varför skulle man över huvud taget vilja dividera något som inte finns?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
0/0 = 1 funkar ju också med a/b=c delen 0/0 = 1 0 = 0*1 1 = 0/0 men men.. sånt e livet..
cry me a river! --> thcrew
Snälla människor sluta sprida lögner!0/0 är verkligen inte 1 eller 0 0^0 är verkligen inte 0 End of discussion.
delar man två på en nolla.. så får man väl en halva var ? (A)
- men nog om dig nu.
seth, hoppas du inte påstod att jag sa något av ovanstående. 0^1 = 1 0/0 = x
Men snälla människa! 0^1 = 0, det måste du väl ändå förstå?
0 i 0 gånger får 1 gång, lätt som en plätt
Music is my boyfriend!
går...
Music is my boyfriend!
Seth, n^1 = 0 det gäller även för n = 1.. det är bara så...
n= 0 såklart
joda: Nu misstar du dig. n^1 = n. alltså är 0^1 = 0. Tänk t ex såhär: n^3 = n * n * n n^2 = n * n n^1 = n
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
Enkelt och lätt. Ett rationellt uttyck där nämnaren är noll är odefinierat. Inget tal kan divideras med noll. Tänk denna: med hur många procent har snönivån på marken ökat med sen i sommras(då det inte fanns någon snö) om den idag är tex 6 cm? 6/0= odefinierat. Det går inte att ränka ut helt enkelt.
Nakna träd kastar fåglar åt helvete
Som jag ser nu att många andra redan skrivit ;p
Nakna träd kastar fåglar åt helvete
hahaha Jag orkar ine läsa allt =) Ser bara nollor
Jag pallar inte ha ett citat här.
För det första kan man inte dela 0 för då finns det inget att dela. För det andra kan man inte dela nått i 0 delar för då delar man det aldrig. därför är 0/0 både ologiskt och omöligt.
I sexrådgivningsspalten står det att man ska vara sig själv. Omöjligt! Om folk anade bara en tiondel av vem jag egentligen är skulle jag dömas för brott mot mänskligheten. -Arne Anka
refused, n^0 = 1 n^1 = n har jag skrivit något annat ber jag om ursäkt..
näpp det hade jag tydligen inte? så vart vill du komma refused? =)
oj, det hade jag visst gjort.. my bad, skrev det en gång ;P men det skulle såklart stå 0^0 = 1 eftersom att det var det som seth pratade om och inget annat :)
Marcan, 0/20 går väldigt bra att utföra.. 0/20 = 0 hmm aja.. blir lite problematiskt då b = a/c ger 20 = 0/0 men i övrigt finns det väl inget hinder att använda 0 som täljare? 0/n = 0 logiskt utan dess like:)
läste itne hela tråden men: Lämna mellanstadiematten och försök inte dela upp 0 i 0 högar. 0 betyder ingenting, ingenting kan delas på 0. 4/0=odefinierat, 6/0=odefinierat. ekvationen 6/x=3 är definierat för x=2. Hajar ni? 0 finns inte, och kan därmed itne definiera ett uttryck!
arez, kan ju dock vara viktigt att nämna att 6/0 går bra medans det omvända inte gör det..
det går inte alls bra einstein, försök på en miniräknare
arez, javisst.. oj självklart ska det stå att det går att utföra 0/6 men inte det omvända =) 0/n = 0 n/0 = knas
problemet med 0/n = 0 är ju dock att man kan härleda n = 0/0 då 0/n = 0 0 = 0n 0/0 = n men det är väl bara att acceptera antar jag..
(om man nu får göra så dvs)
rätt intressant dock att c->oo när b-> 0 genom a/b = c men, arez, borde man egentligen inte kunna definiera 0/0 = 0 genom att definiera 0/n = 0 för alla tal genom a/b=c, c*b = a 0n = 0 Borde som i, helt enkelt bara göra det punkt slut, och sedan ta i tu med resterande zero divides separat? =)
JODA det är det som är det knepiga..min lärare drog det på nån lektion för länge sen att 0/0 kan vara exempelvis 17/3 just dfr att 0/0 = n
är väl just det som gör det odefinierbart kanske ;) 0/0 = n, där n är alla tal mellan -oo & oo :)
dock skulle nog läraren bli sur om man på alla frågor gav svaret 0/0 X)
eller hmm nej,inte om man bestämmer sig för att 0/0 = 0 medans n/0 för alla n != 0 ger -oo till oo
stopp å belägg här, kan återkomma om några år :P
haha.. gör så ;) ill hold you to it!
Arez - Lämna mellanstadiematten och försök inte dela upp 0 i 0 högar. Logiskt tänkande.
att dela upp i högar? Som sagt mellanstadiet
underskatta inte simplicitet :)
Arez Är du ful i huvet?? Rent logiskt kan de inte bli något annat än 0 0 0 0 0 0 0
haha, enastående matematiker hela högen.
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha
Det går inte att dela på ingenting. Försök själv.
Om du har ingenting, och sedan delar det på ingenting. Klart fan att du fortfarande bara har ingenting då. Det är väl inte så svårt att fatta?
KLART ATT 0^0=0 och 0/0=0
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
som jag tjötat om är 0/0 inte = 0
Vin diesel kan dela med noll!
Livet är en hora och du har inga pengar.
painted rent logiskt blir det inga högar alls. således kan du inte skriva 0 0 0 0..osv då du då får ett antal högar som är större än nämnaren ;) att även skriva 0 blir fel då antalet högar isf är 1, medans det skulle vara 0 med ditt sätt att tänka, eller hur =) Lööv, nej 0^0 = 1 =), 0^n=1 där n > 0
Hangaround
2006-11-14 01:18
sluta leka. Vi säger 0 och noll skall det vara.
Jodda, jag delar inte upp i högar.