I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

För hur många liv skulle du offra ditt eget liv?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2007-04-23 10:38
A123 - håller helt med

Breakare

2007-04-23 11:49
beroende på sitsen så vet man jue aldrig
HERB, bust a cap in yo ass

2007-04-23 15:48
vatos_4_life - men jag tror inte att jag skulle rädda folk som jag inte kände. Det är ju en näve instinkter som tar vid vid livshotandesituationer. man tänker inte så mycket då..

2007-04-24 12:18
skulle lätt offra mitt liv för EN främlings, om jag fick en massa gråtande fans, en överdådig staty och en hjältebegravning, en bok och en film om mitt liv. folk skulle minnas mig som den störste folkhjälten genom tiderna, ingen skulle kunna nämna mitt namn utan att deras ögon tårades av stolthet över att ha vandrat på samma jordklot som mig, och alla skulle säga "Åh, vilken underbar människa han var. Unik. Ensam i sitt slag. Hans like kommer aldrig att skådas."
Det blir något att berätta för barnbarnen i lumpen på puben!

2007-04-24 16:24
Skulle inte offra mitt liv för alla främlingar i världen. Och skulle dom sen dö så bara bra för mig som slipper leva på soc-bidraget hädanefter.
Blood on my dick or shit on my knife

2007-04-24 18:30
TopDogz147 P17

skulle bli aningen svårt att se dina familjemedlemmar lida iom att du är död. ingen ursäkt egentligen enligt mig, den andra personen kan ju lika gärna sitta med lika mycket familj som du själv. själv hade jag inte offrat mig för en person, två - tre kanske beroende på vilka det är. ska det vara HELT random folk vill jag fan ha info om deras livssituation. ålder, familj, ekonomi, var dom bor etc etc sen se om det kan väga upp för det jag mister. jag hade inte offrat mitt liv för 100 aidssjuka narkomaner men "gärna" för två personer som befinner sig i en bättre situation än vad jag gör. fast om det vekrligen hade gällt kanske man bangar oavsett hur många det är... då lär man ju vara lite knas i skallen.

2007-04-24 20:59
"Eftersom död är det mest olyckliga som finns"

WTF? Det mest olyckliga? För vem? Knappast för den som dör iaf. Visst, det är olyckligt för de närstående, men det är knappast det mest olyckliga som finns IMO.
"Because the organizing power of labor is the only real threat to a fascist government, labor unions are either eliminated, or are severely restricted."

2007-04-24 21:05
la_latina, varför skulle de vara annorlunda än andra människor och ge mer än de tar?

cry me a river!
--> thcrew

2007-04-24 21:35
Tänkt så offrar man sitt eget liv så blir den personen så rörd för man rädda ens liv ovh får en hjärtaattack, haha vilken taskigt situation
Klockor Till Salu! [email protected]

2007-04-24 23:58
halsont 

Nej men det räcker med att man bara vet att dem kommer sörja, behöver väl inte se det sj, jag inser väl att dem ändå kommer att göra det. Men annars håller jag me dig fullständigt i det du skrev i tråden
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-04-25 00:44
Niito P18
"Skulle ni kunna offta erat liv för att de ska bli Fred på jorden?
Att allt blir perfekt, inga krigar.. Etc etc..
Du får dock alrig uppleva det, men skulle du offra ditt liv för att
ge hela världen fred?"

Svar nej..Jag ser det som en mycket dålig inverstering. Efterfrågan må vara stor men vad vinner jag själv på det? plus att folk i min omgivning skulle ju sörja en massa.

Offra hellre en/alla uteliggare som inte har något att förlora.

Eller alla soc-bidragstagande folk här inne;) , som söker ett jobb i månaden och "chillar" med sitt crack varje dag. :D

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-04-25 16:25
Word vad tjänar vi
Blood on my dick or shit on my knife

2007-04-25 16:47
Asså om ni ändå ska jämföra människan med djur, så ska ni kunna lite.. Djur har inga medkänslor, dom lever på instinkt..
Människans instikt finns i reptilhjärnan, som vi endast använder i nödsituationer..... Så, fruktar man livet tar reptilhjärnan över..
Men ställs du för ett val, så har vi medkänslor som gör att
vi kan offra vårt liv, för någon annan..

Så det där men att man gör allt för att rädda sitt eget liv, NEJ :)

Highfive anyone, anyone?

2007-04-25 17:08
1, under rätt/fel (beroende hur man ser på det) omständigheter

2007-04-25 18:12
Om jag inte hade något som helst förhållande till personerna, skulle det nog bli minst 15 personer.

Om det däremot är min mamma och pappa, så skulle jag nog kunna göra det för dem.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.

2007-04-25 19:25
Så länge det inte är familj kan gärna en hel kontinent dö ut. Jorden är ändå överbefolkad.
Walking the street of dreams

2007-04-25 20:27
Inte ett enda, livet är inte värt de om man tar någon annans plats ,
Rätta mej om jag har fel, (Men de är inte ofta de händer)

2007-04-25 20:41
jag räddade en liten dude en gång, ligger ja på plus nu?

man vill väll tro att man skulle offra livet för nån som förtjänade det, men jag är inte den som längtar efter att ta reda på´t...

jalla mohammed<br> abooooo

2007-04-25 20:41
Ett liv.
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---

2007-04-26 10:54
SiQ1 P24

Absolut ingenting.
Jag menar bara att jag har mer att förlora än vad han har. Och "om" man nu ska offra någon, så bör det vara någon av mindre värde.

