I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hoppa framför ett tåg!!!!

Övrigt - Vardagsfilosofi

2006-09-19 20:16
junkgirl F23
ordet sjuk används väl i allra högsta grad som en förolämpning..."men är du helt sjuk eller?" osv osv. sen har det ju naturligtvis kvar sin ursprungsbetydelse också...

2006-09-19 20:17
Demento

självklart. men det var inte min fråga. vet itne hur jag kan förtydliga min fråga så att du ska förstå vad jag menade. läste du noga?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-09-19 20:28
junkgirl F23
nej det gjorde jag inte och vid närmare eftertanke så ska jag nog inte göra det heller. du osar otrevlighet idag.

2006-09-19 20:30
eller det kanske du inte alls gör. kanske är jag som är sur. skitsamma, orkar inte ge mig in i en debatt kring ord och deras betydelser. inte idag.

2006-09-19 20:36
Demento

synd att du uppfattar mig på det sättet. det var verkligen inte meningen. jag undrade faktiskt bara om du läst noga. helt enkelt.
för det verkade uppstå ett missförstånd där.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-09-19 21:40
okontrollerbar, på vilket sätt är det egoistiskt att ta livet av sig..
bara egoister som tycker folk som tar livet av sig är egoister för att andra såras..

cry me a river!
--> thcrew

2006-09-20 22:03
okontrollbar F18

tänk om man inte är vid det tillståndet att tänka på vad man lämnar efter sig. är han egoistisk då eller ska vi göra honom till det...

2006-09-21 14:50
Heartwall

vad ger dig rätten att säga hur de tänker och fungerar då?

2006-09-22 12:31
Var med om en sjuk sak för ett bra tag sen. En tjej hoppade framför tåget men misslyckades ganska så stort. Visst hon dog, men inte för än ett tag senare. Hennes kropp klyvdes i 2 och en stackare som gick FRAM FÖR ATT KOLLA VÄNDE SIG BARA OM, BLEK SOM FAN I ANSIKTET OCH MUMMLADE " HON ÄR I 2 DELAR, HENNES BEN LIGGER DÄRBORTA" STACKARS KILLE ASSÅ.

sorry, sitter på lektion o skriver i Styrtekniks programmet. Därför det blev lite fuckat:P
U like it, don't ya?

2006-09-22 14:01
ni som tycker att ta sitt liv är egoistiskt är ju fan knäppa i skallen.. de är väl ändå ni som är det eftersom ni vill att människan ska vara vid liv och fortfarande må dåligt för att ni själva inte ska må dåligt..sjukt

2006-09-22 20:02
Heartwall

personligen skulle jag vara väldigt försiktig med att slänga ur mig hur andra tänker och fungerar. du har inte alla facit på hand, du kan inte veta hur en människa som tar sitt liv känner sig för alla är olika och har olika skäl att avsluta sitt liv.

2006-09-23 14:53
junkgirl..

Nej, men jag menar att du får kanske ha lite överseende med
hur vissa ord används och att du kan fundera lite på vad personen som sagt ordet verkligen menar..

Det finns ju olika skillnader från stad till stad.
I mitt huvud är ett missfoster en mongo, ett cp, en människa med
främst fysiska problem..

Ser du? Jag gjorde det medvetet. Mongo och cp är absolut inte samma sak.
Samtidigt använder du missfoster som nån gemensam sjukdom..

2006-09-23 15:06
Amar F19

Jag har inte orkat gå igenom hela tråden men du vet väl att du faktist INTE har rätten att ta ditt eget liv eftersom det är olagligt! ;)
Jävla förbandade förband

2006-09-23 15:13
Asdöd

äh, sjuk är ett lite större begrepp än de där uttrycken, så nej, jag undrar faktiskt fortfarande hur man kan säga att någon är "sjuk" som att det vore något nedsättande och självvalt med att vara sjuk. i synnerhet när det rör sig om saker som folk inte förstår sig på, som t.ex. självmord.

Heartwall

du har inte insideinformation. du lever ju, eller hur? du vet inte hur alla människor som har en enda handling gemensamt tänker så sluta påstå att du vet. människor är olika.

ZooLive P25

visa mig den lagen tack, för sist jag kollade var det fullt lagligt i sverige att ta sitt liv. fast du kanske bor i någon obskyr liten stat i USA eller så?

2006-09-23 15:13
Glöm det, kom på att det faktist är lagligt så länge du inte blåser ditt försäkringsbolag på livförsäkringen haha
Jävla förbandade förband

2006-09-23 15:15
junkgirl F23

Ursäktar mig, jag vet faktist inte var ifrån jag fick den tanken, godtar du inte min ursäkt måste jag faktist tillverka en vododocka! :P
Jävla förbandade förband

2006-09-23 15:17
ZooLive P25

tja, du gav mig rätt, så. allt lugnt på min sida av båten iaf. ^_^

2006-09-23 18:31
junkie

Jag är inte emot dig, klart ordet sjuk inte ska vara nedsättande.
Men det jag försöker förklara är att det handlar om språkliga skillnader. Ingen annan än du har ju reagerat? Möjligtvis nån annan..

2006-09-23 23:37
Asdöd

äh, jag undrar mest varför man tar ett så vitt begrepp som 'sjuk' och slänger det på alla som man inte förstår varför de agerar som de gör.

