I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hoppa framför ett tåg!!!!

Övrigt - Vardagsfilosofi

2006-09-16 15:17

Hoppa framför ett tåg!!!!

Fattar inte hur sjuka människor är som hoppar framför ett tåg för att avsluta livet. Har man ståtttt nära en tågräls nån gång och ett tåg scswissarrr förbi så är ta skydd reaktionen den enda vettiga. Så om man hoppar framför ett tåg så är man nog så sjuk att det inte är värt att leva!

hej. två st tack!!

2006-09-16 15:22
Det handlar om att ställa till med en scen och göra så tredjeparter blir lidande p.g.a. förseningar i trafiken och annat ovärt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-09-16 15:28

det är fan modigt att hoppa framför ett tåg. som du säger så är reaktionen watch out annars.
annars är det extremt elakt att hoppa framför ett tåg. Känner en tågchaffis som har men för livet efetr att han vart med om det.

Femme fatale

2006-09-16 15:28

visst, man har ju rätten att ta sitt liv men ska det göra att någon annan skadas så nej, du får ite hoppa framför ett tåg och dö så.

av alla sätt att dö ,så väljer man att bli överkörd...
Femme fatale

2006-09-16 15:33
nej usch fyfan... vet oxå en kille som sett köttslamsor från 2 ungdomar som hoppat framför ett....
hej. två st tack!!

2006-09-16 15:44
ja det viset hade jag aldrig valt, känner dock 2 stycken som valt att avsluta livet på det sättet.
Don't make me Chris Brown you, bitch!

2006-09-16 17:01

jag tror att dom som hoppar framför tåg gör det för att det är garanterat att man dör..med tabletter är det inte säkert att det funkar, hänger man sig kan nån komma å "rädda" en.. eller så kanske snaran är för dåligt fixad å att skjuta sig kan nog oxå misslyckas eller så är det svårare att skjuta sig själv än att slänga sig framför ett tåg. har man väll bestämt sig för att det är dags att dö vill man ju inte vakna upp med en jävla hjärnskada.

sänn så tror inte jag att man hinner känna så mkt av tåget som krossar en..å känner man nått så går det ju fort över å om man slänger sig framför ett tåg så mår man nog såpass dåligt att man inte känner något längre ändå.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-09-16 17:02
man lär ju i alla fall dö? klarar man stå kvar lär man inte känna mkt om tåget rusar snabbt? och det är väl det som är vitsen?

2006-09-16 17:29

nähä inte d..  men känns ju som att det är den mest garanterade döden iaf.. x2000..

2006-09-16 18:24
StarNate - det är ju långt ifrån den mest garanterade döden.

2006-09-16 18:39
har ni tänkt tanken att det kanske finns personer på whoa med anhöriga som gjort precis detta? om inte, gör det.

2006-09-16 18:42

Demento. kan man int4e diskutera det? jag tycker det idioti att göra det mot någon person. Jag har anhörig som ofriviiligt kört på en självmordshoppare framför tåget. han mår inge bra och var helt förstörd.

det är helt jävla fel att hoppa framför ett tåg för man orsakar andra olycka. vill man dö så ska inte man ofriviiligt behöva vara en del av någon annans död.

det är so om någon ska springa rakt ut framför min bil och jag inte hinner stanna vafan är de för skit?

sen så är de inte alls en garanetrad död. det var ju nån känd artikel för ett bra tag sen, då en tjej hoppa, hon miste båda benne, fick livslusten tillbaka och spelar nu handikappsbasket.
Femme fatale

2006-09-16 18:43
rullstolsbasket kanske det heter.
Femme fatale

2006-09-16 19:09
Dagens reflektion.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2006-09-16 19:19
varför är folks första reaktion att andra människor är sjuka om de gör något personerna som drar slutsatsen inte förstår? har undrat det ett tag nu. någon som kan förklara för mig?

2006-09-16 21:50
Amar, tycker du att man har rätten att ta sitt eget liv?

