I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Breakare

2007-03-23 12:11

Efter döden

Vart tror ni hamnar då? Finns ju folk som "tekniskt" sätt vart döda men inte sett nåt märkligt liksom, nu snackar jag himlen och sådant, tror att när man dör så hamnar man i en evigt vila som när man sover eller nåt alltså att det bara blir mörkt. Vad tror ni?

HERB, bust a cap in yo ass

2007-03-23 12:12
du upphör att existera själsligt.
din kropp börjar ruttna. 
inget mer, inget mindre.

2007-03-23 12:30
Man blir de man förtjänar i nästa liv!..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-23 12:34
Det finns inget mer, allt blir svart, du har gjort ditt i världen.
gör allt du vill, du lever bara EN GÅNG
BiggedyBaaaaaak Baaa BAKOM FLÖTET!

2007-03-23 12:34
Jag vet inte vad jag tror och jag vill inte tro något heller, jag vill bli överaskad när jag dör.
Ta mig inte seriöst
Jag är inte på riktigt

2007-03-23 13:00
Jag hoppas vi vilar förevigt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-23 13:50

Alla kommer komma till ett gigantiskt motocrossland.
Det är det livet går ut på nämligen, köra cross.

shimmy shimmy yo
Poet

2007-03-23 15:34
Du blir ett träd.. tänk på det... klockrent.
"life's a garden, dig it."

2007-03-23 15:50
Tror likadant som vatos_4_life. Att man blir ungefär som medvetslös, kanske drömmandes, kanske inte.
Is Wayne Brady gonna have to choke a bitch?

2007-03-23 17:04
det verkar helt omöjligt att själen bara upphör att existera, det måste finnas nåt mer.
det kan bara inte bli svart och sen inget mer.
Wisdom is wonder

2007-03-23 17:12
vaniljj, klart de kan.

2007-03-23 17:34
Hände det något innan du föddes? Nej, hur kan ni då tro att det händer något EFTER döden om det inte hände något INNAN födelsen? Sen det här jaaa jag har levt tio liv innan men jag minns det inte shittet... Om du inte minns det, då är det helt ovidkommande eller hur? Då har det väl förfan inget med dig att göra har det? Likaså har inte ditt nästa liv där du inte minns detta liv ett piss med dig som den du är nu att göra.
Människa! Hur okunnig är du inte i din visdomshögfärd! Tig ty ni vet ej vad ni säger.

2007-03-23 17:53
Jaaaa ni får tro vad ni vill, det var inte så aggresivt som det lät
Människa! Hur okunnig är du inte i din visdomshögfärd! Tig ty ni vet ej vad ni säger.

2007-03-23 19:09
När man dött så åker man en tur på den långa rulltrappan upp till himlens portar. Där har man ett möte med Gud där det bestäms om man får stanna kvar eller ramla ner till Djävulen, där man förevigt får lida i smärta och eldar... kan va, kan va
ett äpple, två äpplor

2007-03-23 19:12
men hur fan ska man veta. sluta tänk, ut och drick för helvete, vad trött jag blir. VI KOMMER FÅ VETA FÖR ELLER SENARE dumma jävlar :(

2007-03-23 19:13
allvarligt jag har ju en poäng, hade jag lagt fram det lite finare hade någon kanske t o m brytt sig om det jag skrev

2007-03-23 19:56
när jag ser ett djurkadaver blir jag alltid övertygad om att det inte finns nåt efter döden

2007-03-23 20:05
Om ja får åka denna rulltrappa ska ja personligen kasta ner gud för den så han bryter nacken.
BiggedyBaaaaaak Baaa BAKOM FLÖTET!

2007-03-23 23:16
Omoral, tänk på konsekvenserna!
ett äpple, två äpplor

2007-03-24 01:56
Jag tror på liv efter döden helt klart!
Finns ju en del människor som minns grejjer från sitt tidigare som den dom här barnen till exempel! länk
// be the change you wanna see in the world

2007-03-24 11:03
Esshå P18

Det där har jag väldigt svårt att tro på.
Is Wayne Brady gonna have to choke a bitch?

2007-03-24 16:20
Bosnie
ja nånting är det ju som gör att vi har känslor osv.
kollar du på en död person, så ser du väldigt väl att kroppen bara är ett skal.
självklart har vi en själ som gör oss till olika individer, annars skulle vi bara vara robotar.

folk får absolut tro på vad dom vill, tycker bara att det är trist att tro att man bara försvinner när man dör. och jag tror absolut inte på gud, det har inget med det att göra, det känns bara mer positivt att tro på att det finns nåt mer än att bara leva och dö.
vad är meningen i så fall?
Wisdom is wonder

2007-03-24 16:23

vaniljj skärp dig en 10-åring vet att känslor bara är ämnen som utsöndras till kroppen från hjärnan

Procreate, receive compensation.