2006-09-24 13:07
Heartwall

vad har det med saken att göra? jag skulle kunna ta mig själv som exempel iom att jag varit suicidal ett antal år av mitt liv och även försökt ta livet av mig, men varför skulle jag göra det? jag är inte norm, du är inte norm, ingen som tar sitt liv eller försöker ta sitt liv är likadan eller har samma anledningar, så varför försöker du dra alla över en kam? du har fel när du påstår att alla är på ett visst sätt, kan du itne bara acceptera det? det är inte hela världen att man har fel.

2006-09-24 16:09
klart man ska ställa till med så mycket jävelskap man bara kan om man ändå ska ta livet av sig
go out in a blaze of gore!
jag vet inte men det är ballare så av någon anledning

2006-09-24 19:10
okontrollerbar, är det inte mer egoistiskt av dom "nära och kära" att tvinga en person att leva ett liv som är så hemskt att döden är den enda utvägen?
cry me a river!
--> thcrew

2006-09-24 19:11

orka lära sig hur du skriver ditt nick ;)

cry me a river!
--> thcrew

2006-09-24 22:20
Heartwall

självklart kan man vara både rädd och orädd innan man tar sitt liv. och man kan vara psykiskt död (vad tusan det nu innebär och hur man nu bedömer vem som är det egentligen, men då är vi inne på semantik och tolkningar och shit) men det är inte en regel att det är så. finns folk som "impulsbegår" självmord också. men jo, jag förstår hur du tänker, men jag tycker att det är fel att klumpa ihop alla som begår självmord bara för att de utför samma handling.

2006-09-24 23:09
Det var det uslaste resonemanget jag någonsin hört!!!
Alla vill ha fame men ingen vill ha knas.

2006-09-29 01:57
Känner en snubbe som begick självmord, han ågrar sig som fan nu

2006-09-29 12:14
du får väl tycka vad du vill
ditt tankefel enligt mig ligger i att DU anser dig ha rätt att bestämma vad en annan person bör göra eller inte göra..

således är det du som är egoistisk som tycker synd om dig själv för att någon annan tar sitt liv, istället för att respektera den som gör dets beslut.. vem äger mer rätt till sitt liv.. du eller den som lever det?..

walk a mile in their shoes then come back to see me, som "bossarna" i diddy kong racing skulle sagt om dom snetrippat och missuppfattat deras repliker..
cry me a river!
--> thcrew

2006-09-29 12:23
Var en tjej som är typ 15 som hoppade framför tåget nära mig i måndags.

HBFJ_MOTARD P19

ja men det är väl klart, när man ska ta livet av sig ska man tänka på andra? eller?

2006-10-02 17:17
Fett många här som har testat själmord och lyckats verkar det som...
Jag skakar i dockskorna...
Kriget kommer!

2006-10-02 19:48

varför ska inte man inte få bestämma över sitt eget liv?

2006-10-03 00:08
det var nån stekare som hoppade framför tåget i hornstull idag

2006-10-03 12:17
onkontrollbar lysande svar..
för att kontra på samma nivå
är du blond?
cry me a river!
--> thcrew

2006-10-03 15:35

joda 

Måste säga delvis emot dig när det gäller bestämmandet över sitt eget liv. Självklart ska alla ha denna rättigheten, men när det kommer till sådana destruktiva saker som t.ex självmord är så är det självklart att samhället ska ingripa.  

HAHA whoa'n e så jövla rockad baaaoooooooouuuuuöööögggg!!!!!!

2006-10-03 19:16

ingripa är väl en sak, även om jag inte anser att det är statens sak att göra i princip.

men det var inte det vi pratade om, utan huruvida det är själviskt att ta sitt liv med tanke på att människor i ens omgivning även drabbas, eller om det är egoistiskt av människor runt om kring att tänka att man inte ska få ta sitt liv just de drabbas..

cry me a river!
--> thcrew

2006-10-04 12:00
Jo det stämmer i och för sig. Blir mer press på individen om denna bara skulle leva för andra. 
HAHA whoa'n e så jövla rockad baaaoooooooouuuuuöööögggg!!!!!!

2006-10-04 17:04
Nu har jag visserlign inte pallat traggla mig igenom hela tråden så det är säkert någon som sagt vad jag tänkter skriva.

Det är iaf sjukt egoistiskt att hoppa framför ett tåg. Du ser ju till så att den stackars lokföraren får men för livet. Ite så snällt. Ska man nu verkligen ta livet av sig så gör det så att du inte skadar någon annan. (Om det är rätt att skada ev. närstående och familj för att man själv inte vill leva är ju en fråga för sig)
There´s no point of living if you can´t feel alive....

2006-10-07 19:10
ORKA FOLK SOM TAR SJÄLVMORD ÖVERHUVUD TAGET!!! hur illa man än känner sig så kommer det alltid kännas bättre om man bara tar tag i problemet istället.

SNÄLLA MÄNNISKOR TA FÖR FAN INTE LIVET AV ER!!

tack för mig
hon var snygg långt ifrån..
..men långt ifrån snygg

2006-10-12 16:40
nr54

alla kan inte "ta tag i problemet" och alla vet inte ens vad problemet är, bara att det finns problem. "liv till varje pris" är ett tankesätt jag finner högst egoistiskt och faktiskt ganska dumt.

2006-10-12 19:03
jag hoppar imorrn framför nåt x 2000 tåg,,fan e så jefla less på allt...syns i himlen peace..