2006-09-16 22:24

blir bara förbannad på folk som tar livet av sig.. fattar dom inte att anhöriga aldrig kommer få ett rikttigt liv.. jag sörjer anhöriga här på whoa om ni är drabbade.. och fattar va ni har genomgått!!!!

RIP Maria!!!!

hej. två st tack!!

2006-09-16 23:26
grejen är ju att på vilket sätt man än dör (särskilt om det är oväntat) så kommer man att ge någon en rejäl jävla chock, oavsett om man snabbt blir reducerad till köttfärs eller om man stiligt ligger i sin säng i bästa kavajen. 
Det blir något att berätta för barnbarnen i lumpen på puben!

2006-09-16 23:27
Demirel P20

"Vet att en riktigt idit hade satt dynamit i munnen och sprängt av det hemma i vardagsrummet, så frun och barnet kom hem till det. Då snackar vi riktig jävla egoism"

jag vet en som råkat ut för en liknande grej.
 fast där var det familjeträff, gå ut i stora rummet, sätta sig med ryggen mot vit vägg, skjuta sig i ansiktet med hagelgevär, och självklart var det lille sonen som var först in i rummet efter smällen.

men man kan nog inte sätta sig in i hur dåligt folk som gör sådant mår, jävligt, jävligt dåligt genomtänkt, och fruktansvärt för de anhöriga, visst, men jag vet inte vad som rörde sig i hans huvud, så jag dömer inte.

tycker det är rätt onödigt att göra det.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2006-09-17 00:00
balooo

ja jag är för rätten att ta sitt eget liv. man kan inte rå för att man finns och är man så nere i botten att man vill dö och tagit sitt beslut till 100%...

det är synd självkalrt och många gånger så tror jag att man kan må bra igen med hjälp från omgivning psykolog etc. Det är självkalrt en ganska extrem sak, detta med att ta sitt liv och det drabbar ju anhöriga väldigt hårt..

men vill man dö på allvar så vill man. och man kan inte göra annat än att tycka synd om, men det är frotfarande ens rätt över sitt finnande. även om det är frustrerande för familj och vänner
Femme fatale

2006-09-17 00:01

att däremot ta sitt liv genom att hoppa framför tåg, att ta sitt liv så att andra blir ofrvilligt inblandade..

det är jag HELT EMOT
Femme fatale

2006-09-17 08:20
Det är inte helt rationellt att ta sitt liv överhuvudtaget, därför känns det lite smått absurt att klandra folk för sättet de gör det på?

2006-09-17 09:28

att däremot ta sitt liv genom att hoppa framför tåg, att ta sitt liv så att andra blir ofrvilligt inblandade..

Jag förstår vad du menar, men det finns ju andra som blandas in ändå. Den som hittar en, de anhöriga som sörjer och anklagar sig själva etc. Så att ta sitt liv är alltid att sätta sig själv framför andra, på ett brutalt sätt.

har ni tänkt tanken att det kanske finns personer på whoa med anhöriga som gjort precis detta? om inte, gör det.

Men går de människorna in i en tråd som handlar om att hoppa framför tåg så är de ju medvetna om ungefär vad som väntar dem.

www.plaingold.com

2006-09-17 10:46
Amar
"det är fan modigt att hoppa framför ett tåg" man har ju ganska lite mod om man inte vågar fortsätta leva...
Get Random!

2006-09-17 11:49

Varför inte bara sätta sig i bilen i garaget och sätta på tomgången och sitta och softa och sen bara somna in, lätt och bra och snällhetsfaktorn är ju lite bättre än att hoppa framför ett tåg där man i bästa fall dör men kan lika väl bli lemlästad och mongo av. Det skulle ju inte direkt vara kul om man blev av med alla lemmar i stället och hamnade på nåt hem utan att kunna göra nåt och ändå vilja ta självmord...

Jag skakar i dockskorna...
Kriget kommer!