2007-03-24 16:32
optimism före pessimism
Wisdom is wonder

2007-03-24 16:44

det får stå för dig. jag tolkar det som optimistiskt att tro på det mest realistiska.. ville ljuga för sig själv för att det är bekvämast.

Procreate, receive compensation.

2007-03-24 22:24
tror lite åt det håller som Hinduismen, karma o allt det där

2007-03-25 01:35
varför hoppas på nåt hopplöst?

vill inte låta pessimistisk men det finns bra bättre grajer att slösa bort livet på en religion. ja menar människor har en tendens att skippa logik när det handlar om döden av nån säkert biologisk anledning. vi vet ju att det är hjärnan som står för allt det man trodde själen stod för förut som känslor, medvetande etc.
Så när du dör och hjärnan äts upp av maskar lr ruttnar bort,
vad in i helvete får er att tro att ni fortsätter tänka och känna saker? wooooooot?

zombastic fantastic

2007-03-26 00:31
Håller med Vanilj, de är tråkigt när folk bara tror att det blir svart eller nått när man dör!
// be the change you wanna see in the world

2007-03-26 01:09
Jag tycker inte att man ska spekulera så mycket eftersom ingen kan veta säkert vad som händer eftersom ingen har dött än, dessutom överskattar man sig själv en del om man påstår att man VET att man bara upphör att existera och det blir "mörkt"
Förstår inte begreppet "mörkt" heller för om man slutar exister blir det inte mörkt det blir ingenting isåfall.
Jag tror dock att man slutar existera och så är det med det och det är ju synd och trist att tänka på..

2007-03-26 06:02
hade varit soft om man kom till mumindalen

2007-03-26 13:26
HAHA mumindalen, där hoppas jag att jag slutar upp!
ett äpple, två äpplor

2007-03-26 22:12
haha lätt
Wisdom is wonder

2007-03-26 22:42
hänga med snusmumriken hela dagarna och följa med på hans äventyr, åh hoppas!

2007-03-27 00:01
du torkas, mals ner och säljs som möbelstopning till IKEA.
"i worship a god with an elephant head" /King Mob

2007-05-03 19:49
självklart har vi en själ som gör oss till olika individer, annars skulle vi bara vara robotar

Vi är robotar, väldigt sofistikerade sådana, men fortfarande är vi bara ett stor biologisk apparat.

När vi dör förlorar vi medvetandet och det blir varken svart eller vitt, det blir ingenting för vi kan inte uppfatta någonting längre då hjärnan är död.
Skrämmande måhända, men så mycket bättre än att vara medveten om att man är död och befinna sig i ett mörker i en evighet.

Anledningen till att folk inte vill acceptera detta handlar primärt om rädsla inför döden och att man inte ska leva längre, vilket är fullt förståeligt.

Tills någon bevisar motsatsen är detta vad jag tror på.

2007-05-04 03:59

jag tror att man försvinner helt.

oh no he didn´t!

2007-05-04 14:26
hoppas på en lucid dröm, som egypterna verkade tro, någon form av eftervärld i form av en lucid dröm där man måste ta sig till en plats..
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2007-05-06 16:16
det roliga är att på vissa här låter det som om dom är säkra på vad som händer och blir arga om någon annan har en annan åsikt

okej om man hade bevis på vad som skulle hända. Kan någon ge mig ett bevis på vad som händer när mna dör isf?

låt folk tro vad dom vill....det här är endå en fråga ingen KAN svara på.
Nä vad roligt, verkligen jättekul!!

2007-05-07 22:50
På något sätt kan jag känna en viss pessimism över tanken på en himla- eller drömvärld. Det känns som det mest rationella är att allting har sitt slut. Det existerar ingen utopi där man kan uppleva någon slags konstant lycka, lycka är inte konstant och kan inte existera utan motgångar.

Dessutom känns det obehagligt hur man än vänder å vrider på problematiken kring döden. Evigheten skrämmer mej och allt som inte har ett slut måste ju vara evigt. Att upphöra känns nästan lite bättre än att fortsätta i all oändlighet. Även om det också tycks vara hopplöst... deppigt kanske  

2007-05-08 10:41
Tänk om jorden är både en himmel och ett helvete du föds till, kan du i så fall inte nöja dig med det, och tycker Gud i så fall att du är girig vilket är en dödssynd och att det är därför du dör sen?

