I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur slutar man mobbas?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2007-02-17 19:51
tönt?
tönt kan du vara själv idiot.
hur fan vet du att jag inte höll på o dö av det för övrigt?

vääääääääx upp
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-02-17 21:11
"De va fan 2 år sen jag kommer väll"

Vad är "väll"? Du måste mena "väl",eller hur? Du verkar inte vara bättre själv!

2007-02-17 21:21

Ja men har iaf VG i svenska

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-02-17 22:00
trots att du inte kan stava alls...yeah right

2007-02-17 22:20
Å nej jag skrev med 2 L när de bara ska vara 1, jag kan verkligen inte stava alls!!

2007-02-18 00:41
Jag vågar påstå att din stavning inte är bättre än hans på något sätt.
Signatur får rum här

2007-02-18 01:19
Ta dig samman niclaz, vafan, är du en liten fitta eller?
Bäst du slutar mobba honom för snart växer ni upp båda två och han blir riktigt stark ska du se. Och när han sen med undertryckt vrede tar ut sina känslor kommer det bli rejält blodigt.

Tro mig, jag har sett den filmen innan, backa ur, eller så blir denna mobbingen din död!

2007-02-18 01:55

jag har ännu inte fått en bild av hur grovt mobbad han blir.

PAO!
Producent

2007-02-18 02:13
men är ni helt pucko eller? han skriver att han vill SLUTA mobba killen. ska ni da halla pa att försöka trycka ner honom. han vill ha tips pa hur han ska SLUTA mobbas. för att han fattar att det är FEL. jag blev själv mobbad. och jag önskade innerligt att folk skulle tänkt som niklaz gör.

när man är 12 sa börjar man hävda sig, skaffar sig en egen stil, sliter sig mer och mer fran sina föräldrar. att du började mobba snubben i 6an beror helt enkelt pa att du är jävligt förvirrad inför vad som kommer hända, du kanske har det svart hemma, eller helt enkelt har ett daligt temprament. men det där med mobbing är helt enkelt en flockgrej. skitsamma. nog med psykologi

det du ska göra är att du säger förlat till killen. det är enklaste sättet att dra en gräns bade för dig själv och för honom. sen sa börja fokusera dig mer pa att skaffa kompisar istället för att retas med honom. tänk mer pa det liksom.. och försök inte spela cool och typ visa att du är ball för att nagon annan är sämre.. vet du vad jagm enar?

det är mitt tips iaf.

om du inte stör dig skitmycket pa honom kan du typ sitta vid samma bord som honom i matsalen ocksa.. eller typ. vad som helst..
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."

2007-02-18 04:40
Fyra

Vi kan väl trycka ner honom samtidigt som vi ger honom tips? Knappast nån här som uppmuntrat honom att fortsätta mobba va?

2007-02-18 04:41
haha   I DID NOT JUST WRITE THAT!

2007-02-18 05:02
OM man vill sluta? det är inte så att han är beroende av att mobba honom. Han är säkert bara van med det. Vad fan tjänar du på att trycka ner någon annan?

2007-02-18 05:04
Jazov
antar att du menar mig. Har du läst mitt inlägg? Var det så jättefarligt? Bister sanning bara

2007-02-18 05:09
Nej menade trådskaparen. Som att hade en pistol mot sitt hövve om han slutar mobbar denna killen så dör han elle nått. shit. Be honom om förlåtelse och acceptera att alla är inte är perfekta elle nått.

2007-02-18 10:07
Det är väl för att det aldrig finns konkreta anledningar till att mobba nån.

Den jävel som skrev tråden verkar ju mest vilja ha sympati för sitt mobbande, det är väl inte så jävla svårt att sluta om du vill det!

2007-02-19 02:27
Dummaste jag hört.
Ge fan i det bara, svårare än så är det inte.
bait

2007-02-19 07:18
lättare sagt än gjort.....

2007-02-19 08:51
Reflektera över hur du skulle känna om din framtida son eller dotter skulle utsättas för det du utsätter dom för.

