I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Allt är pressat till gränsen, vad finns kvar?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2006-11-01 14:51

Allt är pressat till gränsen, vad finns kvar?

Jovars, satt och funderade lite på detta.

Hur ser framtidens saker ut?

TV'n finns att köpa i vilken storlek som helst.
Datorerna kan bli hur bra som helst.
Bilarna går att få hur snabba och starka som helst.

Allting som finns har blivit maxat, vad finns det egentligen kvar att göra?

Vi har gjort allt så stort som möjligt och så snabbt som möjligt.

Vad finns det kvar att göra, som vi inte redan gjort?

/The friendly neighbourhood åffer.

Signatur får rum här

2006-11-01 14:51
Ursäkta att jag kanske inte förklarar så bra, men anyways.
Signatur får rum här

2006-11-01 15:09
Saker som skakande datorskärmar osv klommer nog vara något för den rikare personen kanske?
Skitsamma, diskutera på nu!
Signatur får rum här

2006-11-01 15:40
vi blir aldrig nöjda. det finns alltid något mer att göra, ingenting blir någonsin helt maxat känns det som.
Delam tange barat

2006-11-01 16:11
Angående datorer närmar vi oss med stormsteg den punkt när de inte kan bli snabbare utan att bli större, då kretsar kommer ner i ett minsta-möjliga-mått på grund av elektronens osäkerhetsprincip.

Grafikmässigt så har vi ju precis börjat snydda vid något intressant i spelabranchen men det verkar vara en bra bit kvar. varje gång jag ser ett sånt där revelutionerarnde spel typ första scrrensen på max payne elelr doom3 skuggnings metoden så tror jag att vi kommer dit. men det gör vi aldrig.

TV rör väll sig frammåt med samma takt som alltid. Det blir bättre bild och lägre hållbarhet på maskinerna.
Attbropå det: hur stenålders käns det inte att man inte kan sitta och zappa på digitaltv? helt menlöst!

Jag tror framför allatatt det är dags att ha nya saker. Prylar som byggerpå simstiom, virtuellty ljus osv.

"i worship a god with an elephant head" /King Mob

2006-11-01 18:39
det är typ bara dumt att spekulera, folk som gjort det tidigare har ju mest alltid haft fel..

en grej vi skulle kunna göra är väl kanske att se till så att vi kan bo kvar på denna planeten i några år till...
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.

2006-11-01 20:40
eller så kommer det fruktade kärnvapenkriget, och vi får leva i ett post-nuclear wasteland och scavenge for oil and shit.

Manager

2006-11-01 22:16
Kolla på Futurama, det förklarar allt ;)
Redline!

2006-11-02 01:12
Flygande tvapparater, rosahästar.. öööhm.. rosa noshörningar.. mobiltelefoner som kommer springandes när man roppar på dem... det finns mycket kvar att skapa :)

2006-11-02 01:50
Varför nöja sig med det man har?

2006-11-02 08:02
åffer P23

Pressat till gränsen? Det finns inga gränser? Det finns inga regler?

Vi kom hit utan något, som ett vandringsfolk som vandrade runt och käkade slut på all mat, och naturresurser inom ett område innan vi vandrade vidare.

Sen en dag kom vi på idén att låsa in djuren, så vi slapp jaga dem. Sedan började jordbrukslivsstilen, och därmed våran teknologiska och kreativa evolution.

Allt sedan dess som vi har skapat har utvecklats från en tanke i någons huvud. Det fanns inga gränser eller regler förr, finns inte nu, och kommer inte att finnas...

Hittar vi bara kombinationen av rätt tankar, så är det mesta möjligt...

Det kanske inte kommer så många helt nya innovationer, snarare en effektivitet ur såväl miljösynpunkt, ergonomi, storlek, ekonomisk synpunkt.

Dessutom kommer fler saker att integreras mer och mer, TV blir mer som internet, och internet blir mer som tv...

Hemsidor kommer bli mer dynamiska, interaktiva och personliga. Istället för att behöva läsa dig till information, kommer du kunna se på presentationer, och höra om informationen på sidan t.ex.

