper: kalla den onda majoriteten för hjärntvättade ;D 10-4, over...
Hellre en tvättad hjärna än ett förorenat och obrukbart dito.
i princip precis vad ni är och det är tragiskt, men gör det ni är bäst på titta åt andra hållet. Allt som du tror på är är fake! lär er tänka bortom den mass mediala bilden ni har, livet är så mycket mer än cashen på banken eller villket märke du har på dina sneakers, å villken macho attityd som man ska ha mot sina med människor,det är fånigt, allt handlar inte om dig, du är inte alls så viktig som du tror att du är, det är vi tillsammans som kan göra en skillnad, ingen separation vi alla är människor oavsett åsikter, se likheter mellan varandra istället för att döma, glöm det ni lärt er i den korupta skolan ni gått. det är lite som att vakna upp faktiskt, och man måste utbilda sig själv men när man väl lär sig hur samhället fungerar så ser man lögnerna överallt. allt förtjänar sin chans. jag kommer att lämna detta forum men vem vet, jag kanske dyker upp med något annat nick i framtiden å skakar om dom officiella sanningarna rejält :) ha det bra bröder och systrar! one love
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Af-BeerDeluxe - Att vara paranoid bara för paranoians skull lär nog vara ganska kul, men känns det inte samtidigt lite dumt att misstro saker bara för att de presenteras av någon med dokumenterad kunskap i frågan? Självklart ska du tänka själv och göra rimlighetsbedömningar, men glöm inte att det även gäller de konspirationer du läser om ;) 10-4, over...
tänk om vi inte lever alls, detta bara spelas upp för oss och allt är förbestämt från hela början så sitter det några fula aliens o flabbar järnet åt oss och våra misstag.
Ni vet när man gick på dagis och gjorde gubbar på pappret av sina fngeravtryck. jag lovar att dagispersonalen va några jävla insiders åt myndigheterna och skickades till typ regeringen och nu har dom arkiverat alla våra jävla fingeravtryck. Jag har skitsvårt att gå att ta blodprov. För jag lovar att dom sparar skiten som DNA och sedan gör dom en klon av mig. Gör så att klonen typ skjuter Reinfeldt eller någon annan fet politiker. Gör sig av med klonen och sedan åker jag dit för det. jag ryyyyser
För jag lovar att dom sparar skiten som DNA och sedan gör dom en klon av mig. Gör så att klonen typ skjuter Reinfeldt eller någon annan fet politiker. Gör sig av med klonen och sedan åker jag dit för det. Som dom gjorde med Mihailovic!
amen synthare då, fyra bögar och en dator est. 1986
Not a follower, so Twitter has never been an option.
steal_a_ninja - Sen den lilla detaljen att det förmodligen är både dyrare och jobbigare att framställa en klon än att bara hjärntvätta dig är väl inget som är värt att bry sig om? ;) 10-4, over...
Mabande P31 Sanna mina ord. Det är en tidsfråga innan börserna får fnatt och allting blir superbilligt.
Varför tar ni bort mitt inlägg? jag sa ju Illuminati och förklarede på dess vis de undangömmer sig.
spektabilis: Stackars sate, det där är knappast en fundering som är originell eller relevant. "Jag lovar så är det" Skäm inte ut dig mer, du kan omöjligt bevisa det precis som jag inte kan motbevisa det. Det är dock mer troligt att det inte är så då människor är så pass lika rent genetiskt att sinnesuppfattning inte skiljer sig så markant att vi mixar ihop färger.