2006-09-17 15:14
Ted Gärdestad gjorde det av kärlek som inte kunde finnas där,     inte av feghet.

2006-09-17 15:26
Dem som säger att man inte får ta sitt egna liv är ju sjuka. Dem som tar  sitt liv mår antagligen så dåligt att dem redan bestämt sig för länge sen och dem kommer bara leva ett värre liv än själva döden.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.

2006-09-17 15:27
Gewan P22

Ted Gärdestad hörde röster och var trligtvis schizofren, det hade ju kanske också med saken att göra.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2006-09-17 15:41
det är klart man hoppar från ett tåg om man vill dö, för att nr
1. man dör fort
2. man tänker inte ÅNEJ STACKARS CHAFFÖR för när man är död har man inte de skulkänslorna

dessutom varför skulle man vara "feg" för att man vill ta sitt liv? det är inte feghet det är fan bara lathet att ta sitt liv.
jag tycker iof att ens egna liv är ens eget och man ska få välja själv vad man vill göra av det. så varsegod hoppa framför tåg.
Skivsamlare

2006-09-17 16:12
jag vet inte..men det känns som ett säkert sätt att dö på. Jag har hört om personer som försökt skjuta sig själva och tydligen finns det en överlevnadsinstinkt som kan slå till precis innan man skjuter sig själv, vilket gör att man kan råka skjuta sig på ett sätt som gör att man blir allvarligt skadad men man överlever.

sen det här med att dömma en som begår självmord, jag kan hålla med om att många inte förstår vad personen går igenom men samtidigt finns det många personer som mår minst lika dåligt och ändå inte begår självmord. Det är korkat, svagt och egoistiskt. Nästan alla har personer som bryr sig och att inte se detta tyder på att man är för självupptagen.

Man kan inte skylla på tillfällig förvirring heller för många som begår självmord har planerad detta och går länge och försöker skaffa sig mod till att våga göra det.

Jag säger allt detta med eventuella anhöriga i åtanke som kanske läser detta. De är er jag tycker synd om, inte personen som dog. Jag har träffat en mamma som hade en son som tog sitt liv och den upplevelsen förändrade helt min syn på livet. Livet går upp och ner, det låter självklart men om man verkligen tror på detta finns det alltid hopp.

det börjar bli ett lite väl långt inlägg nu så jag får väl avsluta med att hoppas att de anhöriga inte blir förbannade av att läsa detta. Man ska hedra minnet av de som dött och minnas personen som han/hon var innan det tragiska skedde. Life goes on. tack för mig.

2006-09-18 11:44
Amar F19
för all del, men man behöver kanske inte formulera sig så jävla okänsligt, i stil med "så om man hoppar framför ett tåg så är man nog så sjuk att det inte är värt att leva"...

2006-09-18 17:23
tillägg till min tidigare frågeställning: varför säger ni (som kallar dessa individer sjuka) "de är ju sjuka" som om det vore något äckligt? det låter så jäkla nedlåtande. är det något man själv kan hjälpa om man nu skulle vara sjuk? nej, verkligen inte, så varför bespotta dessa människor som om de är äckliga och missfoster eller liknande, om man nu anser dem vara sjuka?

någon som kan svara på det iaf?

(väntar fortfarande på ett svar till min tidigare fråga)

2006-09-18 17:45
Har dom tillräckligt svåra problem att dom känner att det inte finns någon annan väg ut så be my guest.

2006-09-18 18:02
junkgirl.

Varför använder du ordet missfoster?
Är missfoster på något sätt äckligt? Fråga di själv den frågan så
har du svaret på din egen fråga..

Eller?
Det handlar oms pråk helt enkelt.

2006-09-18 18:03
Vafan, när ja va yngre brukade ja klättra upp på en bro där tåg åkte, det var några meter ner till backen/sjön och de var ett staket där, där brukade jag stå när de åkte tåg förrbi, c:a 50cm från tåget, jag gillade det, så det är väl olika, tåg är nog kul att dö av, då blir man mos.
"Maybe i could get mjältbrand"
"jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"

2006-09-18 20:25

demento. vad snackar du om? antagligrn har du kopierat fel..eller..

