I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ska Alkohol Va Lagligt ?

Övrigt - Vardagsfilosofi

DJ

2006-11-13 11:42
Kalibr:

Alkoholkulturen reproducerar sig själv, gång på gång. Och det är nog som du säger att den blivit allt starkare i Sverige på senare år. Jag håller helt med. För den som vill ha information finns det mycket tillgänglig, men reklam handlar om att trycka en livsstil och ett konsumtionsmönster på befolkningen...

//NickeMannen
I'm back!

NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.

2006-11-13 12:41
Jag tycker hasch och marijuana ska vara lagligt
Blood on my dick or shit on my knife

2006-11-13 12:41
Vi borde byta ut alkohol mot canabis
Blood on my dick or shit on my knife
DJ

2006-11-15 10:20
Eftersom alkoholreklam-debatten dels är lite of topic här och dels är så viktig att den borde få en egen tråd, så startade jag en ny tråd i Politikforumet.

Den finns här! Välkomna dit! :)

//NickeMannen
I'm back!

NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.

2006-11-20 19:22
Alkohol och droger förstör samhället. Vore fantastiskt om man fick bort det till åtminstone 95%.
Djingis Khan for life.

2006-11-21 01:53
"Alkohol och droger förstör samhället. Vore fantastiskt om man fick bort det till åtminstone 95%"

Håller med asssså.. Helst till 100 procent.

Sen kan vi fortsätta genom att förbjuda snus och tobak. Underbart!!!!

Och sen tar vi socker, det riktiga boven. Samhället skulle utvecklas mycket bättre utan socker.

Sen det där jävla fettet. Kanske något ransonerings alternativ kanske. 50g i veckan skulle vara lagom.

Sen så självklart ska kullerstenar förbjudas. Helt sjukt att dem får finnas kvar! Folk kan ju både ramla på kanter och kasta dem på varandra.

Sen när vi löst dessa problem skulle vi få en jävla massa cash över, då kan vi börja med min riktigt stora dröm: Klä hela världen i skumgummi.

2006-11-21 09:54
Alkohol är ju lagligt. Annars hade man ju inte kunnat som 20-åring gå och köpa det hur lätt som helst?
Music is my boyfriend!

2006-11-21 12:46
Inte mycket att göra åt det där, det är lagligt och länge lär det nog så förbli. Tycker vi ska ha restriktiva införselregler, förbud mot reklam och kall öl på bolaget.

2006-11-21 16:26
asså.

Det är lätt att sitta och säga att man vill förbjuda allt onyttigt. Men det går ju inte. Man kan inte förbjuda alla människor att nytja alkohol, tobak, socker, fet mat osv. Likaväl kan man inte tvinga människor att sluta "knarka" genom ett totalförbud. Folk gör som de vill. Det är som sagt inställningen till alkoholen (ja, alla droger, socker och fet mat också) som bör ses över. Visst har vi en alkoholkultur i Sverige, men är verkligen att supa sig svinfull varje helg och betee sig som en grottmänniska en del av den kulturen?
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"

2006-11-21 18:19
dummaste frågan jag hört på länge!!
Imperial Sounds ! roxxad av kury

2006-11-24 22:54

alkohol ska vara lagligt, det basar över allt som har med ingentingattgöra. ölen är början på en jordenruntresa. xD nvm.

det jag skriver eller lägger upp, ska inte tas på allvar för jag är mytoman samt har personlighets klyvningar.

2006-11-26 02:37
Jag ser ingen anledning till att inte göra det så länge samhället ända ner till minsta beståndsdel består av dubbelmoral och egoism. Jag jublar när folk blir överkörda av fyllon. Mer sånt!
Yeah!

2006-11-26 14:20
Alkohol tar extremt stor skada på kroppen efter en tids bruk. Hade alkoholen kommit i dag, hade det aldrig blivit lagligt.

Sen vet ni väl att alkoholen är den ENDA abstinensen du kan dö av.

2006-11-28 17:44
Skulle nog produceras mkt mindre barn i det här landet...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-11-28 17:59
Vem ska komma och säga till dej och mej vad vi ska få göra med våra egna kroppar! självklart ska folk få berusa sej om dom nu tycker det ger dom njutning. ditt bruk utav lagliga eller olagliga droger skadar inte någon annan än dej själv... iallafall sålänge personen som berusar sej med valfritt preparat har såpass mycket kontroll över sej själv att han inte behöver tas hand om.

Mcdonalds är ju en annan form utav njutning som ligger bakom flera människor dödsfall än vissa droger. ska vi inte förbjuda sån mat istället? NEJ! varje människa ska själv få göra vad dom vill sålänge dom inte skadar nån annan.
Jag vill inte leva runt en bok som säger mej vad jag får göra och hur jag ska göra det jag får göra och varför jag inte får göra det jag verkligen vill göra!
Jag ser Bilavgaser som ett större brott än cannabisrökning...
Varför?
Därför!
men Varför Därför?