Äh finns hur mycket som helst som kan och kommer att hända... Så länge det finns kreativitet, så kommer det finnas utveckling!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-11-02 10:13
Det är en väldigt liten andel av mänskligheten som har snabba datorer och platta HD-tvs. Inte ens särskilt många människor i Sverige har det. Visst finns det tillgängligt att köpa, men för hur många? Även om man bortser ifrån att det förståss går att göra saker bättre fortfarande så finns det alltså mycket att göra förutsatt att vi inte alla ska leva våra liv genom att titta på de rikas saker.

2006-11-02 10:19
Allt kan göras bättre.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-11-02 14:19
det finns väl hur mkt teknologi som inte nått ut i vardagslivet som kommer att förändra och förhoppningsvis förbättra saker och ting. nanoteknologi, supraledare (snabbare transporter), neuro/bioteknologi ("levande" maskiner, människa <-> maskininterface), artficiell intelligens, nya ämnen (ledande plast, starka och lätta kolföreningar osv.) hur mkt som helst!
.:stöd din lokala Folkarmé:.

2006-11-02 14:28
När vi har uppfunnit jättestora tv-skärmar finns det inget kvar att uppfinna, bra tänkt;)
<3

2006-11-02 16:55
inplanterade små cybernetiska tillbehör till den männskliga kroppen?

och på 1700-talet sa mana tt man redan uppfunnit allt som gick att uppfinna
www.enrichopic.spreadshirt.se

YOU wont be disapointed.

2006-11-02 19:02
Kvantdatorer, oändligt liv, tidsresor, antimateriakraftverk.

Vi har fan inte uträttat ett skit om man ser på dom grejerna.

2006-11-02 21:34
Dagens I-landsproblem

2006-11-02 22:40
Varför inte t ex försöka göra så att vi kan leva på jorden åtminstone i ett par hundra år till..

För det kommer vi inte att kunna göra om vi fortsätter som vi gör.

2006-11-02 23:21
Det är som folk skrivit ovan: vi blir aldrig nöjda. Människan drivs av kraften att göra det så bekvämt för sig som möjligt. Hon strävar alltid efter att hitta bättre lösningar. Utan den hade vi nog inte blivit långvariga här på jorden. Det hänger säkert ihop med evolutionen, våra hjärnor har ju helt uppenbart utvecklats en hel massa och de blir säkert bara bättre och bättre.
"Never underestimate the power of dumb people in large groups"

2006-11-03 00:05
Vänta bara till man upptäkter antigravitoner, då blir det åka av :D

2006-11-03 01:57
kleton

"Sen en dag kom vi på idén att låsa in djuren, så vi slapp jaga dem."

Måste man inte jaga djuren för att kunna låsa in de?
Vill inte verka dryg eller så, men vafasen :)

Intressant inlägg btw :)
Signatur får rum här

2006-11-03 16:36
Folk har ganska länge trott att allt är maxat så du behöver nog inte oroa dig Åffer. på 1800-talet trodde man t.ex. att tågen hade nått sin fysiska maxhastighet vid 30km/h...de går ju lite snabbare idag...så saker kommer fortsätta utvecklas i precis samma fart tills dess civilisationen kollapsar
Idag är jag farlig

2006-11-03 17:20
btw. så vill jag ha en H.U.D på min näthinna som visa allt viktigt (klocka, dataum, kroppstemp, utetemp, puls, höjdmätare, gps, näringsintag/förbrukning osv.) innom tio år annars är jag rejält besviken!
"i worship a god with an elephant head" /King Mob

2006-11-05 10:34
Hur fan kan man känna att vi har nått gränsen när det är år 2000-jävla-6 och vi fortfarande inte har AI som duger något bättre till än att känna igen röda tröjor eller skjuta på hjälten i TV-spel? Att millenniet är sex år sedan, och man kan FORTFARANDE inte åka på semester till månen? Att bilen har funnits i mer än 100 år, och det finns FORTFARANDE inga svävarbilar?

2006-11-05 13:19

Jag tittar ut genom mitt fönster, och det finns inga svävande bilar där. Alltså har vi inte nått någon som helst gräns för någonting alls.

2006-11-05 13:23
Jag väntar på mitt skalman-skal. Hoppas det kommer snart.
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2006-11-05 16:41
så tänkte man för 10 år sen med. allt kan alltid bli bättre på nått vis! det finns inge max.