/wrists
A historian is a prophet in reverse

2007-05-10 01:22
ja tror man blir en fågel ja är allvarlig åxå...för de kan inte bara bli mörkt sen ligger man där resten av döden lixom låter ju inte så troligt i mina öron fast de va ju ett tag sen ja tvättade dom haha

2007-05-18 02:03
man brukar säga att man kommer till andra sidan, det finns en vägg i universum .. bakom den väggen är andra sidan.. Där ska jag ha ett stort hus med stora blommor på, och ta igen det som jag missa på den här tiden på jorden.. !!!

Det är min tro.. folk får tycka vad dom vill !! Men detta kommer att hända mig. För jag tror på det !!

2007-05-22 11:37
är man frälst kommer man till himlen.....

2007-05-22 18:37
eftersom jag är ateist, och inte kristen så vet jag inte.. jag hoppas iaf att man får träffa sin familj å släktingar i bästa tider.

2007-05-22 23:15
man kommet till himlen, och där är det massa nakna chicks och weed =) hoppas jag iaf men men ingen VET så
ellt was here !

2007-05-23 00:20
Jag vet inte...
Därför kan jag ibland få panikångest när jag tänker för mycket på döden.
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly

2007-05-23 00:45
Detta är iaf vad jag tror händer..

Man dör man blir till så kallat "spöke" man kommer till en annan värd i en annan dimension där allt är bra och fint och du får välja exakt va du vill göra!! Du behöver inte äta eller sova men gör det för att du gillar att göra det!! Du kan när som helst ta dig till "denna världen" för att besöka ditt förra liv o se efter dina anhöriga som fotfarande lever i denna världen. på den andra dimensionen finns alla dina gammla vänner som har gåttbort tidigare än du själv och alla djur som du haft och självklart resten av allt folk som dött. för att när du dör så kommer dom att taemot dig. DET ÄR DEN DIMENSIONEN SOM ÄR DEN RIKTIGA denna världen kanske bara är en skola? man är här för att lära sig! vad annars skulle en sånhära hemsk värld vara till?

kan berätta en sak som är 100% sant! och ganska lustigt.

Jag och min mormor var och hälsade på en annhörig på sjukhuset som låg i koma och detta var samma dag som tsunamin i asien. ialla fall vi satt där och lyssnade på radion som bara pratade om tsunamin och helt plötsligt lite senare så rör min morfar på sig "som låg i koma" och säger det är inte min tur än, det är många före mig och sedan är han i koma igen! 2 dagar efter det dör han. 
han hade luggit i koma länge och sedan säger så samma dag som tsunamin och sedan kommer i koma igen. det tycker jag är lustigt. ..

det var allt för mig!!  tack

2007-05-23 11:02
som kristen så behöver man aldrig ha någon ångest över döden och vad som ska hända, snarare en trygghet!!

2007-05-23 21:49
Vi är robotar, väldigt sofistikerade sådana, men fortfarande är vi bara ett stor biologisk apparat.

När vi dör förlorar vi medvetandet och det blir varken svart eller vitt, det blir ingenting för vi kan inte uppfatta någonting längre då hjärnan är död.
Skrämmande måhända, men så mycket bättre än att vara medveten om att man är död och befinna sig i ett mörker i en evighet.

Anledningen till att folk inte vill acceptera detta handlar primärt om rädsla inför döden och att man inte ska leva längre, vilket är fullt förståeligt.

Tills någon bevisar motsatsen är detta vad jag tror på.

word!

"Jag kommer till himlen med weed, lycka, kärlek och bla. bla. bla!"
Vadå önsketänkande? Lycka är en känsla för fan.
Jag nöjer mig med att hjärnan dör, allt slutar existera för mig som individ och jag finns aldrig mer och kommer aldrig att ha något att göra med någonting igen.

Gör något av livet istället, ha kul, sitt inte och önsketänk och va rädd för något så naturligt som döden.
Det fanns inget före döden, varför skulle det då finnas något efter? Och vadå själ? Vi är hjärnan, min hjärna kontrollerar allt jag gör nu och kroppen gör som hjärnan vill. Och robotar är konstruerade för att efterlikna människan på ett enklare sätt.

Jag kommer sluta existera någon dag, men idag lever jag och nu ska jag försöka ha kul istället för att sitta och döda tid för att komma till något sagoland där alla är lyckliga och där allt är gjort av choklad.

2007-05-23 23:45
efter döden förväntar jag mig ingenting! orka reinkarnation!

2007-05-24 00:04

Det är som att Dinga level 70, spelet börjar lixom