I övrigt,väx upp och ta lite ansvar.Att mobba någon är det svagaste man kan göra.Det kommer du inse i sinom tid och då skämmas över hur du betett dig.
It´s all about Don W Miami!

2007-02-19 11:15
det jag inte förstår ifall har du kompisar. vafan gör du på lektionerna och rasterna, haru inga polare du kan chilla med istället för att bry dig om vad en kille som kanske inte har det så jävla lätt gör?
verkar som du inte har någon kreativ sysselsättning i ditt liv.

2007-02-19 17:39
NiclaZ P14

Seriöst, spara det du har skrivit i den här tråden i ett dokument och läs det när du är ett par år äldre. Du kommer att få dig ett gott skratt:)
Smash the show, glas on the go, geezers like whoa!
jewelheist.tumblr.com

2007-02-19 17:54

På ett gott sätt faktiskt, jag fick mycket bättre självförtroende. Skulle någon säga nåt sånt nu så skulle det flyga tänder kan jag lova.

Detta gjorde mig fan fundersam, nu när du har bättre självförtroende så börjar du slåss? Jag trodde att när man fick bättre självförtroende kunde dom få hålla på men skrattade bara åt deras patetiska sätt? Om ni fattar vad jag menar.. var bara tvugen att höra :)

You can't fool all the people all of the time.
But if you fool the right ones, then the rest will fall behind.

2007-02-19 19:28

När jag såg den där snubben idag i skolan så tänkte jag faktiskt på allt som skrivits i den här tråden och sa inte ett ljud!! :D
Bra början!

2007-02-19 21:09
NiclaZ P14 "lättare sagt än gjort....."

Det är faktiskt lika lätt, vad är svårt? Kan du inte kontrollera ilskan så råder jag dig att prata med någon.

bait

2007-02-19 21:27
i mobbed a guy once.. i got my ass kicked by my ma' .
 "Frankrike har aldrig någonsin varit så fritt som under den tyska ockupationen."

2007-02-19 21:41
NiclaZ P14
Hur bra som helst. Fortsätt så. Du kommer må bättre och han kommer må bättre!
What we do in life echos in eternity.

2007-02-20 08:55
haha!

2007-02-20 09:48
men va fan!
få kontakt med hans föräldrar och få dem att inse att dewras son är mobbad. sen blir det ju deras ansvar att se till att han blir "normal" så ingen mobbar honom.

barn blir mobbade av anledningar och oftast är det ju att de beter sig anorlunda och vilka påverkar det? föräldrarna, det är ju dem som uppfostrar barnet.

så skäll för fan inte ut mobbarna, skäll ut föräldrarna...

shit...
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2007-02-20 13:51
Bjäär P18

Jaha, så folk får inte vara som de vill? Ungar får inte vara lite annorlunda om de vill utan nån annan ska bestämma hur de ska se ut, vad de klär sig i osv? Man måste passa in i en mall och vara "normal" annars så bör man mobbas? Haha, tänk över vad du nyss skrev i tråden..

2007-02-21 00:02
Lynguistic
Some of the most interesting results of recent studies center on the relationships among bullying, violence, and self-esteem. It used to be assumed that bullies acted violently towards others because they suffered from low self-esteem (although no controlled studies were offered to back up this position).

In contrast to old beliefs, recent research indicates that bullies act the way that they do because they suffer from unearned high self-esteem.

källa
Martian Ambassador: Ack! Ack! Ack!

2007-02-25 12:42
NiclaZ P14

Låt killen vara han har vell inte gjort dig något eller?
Bry dig mer om dig själv än om andra.
Ta mig inte seriöst
Jag är inte på riktigt

2007-02-25 14:29
Ja jag har slutat nu!

2007-02-25 17:11
Den här tråden måste ju vara på låtsas.

2007-02-25 20:43
antwon
Du är på låtsas
so fresh so clean just like me ah step from ah washing machine

2007-02-25 21:06
niclaz...ja men va duktigt då...

2007-02-26 00:10
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA "Se-vitamin"...
"Bara för att du är paranoid betyder inte det att ingen jagar dig."