Femme fatale

2006-09-18 20:36
ok..det va dumt formulerat,
hej. två st tack!!

2006-09-18 20:38
Amar: I stil med

Få med det så får Dementos mening en helt annan innebörd.
Han citerade (kopierade) inte dig exakt.

2006-09-18 20:58
Asdöd. det ger mig inte en vettig mening. Dessutom kommer jag inte tycka det är okej att hoppa framför tåg bara för att man har noll livsvilja och inte vet vad man gör. självkalrt finns det de som kanske inte vid sin hälsa kan tänka på det sättet jag gör, eller att jag inte kan tänka mig hur dem tänker, men för mig är det inte okej eftersom ingen tågförare ska behöva råka köra på en självmordbenägen människa hur illa den än mår.
Femme fatale

2006-09-18 21:54
Amar:

Filåt. Såg nu att du inte ens sagt nåt i stil med det Demento skrev.
Jag ska snacka allvar med honom nästa gång jag ser honom.

2006-09-18 21:57
:D

(Med tanke på vad folk har uppfattat mig som tidigare så var det där ett skämt, så inte stackars Demento tror att jag hotat honom. Vi bor nämligen i samma stad, men ändå, gör han Amar upprörd så skjuter jag honom fan påfläcken när jag ser honom)

Oj, nu kanske jag överdrev lite igen. Jag ska inte döda nån, jag är inte arg. JAG ÄR INTE ARG !! VAFAN!

Filåt amar.

(Förstår ni nu efter mitt inlägg varför folk väljer att ta sina liv?)

2006-09-18 22:00
Asdöd- haaaha du är "filåten" =) du får däremot gärna ge Demento lite smisk
Femme fatale

2006-09-19 01:41
joda. de var ju en tjej i sverige som överlevde sitt hopp, miste båda benne och fick livslusten tilbaka..spelar basket idag...

så kan det gå
Femme fatale

2006-09-19 01:43
amar, jo, visst är det väl så..
men ja skulle fan inte va nöjd om jag misslyckades iaf..

jag är inte rädd för att dö...
att bli invalid vore dock ingen trevlig historia..
cry me a river!
--> thcrew

2006-09-19 01:46

nej vem vill bli invalid men hon fann kärlek till livet igen och är glad idag enligt henne så,
Femme fatale

2006-09-19 01:54
ja, visst fan går det, tvivlar inte på det..
tror dock att majoriteten knappast inte ångrar sitt beslut..
skillnad på att acceptera sin situation och att önska att man gjort annorlunda..
cry me a river!
--> thcrew

2006-09-19 11:28
Amar F19
nej det har jag inte, jag har kopierat texten från första inlägget i tråden. påstod inte att det var DU som sagt det.

2006-09-19 12:22

känner en kille som råkade bli påkörd av ett tåg när han var liten, hamnade i koma hur länge som helst  men överlevde. tågchaffisen trodde att han var död o tog sitt liv. men när man står där och vill ta sitt liv tror jag inte att man tänker på att andra påverkas av ens handlingar.

We call them winerbrods.

2006-09-19 19:40
Asdöd

ordet 'missfoster' används konsekvent som förolämpning. den rent bokstavliga meningen av ordet finns knappt längre. men sen när används ordet 'sjuk' konsekvent som förolämpning? menar du att ordet 'sjuk' tappat sin betydelse och blivit en förolämpning?

2006-09-19 19:42
...och f.ö. har jag fortfarande inte fått någon förklaring eller några svar på mina frågor.

2006-09-19 20:16
öhm, sen kanske man måste komma ihåg att det är stor skillnad på att vilja dö och att inte vilja leva. det är absolut inte samma sak, så blanda inte ihop dem.