I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Fantomen ond eller god?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2006-10-29 22:40
Den som ser Fantomens ansikte dör en fasansfull död

känns kanske inte så snällt att mörda folk som ser än feja.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-30 00:33
Jag tror Jackfalk är Fantomen.
Ingen vet så mycket om fantomen
This is genius!!
where is my flame thrower?

2006-10-30 03:15
Busk.. En vanlig man i Fantomens värld har hatt, solglasögon och trenchcoat.

supermagic.. tss. nu lugnar du dig! han visste inte ens om lejonhåret! säger inte att jag är bättre men seriöst.. lejonhår dude! det är ju det som är mest pimp med fantomen! fucking lejonhår! :D

2006-10-30 12:05
Verbose.. han kanske bara spelar dum, han vill inte att folk ska veta hans "hemlighet".

This is genius!!
where is my flame thrower?

2006-10-30 13:31
-verbose-

Jag tror säkert att du har rätt, men jag kan verkligen inte komma ihåg att jag någonstans har läst om just lejonhåren.

Däremot -VET- jag att jag har läst att tygslaget är hemligt och att den första fantomendräkten var av helt vanligt tyg. Jag har för vana att komma ihåg vad jag läser, så den delen är jag säker på.

Nu händer det ju ofta att olika tecknade/författare trampar varandra på tårna: praktexemplet i krönikorna är att massor av serier med Fantomer 1-5 bär den goda ringen, trots att denna gavs till den 6:e Fantomen. Jag antar att det är vad som har hänt här. Det kan mycket väl vara så att någon författare tycker att dräkten ska vara av lejonhår och glömmer kolla sin story mot att någon tidigare påstått att det skulle vara hemligt. Det omvända är såklart också möjligt.

Jag citerar Gustaf som driver ett stort fantomenarkiv:

Fantomens dräkt är gjord i ett hemligt material. Den tillverkas av Bandarerna.

2006-10-30 14:27
Själv har jag alltid en fräsh mapp med fantomen på muggen, det finns inget som går upp mot ett bra "Fantomen Äventyr" på muggen. Fantomen är de svagas beskyddare och alla skurkars värsta fiende thats it.

2006-10-30 16:46
jag diggar hela grejen med mjölk-i-baren. Det är fel att folk inte låter honom vara för att han dricker mjölk. Det vet fantomen, men han vet också att folk kommer starta bråk med honom. Det är det värt för fantomen, han får nita lite folk och drar hem till grottan.

HEEEELT RÄTT

2006-10-30 17:38
Den som ser Fantomens ansikte dör en fasansfull död

lol!. jag vet hur det går ihop! han e ful
Get Random!

2006-10-30 17:45
kinG-PhiL

Eller så är han bara en skurk som dödar alla vittnen på ett fasansfullt sett.

2006-10-30 17:51
ja.. genom att visa sitt ansikte
Get Random!

2006-10-31 18:35
JackFalk.. jo jag hajar! den 13de fantomen skulle ju ha varit 152 cm lång men jag vet inte hur många serier jag har läst där han varit lika lång som alla andra fantomer. Jag kommer dock ihåg när fantomen snackar med en lirare på ett skepp (kan ha varit runt den 16de fantomen) där han säger att den är gjord av lejon. Den 20de fantomen stog på ett skepp en gång och då berättade han lite grejer om sin dräkt också.