I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Milda tvångstankar

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2007-05-11 22:22

Milda tvångstankar

Jag har kommit på mig själv med att "rätta till" saker och ting runt omkring mig.. jag jobbar med att packa glass tillexmempel. och ibland när vi ska packa andrahandssortering så ligger där kanske elva glassar kvar i slutet. men vi  packar bara tio i en påse. då säger dom andra som jobbar, lägg i en extra. det gör inget. men jag kan inte lägga i en extra. det är liksom, udda antal. jag mår nästan dåligt om jag ska lägga i den där elfte glassen.
och när vi packar glass första sortering så tar man kanske två och två, sen så kanske en glass ramlat av så helt plötsligt kan jag bara ta en. då blir jag nästan lite förvirrad. och vet inte riktigt hur jag ska lösa det...

samma är om det är något som står snett, jag måste rätta till den.
och om det är smutsigt på jobbet, måste jag göra rent det. jag går och skrapar vatten stup i kvarten på jobbets golv.
hemma är det dock inte samma visa, där får det gärna vara lite "hemtrevligt" men jag måste ändå rätta till saker och ting. om min pojkvän diskat tillexempel och inte torkat av diskbänken tillräckligt noga, smyger jag dit efteråt och gör det.

detta är något som växt fram mer och mer på senaste.. jag vet inte riktigt hur jag ska bli av med det...

hur gör man?
någon som vart md om/är med om likadana känslor/beteenden?