2007-02-26 05:38
Word på bjär!

Sen tror jag även att man kan lägga en stor del av skulden på dagens skolors toaletter..
Jag syftar då på pappershanddukarna som är i sånna där små "tylö-plåt-boxar" dem är som gjorda att dränka i vatten på skoltoan och sedan kasta på, antingen tjejen med vitt linne eller den svettiga killen som skriver om rutna se-vitaminer..

Dock kan man ju gå den lätta vägen och skylla på barnet som mobbar... eller dess föräldrar för att få det att se ut som att det är dem problemet ligger hos.. när det i själva verket är skolans eget fel...

Allt handlar om att skylla ifrån sig för att få dagens billiga skolsystem att vara kvar så länge som möjligt!  

Nuff said!
RMK & Kompaniett / K.I.M.M
www.myspace.com/rikardmedk

2007-02-26 15:53
Samma sak har hänt för mig, jag mobbade alla, jag slog alla, jag hade fett svåra problem hemma, ja jag kan säga det rakt ut: Jag var nästan som ett damp barn..En gång fick jag värsta rycket på fotbolls plan, en kille putta omkull mig, han var värsta biffen, så jag tvekade inte en sekund, gav han en käft smäll och direkt efter de en spark på pungen, sen när jag väl va igång så gick jag på alla..o jag o min homie, vi stog o kaxa mot en kille sm åkte skridskor på skolan, så kom han o putta på mig så min homie putta omkull han o jag sparka han i ansiktet, asså jag var helt total förstörd, men nu, har jag lugnat ner mig, chillat, jag satt o spela data i nästan 1 år för att komma i från all skit..nu beatboxar jag och rappar, allt e fina firren :) bara låt snubben va innan du blir som jag va :P lycka till!
yeah, ingen mår bra efter 10 minuter på whoa.

Crew Fbg

2007-02-26 16:10
haha, jag mobbade han bara verbalt!

2007-02-26 23:54
jag mobbar mobbare *blink
Mooving beyond borders of time,
Backwads but Forwardsš

2007-02-27 13:40
niclaz...  tycker du att det är roligt eller?

2007-02-27 14:51
Ja!

2007-02-28 16:10
Till allihopa: Andas lugnt och fint nu
so fresh so clean just like me ah step from ah washing machine
Admin

2007-02-28 20:05
Olorun

Anledningen till att jag tog bort ditt (och andras) men inte din_mamma87:s inlägg var för att jag valde att rappotera honom till adminsen och då låter jag inlägget ligga tills adminsen kan gå in i tråden och se det själva innan jag rensar bort det. Men jag tyckte att det inte behövdes i ditt fall då det inte hände i samma upprepade utsträckning. Men du har rätt, jag ska låta ditt också ligga och rapportera även dig.
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.

2007-02-28 21:21
JP

tack, nu har jag fått min varning =)

2007-03-03 23:58

äsch, man ska inte prata med fula människor.. de kanske tror att det är okej att se ut så..

Sariiiiiiiish

2007-03-04 02:06
blir irreterad på alla som säger att det bara är att sluta, hade det vart så väl hade han väl inte skrivit ett inlägg om det.. klart det kan bli som vilket beroende som helst, spel, tvångstankar, alkohol, bita på naglarna osv.. lösningen är ju så klart att han ska sluta mobbas, men frågan är väl snarare hur han ska komma dit?.. eller?

2007-03-11 18:58
So0 F18   Så dom kan lika gärna ta självmord så man blir av med skiten eller?

2007-03-12 18:56
jag tror att NiclaZ driver med alla som fan i denna tråd och sitter och skrattar högt för sig själv när han läser alla inlägg.

"Gud skapade inte människan, människan skapade gud"

2007-03-12 19:43
Det låter som att du är den mobbade iofs.
www.google.se

2007-03-12 22:00
hehe, fan va fult att försöka vända på steken så att du blir offret och inte tvärt om...
bör kanske fundera på olika sätt att stärka självförtroendet? Nån sport kasnke?
Orale!