2007-04-26 19:59
Mösse
Vem räddade du och hur?

2007-04-26 20:58
såklart man säger ett liv.
PAO!

2007-04-26 21:16
lol, Man kan väl fahan inte sätta värde på andras liv, FCS så funkar de inte. Alla är lika mycket värda.

Möjligtvis satanister kan då innan mej,
Rätta mej om jag har fel, (Men de är inte ofta de händer)
Rappare

2007-04-27 11:55
kan inte svara på den, men hade det gällt mig eller någon av mina kompisar så hade jag klivit fram.

2007-04-27 13:53
För en, men inte för två.
Producent

2007-04-27 17:59
Kanske för en riktigt snygg brud.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2007-04-27 18:07
2
här får du lite kärlek

2007-04-27 18:11
Jag är så jävla underbar. Jag skulle fan offra livet för en blomma

2007-04-27 19:13
haha! vafan.. skulle inte offra mitt eget liv sådär för något antal människor.. 100 miljoner eller mer skitsamma, hade ändå inte offrat mitt eget liv.. däremot hade jag kunnat riskera mitt eget liv ganska rejält för dem om det verkligen behövdes..

ni som säger att ni skulle ge ert eget liv för 10 pers eller så, vad fan snackar ni om? skitsnack.. aldrig att ni hade gjort det om situationen skulle komma upp.. varför liksom?

2007-04-27 19:20
Det beror på vilken sorts människa/människor det är. (inte vilken ras) Om det var människor som skulle ta vara på livet och inte förstöra för sig själv och andra så.. Då går min gräns nog på... 100 000 eller liknande.
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare.
Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!

2007-04-27 20:43
Beror ju helt på vilket humör man är på, finns inget definitivt svar på den här frågan.

2007-04-28 00:13
Jag är inne på erikas spår. Förmodligen skulle jag känna mig skyldig på ett eller annat sätt. jag tror inte att jag nånsin hade mått bra av att veta att jag kunde ha räddat någons liv men jag gjorde inte det.

Om man dör vet man ju inte att man har räddat nåt + att det blir vice verca för den andra personen
Get Random!

2007-04-28 03:22
1

beror iof på vem det är :]

2007-04-28 11:46

en jobbigare fråga är om man som kille valt att offra sitt liv för alla damer på jorden.. hehe where's the joy om man väljer att leva

2007-04-28 14:15
Om det var folk som jag aldrig hade träffat eller ens vetat om hade de kunnat döda hur många som helst, jag hade inte brytt mig nämnvärt. till exempel om jag är i situationen och någon säger "antingen dödar vi dig nu eller så dödar vi 1000 pers i asien". jag har ingen relation till dessa människor och vet ingenting om dem. så jag skulle välja att de dödade dem istället för mig. inte för att jag tycker att jag själv är mer värd än dem utan för att jag verkligen vill leva. tror inte ens att jag hade haft så mycket ångest av det senare i livet eftersom jag aldrig visste vilka de var.

men om det var så att de hade radat upp 1000 pers och börjat skjuta en efter en medans jag såg på så hade jag nog bett dem plocka mig istället. extremt stor skillnad på det som händer i närheten och sådant som man knappt vet om.
Idag är jag farlig

2007-04-28 17:10
Vill man offra sitt liv kan man nog göra det. skaffa en livsförsäkring och ta sedan livet av dig, pengarna från försäkringen fixar du så att den går till fonder för barn i afrika eller nåt sånt. och vips så har du indirekt räddat massa människors liv, skulle ni fortfarande göra det? eller så kan man ju bara ge upp sitt vanliga liv och gräva brunnar i resten av sitt liv...

2007-04-28 17:11
100 :>

2007-04-28 18:43
två
I'm like the fly Malcolm X, buy any jeans necessary.

http://idonthaveenoughsneakers.blogspot.com/

2007-04-28 20:16
Hur många som helst för mitt eget liv...

2007-04-29 11:26
Lebanner: hur många som helst? seriöst har du ens tänkt innan du skrev det....

2007-04-29 15:11

ni som påstår er vara så redo att offra era liv för några få andra, hur mycket av era liv offrar ni idag? ger ni större delen av er inkomst till andra så att deras liv slipper spillas? gör ni inte ens en, i den här frågan, så liten sak har jag jävligt svårt att tänka mig att ni skiulle låta någon ta livet av er för att rädda några främlingar..

Producent

2007-04-29 16:36
skulle inte offra mitt liv en enda person...om det inte gäller familjen...men annars inte en chans...
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"

2007-05-02 20:36
hela världen förutom en riktig nice bitch som gillar långa mysiga nätter.
Kan tänkas, men det behöver inte nödvändigtvis vara så

2007-05-21 09:25
Jag skulle inte offrat någon annan människas liv för mitt eget.

2007-05-21 11:59
Jag skulle inte offra mitt liv för främlingar. Vänner och familj men inte främlingar.
"it's not england you fairy fart, it's the ukay!"

http://starbuck.blogg.se

2007-05-21 17:16
alla som skrev ett de skulle dö för att en annan skulle leva. ni kan dö nu annars dör jag:P
ps. bara på skojj. ni behöver inte dö  =D
 "asså när vi bajsade var vi kungar"