har faktiskt själv blivit mer och mer som Hagabergare i min inställning.. mer spirituell men fortfarande ateist eller möjligen agnostiker.. jag anser att de organierade religionerna har det mesta om bakfoten men att en skapande energi mycket väl kan existera, sedan tror jag inte man kan kalla den högre eller lägre, den är lika låg som krig och svält och lika hög som kärlek, utan krav på moral eller etik, möjligen ger den en vad man förtjänar, är man god mot andra och sig själv får man gott tillbaka och beter man sig illa och negativt så är det vad man får tillbaka.. kanske är den som en våg som kan stiga och sjunka negativt eller positivt, att negativa handlingar och tankar ger den vågtoppar av negativitet och vice verca.. skulle inte säga att jag tror på något alls men jag är helt klart mer öppen för att tänka på det nu än jag var när jag var yngre.. jag tror absolut inte det är en inteligent kraft, inte ett medvetande som sitter och klurar ut planer.. mer som en komplicerad ström eller vind som blåser genom allt.. jag anser också att vi till stor del skapar vår egen värld med våra tankar.. tänker jag positivt, målinriktat och visualiserar vad jag vill ha i mitt liv tenderar mitt liv att bli bättre, saker och chanser dyker upp.. sedan kan man väl disskutera om det har med nån slags kraft att göra.. kan ju lika gärna helt enkelt bero på att man är bättre på att upptäcka de bra sakerna man redan har och att ta tag i saker man vill ha när man tänker "rätt".. att påstå att "vi" inte är smarta är ju rätt löjligt.. allt tyder ju ändå på att vi är de högst stående varelserna som finns här i världen vad gäller känsloliv, kunskap och kultur.. kanske t.om de enda som har en riktig förmåga till något av det.. jag tror iallafall att det är bra att vara öppen men samtidigt kritisk till allt runt sig.. inte minst bör man vara kritisk till sina egna tankar, med en liten ändring i sin mentalitet kan hela världen förvandlas framför ens ögon..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.